Хм, това що е? Изброяване на един куп факти, без логическа спойка и следствено-причинна връзка ? |
Като за начало искам само да отбележа, че събитията във Франция бяха силно медийно преекспонирани у нас. От писанията по нашите вестници можеш да добиеш представата, че едва ли не там започва революция. А всъщност там нещата се изживяват по съвсем друг начин. Днес по обяд получих имейл от мой колега, който е в Париж на специализация. Понеже го бях питал наред ли е всичко при него, той отговаря: "Да бе, май нещо ставало из предградията, обаче нали знаеш, че от политика не се интересувам, та наистина не знам какво е ставало". Вечерта пък говорих с друг колега, на който брат му живее в Париж. И той нищо не усетил и не разбрал. Дъщерята на колегата пък е в Южна Франция, от пет дни не се обаждала и те били много притеснени, естествено, на фона на писанията у нас. Обажда се вчера, те й се карат, а тя учудено отвръща, че при нея всичко е спокойно и нищо подобно не знае. С две думи, хората, които си гледат бизнеса и избягват медийното облъчване, изобщо не са усетили някаква извънредност, драматичност и революционност в ситуацията. За журналята обаче това беше апетитна хапка и те действаха в познатия си стил. За анализаторите пък събитията са още по-апетитна мръвка, та никак не е изненадващо, че всеки ще публикува своя интерпретация, без значение колко адекватна на реалността. |
Академизмът и умността са жизнено необходими за прогреса, но не чинят много, когато някой ти е подпалил колата на улицата. В този случай са необходими бързи, прости и радикални пожарогасителни и полицейски действия. Противопоставянето на простотата и сложността е типично културтрегеско залитане (кутуртрегерският ум нарцистично постулира собствената си сложност и превъзходство и така се самоподвежда да слага знак на равенство между двете за сметка на простотата). Мъдростта е в балансирането на сложност и простота, а не в противопоставянето им. |
хубаво е, че има толкова титани на мисълта, които анализират положението във Франция. Размириците там са безспорно най-болният проблем на България в момента |
Тормозчияне ценний, амче то и по време на Априлското въстание 99% от българите си гледали алъш-вериша и не давали ни 2 гроша за разните му хъшлаци и мнозина българи негодували праведно при вида на пленения чапкънин З. Стоянов. Еснафите по-обичат "когато празник доде / да разговарят тъй, за битки, за войни, / и как се трепят другите народи / там някъде във турските страни" (Фауст 1, прев. Ал. Балабанов, по памет). А мислещите хора пък се интересуват много от такива важни събития, defining moments. * Към писанията си по въпроса досега, които виждам че авторът е чел, искам да добавя и тоя интересен материал от днешния НЙ Таймс: "Какво те прави французин"? тук (иска безплатна регистрация). Малък цитат оттам: The idea behind France's republican ideal was that by officially ignoring ethnic differences in favor of a transcendent French identity, the country would avoid the stratification of society that existed before the French Revolution or the fragmentation that it now sees in multicultural models like the United States. But the French model, never updated, has failed. Чичовците като мене, ходили на училище преди десети, помнят мнението на брадатия Енгелс от 19 в. за френския светски интернационализъм, чиято алфа и омега била асимилирането на другите европейски народи от "образцовата френска нация". "Игнорирането на етническите различия", за които става дума в цитата, се отнася естествено само до нефренските етнически различия. * Кьосев слага на другото блюдо на кантара "десните", които говорели за "сблъсъка на цивилизациите", исляма и християнството. Младежите, родени във Франция от родители френски граждани, имат толкова общо с исляма, колкото френските им връстници от титулния етнос - с католицизма. Те са облечени в дрехите на американския хип-хоп и имитират неговите "атитюди". Начина им на живот е анатема за ислямистите и бунта им се осъжда от ислямския естаблишмент. Ал Кайда няма пръст, не се опита да се намеси. * Проблемът е най-вече във френския провинциализъм (етнонационализъм), закален, както пише НЙТ, в огъня на френската революция, и изобщо в етнонационализма. Трябва развитие на идеята какво те прави французин (и българин). Понеже миграцията засега няма да намалява и конкуренцията за повече и по-качествени имигранти ще се засилва. Някъде към 2060 г. вероятно ще настъпи стабилизация на населението на земята на около 9 млрд и постепенно ще започне депопулация. |
Прелюбезний Фичо, наистина мислещите хора се интересуват от наистина важни и реално повратни моменти, но не и от медийни кьорфишеци, квазидраматични инсценировки и телевизионни “революции”. От тях се вълнуват само мислещите-как-да-изявят-себе-си, петимни да блеснат като интерпретатори по газетите или още повече от екрана, а ако пък не се доредят до това – то поне като “авторитети” по форумите. Щото си въобразяват, че те не са току-така люде, ами избрани и призвани, хора с мисия, вещи социални инженери, които знаят как да подредят световните работа, тъй че да се възцарят ред и справедливост и всички хора на планетата да заживеят (най-сетне, след толкоз хилядолетия напразни усилия) щастливо в мир и благоденствие. Та ей от такива мислители се е стигнало до сегашното положение, както добре е видно от анализа на Кьосев. Днеска мислили едно, утре скалъпвали друга доктрина, на третия ден пробвали още по-изтънчена хитроумна стратегема, оказала се поредната недомислица. Тъй с проект след проект лашкали политиката ту насам, ту натам десетилетия наред, в резултат на което забъркали и таз огромна каша, учено прозвана от автора “взривоопасна комбинация от най-хетерогенни неща” и “игра на опити и неочаквани ефекти”. И тая игра тръгва още от любимото на Кьосев Просвещение, на чиито заблуди и илюзии кой знае още колко години милиони хора ще плащат тежък данък. |
Тормозчиян Материалите в българската преса бяха на границата на драматизма, да не кажа паникьорството, с подобаващите предвещания за общоевропейски революции... Хиперболизации и бомбастични приказки типично в стила на българската журналистика. С цел да се впечатли читателя/слушателя/зрителя? Да се всее паника? Да се отвлече вниманието от проблемите в страната? Истината е, че подобно отразяване на събитията е практика - помня, че по време на бомбените атентати в Лондон това лято бях в България и слушах с изумление как един симпатяга предаваше по радиото от метрото в Рим, където наблюдавал как хората уплашено подтичвали и се оглеждали, защото било сигурно, че следващата ударена столица щяла да е италианската... Неам думи |
Да, наистина! Този път българските медии се държаха малко по-достойно- НЕ намесиха "Атака" и В. Сидеров в събитията във Франция!!! Даже- УЧУДВАЩО!-близо месец вече почти нищо лошо за "Атака " НЕ е излязло в българските медии?!? Дали , пък, НЕ прозряха! Или, просто, УЗРЯХА- на фона на ставащото във "БЕЗатакна" Франция и НЕставащото нищо такова в АТАКНА България?! |
Малка поправка, не медиите узряха (те са си отдавна жълти, цветът на зрелостта при тиквите), а интереса на народонаселението към Атакааа!® рязко падна след стартирането на новата сесия на Биг Брадър партийката стана безинтересна и за медиите Редактирано от - Ку-Ку на 12/11/2005 г/ 02:55:22 |
КУ-КУ, "Атака" БЕШЕ "безинтересна" за българските медии и ПРЕДИ /и по време на!/ последните Избори-2005!!! СПОМНЯШ си, нали?! Но, така е винаги, когато медиите си ИМАТ свои ИНТЕРЕСИ/ пораждани и съвпадащи с интересите на "спонсорите" им!/ !!! |
Току-що се оказа че не съм десен. Явно заглавието е изключително подходящо. Темата е интересна и за щастие няма нищо общо с никоя българска политическа партия, поради което ще помоля Параграфа си прибира неговата, да затваря дюкяна и да си я пази за по-подходящи случаи. |
M-да истина е Натиснете тук |
Д-р Тормозчян, от години живея в един от "бунтовните" френски градове. След малко си хващам колата и се прибирам в къщи при семейството. Няма никакви проблеми, и ситуацията е силнопреекспонирана в България (на мен съхсто ми се обаждаха прятели да питат как сме, аз не разбрах за какво точно се тревожат). Повече от твърденията за това което става във Франция са крайно пресилени. Абсолютно си прав, казвам го, защото аз живея във Франция. Незнайко също ще потвърди. ----------------------------------------- ------ Фичо, ходи в някой американски форум да си развиваш тезисите за Априлското възстание, щото от твойте глупости понякога ми писва. Чул-недочул и да се изока. Като не знаеш нещата от първа ръка, и се връзваш на всевъзможни пропаганди като първия ..... (айде да не казвам какво) , прояви малко възпитание и не досаждай на хората с присъствието и глупостите си. |
Въпросът за интеграцията на имигрантите и малцинствата в западните общества, за "отношенията на културите", е важен, всеобщ въпрос, макар сегашния бунт да си беше френски. Той не е предизвикан от журналисти, форумни аналисти и вредни социални инженери, както може би (макар да не вярвам - не е толкова глупав) мисли д-р Тормозчиян, а от обективни икономически и демографски тенденции. * Това е въпрос от непосредствено значение и за борбата с (причините за) тероризма и с политическия ислям, макар че сегашните бунтове нямаха общо и с двете. Това е и въпрос за икономическата ефективност и благосъстоянието на Европа в близко бъдеще. * Естествено е също най-големия взрив на насилие в западна Европа след 1968 г., в продължение вече на две седмици, с извънредно положение в много френски градове, стрелба по полицията, масови палежи, вреди за милиарди и хиляди арестувани и много осъдени да намери широко отражение в медиите. * Сред материалите в българската преса, а и на форума, наистина срещнахме и доста нелепости, сред които писанието на журналиста И. Христов онзи ден и помня постовете на ника япаяпа първия ден за "бунта на белите и черните французи рамо до рамо срещу глобализацията и англосаксонския либерализъм". Някои форумци се кефеха, че Париж гори, "столицата на разврата, шпионството и робството". Но като цяло равнището на форума беше доста сериозно. Можахме да прочетем и интересни материали от чуждия печат. * Сред най-опасните глупости в медиите са тия за "цивилизационния" характер на бунтовете, "the clash of civilizations". Те са опасни, подхранват битовия расизъм на европейския филистер, който даде 22% процента за Льо Пен на първия тур преди четири години. Спомените за 30-те години не са толкова далечни. Затова "обективисткото" (сеирджийско) туряне на "левите" (либералните) и "десните" (фашистките) обяснения на една ценностна плоскост е абдикиране от публицистиката. У автора то си е провинциализъм, наистина, не осмислена идеология. * Френските бунтове повтарят логиката на расовите бунтове в САЩ от 60-те години. След 60-те години обаче САЩ се промени основно. Не е цъфнал още, но е доста напред. Иде времето и Европа да започне да се променя основно. (Засега индикациите за промяна във Франция са много слаби.) Промяната ще я направи по-подобна на САЩ, отколкото е сега. Затова антиамериканизмът в Европа, независимо дали е от десни "националистически", "леви" популистки или ислямски имигрантски, не е приятел на Европа. |
Кинг ако не знаеш - има нов начин за изкарване на хляба - чрез некомпетентност, наглост, досаждане и общи фрази, попреписани оттук-оттам... Естествено, и хляба който се изкарва така е холопски... И освен това противоречейки рискуваш да те обвинят че никога не си стъпвал в Париж, не си минавал никога Калотина. Като аргумент ще ти се каже име на хотел в който Неделка е изпрала чорапите на Фичко в тоалетното казанче... Редактирано от - kombat #5 на 12/11/2005 г/ 04:52:55 |
А че много обикновени французи предпочитат да си крият главата в пясъка (барабар с президента си) е стара френска традиция - като с умиротворяването на Хитлер в 30-те, предаването на Хитлер през 1940, пращането на евреите в лагерите, след войната упорството в Индокитай, Суецкия канал и Алжир, симпатиите към Сталин на левицата, антиамериканизма на интелигенцията и умиротворяването на терористите в наше време. Колко му е и сега - "на Шипке все спокойно". |