Маузер, виждам, че и ти си се хванал на въдицата, тази бомба беше сложена там от ДС, за "балъци" като тебе и с цел да оправдаят престъпните си деяния. |
havamal, това го знаят всички, последните 300 хил., може би и повече, се изселиха доброволно, поради безработицата, между тях има и етн.българи, но една част от тях нямат още турско гражданство, работят нелегално. |
Мда, горкото конур, даже не разбира какъв си го вкарва сам, като цитира сравнението за клането и турците. Ако поне малко можеше да мисли с промитото си мозъче, щеше да попита, защо, аджеба, се сравняват зверствата от по-нови епохи с тези на турците от времето на терора над българите. Ми защото, конуре, турците сте постигнали нещо забележително - с геноцида над арменци, българи, гърци и всички завладени народи сте станали нариицателен пример за безогледен терор и зверства - навсякъде по света. Гордееш ли се с това, конуре? |
Аз вярвам на очите си, а не на пропагандата като вас, резултата показва, на кого са промили мозъците. |
Бонго не е могъл много да изсмуче от пръстите си, за да замаже основната истина: България е свързана географски и исторически с Русия, а сега и икономически (по-рано не е било винаги така, и двете са били големи износителни на зърно). Чревната русофобия погубва седесарието, ама поне имам оправданието, че много пъти съм ги предупреждавал добронамерено. Кюрдът (ираночезичен) Йозал беше "баща на турците" (помним как Наим Сюлеманов му беше осиновен син и му целуваше ръка), но започна политиката на държавна намеса, с която Турция почти настигна демократизираща се България по БПВ на калпак (може вече да я и задмина при герберете), а по напереност я остави да й диша праха. Когато Наим "утече" на световното в Австралия, дълго не можехме да повярваме как все пак, човек с почести, от цивилизована България - в Турция?! И те да се порадват на една трошица от богатата ни трапеза, да видят един готов олимпийски шампион армаган от нашите спортни училища, от Енвер Толумов и Иван Абаджиев. Близостта ни и с другите славяни е факт. Онази вечер имахме български "дунавски" концерт в консулството с музиканти сърби, хървати, румъно-унгарец и украинец, които свириха дунавски немски (На хубавия син Дунав, унг. танци на Брамс), унгарски, сръбски, босненски, хърватски, румънски и български композитори. Качеството не беше еднакво, най-добри бяха украинецът и румъно-унгарецът, пианисти. Но имаше безспорен регионален дух, какъвто усетих още преди 12 години на първия ни голям концерт за 24 май, за който съм разказвал. В такъв формат руснаците стоят много добре. Та славянството не е политическа категория, но е безспорно регионална и културна категория и трябва да се отглежда грижовно от всички славянски страни. Отдавна съм дал идеята за Кирилски институт (Cyrillic Institute), който да обединява всички "кирилски" страни, вкл. Чехия и Словакия (но и Полша, която ще е като Гърция в Черноморската зона), и Гърция. Финансиран засега главно от Газпром или Русал, може в бъдеще и от други, защо не и български световни компании, Кирилският институт ще има центрове в големите световни столици. Нещо като Скандинавия хаус в Ню Йорк, която е общо читалище на скандинавските страни и показва и тяхната модерна архитектура и дизайн. Връзката на българите в тюрките обаче също сближава България с Русия. Още не са усвоени уроците от увлечението на много нашенци след 1989 г. по прабългарите и евразийството. Филмът на Пл. Петков по БТВ, който изгледах с голямо внимание на Тубата, дето наш снимачен екип обикаля месеци наред по северна Добруджа, Буджака, Молдова, Запорожието, Крим, Кубан, Полтава, Волга и Кама, Урал, западен Сибир, Алтай, Казахстан, Памир, Каракум, Кавказ и степите на Дон, беше уникален исторически (за нашата най-нова история) документ. Кой да помисли (?!?) преди 25 години, че в България, член на НАТО и ЕС, милиони хора ще гледат седмици наред филм за баш па тия, of all places, места? Че ще са им по-вънуващи от филмите за светлините на Париж, Тексас, остров Капри или Карибите? Казанският професор археолог, чувашките лелки и дядовци, които правеха магия на бог Тангра с варено яйце и миловидните нордически моми, дето виха хоро под гармошкой, алтайската музейна лелка, която прекара цяла нощ в колата им да ги води да гледат руните и младото семейство, дето им светеше с фенерчето, казахските коневъди от ръждясалия фургон, дето ги черпиха кумис, сибирският мужик със сеното, бившия зека, който правеше иконки... То бяха някакви токове с голяма историческа дълбочина. Нашият ТВ екип беше напълно освободен от всякакво мазнене на СССР, което така ни вбесяваше едно време. Показваха нещата обективно, като европейски журналисти. |
Един изключително уместен въпрос от historician И все пак от патриотична гледна точка не е ли по-добре да възхваляваме повече перущенските и брациговските въстаници, които водят жестока битка не само с башибозук, но и с редовни армейски части, в сравнение с баташките мъченици, които свалят оръжие и са изклани почти без съпротива. Разбира се и едните, и другите са герои за националната кауза, но от гледна точка на националната митология е по-добре да изтъкваме повече въоръжената борба, отколкото пасивната саможертва. Не е. Много по уместно е да наблягаме на Батак-то затова и така е станало, от само себе си. И тук бързам да направя уточнение за урапатриотите-да, клане е имало, всичко е станало така, както ви е добре познато, фактите са си факти, избити са повече от 1700 човека, зверствата са си сверства. При потушаването на въстанието са опожарени, съсипани и затрити близо 80 селища и са загинали над 30 хиляди човека. Всички знаете, обаче, за съпротивата и геройстватаа на въстаниците при Перущица, Брацигово, Копривщица, Панагюрище, Еледжик и др, -защо героите там не са издигнати като национални кумири, а се говори само за Батак, където, наистина почти не е имало съпротива. Или както казва Балева, "Ако Пиотровски беше отишъл не в Батак, а примерно в Пазарджик (да не се бърка с Татар Пазарджик, днес град Пазарджик), първото село, чиято злочеста съдба МакГахан описва нашироко в кървави багри, то днес може би щяхме да говорим вместо за „забатачен‛ за „запазарджичен‛." Ами поради една много проста причина. Всеизвестно е, че за масовия човек осъждането на настоящето е жизнено необходимо. Когато обикновения човек загуби битката с настоящето, той търси опора в миналото.Възвеличаването на миналото може да служи като средство за омаловажаване на настоящето.Усещането за история създава и чувство за приемственост. Обладан от животрептящо видение на миналото и бъдещето, обикновения човек се чувства част от нещо велико и безсмъртно, разпростряло се в безкрая на вечността. Той може да захвърли и да пожертва настоящето (и собствения си живот) не само защото то е нещо незначително, на което едва ли си струва да държиш, но и защото то не е нито началото, нито краят на нещата. Нещо повече, живото усещане за минало и бъдеще лишава настоящето от неговата реалност-пише Ерик Хофър Затова и се измислят исторически митове. Както сме писали и друг път, и Сребреница е сздадена по същата схема. Но защо се избира саможертвата-ами пак там"Когато ние приписваме успеха на едно движение на неговата вяра, умение, пропаганда, ръководство, твърдост, жестокост и пр., ние само изброяваме средствата, с които се постига единство и се насажда готовност за саможертва."Последната е най-важната част, най-важния компонент на едно масово джижение Затова е изключително важно тези, на които това им е работата да очертаят границите на мита. Не е нормално 135 години след събитието да не сме наясно-това е било, така е станало-това са фактите, а от тук насетне почва историческия мит, който има за цел да не гледате днес какво ядете и какви централи ще ви строим. Но както виждате, у нас дори не може да се постави такъв въпрос. |
защо героите там не са издигнати като национални кумири, а се говори само за Батак тва па откъде го взе? всеки знае кой е васил петлешков например - ама колко знаят поименно някой от участниците в априлското въстание от батак? ________________________________ _______________________________ Once the government socializes losses, it will soon socialize profits. If we lose our ability to fail, we will soon lose our ability to succeed. If we bail out risky behavior, we will soon see even riskier behavior. |
Какъв мит, Науме? Мит няма, има долнопробно използване на Баташката трагедия. А за някои толкова долнопробно, че едва ли не се радват на случилото се, за да имат основания да квичат фалцетно, да пишат тъпи статийки, като коментирата тук или "научни изследвания", като г-ца Балева. За мен "модерната" г-ца Балева и квичащите й опоненти са двете страни на един и същи медал. Така както и каскета и конур са двете страни на един и същи медал. Колкото до фалцетно квичащите: едни, се радват на Батак, за да могат на воля да изливат комплексите и омразата си и да се изживяват като ктожери на "българщината", други пък, като карикатурния автор - за да плювнат отново по православната църква, трети - да изпадат в лунатичен делириум, че сме най-големия народ-мъченик на света, излъчвал хиляди и хиляди жертви, но никога палачи. Може и всичко заедно. |
OLDMAD, не съм виждал, но тука някои форумисти дадоха убедителни сведения, за събитията в Батак, за причините, за участниците в кланетата, за осъждането на Барутанлията и т.н.Всеки народ си има черни страници в историята си, но това е вече история, и българите и турците помнят някои неща.Въпросът е, че да не се забатачиме в историята и да я използваме за създаване на омраза, а трябва да гледаме напред, в противен случай от тази омраза най-много ще загубят българите. |
konur: "неудобни за българите събития, като;"Клаха народа си, както турчин не го е клал", Балканската война, "възрод.процес" и др." Аз съм за свободата на словото и правото на всеки човек да говори свободно, без цензура. Естествено, че не съм против всеки да изразява мнение в този форум, но да е по темата. |
Когато обикновения човек загуби битката с настоящето, той търси опора в миналото. Науме, да не впрягаме каруцата пред коня - доста историци са работели с ясното съзнание, че го правят за да не се получи точно това. Но на Балканите националните митологии лесно пораждат такова фаталистично усещане, че неминуемо всички беди ще ни се струпат на главата, независимо от храбростта, вярата, упованието в силата на народния дух и постиженията на неговата култура. Все едно - турците пак ще дойдат и ще обърнат всичко на пепелища и ние оцелелите пак ще почнем отначало. След като нашите митове са толкова жизнени, поне да наблегнем на градивни митове - мазохистичното удоволствие от непрестанното падане и ставане, възвеличаването и едновременно с това обругаването и оплюването са крайностите на един несигурен, с неясни перспективи и мизерен живот. Нека се преборим с това, защото иначе ще си го носим навсякъде по света, където отидем. Във филма Капитан петко войвода има една реплика - И по-турци от тебе съм виждал, Турчев! Анадолските турци не са страшни, страшно е всичкото лошо турско, което сме наследили от потисническата османска, руска, болшевишка, или както искаш го наречи, система и си го носим вътре в нас. Него трябва да премахнем. |
Benedicta, това, че въстанието е било борба за свобода, дава ли ви право да преувеличавате, премълчавате(някои факти) и изопачавате источеските факти?[quote] Дай пример какво изопачаваме и преувеличаваме? |
Напр. за кланетета в Батак.Някои казват 700 , някои 1000, някои 1500, някои 5000, някои 6000, някои 8000.Нвярно всяка година расте броя на избитите? |
Аз преди не бях чул в българската история за ролята на помаците в кланетата, това го научих в този форум. |
Това ли ти е проблемът - дали са изклани 700 или 7000...? Числата не променят същественото- зверствата над НЕВЪОРЪЖЕНИ хора, -жени, деца и старци! Ти можеш ли да посочиш по-мръсно "човешко" дело от това да избиват жени, деца и дори неродени..? По-добре замълчи, че опитвайки се да оправдаваш това варварство, ставаш негов защитник. Редактирано от - Benedicta на 08/4/2011 г/ 17:01:32 |
Benedicta, като се дават неточни сведения, аз започвам да се съмнявам в достоверността на българската история.Промените сигурно се правят за засилване на ефекта при създаване на омраза. |