Параграфа е ирационален до абсурдност, интересно как не е подал оплакване до Правителството, че се накърняват правата му с тези коледни празници. |
Почвам наистина да ви се чудя, хора. Откъде е тази стръв да газите всекиго, ако не споделя вашите убеждения? Ето, оказах се и държавен престъпник. Хмммм... С какво точно се е занимавала инквизицията? |
Сократе , не се коси нали знаеш че Параграфа е ходеща енциклопедия по Конституционно право нека си цитира конституцията направо да не си губят времето а да го вземат в Конституционият съд. |
От два три дена се приспивам с Шогун за N -ти пореден път та там много ми харесаха терзанията на героите покръстени японци които трябва да извършат сепуко просто е върха как се оправдават че ще си разпорат корема . Което доказва безмислието на Религиозните култове . Забележете че за мен култове са и монотеистичните религии. Апропо вчера прочетох и още едн лаф роден от Българският селянин през средновековието " Кога си на зор търсиш попа кога на кеф попадията" та това показва според мен колко здравомислещ е българина и колко добре е стъпил на земята. Така че предпочитам да си имам работа с такъв човек отколкото с някакъв моралист с бяла ризка и вратовръзка или с шамия и в ръка с "свещенна книга" който да ме поучава и да ми проповядва . Да си вярва колкото ще но да не ми натрапва вярата си. Ерго да не ми се мота с фередже по улиците или да ми чука на врата и да ми проповядва как и срещу колко най-вече ще си спася душата. Наистина май най-добре са се справяли Римляните . Стабилна правна система а сичко останало е лична работа |
Драги Караваджо, Твоята е лесна. Ти вече каза, че признаваш (с лека уговорка) правото на убеждения. След това громиш религията и си бетониран отвсякъде. Аз се оказах закононарушител. Е, как да не се чудя? П. С. Много се ядосваш, че ти цитирам Волтер. Ами, както виждаш, неговата идея не се приема добре. Редактирано от - Сократ-май на 30/12/2008 г/ 19:08:21 |
Караваджо, Що попържаш? Аз да съм казал нещо за църквата? Едно и също повтарям: имат право ХОРАТА да вярват в каквото си искат. Хайде върни се нагоре и преброй колко възражения има срещу това: 1. Конституционни. 2. Мразим ги да ми се пишат морални. 3. Ама те обвиняват атеистите, че са неморални. И все Сократят виновен. Не вярващите. Не църквата. Сократят. И какво, искаш да свия уши и да кажа: прави сте. Не е конституционно. И ония лекета няма какво да ви се пишат морални. На тях само им дай да клеветят горките атеисти. |
Волтер? Ето ви Волтер: "Дори и да няма бог, трябва да си го измислим! И едно село не може да се управлява без бог." |
Сибила: "Митев, Айнщайн е търпял критики както от страна на религиозните фанатици, така и от фанатиците атеисти. Съвсем коректно постнах извадка от негови цитати като отговор. Митев, очакванията ти за хората се разминават с реалността за хората. От това не трябва да бъдеш толкова недоволен, а само по-толерантен. Никой не е длъжен да мисли, чувства и действа като теб, колкото и ти да го ръчкаш с остена. Изобщо нямам за цел да направя някои атеист вярващ, както и атеистът няма да направи мен атеистка. Това, което очаквам от форума е да проявява търпимост към различните мнения, без да му избива пяна на устата. Тогава ще ми бъде приятно да влизам по-често тук и така сладко-сладко да си бъбрим. Разбира се, давам си сметка, че човек често се разминава с очакванията си, ей го, на, Митев е свеж пример за сблъсъка си с разочаование от този вид." Сибила, аз намекнах, че ти си избрала цитати от Айнщайн които са само в подкрепа на твоята теза. Защо мислиш че съм с пяна на устата? Струва ми се, че ти под търпимост разбираш по скоро съгласие с твоето мнение, но може да греша. Ратуваш за толерантност, но същи си позволяваш ирония като това, което си написала за Параграфа: "Параграфа е ирационален до абсурдност, интересно как не е подал оплакване до Правителството, че се накърняват правата му с тези коледни празници." А може би това написаното по адрес на него е показателно как си представяш сладко-сладко бъбрене? Твърдиш че очакванията ми за хората се разминават с реалносттна за хората и че трябва да бъда по толерантнен и че съм свеж пример за сблъсък с разочарование от този вид. По този въпрос искам да ти кажа само, че не съм имал друга представа за теб и че ако трябва да съм разочарован от сблъсъка с хора като теб, то ако бях вярващ щях да кажа - дай боже такива да са най-големите ми разочарования. ПП Цял живот съм работил с хора и отдавна съм свикнал да се срещам с мислещи по различен начин от мен. Даже имам за целта и любима максима: Там където всички мислят еднакво, там никой не мисли! Бъди жива и здрава и прощавай, ако с нещо съм развалил настроението ти. |
Митев, ти не си с пяна на устата, а, как да го кажа по-евфемистично...излишно настойчив. Няма как да отговоря на очакванията ти да те чета подробно, не си ми достатъчно интересен, честно да ти кажа, преди да си написал нещо, се досещам какво ще е то и ми е скучно. Не можеш да очакваш когато човек е направил избор, да вади аргументи в подкрепа на друг избор, нали спорът се състои в сблъсък на различни, най-често противоположни тези. Ти колко аргумента извади в полза на вярата и вярващите? Николко. Аз съм иронична, но не злобно саркастична, както на тази страница има достатъчно примери от едно лице, няма да го цитирам, щото ми е неприятно. Да са всички с моята ирония, с мед да ги намажеш. Бъди здрав и жив и ти, и се радвай на живота и на удоволствията му. |
suhar, Попитали Волтер какви са му отношенията с Бога. "Поздравяваме се, но не си говорим," отговорил той. |
Караваджо, Почваш да ставаш смешен. Значи католическата църква е лоша, защото не признава за християнин онзи, който НЕ ВЯРВА. Льоша, льоша църква. Случайно атеистите да признават за атеист онзи, който вярва? Хайде сега, кажи ми какво да правим с половината от "Майстора и Маргарита" - онази, сатиричната е лесна. Ами другата? Какво да го правим Данте? Какво да правим Караваджо и прочие творци от Възраждането? Какво да правим с Греъм Грийн, Гилбърт Честъртън, Дж. Р. Р. Толкин, Лев Толстой, Ф. М. Достоевски и още много, много назадничави хора. Съзнателно -СЪЗНАТЕЛНО! - бягам от въпроса за църквата. Настоявам само за човешките права. Ама не, пак изкривяваш въпроса към църквата. |
Така е , Змей. Той е бил атеист, но е считал, че простолюдието трябва да вярва, да го е страх от бога и да зачита предписаните моралните норми. В този смисъл е и цитираната от мен негова мисъл.. |
В последните шест месеца от живота си Волтер се обърнал към Бога и опитал да измоли време, за да преосмисли всичко сторено досега. Имал е предвид прочутото си богохулство и присмехулство.Опитал се да се помири с Бога и да измоли прошка. Време не му било дадено. Същото се отнася и до Жан-Пол Сартр. |
Не, Змей, това не. Пратестантството е най- висшата форма на християнството. Това е християнството на съвременните, мислещи хора. Някои казват, че то е християнството на капитализма. Препоръчвам на всеки да се запознае с него. Въпреки това, лично аз, винаги се представям за православен. Заради единството на българския народ. Всъщност искам православието да еволюира по посока на протестантството. |
Оплетохме се, драги форумци, оплетохме се яко в покаяние, вина, справедливост, наказание, прошки... И започнахме да се дразним и обиждаме. Принос за това има и авторката, която според мен е искрена в апела си за едно човешко отношение към сгрешилите, но не е прецизна в термините и в мислите си. Грешките на споменатите в текста разбира се са си персонални и следва след уточняване и доказване на вината да си понесат и наказанието за извършеното. В това съмнение не може да има. Така ще се реализира справедливостта от авторитета, който представлява цялото общество. Що се отнася до опрощението за него си има условия и те са: виновните да са приели справедливостта на присъдата за своето деяние /думите "покаяние" и "наказание" имат общ корен/ и да се даде от засегната страна. Възможно е според християнското мислене, защото любовта е смисълътт му и връзката между хората, при това - любов и към съгрешилия. И защото няма зло, което да ни се случи и да не е преодолимо от волята ни. Общността, в която това може да бъде постигнато е общността на помирението. Значи от нас се иска не да даваме прошка на покаялия се, а да разбираме страданието му /защото покаянието си е страдание, тук съмненията ни са неуместни/ и да не го доубиваме със смъртоносни думи, омраза и презрение. Щото убиваме и себе си. |
Не е равилно да се смесват и свързват вярата в "Бог" - всеки дори го разбира по своему, и църквата, ч частност клера. Реално живеят и служат на християнството както Исус го е проповядвал, обикновенните свещенници и мисионери, помагащи на бедните, болните, страдащите - както преди векове, така и сега: Африка, Л. Америка, Азия... Тези именно хора, някои от които загиват, живеят достойно и не богатеят от религята на която служат. Вярно, че всеки има право да вярва или не, стига едното и другото да не е насочено срещу околните - "лил с мен, или срещу мен" - неприемливо. Към привържениците на "комунизЪма": утопия, чиято утопичност е генетично заложена в самата идеология. Монополизъм тотален в политиката - 1 партия без опозиция, 1 идеология, даваща неоспорим отговор на всички въпроси и "връх на човешкото познание", централизирана икономика с монопол на държавната собственост, стопанисвана от тесен кръг "богоизбрани" - ком, номенклатура, т. е. каста, и т.н. Този строй изначално беше обречен да умре, коато ентусиазмът на "петилетките и бригадирите" пресъхна. При този тотален монопол липсва източникът на развите, конкуренцията по определени, спазвани от всички правила. Колкото и странно, Ленин е прав - монополът значи смърт, за икономиката и обществото, води до загниване и срив. И другият парадокс- методологията е диалектиката, а комунизма се обявява за върха на човешкото развитие. И после - какво следва ? Вече се видя ... Критерият е много прост - как живеят хората в една държав, има ли бедни, гладни, болни, или те са много малко и за тях се полагат нужните грижи от обществото, когато на са такива, защото не зависи от тях, в повечето случаи. Другото са само умствени и словесни упражнения. |
В своята книга "Хайдушки копнения", Яворов описва обиколката си из Македония, където заедно с чета на ВМОРО посещава редица села и проверява набавянето на оръжие, членски внос, документация и всичко свързано с дейността на съответния комитет. Както посочва, в протестантските села нещата са били много по- изрядни, в сравнение с православните. |