Чичо Фичо, мисля, че Екзархията е била тази необходима основа, върху която е можело да се създаде една легална и светска политическа класа в България, която с едно закъснение от около 30-40 години да постигне някаква форма на политическа автономия, но със запазване и укрепване на българския елемент на територията на Екзархията и по тоя наин да се избегне акончателната загуба на Северна Добруджа, Тимошко и Нишко, Македония и Беломориято. Парадоксът е, че революционерите бидейки бързаци бягат от Турция, но след около 15-20 години и Турция най-вероятно ще е в ЕС, т.е пак ще сме заедно само че те ще са в силна, а ние в слаба позиция. Нашите национал-революционери с бързането си напълниха гушите на румънци, сърби и гърци за наша българска сметка. Освен това ни поставиха под диктата на Европейските сили - те да ни диктуват от къде можем да вземаме монарх. И се оказа, че понеже не можем да търпим български цар - трябваше да избираме небългарин за княз. Защо тогава чиситите и свети републиканци у нас рипат срещу Кобургите? Техните действия са го докарали. Ти наиситина ли не усещаш парадоксите на историята? Че колкото повече изнасилваш историята, толкоз по-вероятно е да се случи обратното. Ей това е то прогресистката промивка. Дето се изказал един военен на заседание на Академията на Науките по татово време: "Ние тая научна рволюция ще я напрвим, па ако ще и танковете ще вкараме". Сега пък американците се главозамаяха и тръгнаха да насаждат демокрация по целия свят с бомби с лазерно насочване. И колкото повече се пънат толкоз по-голям хаос докарават в света. К'во казваше Цар Симеон? - "Като му дойде времето" Ако дойде, де. |
Според мене, Тим, политизацията на екзархията изиграла по-скоро вредна роля - без да може създаде политическа организация, способна да управлява, да не говорим да освободи България, тя въвлякла църквата в политиката и я отдалечила от основните й функции като църква - душеспасителната, просветителната и социалната функция. Последното тежи на БПЦ и до днес, макар че отдавна не е политически фактор. * Не ми харесва особено и (етно)националистическата традиция в БПЦ - манастирите - крепости на българщината и пр. За Христос няма юдей, няма елин - християнството е универсална религия. * Края на 19 в. в Европа бил много късна епоха за обличане на политическите движения в расо - в Европа това общо взето свършило с края на 30-годишната война в 1648. Ако не смятаме Кипър с архиепископ Макариос, народите, които се водят от поповете си в 20 век са кои - Иран, Афганистан на талибаните, Бутан, Тибет до падането под КНР. * Структурите на гражданското общество, възникнали покрай църк.-нац. борба, били много важни сами по себе си. Много често те съвпадали кадрово със структурите, създавани от Левски. Поне така е в моя град Варна. Хората, които крили Левски и се среща с него, били тия, които направили бълг. училище и църква и след освобождението строили катедралата и двете гимназии главно със собствени пари. Най-успешния кмет след освобождението Михаил Колони бил и стар революционер гарибалдиец, и виден деец на църк.-нац. борба, и търговеца, от чийто чифлик в Петрушан на Дунава във Влашко тръгнала четата на Хаджи Димитър и Караджата (Ботев има статия "Петрушан'). Дошъл във Варна с доста пари и умрял без стотинка. |
Едва ли Левски си е представял освобождението на България с въстание и собствени сили Милчо, ние сме близо до центъра на империята а не в периферия, в грешка си ти, той е знаял повече, и е подготвял общество и управление от и за народа а не измислено, наложено и поддържано от освободител, трудно ще го кажете ама там е истината И разбира се че е на световно ниво като визионар Левски, няма национална рамка геният както и небето |
Отрадно е да се отбележи, че форумците с голяма любов и усърдие са чели и изучавали творчеството на патриарха на българската литература. Но, дали са обърнали внимание на твърдението на Иван вазов, че Апостолът Васил Левски е бил на 27 години през оная злокобна година, когато са го осъдили на смърт, а други 60 на заточение. Натиснете тук и прочетете за да ви убеди самия Вазов - кога е роден Апостола?. АПОСТОЛЪТ В ПРЕМЕЖДИЕ На мястото, дето днес се красува княжеският дворец, на 1871 година стоеше старият валийски конак, със своите лоши, сбутани, с неправи стени здания, снабдени с вехти чардаци-коридори към тесния, постлан с камъни двор, и със своята голяма дървена порта към запад, вардена от двама стражари, отляво на която стърчеше джамия, а отдясно се зеленееше голяма върба с увиснали до земята клони, що едничка радваше погледа тука. През един хубав юнски ден в нея година из конашката порта излязоха вкупом няколко заптиета, спряха се на малкото мегданче там, пошушукаха си няколко време, па се пръснаха по разни посоки. Един от тях, познатия Али чауш - чернокож, брадат, с грубо и подпухнало лице турчин - улови чаршията - днес Търговска улица, - проби си път през шумния върволяк, който гъмжеше из тясната, с притиснати и ниски редове от бакалници и дюкяни улица, като се вгледваше внимателно в някои лица. Когато пристигна при хана на Трайковича, той го изгледа изпитателно, както и кръчмата му, попипа машинално револвера си, като да се убеди, че е на мястото си в калъфа, па потегли да влезе в хана. Току в същия миг едно заптие се задаваше отсреща му. Али чауш се спря до вратнята на хана и го възчака. - Какво научи? - попита го той ниско. - Прегледах, но такъв не намерих - отговори заптието, като си обриса с кърпа изпотения бръснат врат. - Ти гледа ли добре? Запомни ли хубаво? Около лвайсет и пет годишен, рус, сивоок, мършав, средна ръст и с черно сà ко. Иди на другия хан! Най-много гледай очите: сиви, много сиви - гълчеше Али чауш наставително, а очите му играеха на четири и забележваха кой минуваше край хана и кой влязваше в него. - Разбрах, Али чауш! - и заптието отиде. Този разговор между двамата заптии се отнасяше за Василя Левски, когото търсеха да уловят. По това време неустрашимият апостол беше дошел от Пловдив в София, под предлог, че е търговец за вълна, та устрояваше комитета, който по-после стана исторически прочут по обира на турската хазна при Арабаконак. Софийската полиция, предизвестена телеграфически от пловдивската за това, беше цяла на крак. Рояци заптиета бяха пуснати за него. Али чауш, най-живият и съобразителният от тях, ръководеше диренето от няколко деня и даваше нужните наставления на полицейските хора, заедно с точното описание лицето и облеклото на революционера. Прочее, дяконът се намираше в голяма опасност; винаги дързък и безстрашлив до безразсъдство, убеден в кекавостта на турската полиция, самоуверен, може би верующ в звездата си, тъй като досега безброй пъти беше се изтървавал из ноктите на враговете си, той нито подозираше, че е подушен, нито приятелите му в града знаеха това нещо, за да му дадат по-сигурно убежище. Острите погледи на Али чауша се втренчиха изпитателно и в Илчовото кафене, което беше залепено до Трайковичевата кръчма, и той влезе в него, преди да влезе в хана. В кафенето имаше четири души: един гост - българин, едър, дебел, във френски дрехи, - който пушеше наргиле на пейката; Илчо кафеджият, който точеше един бръснач на ябелието*, а пред огледалото - чиракът му бръснеше други един гост, обърнат гърбом към вратата, с руса коса и черно шаячено сако. Той беше Васил Левски |
Чиче , имаш дарбата гьонсуратлък. Казвам ти го най-добронамерено.Дори когато си снесъл невъобразим словесен запъртък , продължаваш да убеждаваш , че е яйчице за омлет. Човешко е да се греши , но за две години от как те познавам на форумно ниво , ни веднъж не си си признал грешка. Приемам такова поведение само ако ти е наложено по трудов кодекс.Но се съмнявам , честно казано...Сега напълно сериозно Защо Левски не може да се сравнява с Мартин Лутър Кинг -Левски живее втората половина на 19ти век, Кинг-втората половина на 20 ти век.Съвършено различни епохи.-Левски живее в една ориенталска империя , Кинг в демократична Америка.Съвършено различни държави.-Левски се бори за НАЦИОНАЛНО освобождение , Кинг -за расово равноправие . Кое е общото Левски е конспиратор/масон?/ , той подготвя въоръжена борба в духа на революциите от 19ти век. Кинг е пацифист , води легална борба с мирни средства в рамките на СЪЩЕСТВУВАЩИТЕ в САЩ права. -Мисията на Левски не успява , на Кинг - успява /с условности/ .Е , накрая , Кинг е чер негър , Левски -"сивоок" славянин; даже и видмо са абсолютно несравними. Защо трябваше да даваш такава абсурдна аналогия, че дай Лайош Кошут, Гарибалди , Мацини...ама ти Кинг , та Кинг!... После питаш , що ти се смеят |
Уф, аман с тази визитарска твоя теза бе душице, а кво си е представял той си го е казал, и го е показал със саможертвата си... Трябвало е да се почне, а после квото сабя покаже...Но... прощавай не ми се "визионира" повече... |
Джеферсън е автор на Декларацията на независимостта (1776), която започва:
Това съвпада с позицията на Левски, вкл. с правото на народите на въстание срещу тиранията. "[Всеки] иска да живее свободно и да се наслаждава на божията природа, [всеки] иска да бъде човек." * Джеферсън винаги казвал, че робството е неморално. Той бил от богато семейство от Вирджиния, южен щат, и имал роби, някои наследство от жена му, други - държани като залог срещу дълговете му. В първия вариант на декларацията на независимостта осъждал британската монархия за въвеждането на робството в американските колонии - монархът "waged cruel war against human nature itself, violating its most sacred rights of life and liberty in the persons of a distant people who never offended him, captivating & carrying them into slavery in another hemisphere." Тоя текст бил махнат по настояване на делегатите робовладелци от Южна Каролина и Джорджия. Преди това Джеферсън предлагал неуспешно закон за освобождаването на робите във Вирджиния, но пък успял през 1778 да прокара закон за забрана на вноса на роби. * Ясно е, че и тук той е на позицията на Левски - правата на човека са еднакви за всички хора, защото произтичат от "човешката природа", каквато Бог е създал. "Съгласието, братството и съвършеното равенство между всички народности. Българи, турци, евреи и пр. ще бъдат равноправни във всяко отношение: било във вяра, било в народност, било в гражданско отношение, било в каквото и да е било." * Предразсъдъка бил силно нещо и в САЩ трябвало да минат още 90 години и една кървава гражданска война, за да се забрани напълно робството и още сто години черните в юга да получат политически права. За съжаление у нас сме много по-назад, съдейки по речта на Сидеров за "обесването на Левски от турската паплач". |
Сферата на действителността и сферата на идеите. Свързващото звено е поведението. При двойната стратегия , те се разминават , генерално се разминават и си противоречат. Днес непрекъснато сме подложени на едно основно внушение, на една голяма измама. Чрез хипотези/тези се прави трансформация на действителността. , като тя се приспособява към идеите , идеализира се , но не се приспособява към проблемите. Практически това е НОВ ФАТУМ , нова религия , ново мракобесие , което обезсилва и заличава силата на човешката воля и дух. Съдбата на хората става производна на интелектуалното мошеничество. Интелектуалното мошеничество ще ти скрой съдбата за да те подхлъзне , интелектуалното мошеничество след това ще те пързаля , ще те пързаля до девето коляно , до вратите на Ада и Рая. А съдбата не е нищо друго освен състоянието на нещата в живота. От това състояние зависят идеите за нейното преобразуване.Другото е криминално поведение на интелект , на който му плащат за да мами. |
Ужас! Цял ден безродническата пасмина ковала нови бесилки и се чудела на кой площад отново да го обеси. Цял ден, като проклети лешояди, мъкнали костите му насм-натам. Цял ден го напасвали към собствените си мераци, сребърници, господарски заръки, персонална нищета и простотия. Ей, верно е - луд умора няма. |
Чичо Фичо, Не твърдя, че Екзархията е без първородни грехове. Схизмата е лошо нещо. Самата Екзархия започва с възхвала на Султана, вместо със споменаването на името на Вселенския Патриарх. Но тя е стократно за предпочитане пред недомислиците на ревлюционерите. Всичко е мирно и тихо (относително, де) няма кървища и глупости. Най-важното е, че приобщаването на епархиите към Екзархията става доброволно, на допитване и т.н. Това са демократични методи, не насилнически. Имало е много голям потенциал за приобщаване на още епархии към Екзархията в Македония и късния Стамболов точно това прави. Не виня особено Екзархистите за схизмата, защото вината е повече в користта на гърците, които използват Патриаршията за национални, а не наднационални религиозни цели. Нали цялото Възраждне от Паисий започва в реакция към гръцките политики по времето, когато гърците са галените деца на отоманците. |
Революциите са отнели и живота на много будни хора, интелектуален елит на народите си, някои загуби не се възстановяват, ценете Живота и борбата да е за това |
Е толкова глупости не бех чел отдавна.Чичо Фичо ме накара да се почуствам като на семинар на БКП.Такова невежество, Боже.Па и с претенции.Фичо развиваи логиката и мисленето си!Ти за политик не ставаш и , че требва да се примириш. Искаш да уважават хората историческите ни личности, па злобно плюеш по Фердинанд , Борис и Симеон и всеки , които е бил български Цар. То не става да говориш сълзливо за Левски и просташки да наричаш Симеон мошеник.Па, тои Левски е бил у затвор, окрал на чичо си коня, убил момче.Умрел на 27 години, в която възраст ти оше не си знаел кое за какво служи/по твоите описания/.И ти ми го сравняваш този пубер недорасъл с Джеферсън и Симеон.Абе, аре оди се пери.Разбрахме, че си умствено неразвит.Па много обичаш и да лъжеш. |
Тим, границите не са чак толкова важни, погледни как се оправяме в сегашните си граници. * Но щом настояваш - и вземи една карта - през март 1913 нашите войски седели на Чаталджанския укрепен район, на 40 км от Истанбул, и Турция се съгласила да остави земите до Мидия - Енос, както искали съюзниците. В същото време Седма пех. дивизия стигнала Кочани, Делчево, Струмица и накрая до самия Солун (един ден след гърците) още в края на октомври 1912. * Това е повече от благоприятно положение, дори и така да си остане завинаги - което сигурно нямаше да е случаят още след две до шест години, но Фердинанд гениално решава да воюва сам срещу всичките си четири съседки. Като оставя линията Мидия - Енос почти незащитена, а румънската граница - гола. * Със западна граница от устието на Тимок до устието на Струма и източна по линията Мидия-Енос България нямаше да има проблем и да изтъргува едно по-леко свое участие на страната на Антантата някъде в 1916 г. срещу безспорната зона в Македония, сигурно заедно с Кукушко, Леринско, Воденско и Костурско. И може би нещо от спорната зона и Поморавието. Нямаше да загуби и Западните покрайнини. За Добруджа да не говорим - ако и да беше дала нещо в 1913, щеше да си го вземе обратно. * Но това са глупости, понеже това лято пътувахме с автобус от Истанбул до Пловдив - и добре, че не сме взели земите до Мидия-Енос, че сега там нямаше да има отличното шосе и хубавите нови блокове край Истанбул и Едирне. Впечатлението след Турция, на влизане в затлачените от придошлата Марица наши "градове" Свиленград, Любимец и Харманли, че и Хасково, беше неласкателно. Влизането на нашето КПП в сравнение с турското на летище Ататюрк - също. Редактирано от - Чичо Фичо на 20/2/2006 г/ 01:13:08 |
Смарти, казах ти да не ме закачаш. Никога не съм бил, за разлика от тебе явно, и на семинари на БКП. |
Днешния ден за сетен път доказа, че бъгарина прецапа ли атлантика, в главата му настъпват необратими процеси и трайни увреждания. Благодарение на тези идиоти, днес ние научихме, че Васил Левски, Апостолът на Свободата е бил - пубер недорасъл /smarty/ - измислен нерес /bill ot USA/ - либерал /ЧФ/ - комунистическа и болшевишка измислица /bill ot USA/ - нищожество в сравнение със Симеон Кобурга /Тим/ - създател на тайна полиция /неснаечт/ - детеубиец /amerika 133202/ - приличал на M.Лутар Кинг - на Т.Джеферсън - ама съвсем малко защото бил пубер недорасъл /smarty/ - родоначалника на ДС /Tim/ - .. я да ида да повърна, пък после да дойда да ви ...... |
Точно така, геният на стратегията Фердо понеже искал да влезе на златна колесница в Цариграда голяма. А да не говорим, че ако беше станало както писах, след ПСВ щяхме да искаме и компенсация от Сърбия за разширението й със СХС - примерно до р. Българска Морава, и от Румъния - за разширението й в Трансилвания - можеше да вземем цяла Добруджа или със сигурност поне до дерето Черна вода - Кюстенджа. Но в историята няма "ако", добре поне днес да се лъжем от комарджията Симеон. |