Аз не се занимавам с никого.Не наричам участниците във форума ченгета. Но ти обещавам, че няма да оставя, които и да е било, да разпространява и повтаря лъжи. Ако това не се прави, разчитаи на моята толерантност. |
Това е тема за ЛЕВСКИ, не за личните проблеми на посерковци, за картините си има полиция, оправяйте се. Паплач. _________________________________ "Гледай народната воля повече от всичко, повече и от себе си." В. Левски |
Общо взето дискусията протича малко в стила на вечноживия Алеков герой. Всеки е хванал който му е неприятен за яката и вика: "Дръжте го! Тоз попържа княза! Княза псува, дръжте го!" в случая: "Дръжте го! Тоз попържа Левски! Левски псува, дръжте го!" Това е то най-страшната религия - атеизмът, богоборчството! |
Чичо Фичо се опитва да каже , как Лески бил сходен с Томъс Деферсън и с мислите изказани в Декларацията за независимостта. За сведение на четящите.Деферсън е типичен пример на американското лицемерие.Той остава робовладелец до последният ден на живота си. Джеферсън никога публично не е излизал с план за ликвидиране на робството , никога и публично не е агитирал против робството. Самата търговия с негрите е една от най гнусните страници на Америка.Войната север-юг също не е това за което се представя. Американско лицемерие, долно и непочтено. |
Tim, прав си(в постинга за циганията у българите), но малко са тези, които мислят така. Останалите не мислят - оставили са Сидеров да го прави вместо тях. Резултатът е налице. smarty, аз като си знам, че не съм ченге, не се и вълнувам от това кой какво твърди. При тази помия, която се изля по адрес на Фичо и фамилия, това, че е нарекъл някого "ченге" звучи комплимент. Мога само да предполагам как биха реагирали други форумци на негово място... Редактирано от - Real Life на 20/2/2006 г/ 09:51:22 |
KAILY, За тебе Е: ................ Между 12 хиляди и 15 хиляди души са участвали в шествието на “Атака” по повод 133 години от гибелта на Апостола 19 февруари 2006 | 20:33 Агенция "Фокус" София. Между 12 хиляди и 15 хиляди са били участниците в шествието на “Атака” в столицата по повод 133 години от гибелта на Васил Левски. Това съобщи за Агенция “Фокус” председателят на партията Волен Сидеров. С обща клетва и едноминутно мълчание на колене пред паметника на Васил Левски в София завърши шествието на “Атака”. Участниците поднесоха цветя и венци и се заклеха заедно пред паметта на Апостола да работят за интересите на България, съобщи репортер на Агенция “Фокус”. В словото си лидерът на “Атака” Волен Сидеров заяви: “Тук сме, за да почетем паметта на човека, който даваше надежда на българите и който беше убит от турската паплач”. Междувременно стана ясно, че полицаи са задържали един от участниците в шествието на “Атака”. Задържаният е бил скинар, а причина за задържането е било провокативното му поведение. От пресцентъра на МВР уточниха, че 20 скинари са се присъединили към шествието в района на Съдебната палата. |
Бойчо Огнянов, персонажът от Вазовия роман "Под игото", след среща със софтите, съпровождащи башибозуците, заключава: "Ние проповядвахме въстание против турското правителство; техните апостоли проповядват изтреблението на българския народ! Значи борба ужасна ще имаме, борба на народ с народ, да се не лъжем вече… Българската земя е тясна за двете племена… Нека бъде така… Няма връщане!…" |
Сибила, благодаря за коментара. Аз съм съгласен за това, че тия, дето ги означаваме като национал-революционери са патриоти, жертвоготовни и доказали това по единствения безспорен начин. В този смисъл те изземат аргументите за една критика. Всичко би било просто, ако саможертвата им не повлича следствия от национален мащаб. Но доколкото става дума за модели за подражение, то тук има много какво да се каже и спори, защото опира до това, което е не само тяхна лична съдба, но и съдба на сънародниците им. За мен тези герои са трагични герои. Трагични в смисъл, че не са част от премахването на една трагедия на българския народ, а може би в масовизирането и увеличаването й. Те не са част от решението на трагичния проблем, а част от проблема. Трагичността им идва от това, че бързат да натрапят някакви чужди политически моди, напоени с кървищата на френската революция и т.н. прогрес, обръщайки демонстративно гръб на българската православна традиция, която е донесла безспорни резултати по един мирен, легален и демократичен начин - делото на екзархистите, които не бързаха да обявяват други сънародници за предатели, подлежащи на екзекуция от Тайната полиция, ами с проповед, много енергия и лично мъченичество без да убиват заптиета или невинни българи са извоювали културната ни автономия, официално призната от Султана. Тия хора са считали българина за ближен в християнски смисъл и не са го разглеждали като безименна жертвена единица, която тайния комитет, самообявил се за представителен за целия български народ (и на какъв явен, а не таен народен събор бе избран той?) е решил да пожертва за свободата и щастието на останалите. Истинските национални водачи и пример за подражание са точно тия свети наши отци, с вичките им кусури, защото те по същество са считали за важен всеки български живот. "Национал"-революционерите разглеждат по същество българския народ като обект за социално-политически революционен експеримент. В името на освобождаването сега, веднага на някаква каква да е макар и минимална част от българите, други българи могат и задължително следва да бъдат пожертвани с цената на откровени лъжи, инсинуации. Мъже и жени се пращат на заколение съзнателно за да се вдигне пара по света. И защо? ами защото ние не сме можели сами да се освободи, та друг да ни освободи. Ами нали изначалната идея е ние сами да се освободим, и да се пазим от чужди освободители? Нали българите ще освобождаваме, защо априори ще обявяваме някои от тях за врагове? Отношението на революцинерите и на екзархистите спрямо българския народ наподобява казуса с известното Соломоново решение, описано Библията. Истинската майка и самозваната майка спорят чие е детето. И тогава Соломон заповядва да се посече детето на две и да се подели между двете спорещи жани. Истинската майка изпищява и се отказва от детето само и само д оживее, но самозвната майка е готова на тази делба. Нашите екзархисти и служители на българската православна църква са в позицията на истинската майка. Те ценят живота на всеки българин и се стремят да постигнат всичко каквото е възможно без да се жертват българите, па ако ще свободата да се отложи. "Национал"-революционерите са позицията на самозваната майка. Те са готови да нацепят България, да пратят невинни българи на заколение само и само да стане тяхната воля, не Божията. Това, че самите те се саможертват ги прави трагични герои, но не и модел за подражание, защото този модел ако го подражаваме още малко няма да остане народ, върху който да го изпробваме. Гледай къде е трагизма. Ботев пише великолепна езическа поезия и е готов да се жертва за сиромасите. Когато стъпва на българския бряг сиромасите именно му искат пари за овцата, дето са му я заклали. Априлското въстание на което той отива да помага е организирано не от сиромасите, които няма какво да губят и няма какво да спечелят, а от пострадалите от черкезите богати българи и занятчии, които Ботев презира, и Левски също, но чиито пари много обичат в името на народното дело. Левски с охота говори от името на народа и ревниво брани правото на Тайния Комитет да е единствената институция, представяща българите. Но никъде реално и легално българите не са го упълномощили за това. (точно обратното е вярно за екзархистите). Когато го осъждат никой от тия тайни агенти на неродената демокраска република, в името на която Левски е готов да прати Тайната полиция да убива други българи не се наема да го освободи! Дори и членовете на въпросната Тайна полиция, на която се опира БРЦК и цялата сила на Левски. Де бяха тия патриоти, дето са готови да пушнат несъгласните с демократската република, ама нямат гащи да се опитат дори да спасят шефа си? Те значи с лека ръка пушкат българи, пращат българи на заколение и дъщерите им на осквернение, ама не могат да се организират да спасят идеолога на неродената българска демокрация? Но горното само показва жертва на колко пагубни идеи стават беспорно честни и всеотдайни патриоти като Левски, Ботев и стотици други и колко пагубно увличат и други в мероприятия с повече от съмнителна стойност. Те по-скоро ликвидираха Българското Възраждане, отколкото да са негов връх както ни се набива в официалната историография. Това, което е най-вбесяващо е, че тия трагични саможертващи се герои, дълбоко убедени, че имат моралното право да жертват свои сънардоници в името на идеите си от десетилетия се преекспонират като модел на поведение, стратегическо мислене и какво ли не, каквото те, уви не са. Защото е имало по-образовани, по-далковиждащи и не по-малко патриоти от тях, които са предсказали какво я чака България и народа ни ако се поведе по тия прогресиситки кръвожадни политически практики. Бедата е, че трезвомислещите никога у нас не са показвани като модел за подражание, не са изучавани, не са познати. Напротив изхвърлени са от националната памет и са заклеймени. Това преекспониране и култовщина към горните трагични наши герои е с една проста умисъл: да се представят като героизъм мерзките деяния на поколения антинационални активисти, слуги на чужди интереси, обслужващи чужди пропаганди и насаждащи от около век пораженство у българския народ преклонение пред дикатат на други сили, комуто те служат всеотдайно с надеждата да се докопат до властта и да си я ползват по свое усмотрение. Левски и други негови съмишленици се прекспонират за да служат за бърскала на гузни и криминални съвести и за да се узакони огробването на независимото и суверенно Трето Българско Царство, чиято генерална дългосрочна задача е да обедини териториално и духовно всички българи и да попрви фаталните грешки на революционерите, единственото сериозно постижение на които е попиляването на България на части и ликвидирането на българското единение. Това Трето Царство пречеше на други сили, заинтересувано от заграбвнето на български територии и те съумяха да включат по един особено перфиден и мерзавски начин фанатсмагоричния лозунг на Левски "За чиста и свята република" в разбиването на България. Така Републиката изяде главата на България. И тази тъжна приказка уви не е още свършила. Жертвоготовността на Левски и съратниците му определено е за уважение, методите му на действие най-малкото спорни, реалистичността на начинанията му - никаква. Тоя общо взето нетолерантен патриот, презиращ духовенството и учените и нетърпящ дискусия както и други като него (Бенковски да речем) на практика ликвидират започналата да се утвърждава демократина процедура в решаването и обсъждането на българските дела. От цялата им авантюра могат да се направят идеални постановки за тържествени зари-проверки, стават идеално за бутафорна демоагогия на тема свобода, братсвто и равенство, но всяко практическо начинание в областта на реалната политика, основаващо се на методите им е априори осъдено на трагично за народа ни фиаско. С горното е свързана и темата за предателството в българската история. Кой кого е предал? Народът ли е предал национал-революционерите, или може би още априори национал-революционерите са предали част от народа и сънародниците си, бидейки готови с лека ръка да ги жертват в служба на чужд модел на подражание? Ако някой ми развива теорията, че иска да ме освободи, пък после се окаже, че е вече е планирал да прати на зколение децата ми е и аз разбирайки това тегля ножа на теоретика на свободата, кой кого е предал? Аз ли него, или той мене? Имайки пред вид тактическата демагогия прилагана от апостолите на априлското въстание, умисълът им да изпратят на заколение хиляди българи аз не мога да виня тоя или оня, който не се е съгласил да бъде експериментална единица в ръцете на едно тайно съзаклятие, чиито резултати са толква спорни, че Учредителното Събрание в Търново, като разбира какво ни е определил Берлинския конгрес много са умували дали да не се откажем от тая свобода и да останем заедно под турско отколкото на парчета. Но две от парчетата вече са били изконсумнирани, та нямало накъде. Не случайно и Левски, и Ботев и други загиват като следствие в пропукването на лоялността. Но то друго не може и да се очаква, след като те самите тръгват с презумпцията, че някои българи са по-достойни да доживеят свободата, а други следва да се пратят под ножа за да се доочерни врага. |
Понеже Параграфа не чете дискусиите, позолявам си да постна пак нещо от стр. 3 за него и др. атакаджии и симпатизантите на МВРО, ако има такива.
На змея препоръчвам да чете повече от очевидеца Захари Стоянов, а да не прави изводи от романа на Вазов (тези моменти, които се отнасят до психографията на въстаниците и въстанието, на което Вазов не бил свидетел и не е познавал добре, докато сцените с "чичовците", които добре познавал от младини, са превъзходни). * Във връзка с "турската паплач" (Сидеров) ето едно чудесно есе от писателя Димитър Бочев в Стандарт (18.02.2006), на което Нели ми обърна внимание.
Минавал съм много пъти френско-немската граница (също и белгийската и люксембургската в същия район) и потвърждавам думите на г. Бочев. В Ардените, дето в Първата св. война загинали два милиона французи и немци само за един ден (!) навсякъде има общи паметници, веднъж бяхме спрели до един паметник от танкови рогатки или не знам как се казват тези заграждения, каквито паметници има и край Москва. * Доведения син на Сидеров, който често пътува до Страсбург по служба, може сам да се увери. Страсбург е в Елзас, на брега на Рейн (там е най-хубавата френска бира - Кроненбург), до Германия се ходи пеша, и КПП-то на моста отдавна не действа. Отсреща е град Kehl, с половин час каране стигаш до Баден-Баден. * Основата на общоевропейската идея от самото й раждане е да се загърбят старите вражди и да се гради на доброто наследство от миналото. Една от първите птички след ВСВ било общото увлечение на немската и френската студентска младеж по екзистенциализма, общо немско-френско интелигентско настроение на епохата, тръгнало от невнятните професорски писания на Хусерл и Хайдегер и популяризирано като интелектуална мода от фрeнските кутюрие-та Сартр и Камю. * А какво по-добро наследство за нас от Левски? И от другата страна, от Ататюрк? |
Змея, позоваването на литературни творби е възможно най-голямата грешка при оценка на реални исторически събития. Това, за което намеква Вазов с думите на Бойчо Огнянов в същност е една от тактическите манипулации на организаторите на Априлското Въстание, а именно, че по Великден 1876 турците са планиралии масово заколение на българи. Това апостолите са направили за да стегнат редиците на българите и да станата по-готови за жертвата за която били предвидени. По-обстойно по въпроса е писано от Иван Хаджийски в "Психология на Априлското Въстание". Хаджийски като типичен социалист възхвалява тая голяма тактическа хитрост на масова активна дезинформация на българите с цел да ги накървавят в бъдещата вакханалия. Но това не е за учудване, ако се прочетата хвалебствията на Иван Хаджийски към великите успехи на строителя на Социализма в една отделно взета страна - другаря Сталин, за когото също в името на бъдещия комунизъм могат да се жертват произволен брой хора по възможно най-безскрупулен начин. |
Предпоследното писание на Тим e добра илюстрация за мислене а ла х. Иванчо х. Пенчович ефенди. Тим отпраща на свалку истории не само Левски и Ботев, ами и всички националреволюционери, вкл. Каравелов и Иван Касабов с ТЦБК, секретаря на Раковски и автора на дуалистичния мемоар, може би най-реалистичната и печеливша идея сред революционерите изобщо. Тим симпатизира само на екзархията, без да обяснява какви заслуги има тя за освобождението. Не разсъждава какво щеше да стане, ако нямаше предизвиканата от Априлското въстание международна криза (Българските ужаси на Гладстон). * С надигането на младотурците османската имперска, легитимистка политика постепенно се превръща в новотурска националистическа, за политически суверен почва да се приема тихомълком раждащата се турска етническа нация, а не падишаха халиф, и за враг почват да се припознават не комитите, а нетурските народи - което в по-отдалечените краища наимперията ражда арменските кланета в 1890-те и особено през ПСВ. И кюрдската война, която още не свършила съвсем. Но и на Балканите в 90-те години Портата почва усилено да преселва в Македония "мухаджири" от Мала Азия. * Така че за България е шанс, че освобождението дойде в 1878 и съединението - в 1885. Обединението, колкото можеше да се постигне, щеше да стане факт в 1912-13 при само малко повече здрав разум от страна на Фердинанд, което щеше да ни избави и от батаците, в които ни вкараха по-нататък Фердинанд и Борис. И от националния колапс, настанал в резултат от тях. * Но от друга страна какво щеше да е българската нация без Левски и Ботев? А, Тим? Кои щяха да са вместо тях, х. Иванчо от Русчук? Редактирано от - Чичо Фичо на 19/2/2006 г/ 22:28:00 |
...Едно искам да уверя родните националисти: ако турците ни бяха потурчвали само миг от петте века с ожесточението и фанатизма, с които ние ги побългарявахме преди двайсетина години, от българската нация днес и помен нямаше да има... Ами безродник си Чичо Само абсолютен безродник може да изрече подобно сквернословие по Родината си. И то точно на датата на Левски. Пфу При това си безродник - смешник ]...психографията на въстаниците и въстанието, на което Вазов не бил свидетел и не е познавал добре... Амче тъй , де ,какъв е там някакъв си Вазов/русофил при това/ , къде повече познава въстанниците Чичо ви Фичо от Харлем ... border=0 id=img> |
Ако човек прочете цялото ти творчество във форума, няма да му е трудно да определи кой е форумния х. Иванчо! |
иванчо хаджифичович _________________________________ "Гледай народната воля повече от всичко, повече и от себе си." В. Левски |
ЧИЧО ФИЧО, /:/ "Понеже Параграфа не чете дискусиите, позолявам си да постна пак нещо от стр. 3 за него и др. атакаджии и симпатизантите на МВРО, ако има такива." ......................................... ......................................... ..................................... Понеже Чичо Фичо НЕ чете постингите на другите/вкл. и на моята скромна персона!/, а чете само СОБСТВЕНИТЕ си/когато ги пише, а, може би, и после пак?!/, позволявам си да КАЖА на останалите форумци тук това, което винаги съм КАЗВАЛ тук/ и НЕ само тук!/: 1. Партия "Атака" НЕ е против НИКОЕ от МНОГОТО етнически Малцинства на български граждани в Република България ! 2. Партия "Атака" НЕ е за ПО-МАЛКО Права на български граждани от кое да е от МНОГОТО етнически Малцинства в Република България спрямо останалите! 3. Партия "Атака" е ПРОТИВ ПОВЕЧЕ ПРАВА на българските граждани от кое да е етническо Малцинство в България спрямо останалите! 4. Партия "Атака" е ПРОТИВ съществуването и функционирането на ПРОТИВОКОНСТИТУЦИОННИ етно-религиозни партии в Република България- понеже те представляват ЗАПЛАХА за етническия Мир в Република България и за целостта на българската Нация! 5. "Партия "Атака" е ЗА "БЪЛГАРИЯ- НА БЪЛГАРИТЕ!"- като в този случай "българите" означава българските граждани от ВСИЧКИ етноси в България, които приемат Република България за своя Родина-"Майка" и НЕ се срамуват да се наричат "БЪЛГАРИ" /подобно на АМЕРИКАНЦИТЕ, които НЕ се срамуват да се наричат И ДА ГИ наричат "американци"- НЕзависмо, че произхождат и принадлежат към различни НАЦИОНАЛНИ и НЕнационални Етноси!/. ЕРГО, Българската Нация се състои от ВСИЧКИ български ГРАЖДАНИ от ВСИЧКИ Етносив Република България, щом тези български граждани приемат, че са част от БЪЛГАРСКАТА Нация, а НЕ от друга Нация и Република България е тяхната Родина-"Майка"! КАЗАХ! |
Цитата от "Под игото" го постнах провокативно. Когато се води война, в края на крайщата, воюват народ срещу народ. Нации срещу нации, религиозни общности срещу друговерци. През ВСВ немците, живеещи в Англия и японците от САЩ, не бяха ли изолирани в лагери. По новата история не повтаря ли извода, че факторите, които в най-голяма степен действат обединително за едни и най-разделително за други са едни и същи - етнос и религиозна общност.( Всички войни, с изключение на тези за национално освобождение, се водят поради мними хуманни съображения, в името на народа или бога. )След етноса и религиозната принадлежност по важност се нареждат политическите пристрастия, които пък са причините за гражданските войни. Това е от гледна точка на тези, които носят войната и нейните последици на плещите си. От гледна точка на стратезите, обаче, определящите фактори при всички случаи са определени икономическите интереси и в това е най-голямата подлост. Оценката я дават по-силните. Една национално освободителна война може да бъде определена като справедлива и съответно подпомагана или като акт на сепаратизъм - и заклеймена. Една агресия -като мироопазваща или мироналагаща! Редактирано от - Zmeja на 19/2/2006 г/ 22:53:11 |
Работата е, Тим, че Левски искал да строи гражданска организация отдолу, гражданско общество, което да може само да извоюва свободата си и да се самоуправлява. А не да баламосва овчарите с предстоящите кланета на "турския комитет в Цариград, съставен изключително от фанатици-софти". Хаджийски пише за черкезите като причина за въстанието, но то е мнение на самите средногорци и трябва да се приема със съмнение - черкезите в Средногорието не били многобройни, за разлика от Североизтока. * Причината за въстанието в Четвърти окръг и липсата на ъстание в другите окръзи (освен в Габровско) е според мене най-вече дейността на Бенковски и липсата на един Бенковски в другите места. Също липсата на голяма турска армия, каквато имало в четириъгълника от крепости на североизток. По традиция всички по-значителни въстания, Велчовата завера включително, ставали на север от Балкана. Там била и столицата на Вътрешната организация на Левски. Първото въстание в Тракия е неуспешното Старозагорско в 1875. Бенковски компенсирал липсата на гражданско общество с фантазии за турски кланета, небесни знамения, нумерология "Туркия ке падне 1876", ефектни униформи и пламенни речи. * Бенковски бил още хлапе, за разлика от зрелия Левски, но бил изходил империята, говорел турски, персийски, гръцки, че и италиански, на който разговарял с хърватите на железницата в Белово. Едва ли е страдал от сайдерова болест. * Затова Левски е Левски, самороден български политически гений, нещо като Мартин Лутър Кинг за американските черни. Бенковски не бил политически гений като Левски, но бил голям водач, българския княз, нещо като Малкъм Екс, Черния принц. "Как да не отидеш да умреш за такъв човек", викали просълзени селяните на Оборище. В историята значи имат място и Левски, и Бенковски, и Ботев и Стамболов, и Ив. Касабов с дуалистичния мемоар, и екзархистите. Левски за нас е най-горе от всички като политически мислител. * Да се отрича Левски, задето бил революционер, а не поп (бил отначало и поп) е невероятна тъпня. Според мене обаче всичко при Тим иде от републиканизма на Левски. Не могат преглътна "чистата и свята" и туйто. Редактирано от - Чичо Фичо на 19/2/2006 г/ 23:02:32 |
Мук...идиотски, отбележи си, че аз, безродника, в цялата тема защитавам Левски, а ти, националиста и родника, ме плюеш. * Тим хули Левски, че бил баща на полицейщината и тайните методи и зарад неговата чиста и свята република не сме се били обединили. Бил пък нарича Левски измислен от комунягите герой. Но ти не ги плюеш. * Все пак си човек с висше, макар българско медицинско, образование. Трябва да виждаш противоречието. Ще го видиш, стига да четеш всички постинги, а не само моите, и то като дявола евангелието, с цел намиране ключови думи, за които да пръскаш плюнки. |