Гладиатор 25 Октомври 2014 13:59 Както вече биде написано: Не става въпрос за "любители" а за невежи! Аз само ще добавя, че писането на история според националните интереси (в зависимост на това кой как ги разбира) ужасно много ми прилича на класово-партийния подход от едно време (който също зависеше от това кой как го разбира). Дерзайте. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: бонго-бонго |
ГЛАДИАТОР: . Един от тях, масон, положи, зверски усилия да опровергае Веда Словена ... Нищо не направи, писанията му бяха тъпни, скалъпени по обичайните калъпи, но е обявен и изучаван като "изобличител на фалшификата" Че Веда Словена е фалшификат е безспорно, независимо дали изобличителяте масон или комунист. А ако някой вярва че е автентична не говори добре за него |
Че Веда Словена е фалшификат е безспорно, независимо дали изобличителяте масон или комунист. А ако някой вярва че е автентична не говори добре за него Илиадата и одисеята кви са и що се учата задължително в Гърция и по цел свет, ъм. А че най-фалшифицираната история от чужди и наши пишман-историчари е българската, в това вече спор нема... |
А пък Дарий е искал да отмъщава за Кир Велики. Щото много преди Маратон, мизи-гетите и царица Томирис са го направили с една глава по-нисък... шурец да си се скарал с официалната история лошо няма. да си градиш фантазии пак лошо нема. ама ти бре момче отиваш да се скараш и с логичното мислене. ква логика има в този постинг. |
Та с две думи историческата наука ще се организира едва когато се оттърве от конските капаци на така наречената "западна култура" и нейния родоначалник т.нар. гръцка цивилизация. Лошо нема - почвай от смяната на Солунските двама братя с 2 ма йоги от Калкута |
Историчари от школата на 22 годишния сополанко Иречек положил каноните на българската историчарска школа, издигнала Иречековите догадки в нещо като неотменим култ, неподлежащ на обсъждане, школа, бесуваща срещу всякакво друго инакомислие. Поне си направете труда да прочетете биографията на Иречек в википедия а не да повтаряте намерената в интернет тьпотия за 22 годишния сополанко. Иречек е сериозен историк и е написьл доктората си базиран на известните тогава факти. Не на фантазиите на Раковски и щуреца. |
А бре, Тимбу. Ми той Раковски е знаел 7-8 езика и е пряк потомък на Софроний. Чел е и е изследвал секакви български старини и документи в църкви и манастири, за които твоя Иречек и понятие не си е имал. Петрински също... |
Че Веда Словена е фалшификат е безспорно, независимо дали изобличителяте масон или комунист. А ако някой вярва че е автентична не говори добре за него Безспорно - колко безспорно? И каква част от текстовете са фалшификати? |
Приятелю на Пинокио, искам да ти помогна. Свали чорапите и ни кажи, как са наредени пръстите ти? а) в хоризонтална линия б) всеки следващ по-малък от предишния, и г) вторият пръст по-голям от първия. Ако ми отговориш чистосърдечно, ще си отговориш на много въпроси, които те вълнуват. |
Илиадата и одисеята кви са и що се учата задължително в Гърция и по цел свет, ъм. Мо'е да са "фалшификати", ама "фалшификаторът" им е Ономакрит - същия тоз, който "фалшифицирал" огромната част от орфическите химни, че да могат днес разни щурави невежи да плямпат щуротии по форумите. И пак "фалшификатът" на Ономкрит - "Илиада" е по-стар от монетата с гръцки надпис "Гета басилеос", от която разни невежи правят фундаменталния пробив в лингвистиката, че "басилеус" била тракийска дума. |
В това, че некои фантазьори са измислили митове и легенди за разни войни в малкото тракийско градче Троя нема лошо. Обаче има един проблем. След повече от 150 годин разкопки стана ясно, че на този терен с размерите на стадион "Васил Левски" нищо подобно не е имало. А че некои ора още верват като деца в Илиадата и даже се пробват да правят чрез нея сравнително датиране си е грешка на растежа. Нема как да им се помогне... |
Обаче има един проблем. След повече от 150 годин разкопки стана ясно, че на този терен с размерите на стадион "Васил Левски" нищо подобно не е имало ъхъ... ама ич. Троя 7а нема, а Хетски документи потвърждаващи част от информацията в Илиадата - още по-малко. |
Давам някой пояснения: а) римски тип, б) египетски тип, и познай тракощуропрофесоре, г) ГРЪЦКИ ТИП. Ти ако искаш прибави и д) тракийски тип (сигурно обратно на египетския). |
Нема нито доказателство за троянска война. http://en.wikipedia.org/wiki/Historicity_of_the_Iliad и http://en.wikipedia.org/wiki/Trojan_War#Historical_basis |
бонго-бонго 25 Окт 2014 21:13 Мнения: 16,526 От: Swaziland Скрий: Име,IP Трябваше текстът да е на тракийски, за да го прочете! |
И къде са оръжията, гробовете, многобройните скелети, работилниците, несметните съкровища, шлемове, щитовете и т.н. Що нема ни един артефакт, а само неколко грънци които даже не е ясно дали са произведени в Троя или са внос, отнекъде си... |
Та за Веда Словена: Това което знам е че "откривателят" Веркович в същност е бил жертва на измамници. Пробутали му текстове уж научени от стари селянки. Като сериозен учен потърсил тези "аеди" и се оказало че не съществуват. Чест му прави че признал грешката си. От къде знам ли? Ами от Вазов който се е срещал с Веркович. |
За и против "Веда Словена": http://www.rodopskistarini.com/2011/12/blog-post_15.html |
Тома, предполагам имаш предвид това: Има тука едно недоразумение. Г. Г-нов, който, казват, е приел гръцко образование и, следователно, не е невежествен човек, с доста сръчност е успял до наниже една безконечна върволица песни, горе-долу подведени под размера на нашите народни песни, и ги е прошарил с имена от индийската митология и други чудати и непонятни фрази и думи, чрез което им е предал характер на произведение от дълбочайша древност, примка, в която тъй лесно падна г. Веркович. Възможно е в побужденията на г. Г-нова да е имало и патриотизъм: желание да се прослави и България със своя Илиада, която да не отстъпва на гръцката, поне по множеството на митологическите същества. Между тях – Орфен, сиреч Орфей – което ловкият г. Г-нов оставя на читателя сам да се сети, като си припомни, че гръцката легенда дава на Орфея за отечество Родопите, пославянени вече от автора. Това е всичкото. Колкото за вътрешната стойност на тия произведения, то я няма никаква: от поезия ни сянка не може да се намери, даже и смисъл много малко ще уловиш тук-там, и то при много добра воля. Във всичките тия хиляди стихове не може се набра нито толкова поезия, колкото има в коя да е истинска народна песен, или от чепинските, от които по-напред напечатахме тука. Веда Словена не е друго, ами една безкрайна галиматия, която благодарение на своите митологически имена и думи индийски, можала за една минута да хипнотизира много умове. В това отношение може би г. Г-нов е истински Омир. От друга страна: http://www.segabg.com/article.php?id=5628 "Свети Георги" е записана като текст от Гологанов и е българска. Днес от нея се пеели само последните 4 куплета. "Защо смятат, че е циганска песен? - пита се той. - Свети Георги е български празник. И в тая песен, която, разбира се, е претърпяла много варианти, не се пее за Свети Георги, а за Георги Юнака. Използва се само финалът на песента днес. Иначе цялата песен е към 600 строфи." и мнението на Динеков: Да се проследи историята на тая голяма мистификация значи да се разлисти един интересен роман, изпълнен с истинско драматично напрежение. Шумът около "Веда словена" е отдавна отминал и страстите са успокоени. Но все пак не всичко е още изяснено в тоя изключителен епизод от историята на българската фолклористика. Струва ми се, че подлежи на известна ревизия общоприетото становище, че създадените песни от Гологанов представят само празно и бездарно съчинителство. Работоспособността на скромния селски учител е удивителна - за кратък срок той съчинява няколко десетки хиляди стиха. Внимателният анализ на двата тома "Веда словена" може би - без да открива нов и необикновен поетически талант в българската литература през 60-те и 70-те години на миналия век - би ни показал някои интересни творчески пориви. Това е една задача, която българската наука трябва да извърши без излишно въодушевение, но и без предубеждение. Случаят с "Веда словена" говори за особената роля, която в епохата на нашето национално възраждане се отреждаше на фолклора. Тая мистификация не бе единствена в историята на славянските народи. Тя се предхождаше от мнимото откритие, което в началото на XIX в. бе направил чешкият патриот, писател и учен Вацлав Ханка, издателят на подправените лирически и епически песни "Краледворски ръкопис" (1819) и "Зеленогорски ръкопис" (1820). За тия творби се води борба цял век и най-сетне бе доказана тяхната неавтентичност, но те също изиграха важна роля в чешкото национално възраждане. От патриотично-романтични съображения се бе ръководил и Ст. Веркович, за да повярва на мистификацията на Гологанов. В неговото дело обаче - както Вазов правилно отбелязва - има достатъчно изпълнени с благороден труд и чисто въодушевение моменти, за да не се помрачат несъмнените му заслуги в историята на българския народ и южните славяни изобщо. Дошъл в нашата страна като агент на една чужда национална пропаганда, Веркович обикна нашия народ, изпълни се с дълбоко уважение към творческия му гений, опита се да проникне в неговата историческа съдба и стана негов горещ приятел и почитател, истински български патриот. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: бонго-бонго |