Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Либералното момиче
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:81 « Предишна Страница 4 от 4 2 3 4
Грациан
09 Мар 2005 19:31
Мнения: 4,060
От: Canada
Либерализъм

( рабфаково въведение с музикален поздрав накрая)

Както гледам, в последно време бая ми ти фракцийки, обединения, камарили и дори чисто апашки групировки се опитва да се намърда под чадъра на либерализма и то не за нещо друго, ами защото народонаселението по правило много обича това слово да се мотка из евстахиевите му тръби. Като се мушне там, между чукчето и сърпа...пърдон...наковалнята, тоест и бъдния избирател кротва. А бе, друго си е вика - либерал. По-меко звучи от една страна, а и не дразни. Има си там, корени дълбоко вплетени в човеколюбството и прогресивността и то до степен при която, едно, айде да не преувеличавам , ама барем 1/3 от избирателите ще тръгнат да гласуват юрбулишката за който и да е било, стига да е окичен с етикет включващ думата ЛИБЕРАЛ/ЕН/НА/НО/НИ. По същия начин, по който кучето на Павлов започва да точи лиги при светването на ламбичката, човек (който по принцип се чувствува модерен, изчистен от предрасъдъци и...хммм...а бе, убав, дето има една дума ) се гепва за спасителния пояс на ЛИБЕРАЛНОТО и без да прави там кой знае колко дълбоки анализи, дисекции, теоритични модели и т.н.т. глупости по инерция не само че се качва на либералния влак ( с дизела червен отпред, както подобава, разбира се ), но и громи с думи звънки и плющящи всеки който се опитва да разклати неговата убеденост в правотата на либералните идеи.
Обикновено неговата реторика е изпъстрена с всичките онези обобщителни фрази които лепват универсално във всички ситуации - равенство, братство, единство и разбира се призовават към борба с експлоататорите. На пръв поглед, просто няма как, тия хора да не са прави. Ами, ако погледнеш, те искат всички да са щастливи, всички да могат да имат достъп до образование, здравно обслужване, пенсионно осигуряване, пионерски лагери ( или там - еквивалента им ) за децата и всичките там най-обикновенни нещица, които правят средностатистичния дишащ организъм щастлив. Ами, ако погледнем честно, кой не иска да види цялото човечество щастливо и проспериращо, нали? И така, теоритично, либералните идеи ( в днешния си вид) защитават всичките онези “blue chip” идеи които ще реализират рая - тук , на Земята. Всичко хубаво, разбира се, но практически нещата изглеждат малко по-иначе.
Ами, погледнете само предизборните обещания на тия с либералните петолъчки на чело. И то не само в България, повярвайте, ами навсякъде. Четеш, драги читателю, четеш и се размекваш от умиление при вида на палави първолаци нагъващи безплатни кифли с млекце, пенсионери разнообразяващи киселомлечната си диета с разни нещица имащи вид на мръвка. Четеш, значи и те се привиждат дежа-ву кадри от обещавани в едно недалечно минало придобивки: разни дотирани нАучни работници изнамират лекарства против рака, шапки невидимки и летящи килимчета, усмихнати културтрегери дискутират в нарочно изградените за случая свои клубове най-новите постижения в сферата на културата и нейните деривати, а обикновенния труженик, един такъв - щастлив, щастлив, просто да му завидиш.
Аз разбирам, да речем, че тия ми ти либерали имат някакви си тайни мини с платина, патентован вечен двигател или барем еквивалента на “Кремиковци” в лаборатории за производство на стероиди, хероин и разни други такива доходоподобрителни суровини. Е, тогава, виж, можеш да се правиш на Маршал и да раздаваш насам-натам благоденсвенни предмети на гласоподавателя.
Да де, ама всичките тия, либералчета, освен сиромахомилна реторика, голия си тумбак и апетита към преразпределяне на държавни мангизи ( демек, таква взети във вид на данъци от теб и мен ) друго комай нямат кой знае колко. Най-важната тяхна цел е да убеди избирателя, че те са безспорния и безалтернативен механизъм за функционирането на света. Изберат ли ги, разбира се, най-често данъците се повишават и за учудване на наивния избирател картинката около него не се променя кой знае колко. Обикновенно извират няколко нови агенции, кабинетчета и подобни институцийки с ЛИБЕРАЛЕН МИРИС, чиито чиновници преслеват някакви крайно хуманитарни цели: интеграция на малцинствата, намаляване на емисиите вредни газове ( Киото, майна ) в света, озоновата дупка, поведенческите патерни на пингвините около Южния полюс. Е, вероятно и куп вафли, кебачета или пастички (колкото по-либерална е организацията, толкова и по-научно са изчислени калориите на добивките за избирателя ). Има нещо доста носталгично и наивистично при вида на куп либерални избиратели дъвчещи патетично първата социална придобивка на идещото обещано НОВОТО ВРЕМЕ ( тук нямам предвид само едноименната тарикатска фракцийка, а принципно всяка подобна такава).
Сигурен съм, че мнозина от “либералите” дори в началната фаза на своята либерална ориентация дори и наистина са вярвали, че светът ще стане по-добро място за живеене при наличието на повече администратори, социални работници, консултанти, финансови специалисти, щатни хореографи, масажисти, отбори по синхронизирано плуване и образователни предавания по телевизията.
По този повод искам да поздравя всички либерали и техните симпатизанти с една стара песничка на Tom Whites.
Innocent when you dream
The bats are in the belfry
The dew is on the moor
Where are the arms that held me
And pledged her love before
And pledged her love before
Chorus:
It’s such a sad old feeling
The fields are soft and green
It’s memories that I’m stealing
But you’re innocent when you dream
When you dream
You’re innocent when you dream
Running through the graveyard
We laughed my friends and I
We swore we’d be together
Until the day we died
Until the day we died
Repeat chorus
I made a golden promise
That we would never part
I gave my love a locket
And then I broke her heart
And then I broke her heart

[/center]
Perkoles
09 Мар 2005 20:18
Мнения: 7,433
От: Australia
Здравеите. :-)
Нямам идея какво е либерализъм и затуи...
Отварям речника да видя първо що е либерал. Либерал било привърженик на либерализма и да съм видел либерален. Гледам..., а там пише, че либерален бил своиствен на либерализъм или на либерал, да съм видел либерализъм. Пак гледам.. либерализъм, а там само едно - в.ж. либерал. Затварям речника от които се вдига облак прах. (просто невероятно как бързо прашасват нещата, като не се ползуват)... И аз не ми стана ясно що е либерал, та ше я карам и аз как си знам.*
.
Начи, наи-поп.песни по време на воината (, а и дълго след това) били за цъфналите ябълки (чат-пат и круши е имало). "Няма да сядаш под ябълковото дърво с друга освен с мен!" звучи наистина либерално* и по този текст малко по- късно бива разделена не само Европа. Този текст е твърде популярен и до днес, сред либералите* (не мога със сигурност да кажа точно на колко езика е преведен този текст).
.
Каквото и да е, не "либералното момиче" става шлагер Н1, а песента Лили (&) Марлен. От телеграфното припомняне на ДИ не ми стана твърде ясно за какво става въпрос, та използвах машинката на времето и се върнах на дата 06.11.02. за да видя какво точно ни е вълнувало тогава. Медииният закон (и свободата на словото)**.
Връщам се отново тук и прочитам: "По неведоми пътища либералното момиче стигна и у нас. Казваха, че през Германия, на грамофонна плоча с обложка "Немски бойни маршове от Норберт Шулце".". Много интересно, а аз досега все си мислех, че Н. Шулце Не бил написал либералното момиче. Нищо, може би не е важно. Важното е, че е достигнала до нас. Тук научих, че имало два вида либерали - Полуусти - тези които с половината си уста говорят едно, а с другата половина друго и Устати либерали.
**Казвам го за тези, които ще ги домързи да отидат там.
Лека!
:-)
Зевзек
09 Мар 2005 20:47
Мнения: 2,937
От: Bulgaria
Що е това либерал? Ако отворите Thesaurus ще видите, че liberal покрива целият спектър от open-minded tо narrow-minded. Ако питате бай ви Ганю Балкански всички либерали са маскари.
Бай Иван
09 Мар 2005 21:09
Мнения: 3,806
От: Virgin Islands (Unit
Умер самый известный китайский либерал .
Китайские власти в понедельник были вынуждены признать факт смерти бывшего руководителя Коммунистической партии КНР Чжао Цзыяна. Как сообщило агентство Синьхуа, "товарищ Чжао Цзыян скончался от болезни в пекинском госпитале"
А бе либерало вирее навсякъде, дори и в Китайската компартия.
Бай Иван
09 Мар 2005 21:14
Мнения: 3,806
От: Virgin Islands (Unit
Яааа какво ми изрови Оксана за либерало:

Еврей, коммунист, спортсмен, либерал...

Мой знакомый еврей говорит,
Будто я - антисемит,
Негодяй, словесный бандит, паразит.
Сам - не бритый и лохматый,
Развожу, мол, я дебаты -
"На хрена нам супостаты?"
И ругаюсь и, кричу,
Что евреев "замочу",
Мол, пошёл бы я к врачу!
Уваженье где к Эйнштейну,
К революциям Бронштейна,
К телефильмам Эйзенштейна?
Передайте всем и срочно -
Говорю я не нарочно -
Уважаю я их. Точно!

Коммунист, приятель мой,
Говорит, что я - больной,
Шизофреник заводной.
Обвиняю серп и молот,
Что принёс в Россию холод,
Лагеря, запреты, голод.
Кроме мата слов не знаю,
Ленина ругаю, хаю,
Комсомольцев обижаю.
Недовольный жизнью деда,
Октябрю подпортил кредо,
Бестолковый непоседа.

Вот, спортсмен, дружок мой старый,
Говорит однажды прямо,
Дескать, сильно я упрямый.
Ничего чтоб не стесняться,
Надо спортом заниматься
И со штангой упражняться.
Спорт-то нужно уважать,
А спортсменов ублажать!
Пьянству - бой? Ну, вашу мать!
Как же жить,
Если не пить?
Растираться, может быть?

Либерал, сосед по даче,
На вопрос "Где деньги прячешь?",
Мне, с размаху, двинул в пачу!
Разрисованный, в наколках,
(Ведь до власти путь-то долгий),
Сам - на "джипе", сын - на "Волге".
Был он - бомж, а стал - пахан,
Основав бандитский клан,
Сёдня грабит Дагестан.
Раскидал мне, "по понятьям",
Как не сладко крутым "братьям",
И на "воле", и "на хате".
"Не хватает всюду бабок!" -
Он на деньги, крыса, падок,
Хвать, и дёру, без оглядок!

Только лучший друг - рабочий,
(Понимая хватку волчью),
Под меня не роет почву.
На серьёзе говорит,
Будто песни мои - гид,
Написать ещё велит.
Волновался он и батя:
"Для богатых песен хватит!
Пусть зарплату нам заплатят!"
Хочет он, чтоб я писал,
Как рабочий слаб и мал,
А начальство - криминал.

...Еврей, коммунист, спортсмен, либерал,
Каждый второй меня обласкал,
Нету мента, а-то бы забрал.
Учту предложенья, запомню наказы,
Жаль, пишу песни, а не рассказы,
Так, написал бы, обо всём сразу.
Сейчас перекур, я еле стою,
Но после рекламы снова спою,
Только, чуть-чуть, полежу, отдохну.
Темень вокруг, никого нет,
Кушать хочу, пойду на обед -
Восстановить авторитет.
Mrx++
09 Мар 2005 21:17
Мнения: 20,876
От: Bulgaria
Он, че те ЛУСТРИРА със зарзавата си. (зарзавата е също плод).
Мисля, че на всички им писна с твойта ЛУСТРАЦИЯ.
Кракатау
09 Мар 2005 21:28
Мнения: 4,538
От: Indonesia
Считам проблема, повдигнат от г-н Иванов в последния абзац за действително важен. Гледах няколко репортажа в които поляците и сега му намират цаката в Германия, но доста масраф. Ако наистина отпуснат пълна свобода в услугите, както пропагандират на теория, доста предприемчиви българи получават шанс да изкарат некое евро из Европа още от 2007.
Считам също така че дуднящите нямат основание за притеснения. И при приемане, и при блокиране на свободното предлагане на услуги в рамките на ЕС те ще запазят възможността си за ежедневно дуднене Ueber die Rolle der Bedeutung без ограничения и без да получават кинти за труда си.
Cruella de Vil
09 Мар 2005 21:47
Мнения: 18,747
От: Bulgaria
Чарли Макриви е бивш министър на финансите на Ирландия. Доколко същият е либерал? В икономочески аспект - да! Привърженик на либералната икономика (ниски данъци и максимална икономическа свобода). Управляващата в Ирландия дясно-центристка коалиция Файна Фол и свободни демократи разреши на гражданите от всичките 25 новоприсъединени страни да работят без разрешение. Същите правилно решиха, че щом има свободни работни места пазарът на труда трябва да се либерализира.
Това по отношение на икономиката. По отношение на обществения живот лейбъристите се водят по-големи либерали, поне на думи. Крещят с пълни гърла за правата на търсещите политическо убежище, бедните, безработните и др. Като ги потърсиш по конкретен въпрос (за който не се шуми и приказва) не вършат никаква работа. Това го казвам от личен опит. Местният депутат, с когото се срещнах преди време, кой знае защо реши, че подкрепям лейбъристите. Та сега ми праща лични писма за всички избори и честитки за празниците. Абе, майтап!
paragraph39
09 Мар 2005 23:42
Мнения: 80,095
От: Bulgaria
"ЛИБЕРАЛ" е човек, който е влюбен в Свободата и е в интимна връзка със Свободата ! "Либералът" обича Свободата и мрази Забраната!
Поради горна причона, "Либералът" е човек, КОЙТО ЗАБРАНЯВА ДА СЕ ЗАБРАНЯВА"!!!
IGBT
09 Мар 2005 23:45
Мнения: 205
От: USA
Rednik
На другите rednecks
Либерлизма и консерватизма са понятия които нямат никакъв смисал
за България В едно общество в преход консержатизма е ретроградност
а либерализма е неоходимост.
Случая с Америка е специален също, неоконсерватизма е
biblical evel ouf of control.
bill
09 Мар 2005 23:59
Мнения: 535
От: USA
Консерватора Буш само дето не се целува с Билл Клинтон в последните мецеци.Смятам, че всичко иде от консервативното зелание на Клинтон да направи либералната Хилари американски президент.
Чичо Фичо,
10 Мар 2005 00:05
Мнения: 878
От: Bulgaria
Параграфе, не си прав - за всички либерали свободата е възможна само дето има законност, в либералната демокрация законите забраняват, което не е изрично забранено, е позволено. Либералите не са против държавата, не ги бъркай с либертарианците и анархистите. В Америка левите либерали са за голяма държава, прогресивни данъци.
Old Emigrant
10 Мар 2005 00:20
Мнения: 1,646
От: Bulgaria
Аааа, тук Димитри е пропуснал да отбележи, че и в БГ либералите са бол - я го Кире, я го Zeliu Zelev, ya go Dogan - кои беа другите?

Редактирано от - Old Emigrant на 10/3/2005 г/ 00:26:47

Пейчо Пеев
10 Мар 2005 00:49
Мнения: 9,854
От: Bulgaria
Свободата е възможност да реализираш потенциала си, без държавата да ти пречи, ако играеш по правилата. Ако не успееш, ставаш лузер, или се реализираш на по-ниско ниво, но състезанието е честно.
Чичо Фичо,
10 Мар 2005 00:56
Мнения: 878
От: Bulgaria
Пейчо, ама и държавата да те варди, когато другите не играят по правилата срещу тебе.
Пейчо Пеев
10 Мар 2005 01:07
Мнения: 9,854
От: Bulgaria
Естествено, затова са данъците. Но в случая обсъждах нещата у нас, мечтата за равен старт...С една дума, мислиш ли, че ще успееш , ако започнеш бизнес тук чичо Фичо сега ?
Чичо Фичо,
10 Мар 2005 01:30
Мнения: 878
От: Bulgaria
Ами ние почнахме с един приятел още 1990 малка фирма за езикови курсове и година и нещо бутахме някак, после седнахме да пишем дисертации и позаглъхна работата. После - насам-натам. Сега не знам как е.
Пейчо Пеев
10 Мар 2005 01:34
Мнения: 9,854
От: Bulgaria
Ами казват, че е късно, защото всичко било разпределено, даже и тоалетните
Чичо Фичо,
10 Мар 2005 01:39
Мнения: 878
От: Bulgaria
Е, ЕС може да ги разбута.
paragraph39
10 Мар 2005 16:17
Мнения: 80,095
От: Bulgaria
КОМЕНТАР
Инвеститор номер едно или длъжник номер едно?

Нишан Джингозян*




Българската диаспора в чужбина - богат роднина на "гладуващите" българи, инвеститор номер едно в България, посланик на България по света или неудобен, независим роднина, костелив орех или лесносмилаема плячка за политическата класа в Бьлгария? Това са все въпроси, които около един милион български граждани, постоянно живеещи в чужбина все по-често си задават.

На фона на почти сигурната депортация на около 70 000 българи, живеещи законно във Великобритания, българското посолство в Лондон бе домакин на годишнина от честването на дипломатически отношения между България и Англия. Хиляди лири бяха отделени от българския данъкоплатец и изразходвани за наемане на най-скъпата зала в Лондон, а може би и в света. Решение на проблема с хиляди бьлгарски семейства, подложени на дискриминация, не се намери, но годишнината беше отпразнувана по царски. Нито дума за съдбата на българите във Великобритания. Информацията, която постъпи от Външно бе пестелива, дискретна, неангажираща се. А кой е казал, че трябва да бьде по-различна?! Вече сме в Новото време! Така - интелигентно, по-тихичко и дискретно се решават проблемите. Или не се решават.

Депортацията беше нещо, което се очакваше. Това, което не се очакваше, бе новината, която изненада българската диаспора. Оказа се, че ние сме инвеститор номер едно и длъжник номер едно на Бьлгария. Длъжник с около 1 млрд. лева. Това е оксиморон - хем длъжник, хем инвеститор. Оказа се, че за обединената българска политическа класа изваждането е математическа операция, която не съществува. Но за сметка на това, събирането е операция, усвоена и на особена почит. Защото е лесно. И бързо. Събираш един милион бьлгарски граждани - емигранти, умножаваш цифрата по хиляда лева, толкова колкото всеки един от нас дължи на НОИ и готово. Вие изчислете точната сума.

Бьрзо, ефективно, лесно - по нововремски "Законът е закон и трябва да се спазва ", това беше отговорът на запитването ми по каква логика дьлжа вноски кьм НОИ, за период 2000 -2005 плюс лихви, глоби и т.н., когато за този период не съм бил в Бьлгария, нямам договор с НОИ, не съм подписвал никакви документи, не съм давал съгласието си, не съм имал личен лекар, не сьм ползвал никакви медицински услуги. "Това е законът, трябва да се спазва. Има солидарност", беше допълнението.

От позицията на български гражданин, който има и права, се опитах да възразя, че това е форма на дискриминация кьм голяма част от българските граждани. " Пишете писма, звьнете, организирайте се , ние не можем да ви помогнем ", с това разговорът с НОИ приключи, но въпросите останаха.

Този закон, насочен срещу една огромна част от българските граждани, е подкрепен от всички парламентарно представени политически сили. Защо? Защо медицинското осигуряване е задължително? Това е в разрез с Конституцията на РБьлгария. Защо? Защо принципът, залегнал в основата на закона е , че българските граждани се осигуряват по гражданство, а не по местоживеене? Защо? Отписването от системата става лично, чрез подаване на молба в НОИ. (Това не ни освобождава от ангажимента да платим вноските от 2000 -2005) Защо?
Всички ние работим и нямаме излишни време и средства да пътуваме ежегодно до Бьлгария, за да сме коректни към бюрократичната система на страната. Друг е въпростът, че има и съвременни средства за комуникация, които явно не са познати нито на НОИ, нито на тези, които коват законите. Освен това бьлгарските емигранти отдавна и доброволно сьздадоха фонд за подпомагане на бедстващите си роднини в България - чрез изпращане ежемесечно на финансови средства. Затова сме и инвеститор номер едно в Бьлгария. Този инвеститор има права, предпочитания, средства да изрази гласа си и очаква някой от политическата класа в Бьлгария да забележи, че и ние имаме право на избор.

* Нишан Джингозян живее в Лондон. Той е един от инициаторите на проекта "Солидарност с българските медици".

Редакцията на "Всеки ден" е отворена и за други коментари и мнения за проблемите на нашите сънародници в чужбина



10-03-2005

Добави мнение   Мнения:81 « Предишна Страница 4 от 4 2 3 4