Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Църквата трябва да си смени чипа
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:237 « Предишна Страница 8 от 12 6 7 8 9 10 Следваща »
Dart Dorvalla
28 Авг 2012 16:39
Мнения: 1,246
От: Bulgaria
Истината е, че това на което учат децата в училище е също религия. Тероия неподкрепена с никакви факти. За разлика от Християнството обаче тази религия учи на омраза и егоизъм.


Перфектно. Чети!


Christian Crimeline

"But those mine enemies, which would not that I should reign over them, bring hither, and slay them before me."
Luke 19.27 *

"All sects of heretics are condemned and various punishments are appointed for them and their accomplices."
--Pope Alexander IV (1254-61)

Christian Crimes against Humanity

Christianization of the Roman world

Christianity and violence

Christian terrorism
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Dart Dorvalla
Siol En
28 Авг 2012 16:45
Мнения: 1,171
От: Bulgaria
pgh,
Накратко (пощати не работи)
1. Бог е бог справедлив и милостив (не виждам противоречие). Но "блаженни са милостивите, защото те ще бъдат помилвани"
2. Свещениците могат да опрощават грехове, като сам Христос приема изповедта. Но това опрощаване е валидно / полезно за човека, ако е искрено и след това човек се стреми да игбягва греха. Ето ти малко информация по темата:
http://www.pravoslavieto.com/docs/Tainstva/izpoved/index.htm
Nikolai Haitov
28 Авг 2012 16:50
Мнения: 1,033
От: Bulgaria
Митев, не знам дали неговото мнение е по-меродавно от моето. Всеки трябва да говори това на което е бил свидетел. Човек не става свещенник за да попадне в добра компания а за да служи на Бог, тоест на хората. Така че ако този твой познат е напуснал църквата защото не му е харесвало обкръжението, то знай че той никога не е бил свещенник. Той е бил чиновник с расо. Да си свещенник е призвание. Да си свещенник е да си пастир.
Що се отнася до моето твърдение, единствения начин да те убедя е като те запозная със свещенници от нашата епархия. После сам ще трябва да изразиш мнение. До тогава можеш да избереш дали да се довериш на думите ми или не.
Rakita
28 Авг 2012 16:50
Мнения: 22,828
От: Bulgaria
Dart Dorvalla
28 Авг 2012 16:39
Мнения: 977

Christian Crimeline
Тук руският върви повече, така и другарите от Първичната партийната организация щяха да ти откликнат.
Pisi Misi
28 Авг 2012 16:57
Мнения: 4,602
От: Bulgaria
Нещо, което не съществува - не съществува, няма го


Несъществуващите неща нямат названия. Никой не използва лексеми за тях. Именно защото не съществуват. Няма думи за несъществуващи понятия.
Аз нямам нужда да доказвам на когото и да било, че Бог съществува. Аз не се съмнявам в Неговото съществуване и това че друг се съмнява в съществуването Му, не е мой проблем.
Умните мъже знаят, че с жена не се спори, а умните хора знаят, че с вяра не се спори.
Nikolai Haitov
28 Авг 2012 17:02
Мнения: 1,033
От: Bulgaria
Дорвала, кажи честно, чел ли си Библията? Или разчиташ на копи/пейст от интернет? Ето връзка да си изтеглиш безплатно електронна Библия, та другия път да цитираш правилно > http://readthebible.sourceforge.net/
Цитата който даваш от Лука е част от притча която Христос разказва какво ще стане след като се върне отново на Земята.
Относно връзките които даваш за "християнско насилие", то първо трябва да обясниш кои думи на Христос са предизвикали злата постъпка. А ако не намериш такива, то значи насилието има друг корен.
Mitev
28 Авг 2012 17:04
Мнения: 20,056
От: Bulgaria
Митев, не знам дали неговото мнение е по-меродавно от моето. Всеки трябва да говори това на което е бил свидетел. Човек не става свещенник за да попадне в добра компания а за да служи на Бог, тоест на хората.


Николай Хайтов,
мога да те уверя, че този свещенник, отец Роман Петров, съвсем не е бил от тези, които нямат достоверна представа за църквата. При окупацията на Чехия от Хитлер той се премества в патриаршията в Цариград. После се връща обратно в Прага.
И един фрагмент, за да имаш представа за нивото на контактите му.
При посещение на наша делегация на най-високо равнище в Прага една вечер Т. Живков пожела да играе табла. Но в посолството нямаха. А попът имаше две. Поисках една кола със синя лампа, за минути стигнахме до квартирата ми и таблата за Т. Живков бе осигурена. Той загуби и се оправда, че Вл. Виденов хвърлял много дюшеши.
На другия ден казах на отец Роман, че таблата е станала вече историческа, защото с нея е играл Т. Живков. Пък попът ми отговори, че тя е била историческа и преди това, защото с нея е играл патриарх Кирил.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Mitev
Mitev
28 Авг 2012 17:10
Мнения: 20,056
От: Bulgaria
Дорвала, кажи честно, чел ли си Библията?

(
Николай Хайтов,
предполагам че не си чел "Писма от земята" на Марк Твен. Ако не си я чел, препоръчвам ти да прочетеш тази неголяма книжка. Втората и част след писмата се състои от две части -Из дневника на Адам и Из дневника на Ева.
Много ми е интересно какъв би бил коментарът ти, особено за писмата на архангел Сатанаил до архангел Михаил и архангел Гавраил.
Pisi Misi
28 Авг 2012 17:17
Мнения: 4,602
От: Bulgaria
Mitev


Това че един се е отказал, нищо не значи.
"Мнозина са призвани, малцина са избрани."
Може би не му е достигнала вяра, духовна сила и т.н.
Всеки, който е вярващ и принадлежи към Църквата, може да даде много примери на добри и достойни свещеници. Не забравея, че свещениците също са хора и като такива също са грешни. Няма християнин, който да приема, че съществува безгрешен човек.
Но аз пак призовавам да се върнем към статията и да обсъждаме нея, а не има или няма Бог. На този въпрос всеки си отговаря сам.
Breitling
28 Авг 2012 17:24
Мнения: 3,409
От: Bulgaria
Ако отците искат да приобщят малките българчета към християнството, нека да излязат от храмовете и да се захванат за работа

Точно така, подкрепям!
Да вземат пример от своите колеги - имами, ходжи, баклави и т.н.
Pisi Misi
28 Авг 2012 17:29
Мнения: 4,602
От: Bulgaria
предполагам че не си чел "Писма от земята" на Марк Твен. Ако не си я чел, препоръчвам ти да прочетеш тази неголяма книжка. Втората и част след писмата се състои от две части -Из дневника на Адам и Из дневника на Ева.
Много ми е интересно какъв би бил коментарът ти, особено за писмата на архангел Сатанаил до архангел Михаил и архангел Гавраил.


Само не знам какво искаш да докажеш с тази книга? Че Твен е интересен автор и успява да интерпретира една сериозна тема по един великолепен хумористичен начин? Какво точно трябва да сме разбрали след като сме я прочели?
Nikolai Haitov
28 Авг 2012 17:48
Мнения: 1,033
От: Bulgaria
Митев, прав си. Не съм чел тази книжка. Ще я потърся и после ще ти отговоря. Поздрав.
SPQR
28 Авг 2012 17:49
Мнения: 8,503
От: Bulgaria
Сибила
28 Авг 2012 11:58

Затова и с вас никой от вярващите не разговаря сериозно. Просто ви изтърпява, свобода на словото има. Както и свобода на избора.



Аз мисля, че дори не ви и четат.
Защо да си "замърсяват" душата ?


Така, че може спокойно да се възхвалявате един друг,
да си вдигате палчета, да си казвате колко сте велики
и да си затъвате в това, което сте избълвали.

И когато пустотата на ума ви завладее и сърдцето ви -
не изпадайте в паника или отчаяние.
Сетете се за отчето.
Сетете се за Църквата.

Ако ли не - тогава и "... Господ не може да ви помогне".








Редактирано: 1 път. Последна промяна от: SPQR
Неверния Тома
28 Авг 2012 17:56
Мнения: 11,681
От: Bulgaria
"Умните мъже знаят, че с жена не се спори, а умните хора знаят, че с вяра не се спори."
]
Mitev
28 Авг 2012 17:59
Мнения: 20,056
От: Bulgaria
Mitev


Това че един се е отказал, нищо не значи.
"Мнозина са призвани, малцина са избрани."
Може би не му е достигнала вяра, духовна сила и т.н.


Писи Миси,
напротив, напротив. Винаги излъчваше духовна сила, до последните си дни пишеше статии и т.н. Гадаеш, но не улучваш истината.

И друг път съм цитирал неговите думи, че човек, който има средно или по-високо от средното образование и вярва в Бог, е патологичен случай. Беше умен човек, познал до дъно фалша на църквата и на религиозните догми.
Васик
28 Авг 2012 18:03
Мнения: 14,574
От: Bulgaria
Цитираните от мен прояви доказват, че статията е написана въз основа на каквото и да било друго, но не и на познания за църковния живот. Смятам за излишно да направя заключение за останалия материал.
Pisi Misi
28 Авг 2012 18:04
Мнения: 4,602
От: Bulgaria
човек, който има средно или по-високо от средното образование и вярва в Бог, е патологичен случай


айде сега да не се обиждаме, защото аз пък мога да кажа, че е патология да си с високо образование и да не си прозрял съществуването на Бог. така че...по полека с определенията
Васик
28 Авг 2012 18:06
Мнения: 14,574
От: Bulgaria
Митев,
религиозната вяра е едно допълнително духовно сетиво и опора на морала, от което ти си лишен. Доводи от рода, че Гагарин не е видял Бог в космоса, ще те изложат пред всеки европеец.
Mitev
28 Авг 2012 18:10
Мнения: 20,056
От: Bulgaria
Само не знам какво искаш да докажеш с тази книга? Че Твен е интересен автор и успява да интерпретира една сериозна тема по един великолепен хумористичен начин? Какво точно трябва да сме разбрали след като сме я прочели?



Pisi Misi,
Прочети книгата и ще разбереш защо ти я препоръчвам и какво иска да си разбрала след като я прочетеш.
Pisi Misi
28 Авг 2012 18:13
Мнения: 4,602
От: Bulgaria
Pisi Misi,
Прочети книгата и ще разбереш защо ти я препоръчвам и какво иска да си разбрала след като я прочетеш.


Ама и ти не можеш да четеш. не ти ли стана ясно, че съм я чела. Нарекох я великолепна като художествени похвати и качества. Оксобено като имаш предвид и кога е писана.
Добави мнение   Мнения:237 « Предишна Страница 8 от 12 6 7 8 9 10 Следваща »