Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Recycle Bin
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:148 « Предишна Страница 5 от 8 3 4 5 6 7 Следваща »
Калки
04 Юли 2012 08:26
Мнения: 20,000
От: Bulgaria
Хубава дискусия е можело да се получи, ама се е изродила до диалог.
Аз само да кажа на авторката, дето е писала "Меглена Кунева ни обещава все същото, което вече изсърбахме от кажи-речи всички правителства на прехода."
Галя, драга, ами то ДРУГО НЯМА. И не може да има.
nabludatel
04 Юли 2012 08:51
Мнения: 318
От: Bulgaria
Всичко е"deja vu", стари и втръснали до погнуса персони, пулещо се ежедневно от страниците и от екрана политическо недоразумение, ръсещо банални и кухи фрази, липса на каквито и да е идеи , празни и лъжливи обещания и като капак отчаян стремеж да се хване отново кокала. Да видим дали метрялът ще се хване на тази елементарна въдица.
Сократ-май
04 Юли 2012 08:52
Мнения: 30,841
От: Bulgaria
Не си прав, Калки. Може да има.
Например Джовани Фалконе.
Ама хората си имат Фалконе, а ние - Доган. Макар уж да значи едно и също.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Сократ-май
nabludatel
04 Юли 2012 08:52
Мнения: 318
От: Bulgaria
Браво, госпожа Горанова. Право в целта.
Д-р Флекс
04 Юли 2012 08:54
Мнения: 302
От: Bulgaria
Eфектно заглавие, политкоректна теза, но текста попретупан. Няма да стигне за прясна телешка пържолка, Горанова. Най-много, за замразен говежди стек от ирландските...
Елен
04 Юли 2012 09:04
Мнения: 964
От: Bulgaria
Която и тема да отвориш Брихтата се дърли с някого.
Ениуейз, Куна е кофти, това го знем. Бойко - разтривач на уши. Мемет - пиеница. И тогава кой остава? Серьошкин.
Бравос!
ХНиколов
04 Юли 2012 09:13
Мнения: 10
От: Bulgaria
По манипулативна и празна от съдържание статия надали лесно може да се съчини. Авторката явно е инструктирана да плюе и за целта е забравила задължителната за професията си етика и обективност. Какво значи recycle bin, какво значи стари мутри и да класифицираш хора, които не познаваш. От 25 души в националния съвет има 4ма от бившото СДС и това, другите никой не ги познава а са хора с ценз, кауза и идеи далеч пред политическата клика, която авторката облужва. Като чете коментарите тук човек може да си каже че са писани само от богове или полубогове, защото само те могат с такова самочувствие и сигурност да се изказват за други хора и да ги класифицират. Проекта на Кунева е единствения все още некомпроментиран и каквото и да се говори единствения, който наистина може да даде нормалност в тази откачена държава и общество.
Old_BG
04 Юли 2012 09:18
Мнения: 22,342
От: Kiribati
Както си му е редът у нас, най-отявлените ренегати събраха най-много аплодисменти при представянето.

Оо, не само при представянето.Те и сетне се натискат да са в първите редици.И успяват!
Галя ...ми добре като констатации, но зле като прогноза.
Да не би за маймуната година преди изборите да не можеше да се напише същото, че и пет пъти по критично?
Просто избора на лумпениадата не зависи от качествата показани от поредната маймуна.
Лумпена също е ренегат по закваска - това не трябва да се забравя.
Обичаше си от сърце "бай Тошо", сетне заскача по площадите - пак от сърце, сетне пък му се прииска цар и само цар...сетне си намери и пъдар...е така.
Въобще няма да се изненадам ако Кунева постигне повече от добър резултат.Всеки се натиска да оценява кандидата.Грешка!
Оценявайте кои го избират и техния потенциал!
Firmin
04 Юли 2012 09:19
Мнения: 33,549
От: Bulgaria
Вие сте прости и аз съм прост - ще се разберем. Слоган железен, та дрънка.

Проста държава, приготвили са и проста схема - модифициран двуполюсен модел. Два полюса - условно ляв и условно десен - си поделят мат`риала. В центъра, на ключово място - малка, бутикова дори политическа сила, конструкт под контрола и в интерес на чужда държава. Докато етническите страсти кипяха на Балканите с кървава пяна, надобно бе това да е отрочето на българския етнически модел - етническа по генезиса си и либерална в развитието си, квазиконституционната ДПС. СЕГА Балканите относително кротнаха. Ние сме в ЕС. Модата се смени. Създава се европейска във фразеологията си, но всъщност силно проамериканска партия, която да заеме ключова позиция в схемата - центъра.

Оттук и бедата, оттук и ... изхода. "Схематично" такава партия, а с нея и чуждата намеса, може да се "шунтира" от широка коалиция. Само теоретично - коалиция ГЕРБ-БСП. Такава коалиция би била възможна, ако към днешна дата ние разполагаме със споделени (национални) ценности и стратегическа визия и цели, съответни на тях. Няма такива ценности СЕГА, няма такава визия, няма такива цели. Следователно, извън личната и политическа неприязън, няма дори теоретично обективна основа за такъв вид коалиция.

За алтернативно решение се заговори тези дни, вероятно за да се опипа почвата. Това е гръцкият модел - спечелилата изборите политическа сила получава конституционен "бонус", за да формира самостоятелно парламентарно мнозинство. Мимоходом, видя се и че това не е панацея в критична ситуация на политическа криза, силно сегментиране на политическия спектър и ... неопределеност. Такова конституционно решение работи в посока на стабилизация на двуполюсен модел на управление. Доброто в него е, че не позволява политическо "брокерство" - малки, хитри конструкти на "терсене място" да придобиват политическа тежест, несъразмерна с политическото доверие, което избирателят им дава чрез демократичния парламентарен избор. Стои въпросът, обаче, макар и конституционно предрешен и саниран, доколко спечелилият изборите има право на ... "бонуса" си и как това (ще) влияе на демокрацията у нас.

Така или иначе, както предрекох преди време и съвсем не пръв и единствен (някои социолози застъпиха такава теза), в страната с наближаване на изборите ще нараства значението и ефектите на политическите (инженерни) технологии. Все повече и повече "конструкти" ще населяват политическото у нас и то ще се превърне не в благородно състезание на идеи, а на ... технологии. Уви! Прочее, да се подготвим за това.
wreckage
04 Юли 2012 09:27
Мнения: 32,883
От: Bulgaria
Два полюса - условно ляв и условно десен - си поделят мат`риала. В центъра, на ключово място - малка, бутикова дори политическа сила, конструкт под контрола и в интерес на чужда държава.


Firmin, общо взето правдоподобна хипотеза, ама къде остава ДПС-то? Щото според мен една такава констелация по-скоро би увеличила относителната му тежест.

Сократ-май
04 Юли 2012 09:42
Мнения: 30,841
От: Bulgaria
Фирмин,
Да си повторя прогнозата.
Ако не догодина, в близките години ще ни предложат единствения вариант, който още не е изпробван у нас: много благ, много интелигентен, много начетен и красноречив политик, умеещ да общува както с умните, така и с простите.
Разправят, че навремето Папа Док бил точно такъв. И Пол Пот също.
Old_BG
04 Юли 2012 09:52
Мнения: 22,342
От: Kiribati
Мноого сложно, мноого вярвате на способностите на политическите инженери.
Същите, че и по големи фъшкии са като финансовите гуру-та.
И при двата отбора размирисването се получава като дойдат резултатите, преди това не можеш дума им обели от набиване на високопарните и наукообразни "модели", съществуващи само в главине им /че и там се съмнявам/.
При най малкото отклонение от "модела" им и "конструкта" /пак обливане с кухи, трудноразбираеми за плебса термини, но пък как звучат,а?/ отива на майната си.
Може и да сработват някъде, където обществата са изградени, предвидими, предсказуеми...но в булгаристан имаме шопи, лумпени, пердета, чишити...въобще гърмяща смес, неподдаваща се на описание, камо ли на предвидимост и управление.
И пак - оставете взирането в предлаганата стока.Оценете доколкото е възможно, все пак доколко е възможно да се предвиди онази горната смес как ще реагира като и се покаже съответната кукла.
Политинженерите - ми изкарват си парите хората.Врачките - също.
sbur70
04 Юли 2012 09:58
Мнения: 725
От: Bulgaria
А пък аз търсих думата "конструкт" в бългаския тълковен речник и не я намерих.
Та призовавам, Галя и другите журналисти да цапат българския език с чуждици.
Не си мислете, че съм привърженик на академик Балан и неговото "драсни пали клечица"
Heat
04 Юли 2012 10:00
Мнения: 13,716
От: Bulgaria
Може и по-накратко. Поредната луксозна тоалетна хартия трета-четвърта употреба.
Не е това което трябва на България. По цял свят и класическото дясно и класическото ляво се износиха до степен на негодност като теории и практики за обществено развитие, засега само в икономически смисъл, но скоро ще стане (то вече става) и в обществен.
Страните които искат да оцелеят трябва да се подготвят за идващото, а вмирисани от подлост и лицемерие зубрачки с идеология от типа на мухлясал захарен памук не вършат работа за такова нещо. Колкото и пари да са вложени в такива "конструкти".
Курифей
04 Юли 2012 10:08
Мнения: 15
От: Cook Islands
Накефих се. Браво Галя!
wreckage
04 Юли 2012 10:08
Мнения: 32,883
От: Bulgaria
Old_BG
04 Юли 2012 09:52


съгласен съм, много сложни обяснения. Простият факт е, че всяка прогноза на изборния резултат е базирана върху трудно подлежащи на куантифициране изходни позиции на евентуалните участници, доколкото противоречиви влияния извън техния контрол и собственати им (на играчите) политическа амбивалентност, могат да ги лашнат към хаотично, панически гонещо събитията поведение, малотрайни съюзи и движение по ръба на имплозията. Външния ръб.

Редактирано: 1 път. Последна промяна от: wreckage
Old_BG
04 Юли 2012 10:19
Мнения: 22,342
От: Kiribati

Външен ръб, за нашенски ръП/от ръПонь/?
Може!
Но бих предложил - простичкото пак - ръбат!
wreckage
04 Юли 2012 10:20
Мнения: 32,883
От: Bulgaria
VOCI
04 Юли 2012 10:46
Мнения: 28,177
От: Antigua and Barbuda
Мърхолини , лявото е на бунището на историята.
Само демагози се опитват да си прикрият срамотиите с него.
Хонконг в момента на присъединяването си към Велик Китай беше 5 милиона и даваше 50% от валутните приходи на страната.
ККП , КПМ - нема значение какъв цвет е мачароко - важното Е да лови мишки. Затуй цел Китай полека-лека се ориентира по модела на Хонконг . Тва е.
Маркс и тука не позна.
Breitling
04 Юли 2012 10:48
Мнения: 3,409
От: Bulgaria
хм, нещо смислено и разумно написано.
Добави мнение   Мнения:148 « Предишна Страница 5 от 8 3 4 5 6 7 Следваща »