Аз само чета този преинтересен разговор, но то вече не се издържа. И на мен ми се иска да си отговоря на вечния въпрос "Кой съм аз и защо съм тук?" |
Я, потърсих в уикито- Мизия идвало от гръцкото име на бука- значи означава означение на Буковина.Бау.Албанец.И буково листо.И елинско име.Мизийке- за латините си трая. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Кайзер Созе |
откъде и как Апостол Павел започва пътуването си до Александрия Троадска Кое от трите? | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Предводител на команчите |
В процеса на търсене на митичната Троя, нас ни интересува периода непосредствено преди започването на Троянската война, тоест годините преди 1220г. Пр.н.е. За този период знаем, че мизи със сигурност са населявали вече северозападната част на Мала Азия, както и дардани и теврки(дардани ИЛИ тевкри, защото според митологията тевкрите се прекъстили на дардани) , като обаче дардани и мизи остават да живеят предимно в своите първоначални землища на Балканите – земите между Хемус и Истър до Черно море(мизите) и части от северна Македония, Косово и днешна Сърбия(дардани). Може да се твърди, че и карите населявали днешна Добруджа, са били местни хора по време на войната и едва около 11 век пр.н.е. масово се преселват в Малза Азия (според мен именно поради войната). За витините- битините или стримоните знаем, че част от тях са вече преселници(изтласкани от дарданите), но едва около 8век пр.н.е. масово населяват областта Витиня в Мала Азия, като вероятно остават от двете страни на тракийския Боспор ( и в еропейската част) . Заряза казионният траколог и се върна към извора-аутентическия Спароток. |
Елементарен въпрос към вождовете и бонго - откъде и как Апостол Павел започва пътуването си до Александрия Троадска... Павел и Варнава пък живееха в Антиохия, като поучаваха и благовестяха заедно с мнозина други словото Господне. ... Павел си избра Сила и тръгна, предаден на Божията благодат от братята, и минаваше през Сирия и Киликия, та утвърдяваше църквите. Той пристигна в Дервия и Листра. И ето, там имаше някой си ученик, на име Тимотей, син на една жена иудейка, която бе повярвала, и на баща елин; тоя ученик имаше добро име между братята в Листра и Икония. Него поиска Павел да вземе със себе си; и като го взе, обряза го зарад иудеите, които бяха по ония места; защото всички знаеха, че баща му беше елин. И като ходеха по градовете, поръчваха на верните да пазят заповедите, отредени от апостолите и презвитерите в Иерусалим. И тъй, църквите се утвърдяваха във вярата и на брой се умножаваха всеки ден. Като преминаха Фригия и страната Галатийска, те не бяха допуснати от Духа Светаго да проповядват словото в Асия. А като дойдоха в Мисия, опитваха се да идат във Витиния; но Духът ги не пусна. И като отминаха Мисия, слязоха в Троада. |
работата твърдо върви към кобили, кентаври и конелюбци в плътския смисъл, на затова пък живеещи по три века. Започвам да се замислям, дали няма някааква връзка. А и в събота ще ме водят на хиподрума в Банкя .... Бонго, не съм сигурна за кобилите и конелюбците, но от все сърце ти желая тяхното дълголетие! |
нещо култово от Спароток: А това автоматично определя (като съседи на мизите, траките, карите,витините, близки на пеонци, фригийци,) съседните троянци и Троя, като племе и град, намиращ се на черноморското, а не на егейското крайбрежие. Бай-бай бамбино.http://didanov.blog.bg/history/2016/04/04/kyde-e-mitichnata-troia-mizi-li-sa-troiancite-za-koi-mizi-pi.1441866?reply=4874202 поздрав https://www.youtube.com/watch?v=x60jl547n6o |
Въпросът е ясен и ако можеш отговаряй... Шах с пешката, нали? Малце се оказА изненадан за броя на посещенията му. Но що ли се чудя ... Но ти щото си ми прозрачен като овнешко шкембе, зная какво имаш предвид. бонго-бонго, нашту мОмче визира чилингировата глупотевина, че на връщане от Македония към Троада (Деяния на Апостолите 20:6) Павел не тръгнал от Филипи, а от Филипопол и плавал по Марица и после по море към Троада. Така, разбира се, мислят само Чилингиров, щурчо и група съветски учени, щото целият остана свят знае (вкл. самият апостол Павел), че тръгва от Филипи. Така си пише (с пълно основание) във всички преводи на пасажа на всички възможни езици* на света: Натисни тук. ____________ *Горе вдясно от падащо меню се избират различните езици | |
Редактирано: 5 пъти. Последна промяна от: Предводител на команчите |
айзер Созе 13 Окт 2016 23:00 щурчо Сещаш се че става дума за Персийската империя, нали? Ти нали си знаеш, че си скаран с историята. Каква Персийска империя по него време може да има на Босфора... |
Ти нали си знаеш, че си скаран с историята. Каква Персийска империя по него време може да има на Босфора.. Приятелю Щурчо-говорим за Пелопонеските войни."Траките" са при персите.Провери си поне това.Говорим за епохата на поета и представите му.не ми се рови-ама туй се учи преди гимназията.Най в 4 клас се минаваше древна история.Поне по моята програма.После имаш в 9-ти Сафо и Софокъл , след като си минал Омир.Средно школо. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Кайзер Созе |
Провери си-представите на поетите и епохата.Що викам че от де представите на поет са определящи за векове назад.Все едно да твърдиш че омир описва оръжие и бит не за епохата в която живее.Разграничавай мит и факт.Или търсим освен Парис и трите богини скарани за ябълката като реални личности? |
Лъжите на Чилингиров: Но реката играе важна роля и при второто пътуване на апостол Павел в Македония. Когато той научава, че юдеите искат да го убият по време на пътуването му за Троя, той се отказва да замине по море и избира значително по-дългия речен път през Македония, качва се във Филипи на кораб и отплава за Троя, където пристига след петдневно пътуване. Всичко това се съобщава в разказа за Деянията на апостолите просто и ясно. Само че при Филипи няма – а не е имало и в миналото – никаква река, по която да са плавали кораби и която междувременно да е пресъхнала! Ето го простото и ясно разказче в Деяния на апостолите: След утихването на размирицата Павел повика учениците и като им даде наставления, се прости с тях и тръгна да отиде в Македония. И като мина през онези места и насърчи учениците с много думи, дойде в Гърция и престоя три месеца. И понеже юдеите направиха заговор против него, когато се готвеше да отплава за Сирия, той реши да се върне през Македония. И до Азия го придружаваха берянинът Сосипатър Пиров и от солунците Аристарх и Секунд, и още Гай от Дервия и Тимотей, и Тихик, и Трофим от Азия. Тези бяха отишли по-напред и ни чакаха в Троада. А ние отплавахме от Филипи след дните на безквасните хлябове и за пет дни дойдохме при тях в Троада, където престояхме седем дни. Ква река, кви пет лева, къф речен път, кфи десет лева??? Въобще няма да коментирам, че Филипопол НИКОГА не е бил в Македония, при каквото и да било административно или етногеографско деление на Балканите. Въобще няма да коментирам и меракът да се върнеш от Гърция към Троада за по кратко ( ) през Филипопол ... В смисъл как - през Родопите ли е цепил или е стигнал до устието на Марица по суша и вместо оттам да скокне към Мала Азия, решил да отскочи, че малце бързал, през Филипопол? Идиотщина връз идиотщина, братче ... | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Предводител на команчите |
На такива като щурчо не само продават билети за балкона във Верона, ами май и вярват че Шекспир наистина е видял Жулиета да наднича от него. |
Мала Азия, решил да отскочи, че малце бързал, през Филипопол? Битката при Филипи?е стигнахме до Клеопатра. |
бонго-бонго, нашту мОмче визира чилингировата глупотевина, че на връщане от Македония към Троада (Деяния на Апостолите 20:6) Павел не тръгнал от Филипи, а от Филипопол и плавал по Марица и после по море към Троада. Противоречие между разказа и неговото тълкувание намираме обаче още при споменаването целта на пътуването: страната на македонците, а не административната единица, носеща името Македония, където, според всички коментатори на текста, протича мисионерското пътуване на апостол Павел. Но противоречие съдържа и първото изречение, в което се казва, че Филипи бил „първият град на Македония – римска колония“. Това обаче не е вярно, защото първият град в страната на македонците не е Филипи, който не е и първият град, посетен от апостол Павел в Европа, защото този град е Неапол/Кавала, http://www.newadvent.org/bible/act016.htm κἀκεῖθεν εἰς Φιλίππους, ἥτις ἐστὶν πρώτης μερίδος τῆς Μακεδονίας πόλις, κολωνία. а оттам във Филипи, който в тая част на Македония е първи град - римска колония. Чилингиров си ги вади тези от задните части! Вече цитирах от Първото послание до солуняни, че иде реч за провинции. Тук разковничето е не толкова "първия град" (защото за мнозина Неапол се е отнасял към Филипи както Пирея към Атина - нещо като пристанищно предградие), а това , че градът е наречен "римска колония". Филипи плучава името Colonia Augusta Iulia Philippensis по време на управлението на Август, име което той запозва през целия първи век, както и статута си на римска колония. За римляните, т.е. за римските колонисти в града вече цитирах пасажа. | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: бонго-бонго |