А пък Доган по същото време е лежал в затвора, докато ти си говорил с турците, така че не са имали него предвид. |
"принципните комунисти" бяха против Възродителния процес. Съветският съюз бе техен пример, а той бе многонационална държава. Определено. И това важи с особена сила за по-старото поколение комунисти. Което си е истина, си е истина. Всъщност и самият СССР не застана тогава зад България. |
През 1989г., по време на "геноцида" бях в делях една квартира с мой състудент от Кърджали. Прекъсна следването си, замина с родителите си в Турция. След около година се прибра за да продължи следванетоси, върна си предишното име. След завършването повече от 15 години не го бях виждал. Срещнах го случайно миналата година - похвали ми се, че почнал работа в Германия. Даде ми визитка - с българското си име, онова от възродителния процес. Питам го защо си е сменил пак името. Отговаря ми :"Няма как да си намеря работа като лекар там с турско име". Та така за "геноцида"... |
Всъщност, "принципните комунисти" бяха против Възродителния процес. Съветският съюз бе техен пример, а той бе многонационална държава. Принципният комунист не можеше да разбере защо турските другари - работници, селяни, интелигенция - следва да стават "български" другари и какво това има общо със световния комунизъм. Възродителният процес бе националистичен по своя характер и като такъв - дребнобуржоазен, чужд на социализма и вредителски. Необходимо уточнение. може би израза "принципен комунист" не е точен в случая. Във всеки един вариант обаче, действията тогава са инспирирани от принципната номенклатура и по същество - политически, предназначени за вътрешна употреба и за личен интерес. А нека сега да си докажем, Кой е по патриот и по загрижен за..... хъм ....."народа". Нека да не задълбаваме в концепцията за правилната генерална линия, и дребните грешки допуснати от някой безсъвестни другари по места. Ако по горното евярно - правилната генерална линия, щеше да подсигури достатъчно "отговорни" началници по места. А като цяло случая е съвсем учебникарски пример докъде може да се стигне ако популизма и емоциите се оставят да се вихрят безконтролно и/или сепревърнат в движеща сила за едно общество. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: intel_inside |
Най-добре българите да се оплачем в Хага, че турците са неблагодарни хора и не ни благодарят, че отидоха в Турция на хубавото и се сдобиха с европеидни имена в Германия. Тъкмо и от руснаците ще се оплачем за "Белене". |
Защо лъжеш? Шалвари и забрадки носеха (а и днес носят) преди всичко помаците. Бонго, за разлика от теб различавам помаци от турци, а и от цигани, които твърдят, че са турци. Междувпрочем цигани, които твърдят, че са българи или турци, са най върлите българи и турци. - Щом казвам, че говоря за турците, то значи говоря за турците. Помаците не се турчееха. Те знаеха, че са българи по етнос. Дори и днес, където не са подложени на финансиране от Саудитска Арабия и Катар са си с неарабски имена. |
Една държава откаже ли се от асимилационна политика от нея повече държава не става. Голямата трагедия на България , че не успя да завърши тоя процес още по време на Третото царство или най-късно до края на 50те години. Възродителния процес беше единствения верен ход и акт на неизбежна самоотбрана. Ставащото в момента доказва абсолютно това. Всеки , който го отрича е или абсолютен калтак тип костов или глупак. Брайтмана обикновенно говори много глупости , но в това е прав, турците никой не ги е гонил - напротив Турция затвори границата. С което ясно демонстрира , че гледа на това население като пета колона , тогава го даде курбан а сега го ползва като инструмент на неоосманските си амбиции. Нашите политици от всички партии е крайно време да спрат да експлоатират " Възродителния процес", защото полит дивидент от това вече не може да се извади, само може да се подрива темелите на българската държава като такава. |
Една държава откаже ли се от асимилационна политика от нея повече държава не става. До голяма степен съм съгласен с тази постановка. Но въпросът е как се осъществява асимилационната политика, в какви условия и в какъв исторически момент. Не може да действаш със средновековни похвати в епохата на "Хелзинкския процес". |
Бонго, за разлика от теб различавам помаци от турци, а и от цигани, които твърдят, че са турци. Надали. Както съм сигурен, че ако влезеш отидеш в Кирково, например, няма да различиш отначало християнин от помаак, а като тръгнат да ти говорят на "помашки" няма да разбереш и дума. @ Васик - и до днес, и в България има турци, които когато се запознават с българи използват български имена, а за "своите" - мюсюлманските си. Същото важи и за доста помаци. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: бонго-бонго |
"Възродитеният процес" не е никаква самоотбрана, а съзнателно търсен и раздухан конфликт целящ да преформулира идеологията на властта. - И до идеята за него се стига постепенно. Ако погледнете отношението към Османската империя (синоним на Турция) от Освобождението насетне, то ще се изненадате, че най-голямата антитурска истерия за "кървавото робство" не е непосредствено след Освобождението, а в епохата на Студената война. Същото и за Византийската империя и "робство". Защо е така ? Ами много просто Турция и Гърция са в НАТО и вероятен противник на Варшавският договор, част от който е и България тогава. Важна част от подготовката за една война е и идеологическата й подготовка. Затова и тогава антитурските "исторически" настроения ескалират целенасочено култивирани и в учебните програми по история, и в официално организираната, издавана и заплащана литература, изкуство и култура. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Brightman |
че ако влезеш отидеш в Кирково, например, няма да различиш отначало християнин от помаак Бонго, що не си гледаш научните проблеми с дяволите на върха на иглата ? Обясних ти, че за мен понятията турци, помаци, Кирково и подобни не са отвлечени и теоретични. Аз съм живял, работил, правил запои, танцувал кючек, като се роди дъщеря ми, правил бизнес с тези хора. За мен те не са отвлечени понятия, а нормални реални хора от кръв и плът. |
Една държава откаже ли се от асимилационна политика от нея повече държава не става. Грешна постановка. Вярното е, че когато една нация успява да асимилира, то това означава, че се развива успешно, престижна е и по-света и привлича идентификация с нея. Но това е естествен процес, а не изкуствен, още по-малко насилствен. |
Брайтмане, Брайтмане ... за разлика от теб, освен всичко изборено, аз съм работил рамо до рамо с тези хора и то не само в стрителни войски ....А и мисля, че турският ми е по-добър от твоя старобългарски, да речем.... Виж кючек съм играл само веднъж за по-малко от минута на една турско-циганска сватба в Шумен. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: бонго-бонго |
и то не само в стрителни войски Кой ти говори за строителни войски. Говоря ти да период от 1984 до 2004, като само началото е Строителни войски. |
Но това е естествен процес, а не изкуствен, още по-малко насилствен. Ако турците бяха урбанизирани през 50те и 60те г., нямаше да го водим тоя разговор. |
Виж кючек съм играл само веднъж за по-малко от минута на една турско-циганска сватба в Шумен. Това ти изречение говори за предразсъдък, а значи и за липса на възможност за познание. За разлика от теб, аз нямам предразсъдъци към никого. |
Ако турците бяха урбанизирани през 50те и 60те г. Че да не би Кърджали, Момчилград, Крумовград, Шумен, Разград, Търговище да са села ? Да не би турските махали в Търново, Хасково и подобни да са села ? - Има едно нещо, което прави турците и християнските народи, като вода и масло - религията. И то не толкова, като реално изповядване, а като маркер. - И ти, като историк много добре знаеш, когато руският цар Александър, преди наполеоновото нашествие е имал за цел да възстанови Византия, как из цяла България са се появили гръцки училища и гърченето е станало масово, а след това, след изоставянето на тази идея и замяната й с идеята за славянизиране какво става. Как лесно се моделира населението в рамките на една и съща религия и колко е невъзможен междурелигиозният преход. - Затова и браковете между помаци и турци са масови, но между българи и турци изключения. |
И понеже се сещам как спорехме за склавини, но нямаше, как да питаме автора, какво е имал предвид, то тук да уточня понятията: "помаци" = българи по етнос, мюсюлмани по религиозен произход, "българи" = българи по етнос, християни по религиозен произход. Акцентирам на произход, тъй, като за реална религиозност и при двете групи не можем да говорим. |
"Турците в България могат да се мост. Могат да са и пета колона. Но те ще си останат турци и това е факт, колкото някой да се мъчат да се залъгват. Затова трябва да сложим нещата на масата - ясно и открито. Достойнство и взаимно уважение." *** Брайтмане, на твоя страна съм в спора ти с бонго, но ще ти кажа само че това с Хага съм го предвидил и писал в тоя форум преди много време. Предвидил съм и друго и ще го пиша пак: "Докато Брайтмана и бонго си дърлеха крастите, турците си направиха автономийката". Какво достойнство, какво уважение когато е еднопосочно?! Колко още извинения, обезщетения и самоочерняние от нашенска страна и какъв е отговора. Паметници на великия турски посерко с ятагана, призиви да се изгонят българите от... България!?, "спонтанни" протести на всякаква паплач срещу процеса на ислямисти. Тероризъм преди, а може би и сега в Сарафово. А вие тук не та не - достойнство и уважение. А бе вие на колко сте години, на коя планета живуркате? Не разбрахте ли че всичката тая политкоректност и псевдодемокрация е за да могат едни спокойно да си пълнят гушите, други мижитурки пък се извиняват от името на цял народ и държава пак по същите причини. |