Те сичките старшинки верват у дървенио Господ. Щото с него са обучавани. Не за друго... | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: щурчо |
В някои случаи реалистът в мен не може да обясни мистичното просветление настъпващо у подопечните.За нещастие все още няма как да фрасна някой по нета. Дай източника за таз мистификация, щурчо. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Кайзер Созе |
За възпитаниците на Симеоновската школа, мистиката започва коги се представят лично пред Св. Архангел Михаил. За просветлението обаче никак не е сигурно. Мдаа... | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: щурчо |
Относно Народните събори и питането на бонго- бонго, в "Лексикон" на Свидас пише: "...А той ( Крум), като чул думите им ( на аварите), свикал всички българи..." |
"...А той ( Крум), като чул думите им ( на аварите), свикал всички българи..." Явно думите на аварите са го разтревожили. |
Представи си- маджарите са го натирили от Трансилвания, моравците са отхапали парче, сърбите го бият кат мачка у дирек, каролингите са го подвели, ромеите шетат като у дома си, болярите за малко да го катурнат, отвъд дунав изведнъж държавата изчезва,големият му син тъкмо го ударил на езичество и правейки преврат , тоз приел християнството за да е "от бога господар" решава довчерашни езичници(а някои и настоящи) да събира на събор, всенароден събор, да си играе на демокрация?И туй изведено "научно" баш в читанките дет ни ги дадоха за 1300 години .Извинявай, ама даже в четвърти клас имах сериозни съмнения че някой щурав ме баламосва. Та дай новооткрития ти източник , дето се споменава тоз нечуван всенароден събор.Освен въпросната читанка. |
sanivelev Въпросният ви източник е писал памфлет .Със същия успех поученията можеше да са за Гъливер и страната на лилипутите. |
Без да знаят за какво. дай кой е споменал събора.И съобрази че още не мерят преди и след Христа.Рови от де е изсмукана таз история.... |
Ти да видиш. Прослувутите "Крумови закони" са най-вероятно мит.точно толкова, колкото и приказката как Крум отменил сухият режим заради юначклъка на подпийнал войник , удушил лъв | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Кайзер Созе |
А обсъждана ли е хипотезата, че хиксосите са прави траки, или по-точно - протоперничани? Вилнеят с колесници (прототипа на голфовете), маат лъкове и винкели и само търсят с кого да се сбият.... |
Може. Един такъв събор има през 893-894 годин. Прочее, българската църква е свята, съборна и апостолска: Църквата по дефиниция е свята, съборна и апостолска,зер така тя е дефинирана в Символа на Вярата: (Вярвам) В едната, света, вселенска (съборна) и апостолска Църква. Същият , дето трако-гото-чукундурите не го биле споделяли. Чакам аз източник за този "всенароден" събор от 893-4 г. Дето бил и "Плисковско-Преславски". Не , че ще дочакам, де. Никой през Средновековието не си е направил труда да спомене за него. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: бонго-бонго |
"...А той ( Крум), като чул думите им ( на аварите), свикал всички българи..." Настрана надеждността на "Свидас", ама той Крум като какъв е присъствал на "всенародния църковен събор" ? |
Чакам аз източник за този "всенароден" събор от 893-4 г. Абат Регинон от Прюм. Ма ти и за него ша кажеш същото като и за Свидас... |
Абат Регинон от Прюм. Ма ти и за него ша кажеш същото като и за Свидас.. Ще кажа, че все пак са необходими малко знания за историята на западна европа, че човек да може да разбере писанията на западноевропейски монаси за България. Изразът "convocato omni regno suo" е клише за хрониките от епохата на Каролингите, което е използвано от Регинон за България, защото така се решавали въпросите от особена важност там. Следвайки предубедените мнения на Златарски и онези, които са го следват сляпо, то и в Ааахен ще да е имало "всенароден църковен събор" 813 г., зер Chronicon Moissiacense използва същия израз и изрично нарича събора "народен". Chronicon Moissacense s. a. 813: "Et in ipso anno mense septimbrio iamdictus imperator Karolus fecit conventum magnum populi apud Aquis palatium de omni regno vel imperio suo. Et convenerunt ad eum episcopi abbates comites et senatus Francorum ad imperatorem in Aquis." Само дето от следващото изречение е видно, че на народния събор присъствали "епископи, абати, графове и сенатът на Франките"или т.нар. potentates. На подобни "народни събори се решавали доста важни неща , свързани с престолонаследието у Франките.Напр., Разводът на Лотар II се решава на Франкски събор в Аахен 860, незачетен от папа Николай; с решение на синод е ослепен разбунтувалия се син на Карл Плешиви, Карломан , през 873; пак с решение на събора във Франкфурт 885, е ослепен незаконният син на Лотар II, (единствен, от неговата наложница и заради него Лотар неуспешно се опитва да се разведе с жена си на съборите 860-862 г), Хюго. Този след като бил ослепен, бил постриган за монах и заточен точно в Прюмския манастир, където Регинон бил абат. Та изглежда, че новините за разбунтувалия се син на Борис и неговото сваляне , ослепяване и последвалото възшествие на Симеон , да са предадени от Регинон поукрасено според практиката на франките, а не толкоз на българите. По подобен начин са украсени и събитията с "въстанието в Плиска" , предадени ни от Хинкмар. |
Aко имаш интерес по проблематиката - ей форум .. в него и други професори пишат и няма да ти е скучно.. http://www.bg-history.info/ .. .. аз там също съм Симчо А, това съм го пропуснал. Влязох в този форум, мдааа и там излагацията е пълна. Забелязах, че основната тема, която те интересува е тази за арийците. Иначе по темата. По въпроса за древнобългарската лексика в старобългарския и в днешния език, аз съм съгласен с твърдението на П.Добрев, че запазената до днес древнобългарска лексика като обем значително надхвърля думите от тюркски произход. Едва ли биха могли да се посочат и доказателства в подкрепа на тезата за превъзходство на славянската цивилизация над древнобългарската. Като допълнение към твърдението за доминантната роля на древните българи, може да се каже, че основният елемент е "цивилизацията на държавността", където древните българи са несравнимо по-напред от славяните. |