тцъ | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: щурчо |
превод на цитирано от Веселин Бешевлиев изказване на Юстиниан , “Проучвания върху личните имена у траките”, стр.62 Първо, нищо в този пасаж не доказва наличието на тракийски народ. Дори да беше ОК Второ, много е сладко да осъзнаеш колко неподплатена претенциозност има у щурчовите ментори, когато видиш веселия и фриволен блогърски превод. Щурчо, мож ли пусна тук оригинала? Или аре да не е оригиналът, ма поне онова , що е цитирал Бешевлиев? | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Предводител на команчите |
Значи не знаеш български. Латинският ти е дошъл в повече и си преляла. Аз затова съм тук, да си го припомня. Vere dicis, maestra. Latine disco ut recte cogitare. |
Източникът е цитиран. Туй, че на некой не му отърва си е негов проблем... Не, бре, отърва ми, ма ти няма как да го знаеш, защото не познаваш извора. Значи, виж ся, ти познаваш трагичен превод от гръцки на пасаж от Юстинианова новела, цитиран от Веселин Бешевлиев. Не можеш дори да разбереш, че Спаротокчо не е успял да вдене, че това не е изказване на Юстиниан, както е написал. Имаш ли идея какво е новела? | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Предводител на команчите |
Дали траките са се биле осъзнали като тракийски народ. Очевадно ДА: Ами не. Имаме обобщение от страна на Юстиниан в неговата новела. Впрочем подобно обобщение срещаме и у Прокопии, който тввърди, че "траките са смели (войници) за разлика от гърците". Впрочем никак не е сигурнооткъде иде този "тракийски народ" - обобщено понятие за селското "полуваврварско" население на Балканите или за жителите на провинцията Тракия. Защото по аналогия Геста Хунгарорум говори няколко века по-късно за "македонски народ" и "македонци" ... от Пловдивско, т.я. там където е била византийската тема Македония, откъдето впрочем произлиза император Василий Македонец (оттам и Македонска династия) и няма нищо общо с древните македони. Но аз имам едно питане към теб: имаме редица споменавания на бесите в 4рти, 5ти че и 6ти в. Имаме налични изворови данни за "lingua bessica", на която проповядвал св. Никита и на която дори имало превод на евангелието. Та интересува ме, защо според теб, нямаме нито един извор , свързан с това, който да замества "беси" с "траки", а "езикът на бесите" с "език на траките". Защо нито един извор не говори за "беското евангелие" като за "тракийско евангелие" | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: бонго-бонго |
Щурчо, мож ли пусна тук оригинала? Или аре да не е оригиналът, ма поне онова , що е цитирал Бешевлиев? |
за | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: щурчо |
умник | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: щурчо |
Щурчо, бонго-бонго вече ти е подсказал какво се има предвид под специфичното "земята на траките" и че този термин никак не означава, че в нея живеят траки. Ти самият поне имаш ли идея какво означава/представлява "Тракия" в Юстиниановата новела и каква територия обхваща? |
Бонго-бонго, Мерси за старогръцкия, но идеята беше многоуважаемият щурчо да я свърши тая работа Изключително тъжно е да твърдиш, че се интересуваш истински от нещо и да привеждаш като основен свой аргумент пасаж, който си копнал от блог във вариант на неверен блогърски превод, при положение, че за по-малко от три минути можеш да откриеш извора, при това преведен коректно на български. Щурчо, книгата на Бешевлиев върху Личните имена я има в нета (promacedonia.org). Там лесно можеш да установиш, че цитираният текст е част от 26-та новела на Юстиниан. Нея пък я има преведена на български в Гръцки извори за българската история, том 2. Отделно в нета има нейни преводи на английски, немски и руски. Четеш и мислиш ... | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Предводител на команчите |
колко | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: щурчо |
Знам, че Юстиниан създава в Охрид българската епископия. Това, разбира се, не е вярно. Ако пипа нещо в църковната уредба на Балканите, това е създаването на архиепископия Юстиниана прима заедно с основаването на самия този град. Той се намира в провинция Вътрешна Дакия, недалеч от дн. Лесковац в Южна Сърбия. Дълга и неопосредствана е връзката й с по-сетнешната Охридска архиепископия и тема България от началото на XI в. |
за | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: щурчо |
Ок. Така или иначе там са българските епископи, с техната си версия за християнството, различна от тази в Рим и Цариград. Какво са за щурчо някакви мижави 350 километра! Той работи с други мащаби! |
Мале, малееееееее!!! Августейши, chapeau! Имаш биволски нерви. За ерудицията изобщо не споменавам (не е биволска!). Такъв интелектуален лобут върху главата на тов. Штурча не съм и предполагал, че може да бъде нанесен. Но човечецът носи много яко на бой! Велик си! Величие - в степента на участието му в лобута - излъчва и Бонго-Бонго. Съжалявам, че не участвам в лобута, но през следващия месец ще трябва да работя поне по 16 часа дневно, та дори не смогвам да изчета написаното, камо ли да пиша и аз. Надявам се да държите фронта! |
му | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: щурчо |
из | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: щурчо |
Верно, че мащабите са колосални. За това, което плъзва из Европа като Българската ерес... Ами, само из Европа? Не може да бъде! Виж там, земите с драконите и лъвовете, те също вероятно са били обхванати! Щурчо, само не спирай да пишеш умни постове, че Предводителят и бонго-бонго може и те да спрат, което вече би било нехубаво! |