Айде стига глупости, бе! Зам.-кметът Чобанов каза в новини на БНТ, че ако се налагало, щели да направя съответните корекции с очите на Самуил. Ще го ослепяват ли? Резил!!! |
*** | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: БратяГрим |
Париж не е Айфел.това е мега-билборд който остава заради размера (първоначално е трябвало да бъде "отстранен" след изложението но структурата става "символ" ,а и се комерсиализира) А Париж е модерен заради барон Осман.Тук имаме поредният билборд но не и с размерите на Родоският Колос , макар че е в същият стил,но не и Шан з'Елизе-изпреварващ времето или поне в крак с него.Но....въпрос на отражение на действителността.Като Ви харесва-Ваш си е. |
Що таке бе, госпожа аудитория? - що така? Между Мадам Тисо и Хенри Мур има един милион стъпки, все места за творци и виждания. Какво ви се зловиди в чуждото виждане. Свикналии сте вече на сдъвкано до интуицията на лого, ама не - друг поглед и друга представа не ви се възприема. Вие сте вече на върха на естетиката и съдии на изкуството. Гиди естети новоизлюпени! Референдум за вас! |
генек, 8 Юни 2015 21:04 , При изкуството аргументация няма, има усет и чувство... Вместо да пише толкова дълга статия, с голямата част от която съм съгласен, беше достатьчно авторът да каже същото. А дали е трябвало да се прави паметник на Самуил, затрил пьрвата българска държава, е съвсем отделен въпрос и не за това се спори в нета. То и на Радой Ралин & котка направиха паметник в цял ръст и не чух някой да е особено впечатлен. Китайците отдавна са ни дали пример с тяхната 8000 армия от керамични фигури. Като свършат българските ханове, князе, царе, президенти и министри, може да се помисли и за някои чужди, както праят братовчедите ни на югозапад. |
Пак да кажа - паметниците са на Времето , не на Миналото.Тоя кич сме ние.Гледайте се и се кефете.Аз се имам за грозен и зъл,ма не и за триглодит. |
Много се съмнявам Людмила Живкова да е знаела разликата между експресионизъм и импресионизъм или че е можела да назове пони три произведения на Шопен. Вероятно, защото я свързваш единствено с баща ѝ. Само че тя има и майка - д-р Мара Малеева. Поинтересувай се от произхода ѝ, къде, кога и с какъв успех е завършила медицина, какъв лекар е била години преди 44-та, такива работи... Ето ти и снимка от младините ѝ (снимка: натиснете тук) , защото повечето я помним едва ходеща вече болна от рак на стомаха. Та мисълта ми е, че разсъждаваш по същия начин, по който и за Айфеловата кула - едно временно съоръжение, което и сега се рита с архитектурата в сърцето на Париж, но ние просто вече сме свикнали с наложения образ. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Simplified Solutions |
Напълно съгласен с аргументите в статията. Паметникът на Самуил още не знам дали харесвам, ще преценя като го видя на място. Но от снимките не изглежда зле. |
Връщам се от паметника. Очите му не светят. Има съвсем лек ефект, който на тъмното подсказва, че са там. Изпълнението е чудесно. Все пак смятам, че е представен твърде импозантен и свиреп - аз лично не свързвам Самуил с такъв образ. Този повече подхожда на някой завоевател, а не на цар с трагична съдба. |
Субективно отражение на Реалност - какво у мен е останало от мита "Самуил" набит ми с читанката.Не че е "затрил България".Не че е "цар". Във време разделно и кърваво,кога да те разпнат,сварят или просто набият на кол е като да се изсекнеш един Управник посреща ослепената си армия от анонимни селяни.Той вече знае.Но се изправя от престола и сърцето му се пръсва.Мит,но красив.А тук е бутафория.това не е моя Самуил,боя се че няма и нищо общо с историята.Това е "Самуил" на Боце и Плевню .Като фасада на Кракра по европроект. |
не и мелез между македонски комита с пристегнато със силях расо ,ахатови очи,някаква кама в десницата и зверски махмурлук в ахатовите очи ,стъпил на псевдокласически капител и с кръстоска м/у гега и кръст в ръката |