Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Бавната смърт на европейските социалдемократи …
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:158 Предишна Страница 3 от 8 1 2 3 4 5 Следваща »
Minderbinder
23 Сеп 2017 15:10
Мнения: 5,159
От: Bulgaria
Според мен, най-сигурният път към ликвидирането на държавата НИ е да се гласува и подкрепя БКП/БСП и производните и ДПС, "Атака" и пр. Особено в радикалния, путиноугоден вариант на Нинова-Решетников, предвид вековните стремежи и апетити на Русия към българските земи, но по възможност без българско население и българска държавност.

Глупаво.
Miranda
23 Сеп 2017 15:15
Мнения: 14,000
От: Bulgaria
Всичко е толкова просто. Електората им избега при "крайната десница" !

"Пролетариат" си има ама който робува на марксистки клишета, че "пролетариата е ляв" има още да пати.

"Пролетариата" може да бъде и бая десен ако се наложи особено ако вместо "лява политика" му пробутват зеленяци, трансгендери, феминизъм и прочее брадати мигранти....


Meto ot Interneto
23 Сеп 2017 15:19
Мнения: 17,783
От: Bulgaria
Според мен, ...исти, ...демократи и всичко, което започва със "социал" са си безсмъртни, защото в крайна сметка нещата опират до чисто философска категория - етика.
Може ли да кажеш, че тъй като си по-надарен с предприемачески дарби, заслужаваш много повече, отколкото онези, които ги нямат? Да, ти имаш талант, кураж и инцициатива, но можеш ли да ги приложиш чисто сам? Не, не можеш. Трябва да наемеш хора, които имат по-малко талант от твоя и да им плащаш за труда. Следователно, не можеш да си вълк-единак. Следователно, щеш, не щеш, ти си социално животно. Оттук нататък, можеш да избереш дали да си маймуна, или човек, т.е. дали да третираш по малко надарените с пренебрежение, или с уважение. За второто не е необходимо да си социалист.

Памфуций
23 Сеп 2017 15:22
Мнения: 4,328
От: Bulgaria
Защото е като изваден като от кутийка готов пример за популизъм.


Да. Нинова също.
=== Иначе по темата: в статията ясно е казано - социал-демокрацията победи в Европа. Нейно дело е днешният евромодел на "социалната държава". Проблемът е, че този модел е в криза, едно защото няма вечно-устойчиви модели, обществото непрекъснато се преобразува, някои се маргинализират, други се адаптират; две, защото световната система на ожесточена конкуренция, непрекъснатата поява на нови играчи - то не беха тигри, то не не е Китай, Индия, Мексико, Бразилия никак не способства за запазването на такъв модел; три - този модел способства много за циганизацията на Европа - независимо откъде прииждат циганите: от Балканите, Близкия Изток, Афганистан, Африка.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Памфуций
ddantgwyn
23 Сеп 2017 16:00
Мнения: 8,551
От: Bulgaria
@Патагонец
23 Сеп 2017 11:23
„Кога в третия райх е нямало пари?! Бихте ли уточнили?“

И коя е причината за идването на Хитлер на власт? Победена Германия, жестоки репарации, галопираща инфлация, бедност и безнадежност... Книгите на Ремарк предават много много картинно духа на това време.

Извинявайте, но попитах „кога в третия райх е нямало пари?“, а не какви са причините за идването на Хитлер на власт.

Нали не твърдите, че липсата на пари е довела Хитлер на власт?
котарак
23 Сеп 2017 17:39
Мнения: 4,526
От: Bulgaria

Памфуций
23 Сеп 2017 15:22

ddantgwyn
23 Сеп 2017 19:38
Мнения: 8,551
От: Bulgaria
@Памфуций
23 Сеп 2017 15:22
Иначе по темата: в статията ясно е казано - социал-демокрацията победи в Европа. Нейно дело е днешният евромодел на "социалната държава". Проблемът е, че този модел е в криза, едно защото няма вечно-устойчиви модели, обществото непрекъснато се преобразува, някои се маргинализират, други се адаптират; две, защото световната система на ожесточена конкуренция, непрекъснатата поява на нови играчи - то не беха тигри, то не не е Китай, Индия, Мексико, Бразилия никак не способства за запазването на такъв модел; три - този модел способства много за циганизацията на Европа - независимо откъде прииждат циганите: от Балканите, Близкия Изток, Афганистан, Африка.

Е, остава да изясните и защо беше наложен този модел в Европа (а бих казал, че не е само там) и дали точно той не е причината за възхода на тези страни, които споменавате.
Памфуций
23 Сеп 2017 20:53
Мнения: 4,328
От: Bulgaria
Не бих се наел да изяснявам защо е бил наложен този модел, макар да съм съгласен с намека на ЗИПа. Но в Горещите новини има една информацийка за Франция и опита на Макрон да наложи някои промени в трудовия пазар, която (както и коментарите под нея) говорят много ....
Патагонец
23 Сеп 2017 21:09
Мнения: 13,267
От: Bulgaria
Нали не твърдите, че липсата на пари е довела Хитлер на власт?

О, не! Пари да искаш! Твърде много пари с твърде нисък номинал.
Firmin
23 Сеп 2017 21:25
Мнения: 33,549
От: Bulgaria
Обедняването не води до олевяване. Този въпрос - защо хората обективно обедняват, но не олевяват, а се маргинализират и изключват социално - съм му го задавал на другаря ни Лилов, бог да го прости, че го споменавам, още при първата кампания на Първанов. И неговият отговор беше, че това въобще не е задължително. Защото лявото е въпрос и на ценности и на осъзнати интереси, лявото е и идеология. Друг е въпросът за неговата персонална роля в трансформацията на ценностите и идеологията на партията и къде всичко това я отведе.
ddantgwyn
23 Сеп 2017 21:30
Мнения: 8,551
От: Bulgaria
@Памфуций
23 Сеп 2017 20:53
Не бих се наел да изяснявам защо е бил наложен този модел, макар да съм съгласен с намека на ЗИПа. Но в Горещите новини има една информацийка за Франция и опита на Макрон да наложи някои промени в трудовия пазар, която (както и коментарите под нея) говорят много ....

Така е, но тази информацийка по-скоро показва, че моделът е бил наложен отвън и след като е станал ненужен лека-полека се демонтира.

Има ли нужда да коментираме какво стана и с американската мечта? Или е по-добре тактично да замълчим?
sanivelev
23 Сеп 2017 21:43
Мнения: 278
От: Bulgaria
Ами, то и дясното е идеология.
Manrico
23 Сеп 2017 21:50
Мнения: 31,153
От: Bulgaria
И неговият отговор беше, че това въобще не е задължително. Защото лявото е въпрос и на ценности и на осъзнати интереси, лявото е и идеология.

Мчи ние тов го учихме още при соц-а, бе - в идеологическите дисциплини в университета, може и още в училище да е било. Че пролетариатът е неосъзнат с изключение на авангарда и ако не се осъзнае со кротце и благо, Партията трябва да го осъзнае со малце или повеке кютек.
Minderbinder
23 Сеп 2017 22:08
Мнения: 5,159
От: Bulgaria

Така е, но тази информацийка по-скоро показва, че моделът е бил наложен отвън и след като е станал ненужен лека-полека се демонтира.

Къде това,във Франция ли ? Вий навярно се шегувате.
Памфуций
23 Сеп 2017 22:25
Мнения: 4,328
От: Bulgaria
Така е, но тази информацийка по-скоро показва, че моделът е бил наложен отвън и след като е станал ненужен лека-полека се демонтира.


Нима -и кое точно в тази информацийка показва това?
С американската мечта не зная какво е станало, но изборът на Тръмп говори по-скоро за това, че тя мечатата е все още жива.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Памфуций
ddantgwyn
23 Сеп 2017 22:55
Мнения: 8,551
От: Bulgaria
@Minderbinder
23 Сеп 2017 22:08
„Така е, но тази информацийка по-скоро показва, че моделът е бил наложен отвън и след като е станал ненужен лека-полека се демонтира.“

Къде това,във Франция ли ? Вий навярно се шегувате.

Не само във Франция. В цяла западна Европа примерно, като контрапункт на социализма. И не приемайте думата „отвън“ съвсем буквално.

След падането на социализма, лека-полека всички „спечелени“ придобивки на работниците остават в миналото. Средната класа също върви към изчезване.
ddantgwyn
23 Сеп 2017 22:59
Мнения: 8,551
От: Bulgaria
@Памфуций
23 Сеп 2017 22:25
Така е, но тази информацийка по-скоро показва, че моделът е бил наложен отвън и след като е станал ненужен лека-полека се демонтира.

Нима -и кое точно в тази информацийка показва това?

Ами не сте глупав, помислете сам. Не искам да ви давам готови отговори.
С американската мечта не зная какво е станало, но изборът на Тръмп говори по-скоро за това, че тя мечатата е все още жива.

Коя мечта? Тази, че ако работиш здраво и неуморно, ще живееш добре?!

Затова ли преди 50 години е било достатъчно един член на домакинството да работи, за да издържа семейството си, а сега не само трябва да работят и двамата, но често се оказва, че трябва да се работи и на повече от едно работно място.

Сигурно се шегувате.
Асол
23 Сеп 2017 23:00
Мнения: 47,690
От: Bulgaria

Manrico
23 Сеп 2017 21:50


Поредния чалга извод, даже и без оперетен привкус..повече от десет години - все едно и също....
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: Асол
hamel
23 Сеп 2017 23:06
Мнения: 65,681
От: Bulgaria
Затова ли преди 50 години е било достатъчно един член на домакинството да работи, за да издържа семейството си
Не искам да се моткам на Асол, но горното е вярно и смисъл на цялата икономика.
Engels
23 Сеп 2017 23:08
Мнения: 9,067
От: Bulgaria
"Пролетариат" си има ама който робува на марксистки клишета, че "пролетариата е ляв" има още да пати.

"Пролетариата" може да бъде и бая десен ако се наложи особено ако вместо "лява политика" му пробутват зеленяци, трансгендери, феминизъм и прочее брадати мигранти....

Е, това при Хитлер го видяхме вече, интересно сега на къде ще избие крайно десният пролетариат.
Засега идеите му са доста самоубийствени.

Добави мнение   Мнения:158 Предишна Страница 3 от 8 1 2 3 4 5 Следваща »