Фалшификацията на Ценов, впрочем, е със завиден размах. Ето как "вижда" той латинския текст за "българите между Тракия или Македония и Мизия": Inter vero Thraciam vel Macedoniam et Mysiam interiorem modo Bulgari habitant ut testatur mihi multotiens dictus Iordanis cosmographus Съответно превежда (свободен текст) това: Йордан казал на Равенския козмограф, че в Долна Мизия, Тракия или Македония само българи живеят А ето какво всъщност гласи тексът: Inter Thraciam vel Macedoniam et Mysiam inferioro modo bulgari habitant qui ex supra scrypta maiore Scythia egressi sunt. Quia Marcianopolis ex Mysia inferiore pertinet, ut testatur mihi multotiens dictus Iordanis cosmographus Натисни тук Болднатото Ганчо Ценов "изпуска". А то ни разказва, че българите дошли от "Голяма Скития", както и че "космографът Йорданес" - му "разказал" (на равенския си "колега" ), не, че българите живеели между Тракия или Македония и Мизия (в VI в.), а че Марцианопол е в Долна Мизия. Има известна разлика, нали? Е, тази чутовна ганчоценова фалшификация се развява от щурчилингировците като знаме наляво и надясно. | |
Редактирано: 5 пъти. Последна промяна от: Предводител на команчите |
И така, Финей се намира на европейския бряг, в северния край на протока Боспор. Тук, на брега на морето, той има свой дом. Финей има божия дарба, дадена му от самия Аполон, син на Лето и Зевс, дарбата да пророкува, непогрешимо да предсказва на хората и да бъде свещен за тях. Финей е възнаграден с дълголетие, но е ослепен и наказан да страда от Зевс, чрез хищните полужени-полуптици харпии. Като пророк, обаче, Финей знае за аргонавтите и очаква те да дойдат при него, като при това ще бъде освободен от харпиите. Сетне Родосецът казва, че самият Финей бил божествено надареният с дарбата да предвижда, че той е син на баща си Агенор; и когато властвал над траките, той взел в дома си, като свой сватбен подарък, тяхната сестра Клеопатра, за своя жена... (Apollon. Rhod. Arg. ІІ, 238-239). Така, Финей се представя на Язон и другите аргонавти, като синът на Агенор, който има своите пророчески способности и дарби. Особено важно е, че той е владетел на траките, от които е и неговата жена Клеопатра. Тоест, Финей е цар-жрец на траките от Европейската страна на Боспора, който е надарен с божията дарба да предвижда. Европейската страна на Боспора означава областта, наричана от елините Тракийска делта или само Делта. Тракийската делта, всъщност, е един голям полуостров, който от север/североизток се мие от водите на Черно море, на изток/югоизток - от течението на Боспора, от юг - от водите на Мраморно море. Без съмнение, крайбрежният дом на Финей, от който той властва над траките, и се намира в северната част на преминатия от аргонавтите Боспор, трябва да бъде определен като тракийска владетелска/царска резиденция - базилеон, който може да се нарече, по името на Финей, Финеон. |
При разговора на Язон с Финей, както разказва Аполоний, около Финей се оказали неговите съседи..., на които старецът давал пророчество, с божия воля; и, чрез своето пророческо изкуство, ги освобождавал от много от техните болки, ... Преди много време самият пророк казал, че тази команда от първенци пътува от Елада за града на Еет, и че те би трябвало да привържат техните корабни въжета за Тинийската земя/страна... Финей казвал, че знае как Парайбиос да се спаси от греха, който е извършил, а то е като построи олтар на Нимфата на Тиния и да извърши на него свещенодействия... (Apollon. Rhod. Arg. ІІ, 448-489). Неговите съседи несъмнено това са траките, над които Финей царува (Apollon. Rhod. Arg. ІІ, 238-239) и спрямо които той е пророкът, надарен с божия воля. Тъй като хероите трябва да привържат въжетата на кораба Арго за Тинийската страна, е ясно, че домът на Финей е в тази страна, в Тиния и, че траките на Финей се оказват с етноним тини. Това се потвърждава и от местната нимфа, която е Нимфата на Тиния. Тините в Европа са траките от Боспора до н. Тиниада (дн. Инеадабурун), които са жители на наречената от елините Тракийска делта, която очевидно носи и названието Тиния. |
Щурчо-вече съм по-напред с Порожанов.Вместо да копи-пействаш наред, мини по диагонал и поне намери нещо в подкрепа на пантракизма. Пак те питам- съзнаваш ли че в тая епоха това е Персийска империя? |
Сетне Родосецът казва, че самият Финей бил божествено надареният с дарбата да предвижда, че той е син на баща си Агенор; и когато властвал над траките, той взел в дома си, като свой сватбен подарък, тяхната сестра Клеопатра, за своя жена... (Apollon. Rhod. Arg. ІІ, 238-239). Остави се, че прочетох Родосецът като Рогоносецът, ами и дължа благодарност на Бонго и Кайзера, за онзи хипофил, Борейчо, комуто се родила кентавъркотрачката Клеопатра! Освен всичко друго, дълголетникът Финей били или кръвосмесител (щото ако беше трак, Клеопатра щеше да му се пада роднина), или не е бил трак, само властвал над траките. Щурчо, спри да се прострелваш сам в краката, че няма да можеш да скачаш! |
След това, според Аполоний Родоски, Язон и синовете на Борей станали да изпълнят нареждането на стареца; те призовали Аполон, покровител на пророчеството и принeсли жертва... , младите другари се готвели за празника... едни от тях празнували недалеко от корабните въжета, други, на групи, из целия аул... (Apollon. Rhod. Arg. ІІ, 492-499). Тук, вече, домът на Финей е наречен аул, термин, който е със значение замък/дворец, тоест базилеон, който истински приляга на един тракийски цар-жрец, цар-бог, какъвто е Финей с неговия Финеон. По-нататък Аполоний говори, че ...първенците все още стоели тук, по принуда, като всеки ден тините, правели добро на Финей, пращайки му свръхголеми подаръци; при това положение те построили олтар на 12-те свещени богове на отсрещния морски бряг и принесли жертва, и чак тогава влезли в кораба, като не забравили да вземат със себе си и гълъба, който Еуфем сграбчил...; едва тогава хероите развързали двойните корабни въжета от страната. (Apollon. Rhod. Arg. ІІ, 528-536). |
Прави впечатление, че тините носят много големи подаръци на своя цар Финей. Това, впрочем, може да се изтълкува като облагане с натурални данъци на поданите траки в етносната държава Тиния, от царския дворец/замък, които се стичат в него. Тази практика е добре позната за Одриския царски двор от края на VІ - началото на V в.пр.Хр. поне до средата на ІV в.пр.Хр. Стоенето на аргонавтите по принуда, очевидно, е все още при Финей, на северната европейска страна на протока Боспор. За да продължат своето пътешествие, обаче, те построяват олтар/светилище на отсрещния/отвъдния морски бряг, което ще рече, че светилището е издигнато от тях в Битинската страна/земя на северния азиатски бряг на Боспора, там, където са траките битини и тяхната страна Битиния. След грабването на гълъба за предстоящото жертвоприношение хероите отвързват корабните въжета от замъка/двореца на Финей и потеглят по-нататък. Сетне Родосецът разказва как... Атина,... се спуснала долу и стъпила на безрадостния бряг на Тиния; тя помагала за придвижването на кораба срещу вълните по посока блъскащите се скали... Еуфем се качил на носа на кораба, от където хвърлил гълъба напред... скалите хванали края на гълъбовата опашка, но той прелетял нататък, и те отново се оказали разделени на две... първенците гребяли героично след гълъба... и когато ...не се виждало излизане от грохота... пред тях се открил, насам и натам, широкият Понт. (Apollon. Rhod. Arg. ІІ, 537-579). |
Пак те питам- съзнаваш ли че в тая епоха това е Персийска империя? Търсиш трезва мисъл? Това е начинът на щурчо да се опита (безуспешно ще е) да убие дискусията. По простата причина, че безсилието му го е стиснало за гърлото и го дави. Души го направо. Не му се дава да моделира собствената си тема както му е угодно, а несъстоятелността му (и на блогосферата) е очевадна от около 190 страници назад. Е, кво да правиш, живот ... | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: Предводител на команчите |
Ако ставаше въпрос да се громи елинизма- баш сега бе моментът.За фалшификациите на Софокъл и патриотарските му произведения- в които изкарва васалите на персите варвари.Явно бая страх са брали елините.Но....повдига се въпроса-какви са следите на траките в писмената на сюзерена им.Все някаква кореспонденция и описание на провинциите ще се намери.И имайки предвид бюрокрацията на ахеменидите-предполага се че ще имат и ясна представа кои са им подвластни.За съжаление за тези земи и народите по тях получавам само пеони, трагедии и комедии. И щурчовска пропаганда.Кавър на "300" . Освен това- как за толкова години персийско владичество тъй и не намерихме писменост по тракийските поселища? Освен да не са кореспондирали, или да са писали на гръчки?Е едни такива неясноти все ме мъчат....като опрем до тракологията и фактологията. |
Прочее за "македонците" и св. Павел Деяния 16: 11. И тъй, като отплувахме от Троада, стигнахме направо в Самотраки, а на другия ден - в Неапол, 12. а оттам във Филипи, който в тая част на Македония е първи град - римска колония. В тоя град престояхме няколко дни. 13. А в съботата излязохме извън града при една река, дето имаха обичай да се молят, и като седнахме, говорихме на събралите се жени. 14. И една богобоязлива жена от град Тиатир, на име Лидия, която продаваше багрени платове, слушаше; и Господ й отвори сърцето да внимава на това, що говореше Павел. 15. А когато се покръсти тя и домашните й, помоли ни и рече: ако сте ме признали за вярна Господу, влезте и живейте в къщата ми. И ни придума. 16. И като отивахме на молитва, срещна ни една слугиня, у която имаше дух да предрича, и докарваше голяма печалба на своите господари с врачуването си. 17. Като вървеше след Павла и след нас, тя викаше и думаше: тия човеци са раби на Бога Всевишний и ни възвестяват път за спасение. 18. Това правеше тя през много дни. А Павел, отегчен, обърна се и рече на духа: в името на Иисуса Христа заповядвам ти да излезеш из нея. И духът излезе в същия час. 19. Тогава господарите й, като видяха, че изчезна надеждата им за печалба, хванаха Павла и Сила и ги завлякоха на тържището при началниците. 20. И като ги доведоха пред воеводите, казаха: тия човеци, които са иудеи, бунтуват града ни 21. и проповядват обичаи, каквито ние, като римляни, не бива нито да приемаме, нито да изпълняваме. 22. Тогава тълпата налетя върху тях, а воеводите раздраха дрехите им и заповядаха да ги бият с тояги; 17: 1. Като минаха през Амфипол и Аполония, дойдоха в Солун, дето имаше иудейска синагога. 2. Павел, по своя обичай, влезе при иудеите и три съботи наред им говореше от Писанията, 3. като им откриваше и доказваше, че Христос трябваше да пострада и да възкръсне от мъртвите, и че Този Иисус, Когото той им проповядва, е Христос. 4. И някои от тях повярваха и се присъединиха към Павла и Сила, - голямо множество богобоязливи елини, а също и немалко видни жени. 5. Но неповярвалите иудеи завидяха и взеха някои лоши улични човеци, събраха се на тълпа и размиряваха града и, като нападнаха Иасоновата къща, търсеха ги да ги изведат пред народа. |
а оттам във Филипи, който в тая част на Македония е първи град - римска колония. В тоя град престояхме няколко дни Топоним , надолу са елини....или за разтягащия се и свиващ свят на Елада.Като лаик и профан- това ли да разбирам?Ако прибавим че доминиращата култура е "ние-римляните" и разни юеи и "видни" жени- доста пъстро, само дето кьорав трак не саднича зад ъгъла. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Кайзер Созе |
Предводител на команчите 13 Окт 2016 23:28 Оказва се, че тоя разговор с щурчо вече сме го водили. http://www.segabg.com/article.php?sid=2013041800040001301 Но той упорито продължава са настъпва мотиката |
Ако прибавим че доминиращата култура е "ние-римляните" и разни юеи и "видни" жени- доста пъстро, само дето кьорав трак не саднича зад ъгъла. И кьорав македонец също нема |
малийййй моля като стигнете до консенсус, кажете кои сме надявам се, да сме някоя чиста раса арийци, например, или некви там по- доброкачествени, че да не се излагаме пред чужденците 200 стр и никакъв хепи енд | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Hellen |
И кьорав македонец също нема Да му мислат скопчани . На мен и щурча ми стига-няма да им оправям родата до Александре Македонскио.Но се чудя- що ни ние , ни Скопие не припознаваме арнаутите за наши? Е- Искандер бей-Скендер бег е писал все на български или на македонски. Доказано(макар че за македонския е по наследство в охридския ни клон).Що шиптърите не ги харесваме-тез древни илири? |
малийййй моля като стигнете до консенсус, кажете кои сме надявам се, да сме някоя чиста раса арийци, например, за предпочитане всъщност арийце или некви там по- доброкачествени, че да не се излагаме пред чужденците Хелен, не искам да те разочаровам, но работата твърдо върви към кобили, кентаври и конелюбци в плътския смисъл, на затова пък живеещи по три века. Чужденците ще бъдат напълно ошашавени. |
работата твърдо върви към кобили, кентаври и конелюбци в плътския смисъл, на затова пък живеещи по три века. Започвам да се замислям, дали няма някааква връзка. А и в събота ще ме водят на хиподрума в Банкя .... |
Търсиш трезва мисъл? Търся, ма нема. Елементарен въпрос към вождовете и бонго - откъде и как Апостол Павел започва пътуването си до Александрия Троадска... |
Аз продължавам да очаквам от еднобложника точния цитат от Илиада, говорещ за хеви-метъл флотата сос черепи на неговите деди, озвучавана при пристигането си от тракийски дет метъл напеви. Орпю с електрическа бас лира | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Предводител на команчите |