Австрийците размахват на света някаква Вилендорфска мадона, нещо безформено, грозно и отблъскващо, няма ли нещо тракско, по-естетско (чакам онуй на Нефертити да го обявите за тракско, не че и то е нещо особено, ама...). Туй горното ме навежда не една особена мисла - почти 180 страници и нито дума са сексуалната инклинация на траките (оставям педерастията на Орпю на страна, не е доказана с писмени докюменти). Разбирам августейшия тетрарх и бонго-б. - това е встрани от професионалните им интереси - но защо нашият летописец не обелва дума? Г-н Щурчо, траките и трачките потентни, респ. фертилни ли са били? И колко - след като се знае за лирата му и за книгите, не може да няма нещо и по тази тема, нали? Какво казват източниците? Благодаря и простете на лаика-пейзан за незнаниет Гевин? |
Miziika 11 Окт 2016 11:17 Вярно е, мицийке, не сте случила - аз не съм керпедена, нито старшината, нито приятелчетата Ви от soc. cultuture.bg. с теб няма какво да си кажем Нямам и Вашите претенции и комплекси - като не знам нещо, си го признавам и питам, а Вий - technical and research нещо си, Торонто, дисертация, питате кой какъв и къде е, и така бива, дерзайте - досущ г-жа Хаджийска сте, ако не и по-зле. |
Banshee 11 Окт 2016 11:14 Стига сте се заяждали - мислете, кое е първичното - тракопитеците или неандертраките? Аз не знам, а Вие? И какво е това "неандер" - немцизъм - не сте ли сторонник на баталията за пуризъм на тракския? /quote] |
За тракската сексуалност имам разкошна палеолингвистична колекция, но траколожките ще ме включат в черният списък ако почна за тракохусаря Ржевски, ака Рамзес-Реметалк. |
Фелдкурат О. Кац, ако ще се критикуваме, вложете повече мелодраматизъм, моля. В сериозна тема сме. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Banshee |
вложете повече мелодраматизъм, Не мога, подскажете още помогнете, просто вложете вместо мен, благодаря, ще Ви почерпя едно тракско. Кайзере, а Вие сте безотговорен и щеславен (нали така е правилно?), да не кажа нещо по-силничко. Криете такива неща, достойни за световната културна съкровищница - барем ги публикувайте като стари тракски апокрифи (внимавайте, изберете правилните руни). Аз имам една тънка книжка за хомосексуалността на древните елини (гърци, микенци, троянци, 'ба ли ги вече какви са) - богато илюстрирана с цветни картинки от някакви стари стомни, купи, хаванчета, пред викенда ще сканирам и публикувам, също апокрифно. |
като се знае за лирата му и за книгите "На лирата ми" е от известен тракски писател и е доказателство, че сме траки |
А откъде сме дошли, не може да се каже еднозначно. Компонентите на съвременната българска нация са доста и те са дошли от различни места. Най-много спорове предизвиква въпросът, откъде са дошли българите. Някои твърдят, че това е централна Азия – района на Западен Сибир, други – че това е днешен Афганистан. Оттук натрапват извода, че българите са тюрки или са източни иранци. Проблемът е това, че там, откъдето идват повечето народи, дошли в Европа по време на Великото преселение на народите, не достига цивилизованото перо на историка. Няма кой да опише техния етногенезис и движения. Те изминават хиляди километри, без някой да ги забележи. Българите са забелязани, едва когато идват в района на Северното Черноморие. Естествено, в празното място възникват множество въпроси, предположения и хипотези. Ми общо взето туй представлява нашта антинаука. Нищо не може да обясни и да докаже... |
За дарданите: http://www.thracians.net/index.php?option=com_content&task=view&id=369&Itemid=103 Вергилий нарича троянците дардани, а Троя Илион. Намираме Дардания на картата на мястото на Горна Мизия. А Елена и Троя(н) по нашите балкани. Дали не са се оказали места, където са се заселили прокудените троянци? Според Омир (когото Вергилий интерпретира) Дардания е град по-древен от Троя, разположен в планината Ида на север от Троя, който пък основан в низините близо до устието на река Скамандър в Егейско море. Впрочем от въпросните дардани води името си протокът Дарданели: облакосборецът Зевс е баща на Дардана известен. Той основа град Дардания, а Илион благодатен още не беше заселен от смъртните хора в полето Дардан е син на Зевс и баща на Ерихтоней: "Този Дардан е баща на прочутия цар Ерихтоний, който е най-знаменит със богатство сред тленните хора: имал три хиляди кипри кобили на паша в полето, всички наперено горди със своите кончета малки. В тях и Борей се бе влюбил, когато пасяха в полето. С образ на кон тъмногривест оплождаше тези кобили. " (Тук една скоба за траките = българи и за тяхната сексуалност. Доколкото щурчо изкара Евмолп трак, понеже бил внук на Борей, обитаващ Тракия, а Петрински "доказа", че българите задоволявали половите си протебности със своите коне, то излиза, че тази тяхна сексуална ...... хмммм..... особеност си е баш тракийска , наследана хахопгрупово чрез "ген за хипофилия" ) Оттам нататък Ерихтоний е баща на Трос, владетел на Троя, Трос пък на Ил (откъдето иде името на Троя "Илион", а и на произведението "Илиада", a не от "Хелиос" и Илия) , Асарак и Зевсовия виночерпец Ганимед. От рода на Ил произхожда владетеля на Троя по времето на обсадата, Приам , а от рода на Асарак произхожда Еней. В Илиадата се съдържа и пророчеството на Посейдон, че "Скоро Еней ще царува всевластно над всички троянци и ще царуват деца от децата, които ще има." Т.е. ясно е, че макар Омировите троянци и дардани да низхождат от общ прародител, са все пак две отделни общности. Разбира се, никой от антиочните автори не третира въпроса от какъв зор Еней хуква към Италия след падането на Троя, а не обратно към родния град Дардан, който нито бил обсаждан, нито пострадал от ахейците. Та у някои антични автори Самотраки се появява като част от тази Дардания, а не от по-късната, исторически засвидетелствана през класическата и римската епохи. Дали дарданите, които се появяват през класическата епоха като северни съседи на македонците, свързани с дарданите на Омир, не знаем (Да, научното дирене се отличава от суеверието, защото признава , че не може да отговори за всички въпроси в строго определен момент). Ако бяха свързани, то у римските автори щеше да има поне някакъв намек за родство с тях, зер те приемат родството си с дарданите на Енеевия род. Уви такъв не е забеляза, поне доколкото на мен ми е известно. Дарданите от класическата епоха водят няколко войни с македонците през 4 -3 в. пр. Хр. и сетне стават северни съседи на основаната от римляните провинция Македония. Най-грубо обитавали земите около днешно Скопие и Ниш. Апропо, Троян не води името си от Троя. Приятно четене: http://liternet.bg/publish/akaloianov/stb/traian.htm | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: бонго-бонго |
Те изминават хиляди километри, без някой да ги забележи. Българите са забелязани, едва когато идват в района на Северното Черноморие. И това го казва агент на ДС, ценен кадър на БАН и СУ. Начи стотици хиляди българе - млади и стари, мъже, жени, деца, старци и баби, изминават хиляди километри от не знам къде си до Северното Черноморие, незнайно колко време и по какви маршрути, без никой да ги забележи... |
Но Илия е един вид Хелиос, древният Илион е наречен така на бога на слънцето. Ма как пък не, то разбира се името Илия е толкова популярно сред езичниците елини, траки, македони , римляни и прочее, че как иначе. Да не би случайно на някой да му хрумне , че се появява едва в процеса на християнизацията и иде от библейския пророк. Отнюд! | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: бонго-бонго |
Страбон: ” Много са имената общи за траки и троянци, ето например скаи – тракийско племе, а също река Скайос, Скайска стена и Скайски порти в Троя. Траки наречени ксанти и река Ксантос в Троя. Арисбос се влива в Хеброс, а Арисба се намира в Троя, там е и река Резос, а Резос е и цар на траките” – “There are many names common to Thracians and Trojans, as Scaei, a Thracian tribe, a river Scaeus, a Scaean wall, and in Troy, Scaean gates. There are Thracians called Xanthii, and a riverXanthus in Troja; an Arisbus which discharges itself into the Hebrus, and an Arisbe in Troja , a river Rhesus in Troja, and Rhesus, a king of the Thracians”. |
Страбон: ” Много са имената общи за траки и троянци, ето например скаи – тракийско племе, а също река Скайос, Скайска стена и Скайски порти в Троя. Траки наречени ксанти и река Ксантос в Троя. Арисбос се влива в Хеброс, а Арисба се намира в Троя, там е и река Резос, а Резос е и цар на траките” – “There are many names common to Thracians and Trojans, as Scaei, a Thracian tribe, a river Scaeus, a Scaean wall, and in Troy, Scaean gates. There are Thracians called Xanthii, and a riverXanthus in Troja; an Arisbus which discharges itself into the Hebrus, and an Arisbe in Troja , a river Rhesus in Troja, and Rhesus, a king of the Thracians”. Е и? Той го казва в контекста, когато изброява еднакви топономи на различни места на Балканите. Никъде не казва, че троянците са траки: In the interval between Lampsacus and Parium lay a city and river called Paesus; but the city is in ruins. The Paeseni changed their abode to Lampsacus, they too being colonists from the Milesians, like the Lampsaceni. But the poet refers to the place in two ways, at one time adding the first syllable, "and the land of Apaesus," and at another omitting it, "a man of many possessions, who dwelt in Paesus." And the river is now spelled in the latter way. Colonae, which lies above Lampsacus in the interior of Lampsacenê, is also a colony of the Milesians; and there is another Colonae on the outer Hellespontine sea, which is one hundred and forty stadia distant from Ilium and is said to be the birthplace of Cycnus. Anaximenes says that there are also places in the Erythraean territory and in Phocis and in Thessaly that are called Colonae. And there is an Iliocolonê in the territory of Parium. In the territory of Lampsacus is a place called Gergithium90 which is rich in vines; and there was also a city called Gergitha from Gergithes in the territory of Cymê, for here too there was a city called Gergithes, in the feminine plural, the birthplace of Cephalon the Gergithian. And still to‑day a place called Gergithium is pointed out in the territory of Cymê near Larissa. Now Neoptolemus, called the Glossographer, a notable man, was from Parium; and Charon the historian and Adeimantus and Anaximenes the rhetorician and Metrodorus the comrade of Epicurus were from Lampsacus; and Epicurus himself was in a sense a Lampsacenian, having lived in Lampsacus and having been on intimate terms with the ablest men of that city, Idomeneus and Leonteus and their followers. It was from here that Agrippa transported the Fallen Lion, a work of Lysippus; and he dedicated it in the sacred precinct between the Lake and the Euripus. After Lampsacus come Abydus and the intervening places of which the poet, who comprises with them the territory of Lampsacus and part of the territory of Parium (for these two cities were not yet in existence in the Trojan times), speaks as follows: "And those who dwelt about Percotê and Practius, and held Sestus and Abydus and goodly Arisbê — these in turn were led by Asius, the son of Hyrtacus, . . . who was brought by his large sorrel horses from Arisbê, from the River Sellëeis."In speaking thus, the poet seems to set forth Arisbê, whence he says Asius came, as the royal residence of Asius: "who was brought by his horses from Arisbê, from the River Sellëeis." But these places are so obscure that even investigators do not agree about them, except that they are in the neighbourhood of Abydus and Lampsacus and Parium, and that the old Percotê, the site, underwent a change of name. Of the rivers, the Sellëeis flows near Arisbê, as the poet says, if it be true that Asius came both from Arisbê and from the Sellëeis River. The River Practius is indeed in existence, but no city of that name is to be found, as some have wrongly thought. This river also flows between Abydus and Lampsacus. Accordingly, the words, "and dwelt about Practius," should be interpreted as applying to a river, as should also those other words, "and those who dwelt beside the goodly Cephisus River," "those who had their famed estates about the Parthenius River." There was also a city Arisba in Lesbos, whose territory is occupied by the Methymnaeans. And there is an Arisbus River in Thrace, as I have said before, near which are situated the Thracian Cebrenians. There are many names common to the Thracians and the Trojans; for example, there are Thracians called Scaeans, and a river Scaeus, and a Scaean Wall, and at Troy the Scaean Gates. And there are Thracian Xanthians, and in Troy-land a river Xanthus. And in Troy-land there is a river Arisbus which empties into the Hebrus, as also a city Arisbê. And there was a river Rhesus in Troy-land; and there was a Rhesus who was the king of the Thracians. And there is also, of the same name as this Asius, another Asius in Homer, "who was maternal uncle to horse-taming Hector, and own brother to Hecabê, but son of Dymas, who dwelt in Phrygia by the streams of the Sangarius. |
бонго-бонго 11 Окт 2016 13:13 ... Според Омир... Ήλιος - Слънце Ίλιον - Илион Но на хубавите жени малки волности са позволени! | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: tryy |
Никъде не казва, че троянците са траки Тъ, кви са според теб. И юще един въпрос да ти пернем - река Хеброс през коя римска провинция тече... |