Предводител на команчите, СЕГА пък се хванахте за качамака, а не удовлетворихте молбата ми... Нямам никакви възражения да разпердушините по научно му всеки един ред написан от мен под тази тема или да не го правите, понеже не държа никому да налагам мнението си по кой да е въпрос, нито пък претендирам, че съм неопровержим капацитет, а просто споделям какво мисля. СЕГА обаче започнах да се чувствам дискриминиран, та затуй и толкова неучтиво напомням , нищо че най-вероятно моите чувства са Ви напълно безразлични. От друга страна обаче, заобикалянето на някои въпроси може да подложи собствената Ви компетентност, или айде, поне безпристрастност, на известни съмнения... Зарежете го този качамак и пр. фасули, твърде ниска топка са за Вашето ниво... |
Т. е. от траките, щото нали разбрахме, че хети и траки са две бобчета в шушулка. Качамака (sorry Emo, I can't help it) е груба храна, за бедни хора, харцои. Да се заситят и да им държи за целия ден. Другата ми баба, една префърцунена латина от Никополския вилает, не кусваше такова нещо. Било храна за кокошки, за коне, за добитъци. Тя пък правеше ризотто с охлюви, което аз не кусвах. И някакви манджи с малоразмерни фъркати, от рода на токайските кокошки. Дядо ми го беше хванала да ѝ изпълнява всички прищевки, и он скачаше и на сън да търчи да ѝ угажда. Но понеже се оказа, че думата 'качамак' я има единствено в нашия език, записваме я в речника на тракийските думи, където е и турта-та. |
Но понеже се оказа, че думата 'качамак' я има единствено в нашия език, записваме я в речника на тракийските думи, където е и турта-та. Верно ли? Тц, тц ... Думата "удъ" и тя ли е тракийска? | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Предводител на команчите |
буламач | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: щурчо |
Хм ... Да видим мож ли да се сетите отде се е взел качамакът в Северна Италия ... Жокер - всяка втора кръчма във Виена го предлага. Все си мислех, че е нещо балканско, докато едни италианци не ме нахраниха с техен качамак. Та така с взаимстванията. Толкоз балканско, колкото шопската салата. За фасула не говоря, защото разни "специалисти" от братска Трурция твърдят, че османците го наследили директно от хетите! отде се е взел качамакът в Северна Италия ... Сев.Италиа е населена с венети. Те са си донесли рецептата като са ходили на гости при братчедите в Словения. Но и латините на юг са правили каша с фарина (far, pols) -- брашно. В Корсика с брашно от кестени. Ей тук всичко за полентата -- с ведрото(poaiolo) и бъркалката. https://it.wikipedia.org/wiki/Polenta Баба ми на Дунава правеше качамак с джумерки. Зимата, когато колят прасето. И качамак с маджун от тръстика или гроздов петмез. Логиката на Команча е следната: Северна Италия (не цялата) до 60те години на ХІХ век е австрийско владение. След итало-австрийско-френската война от 1859 г. е освободена Ломбардия, а след пруско-австрийската война от 1866 г. и Венеция. В същото време османските турци два пъти са стигали до Виена - първа обсада през 1529 г. и втора обсада през 1683 г. Така австрийците имат, освен военен, и културен досег с османците. Особено чрез присъединяването на земи, които преди това са били под османска власт - например, присъединяването на цяла Унгария с Карловацкия договор от 1699 г. Така, според Команча, прониква качамакът чак до северна Италия. А може и чрез търговските пътища от Азия, през Босфора и Балканите към Виена. Обаче тази логика не може да отговори на въпроса защо ирланците също имат храна като качамака. А пък в Ирландия вятърни мелници с Донкихотовски размери колкото щеш. Забравих да отбележа поста на бонго във връзка с факта, че царевицата всъщност е домъкната в Европа от Америка, и коя държава първа е направила качамак е много спорно. | |
Редактирано: 4 пъти. Последна промяна от: mercury |
Силата на Бонго и Августейшите последователи на Златарски е баш у кулинарната история. Това веке съм го писал неколко пъти. От тех нема да се чуе смислено обяснение защо златната Орфеева книга у НИМ не е разчетена. Хем не е разчетена, хем е Орфеева. С автограф на автора, така да се каже. Айде малце Чилингиров: Готите са гети, следователно траки. Същите след ІV век се наричат мизи и българи в редица исторически източници. Отбелязано е и от Паисий Хилендарски в “История славянобългарска”. Става дума за коренното население на Балканския полуостров, което в мнозинството си е стояло все тук. Не е изтребвано, не е изчезвало, за да стане основа за други народи, а тук да бъде подменено с друго. Валафрид Страбо през ІХ век пише, че готите или гетите превеждат на своя език свещените книги, говори и за запазени в потвърждение на това документи. Според негови източници божествената служба при някои скитски народи, като жителите на Томи, се е извършвала на същия език. Говори за началото на ІХ век. Но тези жители са наричани траки и мизийци, Страбо е германец, ако са били германци, би ги нарекъл такива. Иде реч за следния цитат: Walafridus Strabo, “De exordiis et incrementis rer. eccl.”, eds. Alfredus Boretius et Victor Krause, in: Monumenta Germaniae historica, Capitularia Regum Francorum II, (Hannover 1897): praecipueque a Gothis, qui et Getae, cum eo tempore, quo ad fidem Christi, licet non recto itinere, perducti sunt, in Grecorum provinciis commorantes nostrum, id est Theotiscum, sermonem habuerint ... Т.е. И по-специално готите , наричани и гети, обитавайки гръцките провинции по времето когато били поведени към Христовата вяра, макар не и по правилния път (т.е. били ариани), извършват службите си на нашия (зер това бил и езикът на самия Валафрид Страбон), т.е. на немски език. Наглостта на Чилингиров е особено голяма като се има предвид, че цялата секция в съчинението на Валафрид Страбон е посветена на Lingua Theotisca, т.е. на немските простонародни говори и връзките и общи думи, заемки и калки с Латински и Гръцки. Точно в тая връзка той споменава готите около Томи, за които черпи сведения от очевидци - бенедиктински монаси, посетили въпросните готи. | |
Редактирано: 3 пъти. Последна промяна от: бонго-бонго |
Забравих да отбележа поста на бонго във връзка с факта, че царевицата всъщност е домъкната в Европа от Америка, и коя държава първа е направила качамак е много спорно. Ами аз затова я поставих редом до шопската салата |
А какво значи коренното население на Балканския полуостров В смисъл, нали, според кой каквото си харесва, всичките хора сме или от Рая или от Африка. Та какво трябва да значи "коренно население"? |
нема смисъл | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: щурчо |
упс | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: щурчо |
и пак | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: щурчо |
секи път | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: щурчо |
Хи-хи. Кви са тия гръчки провинции.. Moesia Prima, Moesia Secunda, Томи е бил в пределите на Scythia. Това са провинциите в източната империя по времето на Валент, наричана в западните , че и българските извори гръцка, а жителите и гърци. Що не обърнеш малко назад и не погледнеш в цитата ми от Паисии |
Хи-хи. Кви са тия гръчки провинции... Предполагам провинциите на "гръцкото кралство". Така започват да викат на източната Римска империя на Запад съвсем малко след 800-та година, понеже тогавашните франки са били органически скарани с всякакво понятие за законност, а и са копнеели да си присвоят съвършено чужда им гръмка история ... |
Така започват да викат на източната Римска империя на Запад съвсем малко след 800-та година, понеже тогавашните франки са били органически скарани с всякакво понятие за законност, а и са копнеели да си присвоят съвършено чужда им гръмка история .. Невярно фактологически твърдение, обяснено с фантастики .... |
бонго-бонго 25 Сеп 2016 22:27 Мнения: 22,675 От: Swaziland Скрий: Име,IP Писали сме почти едновременно... |
кой знае | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: щурчо |
Добре узрялото зърно да се смели между едри камъни и след това 9 пъти да се измие, докато стане бистро като сълза. Извинете, че влизам с бутонките, но някой виждал ли е какво остава от добре узрялото зърно, което е било смляно между едри камъни и след това 9 пъти измито? Ако камъните са правилно нагласени, в най-добрия случай ще ви останат малко трички в някое по-ситно сито. Всичкото брашно ще е измито и утекло във вадата. То бива съчинители на легенди, бива писания, ама поне един мливар да бяха попитали! Между мляно жито и грухано жито има разлика. |