Цеков, бравос! Полицията на висшата естетика си има конкретни представители - общо взето това са стойкаджиите-културолози, които избълваха и продължават да бълват и ще бълват грантирани проекти за изучаване на урбанизма, кръчмите, рекламите и т.н. и т.н. Как така някой ще си позволява да прави такива неща без да ги пита тях - експертите и разбирачите? |
Голяма част от хората, които познавам, са на мнение, че съвсем други са силите способни да затрият и в някои случаи упешно затриващи страната. Дали в. Сега ще даде и на тях трибуна да изразят менниятя си? |
Не познавам автора на паметника и не искам да го знам. Само го питам: ходил ли е някога до Рим, до Мадрид, дали е ходил в Борисовата градина за да види как се правят склуптури? |
Един от знаменосците на въстанието срещу Самуил се представя като "интелектуалецът и доктор по философия и социални науки Стефан Попов". За известната му биография (авто- такавата) не става дума. Нека видим за каква чалга става дума в неговата работа. Години наред - 10 и повече - се титулува "доктор" без да е показал и легализирал дипломата си за докторат. Води се на работа в катедра Филсофия на СУ, където не е стъпвал на заседание повече от 15 години. За целия период се твърди, че има една-единствена публикация по филсоофия. Междувременно раздава грантове и верни кучета му пазят завет. Получавайки незадоволителна оценка на акредитация преминава при социолозите. Сега се готви да защити публично голяма докторска Натисни тук преминал на вътрешно обсъждане в катедра "История на философията". Текстът е всичко друго, но не и историко-философски. Хубаво е да се види как точно се резилят рецензенти и становищовари - иначе уважавани хора. Ето на такива им се вика - соросоиди и тунеядци. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: __ve |
Самуил е единственият от старите български царе, който знаем как изглежда Г-н Цеков, не че нещо, но от съседната статия, интервюто с автора го взех: - Самият лик, образът на царя, откъде го взехте? - Няма източници. Има една полузаличена миниатюра от Манасиевата хроника, това е. Няма съхранени монета, печат. Черепът му е запазен, по него има две възстановки - съветска и българска. По структурата на твърдите костни пунктове се дава, доколкото може, линията на носа - къс орлов нос, както и счупена лява скула. Прически, бради, мустаци, мека тъкан - никой не може да каже какви са били. Фигурата е сборна, да кажем - идеализирана. |
На мен статията ми хареса. Петьо Цеков, Според мен, човекът с право негодува срещу онези "отворковци", които не харесват каквото и да е по принцип и постоянно критикуват от кеф заради самата критика. На такива люде и по буца злато да им дадеш пак ще реват и пак ще са недоволни. Това е; не че чак пък толкова паметникът на цар Самуил ги интересува. Чудомир има подобен герой - бай Тотьо Чушката. Цитирам по памет: "Трябва да е чистокръвен българин бай Тотьо Чушката. Все мърмори, все критикува, все недоволен и все не може да му се угоди." | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: ИлияНиколов |
Колеги, съгласен съм с Цеков за възстановката на проф.Йорданов ..... Как наистина човек, който преживе е нарична Калоян (Хубавия Йоан) може да изглежда така: Тая съветска линия българските владетели да се докарват с монголоидни черти трябва да се ревизира! |
"Трябва да е чистокръвен българин бай Тотьо Чушката. Все мърмори, все критикува, все недоволен и все не може да му се угоди." |
Символиката е лукава, затова са против. Самуил не е случаен. От всички царе, София избра да сложи статуя точно на българския цар Самуил. Един от четиримата братя - Са Коронован от Папата. Проводник на католицизма в България. След който България губи независимост за двеста години. Свел смирено очи. Светещи в тъмното. И според автора на статуята тя символизира: Драмата на живота - 40 години битки, успехи, неуспехи и крах. Крах. Неуспехи. Внушения.Какво чудно има, че на хората не им харесва? | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Han |
Всеки хлебар може да говори в социалните мрежи за "Квадрат 500", всеки месар е наясно с новата естетика на "Витошка", Всъщност хлебарите и месарите едва ли имат време и желание да се правят на псевдоестети. Тая роля е запазена за една друга прослойка. Няма да я дефинирам, че 90% от форумното братство ще подскочи като ужилено. |
Han, да попитам: а имало ли е друга алтернатива, т. е. възможност друго върховно духовно лице (освен главата на Римокатолическата църква) да короняса Самуил за цар по онова време? Защото аз се сещам само за патриарха на Източноправославната църква. |
Защото аз се сещам само за патриарха на Източноправославната църква Да, и това е било съвсем естествено решение.Българската средновековна история е непрекъсната борба между ортодоксална Византия и новопръкналите се отцепници-католици от Западна Европа с център Рим, които търсят начини да унищожат неверниците. Кръстоносните походи не са имали за цел освобождаване на онзи Божи гроб, който днес изкуствено е обявен че се намира в Йерусалим, а завладяването на Царград (Константинопол). А неверниците - това е православието, което до ден днешен някои хора в България пращат на м@йна. И Самюел, като проводник на католическото влияние в България е бил съвсем естествено нападнат от Византия, а българската държава - унищожена за 200 години, заради залитанията в "евроатлантическа" посока. Когато си между две империи и се опиташ да се отцепиш от светът, към който принадлежиш, това никога не остава безнаказано. До ден днешен България се върти по същия начин ту на изток, ту на запад и не може да намери себе си в шизофреничното си въртене към силния на деня. В момента сме под васална власт на другата страна, и така от векове, за векове... |
mercury 08 Юни 2015 22:00 Айде стига глупости, бе! Зам.-кметът Чобанов каза в новини на БНТ, че ако се налагало, щели да направя съответните корекции с очите на Самуил. Ще го ослепяват ли? Резил!!! А защо не? Справедливостта трябва да възтържествува, дори след 1000 години. След като е допуснал да му ослепят войниците, "така му се пада", смятат съвременните "интелектуалци"... |
Чета и не вярвам на очите си - въпреки убедителните аргументи в статията отдолу пак има неразбрали И кои са тия убедителни аргументи, защото аз не открих нито един? Аргумент първи и основен: Паметникът на Самуил е класическо изпълнение Не е нужно да си посещавал лекции на Иван Славов, за да си наясно, че той не е градинско джудже, не е Христос с пушка, не е пластмасов цар. Не е дори manneken pis, който е абсолютен пример за добре използван кич. От него стават ясни две неща. 1. Авторът няма представа що е то класическо и го бърка с тривиалното. 2. Има съвсем повърхностни познания за кича, като не само не е посещавал лекции на Иван Славов, но и книгите му за кича не е чел. (Абсолютно съм сигурен, че проф. Славов, лека му пръст, би определил паметника като несъмнен кич.) Защото кичът не е само битов или туристически (бутафории, сувенирчета, ерзац икони), а има много по-дълбоки измерения, той е всепроникващ, неизбежен и непреодолим. И най-противният е политическият, идеологическият (в случая патриотарски) кич. Е, при тия повърхностни познания на автора, как да повярвам на категоричната му преценка, че паметникът не бил кич? Тя моментално олеква, увисва, губи всякаква стойност. |
Аргумент втори Всеки хлебар може да говори в социалните мрежи за "Квадрат 500", всеки месар е наясно с новата естетика на "Витошка", всеки филолог може да коментира законите на бизнеса или начина, по който "онези идиоти" биха могли да вкарат топката във вратата. Точно така, не е работа на хлебарите и месарите да се произнасят по въпроси на музейното дело или новите течения в изкуството. Същото се отнася обаче и за журналистите, които са също толкова некомпетентни по тези въпроси. За естетическите качества или дефекти на паметника могат да се произнасят само хора, които са квалифицирани в тази област - скулптори, художници, колекционери и ценители на изкуството, изкуствоведи. Не и журналистите - те могат да кажат само дали на тях лично им харесва или не, но нищо повече. Последната дума не е тяхна. |
Аргумент трети Що не отидете до Скопие, преди да правите подобни коментари - на ден по един паметник на Самуил да откриваме, пак не можем да ги стигнем. Напротив - трябва не да се срамуваме от паметника, а да построим още. Хубаво, но защо изобщо трябва да ги стигаме и да се надпреварваме с тях? Паметниците в Скопие, независимо от естетическите им достойнства, са идеологически кич. Това не са произведения на изкуството, а култови места, на които ще се извършват определени ритуали всяка година, за да се поддържа една изкуствена и фалшива национална идентичност, което е в интерес само на македонската върхушка (олигархия). |