Хи, хи! Добро попадение, една от любимите ми сцени от "Чичовците". Ма коя да е от двете Селямсъзката и коя-Варлаамица-мисля сега. Калинче, и аз имам жена и деца. |
Калина, често "намираме в аргументите на другия" само това, което сами изпитваме към него, хеле ти. Предполагам вече си даде сметка за кретенизъма в статията на колегата (наш, не твой) Д. Денков, който ти защитаваше. * Дончо, не в парка, ами се разходих с колелото от нас през Бруклин бридж до Брайтън бийч и оттам назад през Уилямсбърг бридж - предполагам около 75 километра с лавирането, за пет часа. Жените пък бяха на бълг. детски хор - почнаха репетициите, след две седмици отваря и българското училище в Ню Йорк, с наше участие. |
Монтен 1, Така както авторът е цитирал Кант, звучи едно към едно с цитата от Евангелието на Матей. Твоят цитат е по-различен, но според мен води до същия ефект, и съм повече от убеден, че Кант се е опитал да преформулира (незнайно защо!) Исус и да му придаде научен характер. В резултат, първо, повечето хора разбират Матея, а повечето хора не разбират Канта. Второ, и най-учения философ, като му опре яйцето вика “Господи” или “Исусе”, а не Канте. И има защо – не Кант е отишъл доброволно да бъде разпънат на кръст за да ни спаси от самите нас. Затова в тежка ситуация винаги бих разчитал на човек с морал даден от Господ, който не може да се сравни, с морал даден от който и да е философ (било то и най-умния от всички). Защото, като не ни оттърва да спазваме “вселенските универсални закони”, винаги може да си кажем, че Кант сигурно е объркал нещо. Опитай се обаче да вярваш в Господ и да си помислиш, че Господ е объркал нещо. Освен това вярвайки в Господ, ако ми потрябва трактовка на “вселенската морална конституция” за конкретна ситуация, аз мога да го попитам и той ще ми отговори. Няма обаче начин да питам Kant. Ако я оплескам, Господ ще ми прости, “вселенските закони”, не. Чудя се защо ли учените се занимават с морал изобщо? |
Чета си аз тука тихо и кротко, но едно нещо хич не мога да разбера - някакси убягва ми. Всички са против гетото, както и против боклука, както и срещу корупцията, повечето са и срещу Волен, голяма част се борят за туй да сме в Европа и добре платени. Не мога да се сетя случай, обаче, с изключение на добре организирани предизборни кампании - как Сульо засажда фиданки и чисти Южния парк, или пък НПО, също добре организирани ( и аз щях да съм при тоакова финансиране) да се даде гласност и да се се свърши нещо конкретно по проблема, независимо дали ще е боклука, корупцията или циганския ( с извинение към тези, които предпочитат ромски). Единственото, което ми се явява е как винаги си крещим по площади за правата, но пък няма кой да ни ги даде, защото не си и искаме. Но пък винаги ми прави впечатлене, когато някой мил роден интелектуалец, радетел за права и свободи, за духовна просвета на всички дори, като се кюпне в някое кафе или сръчма, пък вземе да си хвърля цигарите под масата или пък боклуците по плажа как смутено се усмихва, ама само като му хванеш погледа и излиза с красивото " То от един фас нищо не става"или пък по -трогателното " Тук все някой чисти". В този ред на мисли - циганите поне обират боклука отвсякъде. |
Храчко Брамптонски отново доказа, че водата можела да бъде и топла: * "Тръгнеш ли да обобщаваш и дамгосваш всички представители на дадено етническо малцинство, ти рискуваш да го настроиш срещу себе си. Всеки човек усеща какво е справедливо и какво не е. Когато му кажеш: Така и така, Пурко от вашите краде и трябва да бъде прибран на "топло", той ще те разбере и ще ти каже: Ами вкарай го вътре, щом си требе! Ама когато му кажеш: Вие, мангалите сте всички айдуци! то ти не само че правиш неправилно заключение, но и настройваш неайдуците към конфронтация." * Налага се обаче да му бъдат зададени следните въпроси: * На кои да кажеш - "Пурко от вашите краде и трябва да бъде прибран на "топло"" след като краденето отдавна е добре организиран промисъл в домеина цигански? Многоуважаемият Брамптонски мъд(р)ец да е чел неща, като: група цигани, вкл. бременни и маики с невръстни деца дераилираха два влака в пернишко за да откраднат (повторно - б.а.), желязо предадено на скрап (вероятно пак откраднато от тях и в резултата увеличило броя на лекуваните в Пироговската травматология незабелязали липсата на някоя и друга канална решетка)? Ами към кого да се обърне Електрификация за поголовно крадения от Пурковци ток? Ами към кого да се обърне жертвата на професйоналните джебчиики, или на работещите просяци? * А, бе - а, де... много е лесно - да ви таковам философиите... |