Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
ДЕМОКРАЦИЯ Какво помете комунизма? Кой исторически път пропуснахме? Rerum Novarum
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:470 « Предишна Страница 19 от 24 17 18 19 20 21 Следваща »
ПлесNick
16 Апр 2018 13:24
Мнения: 2,020
От: Bulgaria
Прав си - няма да бързаме! Бързата работа - срам за майстора; бързата кучка - слепи ги ражда...
Благодаря за сърдечното посрещане!

ПП: сериозно финансиране е налято в протестите вчера в Будапеща! Или пък онзи ден бяха !?! Орбан сигурно си го е преместил в другия крачол!
провинциалист
16 Апр 2018 13:27
Мнения: 1,055
От: 0
Айде, пишете Програмата!
А ние ще си помислим...
D4D5
16 Апр 2018 13:35
Мнения: 7,438
От: Bulgaria
сериозно финансиране е налято в протестите вчера в Будапеща!


Идиотското е друго. Не само в Унгария, а и в САЩ започнаха протести веднага след изборите. Що за криворазбрана демокрация е това? Като си загубил изборите, приеми загубата. Поне дай сто дни на спечелилия, пък после протестирай.
Sine_metu
16 Апр 2018 16:37
Мнения: 2,158
От: Bulgaria
провинциалист
16 Апр 2018 13:27

Айде, пишете Програмата!

Програмата е написана, виждаш я в темата. Нали не мислиш, че трябва повече от 1 стр.?
И една млада, но вече утвърдена адвокатка съм предумал (не е онова маце).
Ще ми се да имаме и мнение на хора от Вишеградско. През май пътувам до Унгария
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Sine_metu
Sine_metu
16 Апр 2018 16:38
Мнения: 2,158
От: Bulgaria
D4D5
16 Апр 2018 13:35

сериозно финансиране е налято в протестите вчера в Будапеща!


Идиотското е друго. Не само в Унгария, а и в САЩ започнаха протести веднага след изборите. Що за криворазбрана демокрация е това? Като си загубил изборите, приеми загубата. Поне дай сто дни на спечелилия, пък после протестирай.

След сто дни нема да помнят за какво са им платили
провинциалист
16 Апр 2018 23:53
Мнения: 1,055
От: 0
Вишеградско. През май пътувам до Унгария


Тц!
Паневропа не ща.
ПлесNick
17 Апр 2018 16:27
Мнения: 2,020
От: Bulgaria
Паневропа не ща.


Добре де, на паневразия ще кандисаш ли ?
sluncho6
17 Апр 2018 18:18
Мнения: 10,597
От: United States
>>><<<
ПП: сериозно финансиране е налято в протестите вчера в Будапеща! Или пък онзи ден бяха !?! Орбан сигурно си го е преместил в другия крачол

Хубавото е, че ходи с широк панталон.


А, да, и Европа е все още в България...
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: sluncho6
провинциалист
17 Апр 2018 20:12
Мнения: 1,055
От: 0
Добре де, на паневразия ще кандисаш ли ?


Това пан- ме притеснява.
Те, паневропейците два пъти се пробваха да я осъществят тази пуста тяхна мечта Паневропа - Европа от Лисабон до Владивосток, но и двата пъти апнаха дръвцето.
Гледам, че и сега пак се напинят...
ПлесNick
17 Апр 2018 21:11
Мнения: 2,020
От: Bulgaria
че и сега пак се напинят...


Напинянето откъм техния край и този път нема да им се получи! По тоя начин поне! Но откъм другия край ще стане - пет години съм го гледал, отблизо всеки ден, очи в очи, хъса им на китайците да превземат Паневразията, икономически първо, а после и всячески! Вярно, 1985-1990 когато бях в Пекин, в Търговската служба към Посолството, въпросният хъс, или решимост (resolve), за такъв дългосрочен проект, едвам-едвам проблясваше в очите им, и само по отделни думи (като термина им westernization) можех да правя догадки за ИСТИНСКОТО му значение! Догадките ми все повече и повече се потвърждават! Така че първо ще е РФ, после ще е Новата Европа, след нея Старата, и накрая ще стигнат до западния бряг на Ирландската република!Нанобритите няма да ги спаси "специалното" им (взаимо)отношение със САЩ!
провинциалист
17 Апр 2018 22:17
Мнения: 1,055
От: 0
„Напинянето откъм техния край и този път нема да им се получи! По тоя начин поне! Но откъм другия край ще стане - пет години съм го гледал„

Не знам. Не знам....
Едва ли!
Драконовият Китай на датуни и цъфтежи е също толкова въздух под налягане, колкото и „мечтите„ на останалите играчи.
Sine_metu
18 Апр 2018 09:36
Мнения: 2,158
От: Bulgaria
sluncho6
17 Апр 2018 18:18
А, да, и Европа е все още в България...

Mes compliments
Sine_metu
18 Апр 2018 09:58
Мнения: 2,158
От: Bulgaria
ПлесNick
17 Апр 2018 21:11
1985-1990 когато бях в Пекин, в Търговската служба към Посолството

Това е много сериозна референция, но не смятам, че Китай физически ще тръгне на северозапад.
По-добре от всички ни знаеш, че 5/6 от китайците населяват 1/6 от територията си, като демографският им център е на югоизток.
С други думи, нека първо усвоят своя северозапад, ако изобщо...
Американците считат, че няма. Затова вече 2/3 от военните им разходи за Тихоокеанския регион.
Казано в тона за "пан-нещо си", днес за Китай логичното е онова, което е било за Япония преди век - 8-те ъгъла на света под един покрив. А 8-те ъгъла са Азия, източна и югоизточна, плюс тихокеанските брегове оттатък
Памфуций
19 Апр 2018 15:49
Мнения: 4,328
От: Bulgaria
1870 - 2,17
1900 - 4,89
1913 - 7,24
1916 - 6,62
1924 - 4,98
1933 - 9,01
1935 - 7,93
1939 - 10,6
1945 - 7,47
1986 - 73,3
1989 - 65,6
2016 - 69,1
Погледнете резултата от първите две национални катастрофи: спад на БВП от 7,24 на 4,98, но вижте и за колко години се възстановяваме - около 13. После е Великата депресия, пак подем, след него третата национална катастрофа и връщане през 1945 към равнището от 1913.
Питам: ако наричаме катастрофа нещото, от което се възстановяваме за 13 години, то как трябва да наричаме онова, от което не можем да се възстановим вече 30 години? "Преход"? Ами хайде да казваме и на чумата неразположение. Или на еболата.


Когато подадеш данни некоректно , просто искаш от другите некоректни изводи. България е малка страна, с малък вътрешен пазар и за нея необходимостта от външен пазар, за да поддържа икономическа стабилност е фундаментална.
=>
1/Единствено флуктуацията на БВП е недостатъчна като основа за анализ, защото тя не се влияе единствено от вътрешната ситуация.
2/Понижението на БВП, което си извел като основен признак е процес от 1985 продължил до 1998 г.
3/ Въстановяването от надира 1997 г., бе прекъснато с кризата 2008 г. Кризи от такъв мащаб нямаше през втората половина на 20 век, ако изключим петролната от началото на 70те, която не заегна толкова България пак по външни причини.
===
Sine_metu
19 Апр 2018 17:10
Мнения: 2,158
От: Bulgaria
Памфуций
19 Апр 2018 15:49
1870 - 2,17
1900 - 4,89
1913 - 7,24
1916 - 6,62
1924 - 4,98
1933 - 9,01
1935 - 7,93
1939 - 10,6
1945 - 7,47
1986 - 73,3
1989 - 65,6
2016 - 69,1
Погледнете резултата от първите две национални катастрофи: спад на БВП от 7,24 на 4,98, но вижте и за колко години се възстановяваме - около 13. После е Великата депресия, пак подем, след него третата национална катастрофа и връщане през 1945 към равнището от 1913.
Питам: ако наричаме катастрофа нещото, от което се възстановяваме за 13 години, то как трябва да наричаме онова, от което не можем да се възстановим вече 30 години? "Преход"? Ами хайде да казваме и на чумата неразположение. Или на еболата.


Когато подадеш данни некоректно , просто искаш от другите некоректни изводи. България е малка страна, с малък вътрешен пазар и за нея необходимостта от външен пазар, за да поддържа икономическа стабилност е фундаментална.
=>
1/Единствено флуктуацията на БВП е недостатъчна като основа за анализ, защото тя не се влияе единствено от вътрешната ситуация.
2/Понижението на БВП, което си извел като основен признак е процес от 1985 продължил до 1998 г.
3/ Въстановяването от надира 1997 г., бе прекъснато с кризата 2008 г. Кризи от такъв мащаб нямаше през втората половина на 20 век, ако изключим петролната от началото на 70те, която не заегна толкова България пак по външни причини.

Драги,
преди всичко се радвам на включването ти в темата. С теб сме кръстосвали много шпаги и се надявам на още много.

Не съм съгласен с преамбюла на мнението ти. Данните са коректни. Както и да ги "подам", пак ще са коректни.
Съгласен съм с всяка дума от точките на коментара ти по-нататък.

Моля, погледни питането ми от друг ъгъл.
Преживя(ва)хме четири национални катастрофи.
Нима по времената след първите три е нямало кризи?
Или външните ни условия са били по-благоприятни от сегашните?
Ето за това е въпросът, за липсващото днес


Памфуций
19 Апр 2018 18:16
Мнения: 4,328
От: Bulgaria
Моля, погледни питането ми от друг ъгъл.
Преживя(ва)хме четири национални катастрофи.
Нима по времената след първите три е нямало кризи?
Или външните ни условия са били по-благоприятни от сегашните?
Ето за това е въпросът, за липсващото днес


Световната криза от 30 удря България доста тежко , както пише всеки, занимавал се историята от 30те, но все още ние нямаме задълбочено изследване , което да отрази пораженията и върху отделните сфери на българското стопанство и върху икономиката изобщо, а оттам влиянието и върху обществен живот и битието на българските граждани. Така например, историци като Георги Марков твърдят, че партийната раздробеност и клиентела води до преврата от 19 май 1934 г (който описват с най-прекрасни тонове) като към картината добавят чисто схематично "и голямата депресия", като обаче обясняват последвалият икономически възход именно с преврата и последвалите политически преустройства. В действителност, приемствеността в икономическата политика на последното сговористко правителство на Ляпчев, демократично избраното на Народния блок и правителствата след преврата е определяща над разликите. Единственото по-съществено изключение е петгодишният план за индустрията, прието от 19томайците през 1934 г., но и там има редица условности и влияния на външни фактори. Подобно нещо се забелязва и в социалната политика. В края на краищата, икономическият възход от втората половина на 30те години се дължи , както на мерките, предприети от разнородни предшестващи политически режими, така и от икономическото обвързване на България с Германия след 1936 г.
Що се отнася до периода след "третата катастрофа" (какво и е катастрофалното на 1945 г., освен че БКП - и то нейната емигрантска клика - взема властта до към 1956 г, не зная - България излиза от войната без значителни демографски загуби, с нарастнала територия и неразрушена от войната инфраструктура) - вече написах - да, външно-икономическите условия са несравнимо по-добри от сегашните и държа да натъртя това - за цяла Европа.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Памфуций
Sine_metu
19 Апр 2018 18:17
Мнения: 2,158
От: Bulgaria
Памфуций
19 Апр 2018 15:49

Малко ще онагледя тезата си.
Какво в България означават "препоръчано писмо" и "доставка с наложен платеж"?
Исторически, като почнеш от Н.И.В. Александър Втори Освободителя, минеш през Александър III, Николай II Кървавия, Фердинанд I Престъпния, нещастния Борис III, та до Човека от народа I-ви и последни - значат едно: звънят, отваряш, получаваш.
А днес?
Днес, ако имаш късмет, те уведомяват, че има нещо важно за тебе некъде си
Памфуций
19 Апр 2018 18:22
Мнения: 4,328
От: Bulgaria
Малко ще онагледя тезата си.
Какво в България означават "препоръчано писмо" и "доставка с наложен платеж"?
Исторически, като почнеш от Н.И.В. Александър Втори Освободителя, минеш през Александър III, Николай II Кървавия, Фердинанд I Престъпния, нещастния Борис III, та до Човека от народа I-ви и последни - значат едно: звънят, отваряш, получаваш.
А днес?
Днес, ако имаш късмет, те уведомяват, че има нещо важно за тебе некъде си


Всъщност докъм края на 70те у нас означаваше - получаваш известие, отиваш в пощата и т.д. Днес получих пратка с наложен платеж - книга. Обадиха се по телефона, разбрахме се кога ще съм у дома , минаха и оставиха. Разбирал съм се със Спийди и да ми доставят книга в Народната библиотека (пред нея).
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Памфуций
Sine_metu
19 Апр 2018 19:05
Мнения: 2,158
От: Bulgaria
Памфуций
19 Апр 2018 18:16

Третата национална катастрофа е факт. 30% спад на БВП '39-'45 не са измислица.
Така или иначе, тезата ми е друга:
От Освобождението, националното, политиката, решенията и изборът са при партийците. Народът е извън веселбата по подразбиране.
Милеем ли поне малко за него, трябва да сме честни.
Честни ли сме поне малко, трябва да признаем: нищо не е направено, докато не е направено достатъчно.
Нужна е друга инфраструктура, друга механика.
Единственият правилен ход е да се направи така, че хората да отиват на избори, както ходят в мола. Не те, хората, да си измислят желания, а всеки кандидат за парламента да пише по десет неща, които ще свърши и как нещата, които предлага ще направят живота на българите по-добър.
Партийното господство е зло.
Пелтеченето на партийните линии е престъпление.
Хората трябва да избират кандидати по вкуса си, както избират дреха в магазина или друга стока.

Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: Sine_metu
Sine_metu
19 Апр 2018 20:08
Мнения: 2,158
От: Bulgaria
Памфуций
19 Апр 2018 18:16
Световната криза от 30 удря България доста тежко , както пише всеки, занимавал се историята от 30те, но все още ние нямаме задълбочено изследване

Оправданията, драги, ги слушаме от сто години.
Ето едно, сравнително пресно
„как се стигна до това положение и кой е виновен? Преди да се опитаме да отговорим като партийно ръководство, би следвало да се направи едно уточнение. Очевидно на сегашния етап ние не можем да дадем подробен и аргументиран отговор относно всички многобройни обективни и субективни причини за създалото се положение. Това може да стане само след внимателно и безпристрастно изучаване, за което трябва повече време. Окончателното заключение тепърва предстои.”
Трийсегодишно - Петър Младенов, 11.12.1989.- направо сочно
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Sine_metu
Добави мнение   Мнения:470 « Предишна Страница 19 от 24 17 18 19 20 21 Следваща »