Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
ДЕМОКРАЦИЯ Какво помете комунизма? Кой исторически път пропуснахме? Rerum Novarum
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:470 « Предишна Страница 8 от 24 6 7 8 9 10 Следваща »
Sine_metu
06 Фев 2018 21:11
Мнения: 2,158
От: Bulgaria
До утре, момци!
Лека
плямпало
07 Фев 2018 07:46
Мнения: 1,090
От: Bulgaria
Sine_metuТо много хубаво звучат тези
държавно инвестиционно програмиране
държавно икономическо програмиране
системата на държавно управление
Ха сега да можете и да обясните коя с какво е натоварена, тоест какво прави.
Sine_metu
07 Фев 2018 08:41
Мнения: 2,158
От: Bulgaria
плямпало
06 Фев 2018 20:01
Писал съм го и в темата за ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ, ше го напиша и тук. Процесът на управление има няколко фази които са циклични:
1. Събиране и анализ на информация
2. Задаване на задание (какво)
3. Написване на закон (как)
4. Обсъждане и приемане на закон
5. Изпълнение.

Много е хубаво, че мислиш с управленски понятия.
Да ги уточним тука, хем да си ги знаеш, хем аз да не звуча "професорски" по-нататък.
Това, което си посочил, е цикъл в системата на управление.
Много ясно, в системата за управление не се пишат закони, те са готови и са елемент от външната й среда.
Има една фаза - ЦЕЛЕПОЛАГАНЕ, формулиране на предварително определени цели - която може да бъде елемент както на външната за организацията среда, така и дейност на висшия мениджмънт в организацията.
Ето цикъл за управление
ПЛАНИРАНЕ
0. Проучване
1. Прогнозиране
2. Инвестиционно проектиране
3. Планиране
ОРГАНИЗИРАНЕ
4. Структуриране (организация)
5. Осигуряване на ресурсите
6. Възлагане
УПРАВЛЕНИЕ НА ИЗПЪЛНЕНИЕТО
7. Координиране, регулиране
8. Ръководене
9. Контрол
ПРОМЯНА
10. Отчет и анализ
11. Коригиращи действия
12. Проучване
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Sine_metu
Minderbinder
07 Фев 2018 09:10
Мнения: 5,159
От: Bulgaria
Много ясно, в системата за управление не се пишат закони,

Да.
Има едно сериозно неразбиране на функцията на НС в коментарите до тук.
Sine_metu
07 Фев 2018 10:20
Мнения: 2,158
От: Bulgaria
плямпало
07 Фев 2018 07:46
Sine_metuТо много хубаво звучат тези
държавно инвестиционно програмиране
държавно икономическо програмиране
системата на държавно управление
Ха сега да можете и да обясните коя с какво е натоварена, тоест какво прави.

В обратен ред са.
Най-простичко,
държавното управление създава външната (за организациите и отделните хора) среда: закони, норми, институции, публични инфраструктури, социална и национална сигурност, както и целеполага.
държавното инвестиционно програмиране харчи.
Това го имаме и сега, лошо или добро.
Основните му недостатъци са:
а) харчи готови пари. Независимо дали са от ЕС или от нац. бюджет, но това са готови пари, тоест не се създават от организациите, за които се харчат
б) само харчи
Така и баба знае.

Основните функции на държавното икономическо програмиране са:
а) да мобилизира и други ресурси, на първо място други финансови източници, преди всичко от стоковите, финансовите и фондовите пазари. "Пазар" не е мръсна дума, от мен да го знаеш. Покрай илиите, дето ни командорят от 30 години, намразихме и Свети Илия
б) да създаде условия организациите, получаващи публични средства, да печелят
Нататък нема да ти разказвам. Щом знаеш какво е управленски цикъл, лесно ще си представиш и останалото: нови закони, нови цели. Последното е особено важно! Що за цел е, прости им Господи!, правенето на пътища или боядисването с асфалт и стиропор? Топим се като снег на слънце, оскотяваме, селското ни стопанство се върна в каменната ера, а те ни се тупат в гърдите
Sine_metu
07 Фев 2018 10:26
Мнения: 2,158
От: Bulgaria
Minderbinder
07 Фев 2018 09:10

Много ясно, в системата за управление не се пишат закони,

Да.
Има едно сериозно неразбиране на функцията на НС в коментарите до тук.

Има неразбиране на разликата между "на" и "за"
Не искам да те засегам, нито да настоявам. Забелязал съм, че и на студентите им трябва доста време
2pee
07 Фев 2018 12:57
Мнения: 2,613
От: Bulgaria
ПлесNick
04 Фев 2018 22:42
Мнения: 1,760
От: Bulgaria


За ПрокурорО е Куковица К.
Sine_metu
07 Фев 2018 17:40
Мнения: 2,158
От: Bulgaria
Туткалчев
06 Фев 2018 17:49

Най-големият проблем е, че няма да бъде решен основният въпрос - контролът от страна на Суверена върху своите избраници-служители.
Не знам колко пъти трябва да подчертая това.
Апропо, представил съм модел, при който този въпрос е решен.

Просто иди в съседната тема и прочети.

Погрешно идентифицираш проблема с контрола.

Затова и в модела си не предлагаш решение, а просто една от многото възможни техники за коригиращи действия.
Аз ще ти предложа още по-сладка, но преди това погледни "часовника" на управленските функции в мнението ми по-горе.

Скоба: "Часовник", щото ако забелезваш са точно 12. На студентите им ареса, пък и на мен ми е по-удобно. Например като изтеглят въпрос, в който пише "5.55", трябва тънко, ясно и високо да докладват, че към този "час" са длъжни да имат в ръчички: бизнес-модел на процеса, структура, поименно щатно разписание с длъжностни характеристики, план-график, типови договори и други неща (изброеното е за тройка), необходими за възлагане на изпълнението в "6.00"

По този часовник, алгоритъмчето ти за отзоваване се пада в 11.55 или "12 без 5", ако предпочиташ.
Ти си умен, казвам го с уважение и ще ти спестя лекцията що е контрол и на какво се маже.
Ще отбележа само, че задължителното условие за контролиране е наличието на детайлни и точни - това значи количествени - показатели. А не бози и локуми като в досегашните партийни програми. Тоест връщаме се отново към икономическото и социално-икономическото програмиране.
Показателите са трудната част, техниката за коригиращи действия е лесна работа.
Имаме ли целевите показатели, може дори да не караме хората да гласуват отзоваването. Да става автоматично.
Какво пречи например парламентът автоматично да се обявява за разпуснат, щом одобрението през 6 последователни месеца е под 50%?

П.С. И молим те, не ме пращай повече да чета модела. Аз го препоствам и коментирам, ти ми викаш: чети
Minderbinder
08 Фев 2018 16:38
Мнения: 5,159
От: Bulgaria
Sine_metu
07 Фев 2018 10:26

Minderbinder
07 Фев 2018 09:10

Много ясно, в системата за управление не се пишат закони,

Да.
Има едно сериозно неразбиране на функцията на НС в коментарите до тук.

Има неразбиране на разликата между "на" и "за"
Не искам да те засегам, нито да настоявам.

Без да се засягам моля да обясниш къде в горния текст трябва да има 'за' вместо 'на'. И каква е разликата по същество.
Sine_metu
08 Фев 2018 20:45
Мнения: 2,158
От: Bulgaria
Minderbinder
07 Фев 2018 09:10

Много ясно, в системата за управление не се пишат закони,

Да.
Има едно сериозно неразбиране на функцията на НС в коментарите до тук.

Има неразбиране на разликата между "на" и "за"
Не искам да те засегам, нито да настоявам.

Без да се засягам моля да обясниш къде в горния текст трябва да има 'за' вместо 'на'. И каква е разликата по същество.

Система на управление е начинът, по който е организиран и функционира субектът на управлението: парламентът в държавата, съветът на директорите (едностепенна) или СД + надзорния съвет (двустепенна) в акц, д-ва, управителният съвет в ООД и т.н.
Система за управление е начинът, по който субектът на управлението управлява обекта.
Затова е много ясно, че системата за управление - по-низшата по ранг - не пише правилата, в случая законите, по които я управлява по-висшата от нея система на управление, в случая парламентът
Minderbinder
08 Фев 2018 22:19
Мнения: 5,159
От: Bulgaria
Глупости. Но, щом ти харесва ...
Sine_metu
09 Фев 2018 07:31
Мнения: 2,158
От: Bulgaria
Туткалчев
06 Фев 2018 17:49

Да не говорим, че един-два референдума годишно не решават нищо, а струват едно 50-60 милиона.

Ако един-два електронни референдума струват "едно 50-60 милиона", то колко биха стрували постоянното избиране - "перманентният кастинг", ако предпочиташ - и отзоваване на всички длъжностни лица в държавата?
50-60 милиарда? Повече?
Ясно е, че няма да отговориш.
Не ми е ясно обаче защо говориш за демокрация изобщо и за "пряка" по-специално, щом си принципен противник на допитванията? Амчи те са алтер егото на демокрацията
Sine_metu
09 Фев 2018 07:46
Мнения: 2,158
От: Bulgaria
Minderbinder
08 Фев 2018 22:19

Глупости. Но, щом ти харесва ...

Как така "щом ти харесва"?
Изобщо не ми харесва и ясно казах да го оставим.
Ако нещо ми е дошло до гуша, то е половината ми хорариум да отива да обяснявам на половината студенти половината от основните понятия, дето е трябвало да научат през годините преди това (преподавам на магистри).
Лично на тебе съм задължен, че си се ограничил с простичкото "глупости", а не си почнал да мъкнеш "дефиниции" и "опровержения" от гугъла.
В университета поне ми плащат за разясняването на азбучни истини
Minderbinder
09 Фев 2018 09:38
Мнения: 5,159
От: Bulgaria
Как така "щом ти харесва"?
Изобщо не ми харесва и ясно казах да го оставим.

Ами - остави го.
Забавното в случая е, че преди години съм преподавал дисциплината 'системи за управление' във ВУЗ.
Sine_metu
09 Фев 2018 11:21
Мнения: 2,158
От: Bulgaria
Minderbinder
09 Фев 2018 09:38

Ами - остави го.
Забавното в случая е, че преди години съм преподавал дисциплината 'системи за управление' във ВУЗ.

Ами тогава защо не възразяваш по същество?
Прав или не, аз дадох определения.
Дай и ти, приемам ги без коментар и затваряме спора.
Неверния Тома
09 Фев 2018 11:26
Мнения: 11,681
От: Bulgaria
От цялата гюрултия разбрах защо пада рейтингът на българското виШу.
Sine_metu
09 Фев 2018 12:58
Мнения: 2,158
От: Bulgaria
Неверния Тома
09 Фев 2018 11:26

От цялата гюрултия разбрах защо пада рейтингът на българското виШу.

Не си съвсем прав.
Просто системите за и на управление са страшно разнообразни и в повечето области го няма разделението, за което говоря.
В тях си има система за управление и на входа външна среда, която не е предмет на анализа.
Обществените системи обаче са мем си джейса
Sine_metu
09 Фев 2018 13:30
Мнения: 2,158
От: Bulgaria
Неверния Тома
09 Фев 2018 11:26

От цялата гюрултия разбрах защо пада рейтингът на българското виШу.

И за рейтинга не си много прав.
Ние може и да сме най-зле управлявания народ, но то не е защото сме глупави или неуки, а щото сме... как да го кажа по-мекичко... сервилнички.

Да погледнем предложението на Туткалчев.
Общия му дух, а не доколко е осъществимо и какво би дало.
Идеята Ганьо да може да бие шута на секи началник по секо време ми е симпатична. Не защото е добра, а понеже атакува сервилността.
Обаче! Първата дума на Туткалчев е "партиите". Крепостите на угодничеството.
Че я тепаме ли сервилността или че я крепим

gluhar4e
09 Фев 2018 13:52
Мнения: 2,246
От: Greece
Неверни Тома

Синето се е нагушил със демократични „знания„ като пуйче с пращини и сега демонстрира знания в упоение.
За съжаление, тези безценни „знания„ скоро ще са излишни.
И за демокрация ще се заговори може би след петдесетина години отново, защото да приложиш демократичен принцип в управлението, трябва да се създадат и необходимите предпоставки.
А до тогава....., е това вече сме го минавали.
Sine_metu
09 Фев 2018 16:41
Мнения: 2,158
От: Bulgaria
gluhar4e
09 Фев 2018 13:52

Синето се е нагушил със демократични „знания„ като пуйче с пращини и сега демонстрира знания в упоение.
За съжаление, тези безценни „знания„ скоро ще са излишни.
И за демокрация ще се заговори може би след петдесетина години отново, защото да приложиш демократичен принцип в управлението, трябва да се създадат и необходимите предпоставки.
А до тогава....., е това вече сме го минавали.

Що не опиташ по-конкретно?
Какво ще стане скоро? Революция? Открита диктатура? Нещо друго?
Не питам как ще направи излишни знанията, познанието е друга тема.
Кои са предпоставките, необходими за прилагането на демократични принципи?
И защо за тях трябват именно петдесетина години? Защо не пет? Или сто?
Кое имаш предвид, че вече сме минавали? Партокрация? Клептокрация? Нещо друго?
Добави мнение   Мнения:470 « Предишна Страница 8 от 24 6 7 8 9 10 Следваща »