Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Референдумът
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:191 Страница 1 от 10 1 2 3 Следваща »
Калки
05 Юни 2015 17:08
Мнения: 20,000
От: Bulgaria
Някои неща в цитираната вчера от проф.д. и мен статия на Иво Христов ме подсетиха, че на хоризонта се задава референдум. Та, рекох си, защо да не разлаем кучетата по-отрано ? Всяка една от трите теми е била обсъждана по един или друг повод, но може би сме променили мнението си ?

Калки
05 Юни 2015 17:16
Мнения: 20,000
От: Bulgaria
И така, трите теми, обявени от Плевнелиев са :

- Подкрепяте ли част от народните представители да се избират мажоритарно?

- Подкрепяте ли въвеждането на задължително гласуване на изборите и националните референдуми?

- Подкрепяте ли да може да се гласува и дистанционно по електронен път при произвеждане на изборите и референдумите?



Моите позиции са:

Не подкрепям мажоритарните избори, дори и на част от народните представители.

Нямам окончателно становище за задължителността, но по-скоро - не.

Категорично съм против всяка възможност за дистанционно гласуване, камо ли по интернет, докато не се убедя в запазване на тайната на вота и абсолютната невъзможност за контролиран вот.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Калки
Неверния Тома
05 Юни 2015 17:21
Мнения: 11,681
От: Bulgaria
То ние и по трите въпроса си казахме мнението още преди Прецедента. Кой чул-чул. Сега да повтаргаме ли?
Калки
05 Юни 2015 17:27
Мнения: 20,000
От: Bulgaria
Сега да повтаргаме ли?

Желателно.

Идеята ми е, че колкото и обстойни и рагорещени да са били коментарите след някоя новина в 'горещите' или в 'набл'дателя', те отминават и се забравят, докато тук една тема може да се развива с по-спокойни темпове, което, спред мен, е предимство.
viva1234
05 Юни 2015 17:29
Мнения: 839
От: Bulgaria
Самия факт, че референдума е предложен от плезидента ме кара да си мисля за мръсен номер, за това - категорично НЕ и по трите въпроса.
atlantis
05 Юни 2015 19:31
Мнения: 16,163
От: Bulgaria
И така, трите теми, обявени от Плевнелиев са :

- Подкрепяте ли част от народните представители да се избират мажоритарно?

- Подкрепяте ли въвеждането на задължително гласуване на изборите и националните референдуми?

- Подкрепяте ли да може да се гласува и дистанционно по електронен път при произвеждане на изборите и референдумите?



Моите позиции са:

Не подкрепям мажоритарните избори, дори и на част от народните представители.

Нямам окончателно становище за задължителността, но по-скоро - не.

Категорично съм против всяка възможност за дистанционно гласуване, камо ли по интернет, докато не се убедя в запазване на тайната на вота и абсолютната невъзможност за контролиран вот.



Моите позиции са като твоите, но мисля, че повечко ръзсъждения няма да навредят.
По първия въпрос - да ние сме далеч по-добре с пропроционално изцяло система, защото, ако трябва да ни управляват 240 избранници на ББ, ще голям срам.
Пък и всякой друг. От това, което виждам около себе си, народа толкова е психясъл, че все му се искат да има вождове и на него да притурят и мъка и сръб.
Днес има пак наръгано момче с нож. Това у нас си стана, като "Добър ден". Медиите са така яко контролирани от олигархията, че могат и истинско магаре да ни пробутат.

Поради голямата непопулярност на партии и вождове, много им се иска да има задължителен вот. Твърдо не!!!


Никакво доворие на доказани лъжци. Те с хартиени носители на вота ни мамят, а кой знае какво чудо, ще е дистанционно.

Нещо, което произлиза от нищото, не води до нещо добро.
Manrico
05 Юни 2015 19:46
Мнения: 31,153
От: Bulgaria
Казвал съм вече:
1) Да, защото води до по-стабилни мнозинства в парламента
2) Колебая се
3) Да.
генек
05 Юни 2015 20:00
Мнения: 36,327
От: Bulgaria
Е, да кажа и аз след МишоКа...
Мажоритарен вот - 100%. Избива зъ6ите на партайгеносетата. Лъжите, че ще доведе до власт на олигарсите, са лесно откриваеми. Първо - всеки е сам в стаичката... Второ - избор на кандидати, а не на партийни назначенци... Има и още, ама сме ги обсъждали достатъчно...
Задължително гласуване - де4мокрация по задължение. Та даже Местан се изцепи, че трябвало да се контролира народът. Крив, прав - всяко решение на народа е демократично. Ако още помните значението на думата.
Електронното гласуване - те това е начинът да се дадат изборите в ръцете на олигарсите. Един компютър и...
Отделно печалбите на партиите - що мъртви души ще са ги подкрепили и донесли парички...
И най-важното - при наличието на нагли пишман спецове по фалшифициране на избори, електронното гласуване само ги улеснява...
Някой да е видял сравняване на протоколите от СИК с протоколите, чиито данни са внесени в компютрите? Няма и да ги видим...
-------------------------
Сайтът на Генек
бонго-бонго
05 Юни 2015 20:10
Мнения: 26,313
От: Swaziland
- Подкрепяте ли част от народните представители да се избират мажоритарно?

- Подкрепяте ли въвеждането на задължително гласуване на изборите и националните референдуми?

- Подкрепяте ли да може да се гласува и дистанционно по електронен път при произвеждане на изборите и референдумите?

1/ Не, защото не зная какво точно имат предвид. Ако е като немската система - да. Ако е системата от 2009 г. - не.
2/ Да, макар да съм наясно , че това задължение няма как да бъде приложено например към българските граждани в чужбина.
3/ Да.
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: бонго-бонго
daydreamer
05 Юни 2015 20:27
Мнения: 27
От: Bulgaria
,,,,,
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: daydreamer
wreckage
05 Юни 2015 20:45
Мнения: 32,883
От: Bulgaria
Първо, чехлювите формулировки не са годни да бъдат директно включени в съществуващите нормативни актове и дори приети, предполагат интерпретация от страна на законодателя. Това е неприемливо, доколкото опосредства волята на суверена с тълкувания, натаманяване, уйдурдисване и прочие. Резултатът би бил пародия на референдум, развързваща ръцете на мнозинството за дебилии.
Второ, положителният отговор на два от въпросите(2 и 3) нарушава конституцията, съответно в частта за гражданските права и за тайната на вота.
Трето нема.

Отношението ми към всеки един от трите въпроса е известно - не, не и не.
Калки
05 Юни 2015 21:19
Мнения: 20,000
От: Bulgaria
Моите позиции са като твоите, но мисля, че повечко ръзсъждения няма да навредят.

Естествено. Това беше само за да скицирам идеята си.

За мажоритарното гласуване.
Манрико е прав - то ще доведе до по-стабилни правителства, некоалиционни и еднопартийни. И това съдържа в себе си отрицание на популярната заблуда, че мажоритарното гласуване е гласуване за личности - не, не е. Мажоритарното гласуване е гласуване за партийни кандидати, за кандидати на една или друга партия.
Дали, обаче, имаме нужда от по-стабилни правителства, отколкото са досега ? Аз лично не виждам нужда от такова укрепване. Защото обратната страна на тази 'стабилност' е непредставителността. Избрано по този начин НС и правителство, може да има подкрепа на много под половината активни избиратели, което никак не е добре - това става някаква форма на управление на малцинство с правата на мнозинство.
Реално в нашата ситуация това би означавало, че в НС няма да влязат нито "патриотите", нито барековците, нито атакистите, нито азбукарите, нито дори и РъБовете. Може би, дори и БСП.
Друга опасност от такава система е, че един ловък популист и лъжец би могъл да превземе властта и да натвори куп безумия.

А пък, ако наистина допуснем, че мажоритарното гласуване може да доведе до пресловутия "избор на личности", даваме ли си сметка как ще изглежда едно НС, в което всеки е на различно мнение ?
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Калки
Атанас Димитров
05 Юни 2015 21:54
Мнения: 23,428
От: Palestinian Territory, Occupied
Отношението ми към всеки един от трите въпроса е известно - не, не и не.


Принципно съм съгласен - не, не и не
Де факто на изборите след няколко месеца ще се стремя с всички избиратели, които контактувам да ги убедя, че след като герпаджиите не гласуваха на референдума за АЕЦ Белене, за да не може избирателната активност да стане над тази от последните парламентарни тогава следва и ние да не гласуваме на референдума с въпросите предложени от идиота от Дондуков 2
След като бойкотират кворума на НС преди 2 години сега и ние ще бойкотираме, след като бойкотират референдума за АЕЦ-а сега и ние ще бойкотираме.
Атанас Димитров
05 Юни 2015 21:56
Мнения: 23,428
От: Palestinian Territory, Occupied
А пък, ако наистина допуснем, че мажоритарното гласуване може да доведе до пресловутия "избор на личности", даваме ли си сметка как ще изглежда едно НС, в което всеки е на различно мнение ?


За личности нема как да се гласува в близките поне 10-20 години или докато има партии - видя се 2009 година.
26 от герп и 5 от дпс. Сега с нищо не са по-различни нещата, дори напротив.
При изцяло мажоритарно гласуване НС би изглеждал нещо подобно - герп 200 депутата, дпс 30 депутата, бсп с 10 депутата.
67AF
05 Юни 2015 22:09
Мнения: 17,775
От: Tuvalu
След като бойкотират кворума на НС преди 2 години сега и ние ще бойкотираме, след като бойкотират референдума за АЕЦ-а сега и ние ще бойкотираме.

Доколе, Насе? Рекъл е един умен човек, който ръководил Индия, "Принципът "око за око" ще направи света сляп!"
Атанас Димитров
05 Юни 2015 22:14
Мнения: 23,428
От: Palestinian Territory, Occupied
Доколе, Насе? Рекъл е един умен човек, който ръководил Индия, "Принципът "око за око" ще направи света сляп!"


Дошло е време разделно и сега всеки ще бъде; или от едната, или от другата страна.
Чоки§§
05 Юни 2015 22:23
Мнения: 7,337
От: Israel

- Подкрепяте ли част от народните представители да се избират мажоритарно?

- Подкрепяте ли въвеждането на задължително гласуване на изборите и националните референдуми?

- Подкрепяте ли да може да се гласува и дистанционно по електронен път при произвеждане на изборите и референдумите?


По първа точка - каква "част" от народните представители и защо не ВСИЧКИ , за да не могат разни партийки да си нареждат списъците ?
Какви пари ще получи за "финансиране" на избирането си един мажоритарно представен кандидат и какви пари - кандидат от партия или коалиция ?
Какъв достъп до медиите ще има всеки един от тях ?
Не върви да залагаш на кон с вързани крака , нали ?
По втора точка - тия , които са в България , ще намерят начин да ги задължат и подкарат под строй към урните . А тия , които по един или друг начин са възпрепятствани , живеят и работят в чужбина , работят временно в чужбина , в момента на на екскурзия или почивка извън страната , изнасят концерт , представление и пр. ? Глоби , съд , затвор ? Не всички емигранти живеем в съседна Турция и държавата да ни осигурява отпуска и безплатен превоз до България !
По трета точка - има достатъчно възможности да се защити електронното гласуване с получаване на парола от всеки желаещ да гласува и възможност след гласуването да провери резултатите от собственият вот , дали не е "подменен" .
Странна ми е магарешката упоритост на хора , живеещи в България , да се противопоставят на електронното гласуване , което засяга повече (и улеснява ! ) живеещите извън България ! Ами направете така , че да се гласува електронно САМО извън България ! В Чужбина няма кой да ни кара под строй и да ни казва какво да отбелязваме на компютъра !
wreckage
05 Юни 2015 22:26
Мнения: 32,883
От: Bulgaria
Личности, my arse.
От 2005 насам милион и нещо идио...избиратели гласуват мажоритарно за една дебела мутра, чийто единствен талант е да се излага на медийните сергии. Бахти личността.

Между другото, на последните парламентарни избори в UK за SNP гласуваха около 1,5млн души(45% от гласувалите шотландци). Благодарение на мажоритарността, SNP взе 50 депутати. Гласовете на останалите 55% шотландски избиратели стигнаха за 1(едно) място в Общините.

За UKIP гласуваха около 4млн - малко под половината от гласувалите за леЙбъристите и към 40% от вота за торитата. UKIP взе 1(едно) място в общините.

Това са избори за места в британския парламент - онова бодливото с големия часовник и статуята на Кромуел. Познайте каква е избирателната система за шотландския парламент в Холируд?


Пропорционална.
Чоки§§
05 Юни 2015 22:33
Мнения: 7,337
От: Israel
Manrico
05 Юни 2015 19:46
Мнения: 26,371
От: Bulgaria
Скрий: Име,IP
Казвал съм вече:
1) Да, защото води до по-стабилни мнозинства в парламента
2) Колебая се
3) Да.

Би ли се обосновал малко повече за последното "Да" , като компютърен специалист ?
Патагонец
05 Юни 2015 22:48
Мнения: 13,267
От: Bulgaria
Аз съм за пропорционално гласуване с абсолютна преференция. Гласува се за партия и от листата се избира кандидат. Този, получил най-много преференции получава място ако гласовете за партията му стигат за да бъде избран. Обаче, ако някой независим кандидат има повече гласове от класиралите се партийни кандидати отива той.
Преференциалното гласуване показа своите предимства и това не се хареса на партийните корифеи, понеже техни хора бяха измествaни от избираемите места.
Както беше изтъкнато, при чисто мажоритарни избори първата партия може да спечели 90% от местата с 35% от гласовете, ако са разпределени равномерно.
Освен това при чисто мажоритарни избори и по-малки избирателни райони една партия вероятно ще представи само един кандидат за да не се разпиляват гласове. Възможно е той да не се хареса на привържениците й и те да не го подкрепят. Ако има листа с имена изборът е по-голям и има по-голям шанс в парламента да попаднат по-добри кандидати.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Патагонец
Патагонец
05 Юни 2015 22:56
Мнения: 13,267
От: Bulgaria
По трета точка - има достатъчно възможности да се защити електронното гласуване с получаване на парола от всеки желаещ да гласува и възможност след гласуването да провери резултатите от собственият вот , дали не е "подменен" .
Странна ми е магарешката упоритост на хора , живеещи в България , да се противопоставят на електронното гласуване , което засяга повече (и улеснява ! ) живеещите извън България ! Ами направете така , че да се гласува електронно САМО извън България ! В Чужбина няма кой да ни кара под строй и да ни казва какво да отбелязваме на компютъра !

Идеята за електронно гласуване по принцип е добра... само че не е подходяща за България. Представям си какъв майтап ще се получи: един ще регистрира, ще получи паролите и ще изгласува за цялата ма'ала.
А ако е за чужбина: има една чужда държава, където гласуването ще стане както в ма'алата. Познайте от три пъти коя е тази държава.
Добави мнение   Мнения:191 Страница 1 от 10 1 2 3 Следваща »