вие всички които обичате непосилния труд, бързината, новостта, непознатото - вие не можете да се понасяте, вашето усърдие е бягство и воля да забравите сами себе си. ако вярвахте малко повече в живота, по-малко бихте се отдавали на мига. ала за чакане вие нямате достатъчно устойчивост в себе си - дори не и за леност малко нитцшенце за закуска айде уека работа и да не забрайте че трудь освобождава |
rorik 18 Апр 2018 23:22 Мнения: 15,690 От: Bulgaria Скрий: Име,IP Ей ви една картица https://1.bp.blogspot.com/-MqjYwBWT2OI/WtdWP62jduI/AAAAAAAAB48/-tr_OFcY1I02-ZICA_12FM7uHWEwhPHxACLcBGAs/s1600/%D0%98%D0%92%D0%90%D0%9D+%D0%90%D0%A1%D0%95%D0%9D+BULGARIA_under_Iwan_ASSEN_II.jpg Да си припомните къде е имало българи. Колко е Сръбия , колко е Гръция? Ъхъ..... В лето 6738 [1230], индикт 3, аз, Йоан Асен, в Христа Бога верен цар и самодържец на българите, син на стария цар Асен, издигнах из основа и с живопис украсих докрай пречестната тази църква в името на светите 40 мъченици, с помощта на които в дванадесетата година от царуването си, в която година се изписваше този храм, излязох на война в Романия [Тракия] и разбих гръцката войска, а самия цар кир Теодор Комнин взех в плен с всичките му боляри. И цялата му земя от Одрин и до Драч превзех, гръцка, още и арбанашка [албанска] и сръбска; а пък градовете, които се намират около Цариград, и самия този град владееха фръзите [латинците], но и те се покоряваха под ръката [скиптъра] на моето царство, понеже нямаха друг цар освен мене и благодарение на мене прекарваха дните си [съществуваха], тъй като Бог така заповяда, понеже без Него нито дело, нито слово не се извършва. Нему слава вовеки, амин. Цар на българи и гърци: |
Друга фалшивка. Тогава и гърци е нямало.. Как са се наричали християните в Османската Империя? Кога се появява наименованието „гърци„? | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: провинциалист |
Да припомня какво пише Вазов в одата си "Паисий". „Нека наш брат знае, че Бог е велик и че той разбира българский език...” Туй то! | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: sanivelev |
Големият проблем на Османското владичество | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: проф. дървингов |
проф. дървингов 22 Апр 2018 13:26 ....... Големият проблем на Османското владичество цитат по бонго ... вероятно тук е закопано кучето (владичеството) барабар с всичките му цитати и исторически препратки - намесвам се в разговора ви, ама не си обективен към професионалното , интересно и почтено участие на Памфуций в тази тема щото пък в разговорите за история емоциите са ненужни |
Памфуций 19 Апр 2018 12:46 Какво излиза , че си цар на хората , колкото и различни да са , не на територии??? Нещо ми намирисва на глобализъм. Всеки има право да си прави къща където иска и да си се нарича както иска, но требе да се подчинява на Цара.. |
намесвам се в разговора ви, ама не си обективен към професионалното , интересно и почтено участие на Памфуций в тази тема Уважаема, аз съм отдал заслуженото на бонго (както и на Предводителя и на Кайзера) преди месеци, оценявайки приноса им в щурчовите теми - знаят, разбират, умеят да излагат и отстояват тезите си. Интересно е (а за мен и поучително, защото съм на страна) да ги чете човек - не е задължително винаги да ги приема изцяло.Ако не бяха те (вероятно пропускам още някои) щурчовите налудничави теми щаха да отминат, ей така, в небитието. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: проф. дървингов |
щото пък в разговорите за история емоциите са ненужни Лилиан, и аз, съвсем без емоции, мисля, че Памфуций по-често е прав, но в един момент спира да е прав, като се увлече в отхвърлянето на термина "робство", залагайки на конюнктурата при професионалните историци в момента. Те, каквото и да си говорят, съществуват и свидетелствата на съвременниците: белетристични или документални, или фолклорни. Щом Захари Стоянов и "кабинетният учен" Вазов, както го нарича Захари Стоянов, казват робство, остава си робство. А и България не е единствената държава с "турско владичество", не е трудно да се сравнят впечатленията и на другите потърпевши. |
Banshee 22 Апр 2018 14:07 Мнения: 7,921 От: Bulgaria Скрий: Име,IP щото пък в разговорите за история емоциите са ненужни Лилиан, и аз, съвсем без емоции, мисля, че Памфуций по-често е прав, но в един момент спира да е прав, като се увлече в отхвърлянето на термина "робство" може би си права, но аз не разбирам защо сега, толкова години по-късно, тази разлика е толкова важна, нито защо се занимаваме с това "робство" непрекъснато - в пресата, в книги, даже в бита добре ,били сме под "робство" - какво променя това, основания за какво търсим в него в съвремието? имаме намерение да отмъстим ? оправдаваме неуспехите си? мразим турците? мразим изобщо? защото пък ,при всяко мое посещение в Турция, при всеки досег с този народ, при разговори, при наблюдение на отношенията помежду им и към нас, у мен остава едно смътно съжаление, че нашият народ не е поел най-добрият за него път след раздялата пп и при досега с доста други народи изпитвам същото | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: Lillian |
но аз не разбирам защо сега, толкова години по-късно, тази разлика е толкова важна, нито защо се занимаваме с това "робство" непрекъснато - в пресата, в книги, даже в бита ...тъй де, и други се питат "защо" ~ 140 години след освобождението изведнъж думичката "робство" стана мръсна дума и се заменя с други подобни, даже учебници се сменят, предавания се правят - само за да се докаже, че не е било "робство" ... аз си спомням кой кога и защо постави въпроса, добре, че вече тоз политик изчезна. |
имаме намерение да отмъстим ? оправдаваме неуспехите си? мразим турците? мразим изобщо? Са да почвам да отричам ли? Не вярвам да ме подозираш в това. Говорим си за истината, както я разбираме, какво сме прочели и запомнили и какво разбираме под българско. "С чего начинается Родина", с риск някой да се хване за сърдцето. Едни го възприемаме като по-лично изживяване, други държат да маршируваме дружно. |
Banshee 22 Апр 2018 14:35 ..... Говорим си за истината, както я разбираме, какво сме прочели и запомнили и какво разбираме под българско. "С чего начинается Родина", ама ти пък сигурно знаеш ,че моето "С чего..." е "Родината е сладко нещо, но не съществува" даже се ласкаех ,че съм го измислила аз, но не, Кортасар е и разбираш, че нео национализмът не ми е по-вкуса, а говоря за него, за този начин на употреба, най-лесната манипулация всъщност не се иска нищо да си патриот, тази група не е като другите, не изкисва образование, усилие, нищо, лесно е да принадлежиш и е толкова престижно и неоспоримо та затова мисля се използва това ровене на "робството" или каквото е там, за цели, изискващи безкритична , лесно управляема група | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Lillian |
проф. дървингов 22 Апр 2018 14:29 ...... ...тъй де, и други се питат "защо" ~ 140 години след освобождението изведнъж думичката "робство" стана мръсна дума уважаеми професоре, май отговорих и на това с горния си пост |
Родината е сладко нещо, но не съществува" А, като се отдалечиш от нея, почва да съществува, в интерес на истината. Разбираш какво е носталгия и корени, без да си го очаквал от себе си. В пространството, но даже и във времето е достатъчно. Едно посещение на запустялото ти село, например... За самонаричащите се "патриоти" няма какво да си уточняваме мнението, струва ми се. Същото като за самонаричащите се "умни и красиви" - избягала е циганката, дето ги хвали. | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: Banshee |
Цялата история около т.нар. "българи" е съшита с бели конци. Има поне 100 теории и нито една от тях не е вярна. Съдели по разкопки из разни могили и гробища - смях. Това да не е Хайнрих Шлиман, открил мястото на Троя. Българските историци бяха хора на БКП и ДС. Те композираха програмна музика за ушите на Тодор, Станко, Пеко, Цола и останалите от бандата, а техните проповедници от БАН бяха съучастници в общата лъжа за промиване мозъците на простолюдието. Вижда се, че са успели. |
В днешно време хората смятат, че национализмът е нещо крайно, но всъщност не е така. Национализмът е много по-сложно нещо, той прдпоставя формирането на нациите. Най-напред се заражда национализмът и въз основа на него се формират и съществуват нациите. Национализмът е гаранция за съществуването на нациите и затова са ни нужни квалификации като турско робство, млатим гърци и прочие. Вкарването му в други схеми и артикулирането му в определени посоки може да го направи агресивен, т.е. злоупотребата с него. |