Фирмин е накривил шапката на червените Брайтмъновци, не е ли по-яко да възпиташ детето си да си вземе своето от децата на болшевиките, вместо да бяга? Ама те това искааат, да ти вземат страната! |
С болка ти го казвам, Фирмин - не е това решението. И понеже ще попиташ, отговарям: Решението е да осигурим на младите хора наставници като онзи от филма "Добрият Уил Хънтинг". Спомняш ли си каква роля направи Робин Уилямс? |
Специално за Maximus II и Сократ-май, Натисни тук Гледайте го внимателно, поразгледайте и публиката - полезно е за интелигентни хора. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: OLDMAD |
И да "се развиват в настоящето и да се устройват в бъдещето" Сутрин, пред огледалото докато си съзерцават ориенталските гени, и си тананикат поредния "хит" на Азия Ротшилд, ще се настройват за своя динамичен,прекрасен и стремителен ден. Азия Ротшилд - това ще ме умори от смях! Ама и той чул за Ротшилдови беее! | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: Maximus II |
Фирмин е накривил шапката на червените Брайтмъновци, не е ли по-яко да възпиташ детето си да си вземе своето от децата на болшевиките, вместо да бяга? Ама те това искааат, да ти вземат страната! Нищо нейно няма у т.нар. "деца на болшевиките", че да си го взима. Няма и нищо тяхно у тях, което да и представлява интерес - добре съм я възпитал, добър е Господ. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Firmin |
С болка ти го казвам, Фирмин - не е това решението. И понеже ще попиташ, отговарям: Решението е да осигурим на младите хора наставници като онзи от филма "Добрият Уил Хънтинг". Спомняш ли си каква роля направи Робин Уилямс? А аз, Сократ-май, съм щастливо оженен с такъв наставник вече 23 години. След (еже)дневното "наставничество" се прибира при мен. Трябва да те поканя и да те запозная някой ден, за да видиш цената на ... ролята. |
Поздравявам ви с тази наистина автентична българска песен, опазена от Филип Кутев или Игор Стравински Певицата има две имена - Соня Кънчева |
Натисни тук за всички не-чалгаджии. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Maximus II |
Maximus II, благодаря, майка ми и баба ми ме разплакваха като малък с твоя поздрав. После ме "възстановяваха" с Натисни тук Дай да я караме по-весело! |
Brithman, стига си ни заливал с гръцка чалга. Имат само две хубави певици. Я послушай гениалното парче на Мишо Ша Натисни тук. Става дума за отношенията между Боко и (бившата) Боковица. |
Firmin 06 Окт 2012 13:57 Натисни тук |
Създаването на художествения обработен фолклор от класически музиканти като Филип Кутев и др. е модерен авторски проект на западно образовани музиканти модернисти, следващи революционния Игор Стравински от "Пролетно тайнство". Фичо, каква прилика намерии между Филип Кутев и Стравински. Истината е, че Стравински е последовател на този клон на руската музика - Римски Корсаков, Мусургски, Голямаат петорка, при които руската музика е по-автентична. а не на Чайковски, Рубинщайн и Рахманинов, където въпреки руския дух се чувства западното влияние. Само, че Стравински е силно изразен модернист. След първото представяне на "Пролетно тайнство" в Париж Камий Сент-Санс излиза гневен от залата. Що се отнася до чалгата няма нужда да се ходи до Османската империя, в нея имаме изкуствено привнесен ориенталски елемент, което я прави чужда на нашия фолклор. Разбира се и в нашият фолклор е имало влияние на турската музика, но в него се чувства също и славянското влияние, които са преплетени по естествен начин. Сравнете повтарящите се мотиви при казачока и нашата ръчиница, дайчово хоро и др. |
Лев Н. Гумильов ФАЗАТА НА ОБСКУРАЦИЯ (из “Етногенезата и биосферата на Земята”, ХХХV) “Здрачът” на етноса Отличителната черта на “цивилизацията” е намаляването на активния елемент и пълното доволство на емоционално пасивното и трудолюбиво население. Но не бива да изключваме третия вариант - наличието на нетворчески и нетрудолюбиви хора, емоционално и умствено непълноценни, но притежаващи повишени изисквания към живота. През героичните епохи на растежа и самопроявленията тези индивиди имат малко шансове за оцеляване. Те са лоши войници, некадърни работници, а пътят на престъпността в строгите времена бързо довеждал до ешафода. Но през мекото време на цивилизацията при всеобщото материално изобилие да всички има излишно парче хляб и жена. “Животолюбците” (нека бъде простен на автора този неологизъм) започват да се размножават без ограничения и, тъй като те представляват индивиди с нова нагласа, създават свой императив: “Бъди такъв, като нас”, т.е. не се стреми към нищо такова, което да не може да се изяде или изпие. Всеки растеж се превръща в нежелателно явление, трудолюбието се осмива, интелектуалните радости предизвикват ярост. В изкуството се наблюдава понижаване на стила, в науката оригиналните трудове биват изместени от компилациите, в обществения живот се узаконява корупцията, в армията войниците държат в покорство офицерите и пълководците, заплашвайки ги с метежи. Всичко е продажно, на никого не може да се вярва, на никого не може да се разчита, а за да може да управлява, владетелят трябва да прилага тактиката на разбойнически главатар - да подозира, следи и убива своите съратници. Порядъкът, установяващ се в тази фаза, която е най-правилно да се нарече “обскурация”, съвсем не може да се счита за демократичен. Тук господствуват групите, както и в предходните стадии, само че принципът на отбора е друг - негативен. Ценят се не способностите, а тяхната липса; не образованието, а невежеството; не твърдостта в мненията, а безпринципността. е те не могат нито да създават, нито да съхраняват. Те разяждат тялото на народа както клетките на раковия тумор - организма на човека, но побеждава далеч не всеки еснаф е способен да задоволи тези изисквания и затова по-голямата част от народа се оказва непълноценна от гледна точка на новия императив и следователно - неравноправна. Но тук идва възмездието: животолюбците умеят само да паразитират върху тлъстото тяло на оялия се за времето на “цивилизацията” народ. Самитйки, т.е. умъртвявайки съперника, загиват и самите те. В действителност дори за запазването на семейството и възпитанието на децата са нужни съвсем различни качества от тези, които толкова грижливо са били култивирани; в противен случай децата ще се разправят с родителите си при първия възможен случай. И тъй, след настъпването на тържеството на обскурацията, носителите й изчезват като дим и остават оцелелите от всички неразбории потомци на първоначалните носители на статичното състояние, които сред руините отново започват да учат децата си да живеят тихо, избягвайки конфликтите със съседите и помежду си. Анатомично и физиологично те са пълноценни хора, приспособяващи се към ландшафта, но пасионарното им напрежение е толкова малко, че процес на развитие на етносите не протича. Дори когато сред тях случайно се ражда пасионарен индивид, той си търси реализация не в родината, а при съседите (например албанците са правели кариера или във Венеция, или в Константинопол). Тук възникват две възможности: или останалите живи влачат едно жалко съществуване като реликтов етнос, или попадат в пещта на претопяването и при някои благоприятни условия от няколко отломки се сплавя нов етнос, само смътно спомнящ си за своя произход, защото за него е къде по-важна датата на новото му раждане. И отново процесът преминава същите стадии, ако случайно не го прекъсне някакво външно въздействие. Нагледните примери за илюстриране на фазата на обскурация са по-малко, отколкото тези за останалите стадии. Народите на Европа - както Западна, така и Източна - не са толкова стари, та да изпаднат в състояние на маразъм. | |
Редактирано: 4 пъти. Последна промяна от: дън |
. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Rogatia |
интелигенцията никога не е била коректив на българската власт, другаде да/ тук никога/ и не е псевдо - тя е сборище от цървули |
дън, не познавам Лев Н. Гумильов, но съм удивен че сам съм стигнал до същите изводи за еволюцията на човешката популация. Може ли линк към нещо негово, моля? |
Maximus II http://chitanka.info/text/20637/49#textstart а на руски ти препоръчвам "Хуните" и "Древна Русь и Великая Степь", където този най-влиятелен днес в Русия, философ, културолог, етнограф и мислител, развива тезите си за евразийството и руското евразийско минало и бъдеще, като част от нова световна цивилизация.... |