Е, значи не си консерватор Консерваторите пазят статуквото на социалната подредба, щото има божествен произход. Демек - даденост е. Ма практиката ги опровергава. Консерватизмът е реакция на средновековния републиканизъм. И от него тръгва защитата с огън и меч на религията, щото само в нея са виждали опора управниците Дълга и мъчителна е историята на връщането към светското начало. Немам намерение да ви го доказвам. Вижте историята на Италия Х-ХІ век, какъв се явява Тома от Аквино и какво всъщност защитава ПП. дървингов, никога не съм възразявал срещу славянобългарската история, нито срещу славянския характер на държавата ни. И винаги съм защитавал това |
Затова стремежът на България и българите е да бъдат част от европейската цивилизация и далеч от източната деспотия Левски и Ботев са либерали, защото са против скотовете на заробването и против тесногръдия консерватизъм на Средновековието! Ботев не е е либерал, това е ясно. Родее се със комунарите във Франция, анархистите в Русия, следи "съединението на сичките социалисти в Германия на социалистическия конгрес в Гота" (1875 - видно не е чел "Критика на Готската програма" на Маркс), почитател на Карл Фохт, симпатизант на "работническите класове", търси контакт с Мацинистите в Италия. Категорично противопоставя на плановете на "различни Бисмарковци, Андрашиевци и Горчаковци" за дележ на Балканите, вкл. създаването на "някакво българско кралство", "революцията, дето се е веч захванала" в Херцеговина. За Левски е по-трудно да определим, но като че ли той е по-близо до либералните дейци, извършили революциите в Европа 1848-9 г. (?) Във всеки случай предлагам на вниманието една статия на Мария Тодорова, изтъкнат специалист по балканска история и конкетно върху Възраждането: http://www.librev.com/index.php/2013-03-30-08-56-39/discussion/bulgaria/2064-2013-05-22-10-26-10 |
Немам намерение да ви го доказвам. Вижте историята на Италия Х-ХІ век, какъв се явява Тома от Аквино и какво всъщност защитава Що се изсилваш? А Франциск от Азиси какво всъщност зашитава? Да не говорим, че и в Германия, и във Франция и особено в Англия кралският абсолютизъм се налага в борба с Църквата и побеждавайки де факти я подчинява. |
Аз съм далече по-късметлия - май само един ме рабра грешно1. Поздравих в началото, на шега, всички разпъвани на кръста по един или друг начин и използвах празничното настроение за тази шега. Ама аз не съм се и опитвала да те разбирам целия, само обърнах внимание на грешката ти да честитиш Великден по никое време, напук врагу и антибългарите. Ако си я беше признал, щеше да си спестиш толко излишно писане... Иначе кой ще те спре честитиш и Новата 2019, ако искаш. |
Не знам..., не знам... Тази "славенска" компонента ми иде в повече... Това "е" за мен е артефакт, каквито има много. Нямам спомен в историята някой народ да се е самоопределял чрез етнически микс. Това, по смисъла си, е нонсенс... А в случая имаме един пластмасов микс от една хилядолетна държавотворна култура и някакво "племе", което няма име. Към днешна дата в историческата наука се приравняват Словени(от слово), славени(от слава), и истинските славяни(sklabus; sklabinoi от роби). А най-горчиво ми иде това "склавени"... Етнос..., който се самоопределя като "роби"... ... Ти от кои си, бе? Ами как от кои - от РОБИТЕ... ОТВРАТ |
В края на краищата христианството произлиза от юдаизма. Евреин се жалва на равина си: - Един син имам, и той да поиска да приеме християнството! - При мен ли намери да дойдеш? Същото стана и с мен! - И ти какво направи? - Обърнах се към Бога. - И Той к'во? - Рече ми: "Хич не ми се оплаквай! И моят, единствен, взе че..." |
Левски е близък до либералите от 1848 г., но до онези от народите под чужда власт, т.е. споделящите модерния национализъм и демократичните ценности в противовес на феодалните остатъци в обществените отношения. Каква е била позицията му за собствеността - не знам. |
Така. В "Историята" думата славяни се среща към 15 пъти и то във чужбински контекст. Думата "славени" се среща ДВА пъти. А коренът "бълг" се среща към 150 пъти. Сега, дайте да се разберем, ЧИЯ история е писал Паисий? |
Думата "славени" се среща ДВА пъти. А коренът "бълг" се среща към 150 пъти. Сега, дайте да се разберем, ЧИЯ история е писал Паисий? А трак не е ли тракнат там? |
А Франциск от Азиси какво всъщност зашитава? Писах за Тома и епохата, в която живее. Това е различен тип противопоставяне по остта "предопределено-воля за промяна". Вж. Summa theologica идеята за разделение на труда и отношението към физическия труд. Нищо общо с Франциск, но и появата му е в контекста на войните и участието на Ватикана. Да не говорим, че и в Германия, и във Франция и особено в Англия кралският абсолютизъм се налага в борба с Църквата и побеждавайки де факти я подчинява Именно това и пиша. Но това е доста по-късен момент в историята. Както и да е, Ботевият комунизъм е всъщност част от идеята за свобода. А свободата на човека е принципно либерално понятие. |
Но свети Кирил и Методий по-късно били поставени за епископи на славяните в Морава, не сръбската Морава, която тече през Шума дия, но друга Морава, при Окиан-море, което се нарича Балтинско море, при Брандибур. Оттам най-напред са излезли българите, а ония, които са остан али там, се наричат славени. Там няколко време Кирил и Методий епископствували и учели тия славени на християнска вяра. И така по-късно поради тоя народ нарекли писмото и книгите словенски. Сега стана ли ясно какви славени БИ ИМАЛ пред вид Паисий? И как така решава да пише ОБЩА История на славените от Моравия и българите от България? |
Трябва ви оскотяло от пропаганда население? Ми че то се оскоти от пропагандата в последните трийсетина години! ЕТАЦ, ЕТАЦ, НАТО, НАТО, ЕС,ЕС! Чудя се, че още няма такъв стих или песен: Ню Йорк, Ню Йорк, Ню Йорк! Ти ярко пак пламтиш, ти пак туптиш! Ти пак си огнено сърце. и с ясна пурпурна усмивка бдиш над партнърски ръце. Че блясъкът на твоята зора раздра световната тъма,. че ти като възторжена сестра събра на цялата земя. и радостта, и бурната печал!... Ню Йорк, Ню Йорк! Съжалявам, Вашингтон не се побира в стъпката. |
https://www.youtube.com/watch?v=GKtK_Ll7rQg Откъснатите цветя на България |
Патагонец 07 Апр 2018 10:59 Мнения: 13,051 От: Bulgaria Скрий: Име,IP А ти какво искаш ? Като отиде в чужбина да живее и да плюе на Родина и българщина ??? Щото ти така си направил ? Намерил си си "втора родина" и майната ѝ на България ? "Съжалявам" , не всички сме безродници , дето живеем в чужбина ! Един въпрос с неповишена трудност: Кой е по-голям патриот?...... Аз никога не бих си позволил да степенувам патриотизма ! На хайдутите или четниците в България или на хъшовете в Букурещ ! На богатия с парите или на бедния с труда ! патриотизма или го има , или го няма ! ... Този, който живее в България, плаща данъци,.... Плащането на данъци не е патриотизъм ! Това , че не плащам данъци в България ( а аз плащам) не ме прави по-малко патриот ! А ти сигурен ли си , че твоите данъци отиват по предназначение и с тях се върши нещо полезно ?? Не си сигурен ! или този, който е емигрирал в западна държава и оттам размахва пръст и поучава и обвинява тези, които са в България, че не са българи и патриоти? Нали правиш разлика между емигрант , отишъл в чужбина и дава акъл в качеството си на част от чуждата държава( ние , американците) и емигрант , който е видял нещо добро и полезно в чуждата държава и го предлага да се направи и в Родината му ? Полезно в смисъл удобство за всеки един жител на Родината му - екология , здравеопазване , урбанизация и тнт , без религия и политика . И може да си българин и да не си патриот . Та неговите деца ако знаят български, внуците му едва ли ще знаят. Освен това те ще бъдат възпитани в съвсем друга среда и едва ли ще да ги е еня за славянство и православие. Гузна съвест, може би? Как пък един от тези патриоти или пък децата му не сбъркаха да емигрират на друго място, а подбират само добре уредени западни държави? Ще почна отзад напред : Емигрирал съм там , където съм имал възможност и условия , не е на Запад , на Изток е . Дали ми харесва е друг въпрос . Малкият ми син чете и пише на български макар , че е емигрирал на 5 години , обича да слуша българска музика и ...църковнославянска - руска , сръбска , българска . Какво му харесва - не знам . И по първото изречение : Трето поколение български евреи в Израел знаят български . От другите групи , почти всички в домовете си говорят на езика на страната , от която са емигрирали ! Само малка част от рускоговорящите не искат да учат децата си на руски , което за мен е абсолютна простотия . | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Чок觧 |
И как така решава да пише ОБЩА История на славените от Моравия и българите от България? Ми как - попада му една книга , "Царството на славяните" на Мавро Орбини, писана век и половина преди неговата история, в сравнително пресен руски превод на руски (1722 - само 40 г по-рано от "История-славяноболгарская", както и и един друг руски превод - на Цезар Бароний (преведен 1719 на руски) - забележи и двата превода са правени по времето и под патронажа на Петър Първи. И така един монах, роден от българска майка, сукал българско мляко, расъл и възпитан в в българските земи, вместо да преписва манастирските кондики , взел че станал имитатор на западни модели и демитологизатор. Нека цитирам академик Емил Георгиев * Българското възраждане трябваше да изтласка Паисий далеч напред от Предвъзраждането, за да стане той основоположник на една нова епоха. В сравнение със завоеванията на Предвъзраждането делото му се развива при нови обществено-истори-чески условия: при пропукването на феодалната база, при зараждането на новите, капиталистически отношения в българските земи или поне в известни части на Османската империя, при появата на процеса на формирането на българската нация. Очевидно, източниците, формите на въздействие и идеологическите формули от периода на Предвъзраждането за Паисий вече не можеха да бъдат достатъчни. Той не можеше да се задоволи с поученията на Дамаскин Студит, въпреки ренесансовия момент в тях. Приписката и хронографската бележка са слабо припомняне за собствената нерадостна участ или за участта на поробения народ. Той не можеше да се задоволи и с дейност сред сърбите в Австрия, които посещава; родният му народ имаше въпиеща нужда от него. Тъй като неговото дело е възрожденско, ренесансовите моменти в него трябваше да излязат на преден план. Паисий намира средство, за да изпълни задачите на една нова епоха, да извика нов живот сред българския народ:историята. Историзмът на Паисий е ново явление в епохата, защото свързва миналото със съвременността, чрез историята решава въпроси на живота — задачите на Българското възраждане. Историзмът на Паисий е ново явление, защото се противопоставя на средновековния християнски универсализъм и отстоява националните интереси на един народ. Знаем, че Ренесансът поставя началото на съвременните национални държави. Паисий отстоява правата на нацията, а не е чужд и на мисълта за на ционалната държава. Историята, разбира се, не е изобретено от Паисий средство, за да се разкрият двери към нов живот. Ако се обърнем към Възраждането на южните и западните славяни, ще видим, че навсякъде историята се оказва най-силното средство за същата цел. Тя говори за независима държава на славянския народ в миналото, тя говори за свои царе и светци, тя създава съзна нието на един народ за историческата му общност. Твърде близък до Паисия например е хърватският му съ временник Андриа Качич Миошич, автор на исторически тру дове и исторически песни. Макар и монах, Качич разбира, че не черковните проповеди и песни ще опазят, издигнат и пробудят стремежа към нов, свободен живот у народа му, а съзнанието за собствените възможности, което се буди от великото минало, вярата, че може да отхвърли ярема на угнетителите, че щом е живял по-рано без чужди господари, пак може да живее така и че в тоя си стремеж може да черпи сили от единството с родствените си славянски народи. Да припомним, че в началото на Сръбското възраждане стои Иван Раич. У Раич няма жаркия агитационен огън на Паисий, но цялото му съчинение пронизва патриотичното намерение. Паисий е по-пламенен и в патриотичната си болка, и в омразата си към угнетителите на българския народ, и в призивите си за национално осъзнаване; Раич предоставя най-вече на историческите факти да въздействуват, картините на миналия свободен живот и на миналата слава трябва да разкрият сами по себе си какъв живот заслужават и трябва да живеят сръбският, народ и южните славяни, към какво трябва да се стремят те, кои са приятелите и враговете им. Да припомним, че и в началото на Чешкото възраждане стои Историята на Франтишек Палацки. Своето изключително въздействие в епохата това дело дължи на патриотизма на автора и на неговото разбиране за прогресивния ход на историческото развитие. Палацки чертае път на развитие пред чешкия народ, той го подбужда към национално-освободителната борба. Така че поне единият от четирите стълба на българщината - славянството - поне за България е привнесен от "Запад" - пряко през илиризма у Христофор Жефарович и опосредствено през руските преводи на Маврубир (така Паисий нарича Мавро Орбини) и Бароний. === * кой е той - виж тук: Натисни тук | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Памфуций |
letec55 07 Апр 2018 19:31 Мнения: 10,514 От: Bulgaria Скрий: Име,IP Затова стремежът на България и българите е да бъдат част от европейската цивилизация На коя европейска цивилизация? На Волтер, Жан Жак Русо, Ян Хус, Джон Лок, Адам Смит, Шилер, Гьоте? Или тази на Джудит Бътлър и ко? Джудит Бътлър не е европейка. Американка (САЩ-ска) е. Мисли преди да пишеш. |
Но Американска Цивилизация няма. Цивилизацията е една -Средиземноморско-атлантическа, със „опорни точки„ древните Рим, Атина, Йерусалим. Начинът на живот, и манталитет в Америка се различават от европейският, но те са различни и във всяка една страна в Европа. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: провинциалист |