>>><<< Бе, аз още вчера обясних как се е дошло до славните славяни. В основата на всичко е била сливата. Има древен култ към нея...Тези, които правели ракия от сливи се нарекли сливяни, а постепенно после сляли сливата със славата и ето ти ги - славяните. За тези, които били на гроздова не знам как с подкарали етимологията, щото първо са изкарвали виното и чак от остатъчната джибра ракията. Това води до съмнения, че всички древни с нещо гроздово в корена си може да са били тези с гроздовата. Когато арапите открили алкохола, в нашите земи алкохол не се е пиело, саде сливова. |
Miziika Да, същите са. Веднъж служатна пан славизма, друг път на тракедонизма, трети -- на гръкедонизма. и а това не смущава ли панславистите? нещата май са като в огледало. въртиш се на 120 градуса и си на правилната страна. смехория Това някакъв отчаян опит да бъдат проставени мненията на Команча, а и моите на същата плоскост с твоите, рорик и щурчо ли е? Твърде неуспешен и жалък е той, както се видя. Нито на Команча, нито на мен се наложи да изрязваме изворови данни и да ги оскатяваме било до части на изречения, било като като превод, било и двете. |
tryy (19 Окт 2016 10:10): "И все пак доста дълъг коментар Не ме обича, казва, а ми е написала 10 страници писмо!" Много мило, но орязвате цитата, tryy. Както и преждепишещият. След "Не бих коментирала (...)" удобно пропускате "ако не се чувствах задължена към Кайзер Созе, защото (...)" tryy: "Преди години, като слушах млади "инженери"* с какъв хъс и смелост обясняват исторически и политически проблеми, буквално се комплексирах (...)" Не трябва винаги да съдите по себе си, уважаеми съфорумецо. Дотук, освен резки забележки, заигравания, откровени нападки и пр. нещица с друго не сте се отличили в темата. Но да живеем с надежда ... знае ли човек ... |
Малко offtopic (не съвсем, защото има връзка със сегашния ни живот): Току-що се връщам от представянето на I том от "Корупционната България. История на българската корупция в годините на преход към демокрация". Автори: Христо Христов, Едвин Сугарев, Петър Бучков. Томът се отнася до годините 1989-1997. Следващите два тома трябва да покрият периода до 2016 г. включително. Тъй като в близо 640-те страници на тома не могат да се вместят всички използвани документи, авторите посочиха сайта, в който ще могат да се виждат: http://www.corruptionbg.com |
след като видях Сугарев в историческият труд -загубих интерес. По бих се пробвал с поезията му. http://www.slovo.bg/showwork.php3?AuID=184&T1=%D1%F2%E8%F5%EE%E2%E5%20%ED%E0%20%EE%F2%EA%E0%F7%E0%EB%EA%E0%F2%E0&Add1= | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Кайзер Созе |
Нито на Команча, нито на мен се наложи да изрязваме изворови данни и да ги оскатяваме било до части на изречения, било като като превод, било и двете. Е как ще ви се наложи като не сте заявили своята обвързаност с една или друга идеология. Видяхме че за различните каузи източниците избирателно се разтягат, прищипват, уйдурдисват тъй че да напаснат на идеологията. Досега от ваша страна се демонстрира пълно отрицание и негативизъм по отношение на тракедонството. Но имплицитно не е трудно да се разбере накъде клонят пристрастията на всеки. Нали покрай вас се учим да четем между редовете. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Miziika |
Е как ще ви се наложи като не сте заявили своята обвързаност с една или друга идеология. Това им е под обувките... |
Това им е под обувките... Под обувките е паркета на университетския кабинет. Това какво е? Говорене ex cathedra? От върховете на Олимп? Хвърлейки гръмотевици и светкавици? |
А върху написаното от самата Вас във връзка с несъществуващия полски панславизъм: Мицкевич, Броджински, Товянски са против това Русия да е обединителят на славяните. Такъв обединител според тях може да бъде една възродена полска държава. надявам се може сама да се замислите ... За мен не представлява трудност да направя разлика между "измислили са" /"автори са на" и "използват/възползват се от". За други явно това е проблем. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Darby |
Знае че няма да я удрям с томовете по главата Не, ти не си ми интересен откакто искаше да ни напъхаш корена в татарските шатри. Ти може и да се чувстваш добре като татарбългарин и да ти пасва азиатския начин на живот, на мен ми е чужд. |
Дарби, На мен пък ми направи впечатление тази изложба. - Натисни тук . Изчакай да се зареди страницата. Утре ще дрънна, да питам дали може да се посещава в събота. |
ни напъхаш корена в татарските шатри. ми....имаме общо.Разбира се- за вас историята трябва да е удобна- скроена по поръчка.Боя се че съм небрежен към тоалетите си. |
Боя се че съм небрежен към тоалетите си. Ами, ти просто не умееш да се въртиш на 120 градуса пред огледалото в юртата! |
не умееш да се въртиш на 120 градуса пред огледалото в юртата! мама не дава да си играем, затуй излизаме навън https://www.vbox7.com/play:ba975d98f9 |
за вас историята трябва да е удобна- скроена по поръчка А кой беше писал по-горе, че историята е политизирана? |
http://liternet.bg/publish/sigov/ivo_andrich.htm Особено силен отзвук има сред балканските славяни книгата на Андрия Качич Миошич (1704-1760) "Разговор угодни народа словинскога" (1760) - поетическа мистификация, която в духа на народните песни създава исторически "народни песни" за ред личности и събития из историята на българи, хървати и сърби. Песните на Качич Миошич (особено тези с български сюжети - например песните за Орун и Ницефор и за Владимир и Косара) са станали основа на много нови литературни творби на южнославянски писатели, а в България има множество техни преписи, били са разпространявани и заедно с Паисиевата История. |
къде ги турила в лекциите си някаква мазур(и)ка Винаги съм се учудвала на склонността да се говори пренебрежително (и обидно) за хора, които - убедена съм - говорещият за тях не познава. Както и работата им. Аз познавах Анна Ченчяла*. Всъщност, "познавах" може би не е най-точната дума. Разговаряла съм с нея няколко пъти на обяд, на чай и за кратко си кореспондирахме. Не мисля, че тя като човек можеше да си позволи някога да се отнесе с пренебрежение и обидно дори към някого, чиито тези не приема. Тя, както и някогашният й научен ръководител Пьотр Вандич (дълги години изключително уважаван професор в Йейл) са сред признатите специалисти по проблематиката на Източна Европа и особено на региона, често обозначаван като East Central Europe. Нейният (заедно с Титус Комарницки) труд "From Versailles to Locarno: Keys to Polish Foreign Policy 1919-1925" (1984) e сред задължителната литература за студенти по няколко дисциплини в не един университет. *Anna Cienciala (1929-2014) - https://en.wikipedia.org/wiki/Anna_М.-Cienciala | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Darby |
Е как ще ви се наложи като не сте заявили своята обвързаност с една или друга идеология. А трябва ли да имаме идеологически обвързаности? Може би контрастът се дължи на това, че не предлагаме идеология. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: бонго-бонго |