Debout! les damnés de la terre! Debout! les forçats de la faim! La raison tonne en son cratère, C'est l'éruption de la fin. Du passé faisons table rase, Foule esclave, debout! debout! Le monde va changer de base: Nous ne sommes rien, soyons tout! На Бонго и Кайзера. |
Еничари към средата на 19 в: – Кого и куда вы ведете? – И не спрашивайте, индо сердце надрывается; ну, да про то знают першие, наше дело исполнять приказания, не мы в ответе; а по-человеческому некрасиво. – Да в чем дело-то? – Видите, набрали ораву проклятых жиденят с восьми-девятилетнего возраста. Во флот, что ли, набирают – не знаю. Сначала было их велели гнать в Пермь, да вышла перемена, гоним в Казань. Я их принял верст за сто; офицер, что сдавал, говорил: «Беда, да и только, треть осталась на дороге» (и офицер показал пальцем в землю). Половина не дойдет до назначения, – прибавил он. – Повальные болезни, что ли? – спросил я, потрясенный до внутренности. – Нет, не то чтоб повальные, а так, мрут, как мухи; жиденок, знаете, эдакой чахлый, тщедушный, словно кошка ободранная, не привык часов десять месить грязь да есть сухари – опять чужие люди, ни отца, ни матери, ни баловства; ну, покашляет, покашляет, да и в Могилев. И скажите, сделайте милость, что это им далось, что можно с ребятишками делать? Я молчал. – Вы когда выступаете? – Да пора бы давно, дождь был уже больно силен. Эй ты, служба, велика мелюзгу собрать! Привели малюток и построили в правильный фронт; это было одно из самых ужасных зрелищ, которые я видал, – бедные, бедные дети! Мальчики двенадцати, тринадцати лет еще кой-как держались, но малютки восьми, десяти лет… Ни одна черная кисть не вызовет такого ужаса на холст. Бледные, изнуренные, с испуганным видом, стояли они в неловких, толстых солдатских шинелях с стоячим воротником, обращая какой-то беспомощный, жалостный взгляд на гарнизонных солдат, грубо ровнявших их; белые губы, синие круги под глазами показывали лихорадку или озноб. И эти больные дети без уходу, без ласки, обдуваемые ветром, который беспрепятственно дует с Ледовитого моря, шли в могилу. И притом заметьте, что их вел добряк офицер, которому явно было жаль детей. Ну, а если б попался военно-политический эконом? Я взял офицера за руку и, сказав: «Поберегите их», бросился в коляску; мне хотелось рыдать, я чувствовал, что не удержусь… | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Памфуций |
https://m.youtube.com/watch?v=xEQ8s7r16Kg 1831...До Манифеста цели 17години. По-скоро "свободата води народа" |
Марша на полското възстание от 1848? Защо живееш в миналото, а не виждаш бъдещето? Защо търсиш аналог на вече отминало? Толкова усилия, време и жертви, за да се върнем към нещо вече живяно? Този път - не! А който живее само с миналото, той е духовно и психически мъртъв. |
Баскервиле, обяснявам на бонго че за да мине за консерватор без револьция няма да мине, щот на фона е прогресист. Тоя Първи май закъснях, ама за другия го гледай с червено знаме в схватка с полицията. |
След като показахме практики на търговия с роби в Османската империя, при това с български дечица, редно е да видим същото в най-ранната фаза на робството. С това безусловно ще стане ясно, че характерът на тая държава е основана на робията. Това, впрочем, е забелязано и в един от изворите: Антон Вранчич (1553 г.) Когато започнахме да минаваме реката, пред нас се изпречиха други турци, между които един беше по външност и облекло по-високопоставен от другите. След тях вървяха петима египтяни, които сега наричаме цигани или цингани, вързани за шията с една верига и влачени в една редица. Те издаваха жални викове и окайваха немотията си. Тогава аз попитах турците какви са, тези и каква е причината, за да бъдат те оковани във вериги? Отвърнаха ми, че са събирани вместо данъци, когато могат да се състоят както в пари, така и от малолетни деца. Ужасих се от този жесток данък-десятък и от това оскърбление. Тогава научих, че имало някога обичай на всяка пета година да се събира този данък от малолетни деца. Сега това правят на втората и третата година, и то по-жестоко, отколкото позволява приетият закон, дори заграбват забранени деца и макар да са се договорили за цената, поради алчност развалят пазарлъка н пак го възстановяват. Поради това става така, че нещастният народ, като чуе за събирането на този данък и щом разберат, че турците са дошли някъде, завеждат децата си в горите или ги изпращат другаде, докато мине бедствието. До тази жестокост турците не прибягват в началото, на победите си, но по-късно, когато са изнесли далеч напред граничните черти и вече държат здраво властта си над завзетите земи. Такъв данък трябва да плащат тези, които се домогват до престола на турците и вярват, че те могат да проявяват снизходителност към нашия род. Живели са с тази измамна надежда и гърци, и мизи, и траки, и други, които са били подчинени по-рано. Дори и сега след като владенията им са стигнали до нас, турците измъчват всички останали. Ханс Дерншвам (1553 г.) По пътя срещнахме 10 товарни коня, на тях по 2 коша и във всеки кош по един човек –отвлечени от разни места хора. Някои от тях бяха покрити като жени, а други – с платнени качулки с по две дупки за очите; караха ги за Цариград. Ако не са търговци, които търгуват с пленици, то сигурно някой висш турски подлец ги праща за подарък, тъй като те всичките не познават по-голяма и полезна търговия от тая. .... Този ден край един кладенец срещнахме 4 покрити коли, от които край кладенеца слязоха много млади красиви момчета. Всички бяха облечени по турски, говореха различни езици, също италиански, хърватски и унгарски. Трябва да са собственост на търговци, които търгуват с хора, или на пашата от Темешвар. .... В Бабаески има две турски джамии, но не видяхме никаква черква. От една стара гръцка черква, построена по античен начин, турците са направили турска джамия, като са я замазали и разрушили прозорците и други пристройки. Вътре на хлад лежаха няколко мързеливи попове – измамници, като свине върху овчи кожи. В джамията имаше и много други овчи кожи, върху които турците се молят по своя обичай. Споменатите попове бяха нехранимайковци-дервиши, което означава нещо като отшелници и монаси, но облечени като другите турци. ..... Гореспоменатото село е разположено на приятно място, край рекичка, сега в него има градини, колиби, ниви, но не се вижда никаква къща. Всички имат големи дворове, обградени с ровове, тръни, стени от кал, така че човек не смее да влезе, защото няма вече да излезе – ще го отведат и продадат. Както в цяла Турция, такова престъпно препитание е явно и ако можеха да продадат и унищажат един гяур, т.е. един христянин, или цялото християнство, то те биха извършили добро дело според своите схващания. .... Привечер срещнахме също 8 товарни коня и на тях в кошовете – унгарци, млади и стари. Водят ги насам, като че ли турчинът иска съвсем да опостуши страната, и в мирно време, и при война... .... И навсякъде, където преминахме през страната, целият народ работеше само за султана – негова ангария. Само християните биват угнетявани. Разбира се, има още доста подобни свидетелства, които лесно могат да бъдат изведени като примери. Основата на тия унижения е християнската принадлежност на поробените. Всъщност възродителният процес у нас има своите исторически основания и тук следва да обърнем внимание и на тюрките от Втората българска държава. А след Освобождението отношението към роботърговци като татари и черкези (особено) е било подобаващо. Всъщност турците у нас могат да благодарят на БКП за далеч по-меката политика спрямо тях. Съвсем естествен е въпросът дали тая толерантност ще продължи или целта е чрез подмяна и фалшификация на историята ще бъде предизвикан християнския фундаментализъм. В интерес на цялото ни общество е научните среди да се разграничат от зловредните манипулации на една все пак малка групичка нАучни кадри. |
Както в цяла Турция, такова престъпно препитание е явно и ако можеха да продадат и унищажат един гяур, т.е. един христянин, или цялото християнство, то те биха извършили добро дело според своите схващания. Ако искаш мога да ти дам и литература за свързаните с портата пирати и търговията с роби. Знаеш ли що французи са отвлекли? какво според теб доказва това - че в империята имало робство чак до 20 век, ми има, добрутро. Можеш да цитираш и венециански извори за потресаващата търговия с роби в Истабул. Рабира се подобни няма да срещнеш за Венециански Крит и самата Венеция тогава. Излиза, че е имало и венецианско робство, зер във венецианските регистри имаме записани доста роби - българи по род през 14и 15 век. | |
Редактирано: 5 пъти. Последна промяна от: Памфуций |
Наште патриоти си искат султана. Ако ги оставиш шъ спретнат, в най-добрия случай, черносотническо клубче и ще тръгнат да громят факултета. Първо философския. Няма как-ще се наложи богословите да замъкнат нацията в двайсе и първи век, че да могат понсерваторстват ако щът в консерваторията. Иначе феодализъм форевър. |
Наште патриоти си искат султана. Султан не - но некой като Мусолини - със сигурност. Ако пък е и проруски настроен - джакпот. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Памфуций |
Султан не - но некой като Мусолини - със сигурност. Ако пък е и пропуски настроен - джакпот. О, не... грешиш. http://www.anarchy.no/horizon1.html Но поради обективни причини ми се налага да се задоволя с квото има. |
Професоре, за автентична история можеш да ползваш ...не знам, Стайнбек, не съм сигурен, че това е правилния подход. Аз правя разлика между "истинска", "автентична" история (каквото и да означава това) и исторически факти, базирани на находки, писани документи, разкази на очевидци (за новата и най-новата история) ... за мен не е история порнографията на журналист Аз пък мисля че истинската история е историята на рода ми , барабар с болестите. Тая история няма как да се научи от учебници. |