И от самолет е видно как се оплетоха като патета в кълчища.. На теШките философи нагазили дълбоко в калта им липсва само г-йца Дърева да им обЯсни как пише истинския напредничав творец касателно религията, окултизма, атеизма, комунизма и прочие опиум за народа. Според Дърева творческия етап включва 5 дни и една нощ за да бухне тестото, да втаса и да се изпече умерено в микровълновата и да се роди поредние бисер „защото сме социалисти”(окултисти, комунисти, волтеристи, мутристи или бели братя дъновисти). |
Аз пак да се извиня - доде ми изотвътре, без да искам! Ама вий си се дрънкайте де, полезно е за схоластиката. Колко Гявол връз Иглата...таквозинкана, и колко иглички у газо на Гявола! |
suhar, На конгреса на православната преса, проведен преди 3-4 години един журналист отъждествил протестантизмът с хомосексуализма. Това може да е пресилено, но истината е, че протестантизмът в същност е либерализъм в областта на богословието и религиозния живот. В действителност протестантизмът е либерален прочит на християнството. През епохата на Реформацията се извършва мирогледна революция, в чиято основа лежи отказът от Преданието. Лутер издига точно тази идея, а православието има за основа точно Преданието. Така, че не се надявай скоро православието да се приближи до протестантството. В протестанството не съществува и понятие за норма на вярата, а следователно е възможен и всякакъв грях. Редактирано от - Zmeja на 30/12/2008 г/ 21:03:59 |
Едно допълнение към казаното по-горе за убийственатат роля на монопола в обществото, на примера на икономиката: неслучайно, капиталистическата държава е осъзнала и е създала механизъм срещу него, антитръстовското законодателство, макар да не е идеално, а в сферата на политиката - ограничения срок за оставане на власт, дори и електоратът да те "иска", т.е. да е готов да те избере за трети или "енти" път. Има безброй начини да служиш на страната си и не непременно като си на власт "во веки веков", защото това неизбежно създава условия за злоупотреби с нея. Примери - колкото искаш, във всички страни, с развита демокрация или диктатури. Резултатът е все един - плачевен за по-голямата част от обществото. |
Караваджо, Чак такъв идиот ли ти изглеждам? Ами че предпоследното ти изказване бих могъл спокойно да го напиша аз. Нищо - ама нищо друго не искам, освен свобода на убежденията. И ако споделяш същото, не виждам какво имаме да делим. Иначе в спокойна обстановка бихме могли да водим дискусия за тънкостите, но сега обстановката е нажежена. |
А-ааа брат’чеда ма подсети за сакралния въпрос „колко гявол връз Иглата?”. Въпреки, че ще произведем НОВИНА, нека миряните да не си мислят, че горният казус е в тупик. Не е така! Нека съобщим новината, че отговорът за Първи път че се съобщи в сий честен форум. Отговорът е следния: Вземаме иглата и боцкаме всеки дявол с нея и надлежно записваме колко писъка сме чули. Като ги оходим отсекъде имаме точната им бройка! |
Ганю, гяволуваш! Методът е за преброяване на гяволите, а отнасяш резултата към дяволите. Опит за заблуждение! |
Zmeja, моите почитания, но Лутър(Лютър) и лутерантството(лютериантството), тотално отричат Върховенството на Религията. А така също и на Папата, на Мамата, на Графа, на Херцога, на Княза, на Императора и ..на който им е под антиПопския(Папския) прицел! Батюшка Махно в зародиш, и вся остальная селяния напреж! И с тов.Ленин тоже.. |
Sorry! Четох по диагонал... ...В протестанството не съществува и понятие за норма на вярата, а следователно е възможен и всякакъв грях. |
Цитирам от заключителен документ на Православната църква за принципите в отношенията й с инославието, одобрен на Архиерейски събор през 2000 г. ...... 2.1. Най-важната цел в отношенията между Православната църква и инославието е възстановяването на заповяданото от Бога единство между християните (Иоан. 17:21), което присъства в божия промисъл и е в самата същност на християнството. Тази задача е първостепенна за Православната църква на всички нейни нива. ..... 2.3. Признавайки обаче необходимостта от възстановяване на нарушеното християнско единство, Православната църква твърди, че истинското единство е възможно само в лоното на едната света съборна и апостолска църква. Всички останали "модели" на единство, са неприемливи. ..... 6.3. Православната църква прави ясна разлика между инославните изповедания, които признават вярата в Светата Троица, Богочовечеството на Иисус Христос и сектите, които отхвърлят основополагащите християнски догмати. Като признава правото на свидетелство и религиозно образование на инославните християни сред населението, което традиционно принадлежи към тях, Православната църква се противопоставя на всяка деструктивна и мисионерска сектанска дейност. .... |
Оплетохме се, драги форумци, оплетохме се яко в покаяние, вина, справедливост, наказание, прошки.... Принос за това има и авторката, която според мен е искрена в апела си за едно човешко отношение към сгрешилите, но не е прецизна в термините и в мислите си. Да, Калина Малина. Според мен, насоката на мислите й е погрешна от седмата дума нататък, от "обществото" в подзаглавието. Честният разговор за етиката и морала се води винаги в единствено число: Той, аз, ти, той, тя, то. Даже употребата на "ние" следва да бъде поименна: аз и ти, и той, и тя и то, винаги в минало време. Съобщение, а не предположение. Умишлената употреба на множественото число: вие, те, "всички" е лъжа, неосъзнатата - заблуда. |
Независимо от всичко, авторката заслужава поздравления за избора на темата. Интересна е и даде възможност за чудесната дискусия. Личните ми разбирания са най-близки до схващанията на Сократа и Е6, като цяло. Споделям и мнения на част от другите колеги. Считам обаче, че въпросите.... Как да ги нарека? Нека бъдат "на битието и на познаването му" ...., та тези въпроси бяха разглеждани предимно от гледните точки на етиката, морала и историята на ученията. Предлагам да обърнем допълнително внимание на логическата им страна, да ги видим в по-общ план. Според мен това означава повече внимание върху категориите "мотив", "детерминираност" и "свободна воля". Разбира се, по-добре е това да стане утре, на свежи глави. Буена ноте! |
Виждам, че форума мина на по-ниска интензивност, вероятно настройвайки се за новогодишната нощ... Като говорим за религията - нека не забравяме, че това е вид идеология, а всяка идеология е насочена към завладяване на умовете и сърцата на тези, към които, за оито е насочена, с цел привличане към тази идеология и постигане на влияние и - защо не, манипулиранена изповядващите я. Както е идеология философията, била гръцката класическа, средновековната, марксизма-ленинизма или съвременните течения. Нейното - на религията, извратено разбиране, тълкуване и на нейна база действие е фанатизма в различните му проявления. Както и другите екстремни философски "отклонения". Но не можем да кажем, "комунизмът" е много човечна идеология, но "лошите комунисти" са я извратили и ето сега какво стана. Същото важи за фашизма, както и за престъпленията, извършени "в името на Христа". Целта не може да оправдае средствата, ако това са масови убийства за налагане на вярата или идеологията, все в името на народа. Колко престъпления са извършени и от църквата - християнска, ислямска или друга, от различните власти под прикритието на една или друга идеология, било от Хитлер, Ленин- Сталин, Пол Пот, Мао, Бин Ладен и компания, и т. н. |
Много чело, много знаи: В този сайт са публикувани части от книгата “50 НОБЕЛОВИ ЛАУРЕАТИ И ДРУГИ ВЕЛИКИ УЧЕНИ ЗА ВЯРАТА СИ В БОГА”. Една уговорка: Не искам да правя реклама на тази книга, нямам нищо общо нито с автора, нито с издателя - т.е. нямам никакъв интерес да я разпространявам. |
Това са религиозни учени описани в тази книга: СЪДЪРЖАНИЕ УВОД ЧАСТ ПЪРВА. УЧЕНИ-НОБЕЛИСТИ (20 - 21 ВЕК) 1. Алберт АЙНЩАЙН – Нобелов лауреат за физика 2. Макс ПЛАНК – Нобелов лауреат за физика 3. Ервин ШРЬОДИНГЕР – Нобелов лауреат за физика 4. Вернер ХАЙЗЕНБЕРГ – Нобелов лауреат за физика 5. Гулиелмо МАРКОНИ – Нобелов лауреат за физика 6. Макс БОРН – Нобелов лауреат за физика 7. Робърт МИЛИКАН – Нобелов лауреат за физика 8. Чарлз ТАУНС – Нобелов лауреат за физика 9. Уилям ФИЛИПС – Нобелов лауреат за физика 10. Уилям БРАГ – Нобелов лауреат за физика 11. Артър КОМПТЪН – Нобелов лауреат за физика 12. Невил МОТ – Нобелов лауреат за физика 13. Арно ПЕНЗИАС – Нобелов лауреат за физика 14. Изидор РАБИ – Нобелов лауреат за физика 15. Абдус САЛАМ – Нобелов лауреат за физика 16. Антъни ХЮИШ – Нобелов лауреат за физика 17. Артър ШОЛОУ – Нобелов лауреат за физика 18. Джон ЕКЪЛС – Нобелов лауреат за медицина 19. Алексис КАРЕЛ – Нобелов лауреат за медицина 20. Джоузеф МЪРИ – Нобелов лауреат за медицина 21. Джордж УОЛД – Нобелов лауреат за медицина 22. Вернер АРБЕР – Нобелов лауреат за медицина 23. Ернст ЧЕЙН – Нобелов лауреат за медицина 24. Дерек БАРТЪН – Нобелов лауреат за химия 25. Кристиян АНФИНСЕН – Нобелов лауреат за химия 26. Валтер КОУН – Нобелов лауреат за химия ЧАСТ ВТОРА. ПИСАТЕЛИ-НОБЕЛИСТИ (20 - 21 ВЕК) 27. Франсоа МОРИАК – Нобелов лауреат за литература 28. Т.С. ЕЛИЪТ – Нобелов лауреат за литература 29. Ръдиард КИПЛИНГ – Нобелов лауреат за литература 30. Александър СОЛЖЕНИЦИН – Нобелов лауреат за литература 31. Херман ХЕСЕ – Нобелов лауреат за литература 32. Анри БЕРГСОН – Нобелов лауреат за литература 33. Уинстън ЧЪРЧИЛ – Нобелов лауреат за литература 34. Иво АНДРИЧ – Нобелов лауреат за литература 35. Жан-Пол САРТР – Нобелов лауреат за литература 36. Рабиндранат ТАГОР – Нобелов лауреат за литература 37. Сигрид УНДСЕТ – Нобелов лауреат за литература 38. Исаак СИНГЕР – Нобелов лауреат за литература ЧАСТ ТРЕТА. МИРОТВОРЦИ-НОБЕЛИСТИ (20 - 21 ВЕК) 39. Алберт ШВАЙЦЕР – Нобелов лауреат за мир 40. Джими КАРТЪР – Нобелов лауреат за мир 41. Теодор РУЗВЕЛТ – Нобелов лауреат за мир 42. Удроу УИЛСЪН – Нобелов лауреат за мир 43. ДЕ КЛЕРК и МАНДЕЛА – Нобелови лауреати за мир 44. Мартин Лутър КИНГ – Нобелов лауреат за мир 45. Дезмънд ТУТУ – Нобелов лауреат за мир 46. Даг ХАМАРШЕЛД – Нобелов лауреат за мир 47. Ким ДЕ-ДЖУНГ – Нобелов лауреат за мир 48. Адолфо ПЕРЕС ЕСКИВЕЛ – Нобелов лауреат за мир 49. Натан СЬОДЕРБЛУМ – Нобелов лауреат за мир 50. Джон МОТ – Нобелов лауреат за мир ЧАСТ ЧЕТВЪРТА. БАЩИТЕ НА МОДЕРНАТА НАУКА (16 - 20 ВЕК) 1. Исак НЮТОН – основател на класическата физика 2. Галилео ГАЛИЛЕЙ – основател на експерименталната физика 3. Николай КОПЕРНИК – създател на хелиоцентричната космология 4. Йоханес КЕПЛЕР – основател на физическата астрономия 5. Джордано БРУНО – създател на теорията за безкрайната Вселена 6. Леонардо ДА ВИНЧИ – създател на науката хидравлика 7. Франсис БЕЙКЪН – създател на научния индуктивен метод 8. Рене ДЕКАРТ – създател на аналитичната геометрия 9. Блез ПАСКАЛ – основател на хидродинамиката и хидростатиката 10. Майкъл ФАРАДЕЙ – основател на електрониката 11. Джеймс МАКСУЕЛ – създател на статистическата термодинамика 12. Лорд КЕЛВИН – основател на термодинамиката и енергетиката 13. Робърт БОЙЛ – основател на модерната химия 14. Уилям ХАРВИ – основател на модерната медицина 15. Джон РЕЙ – основател на модерната биология 16. Готфрид ЛАЙБНИЦ – откривател на диференциалното и интегралното смятане 17. Леонард ОЙЛЕР – основател на аналитичната механика 18. Карл ГАУС – основател на диференциалната геометрия 19. Михаил ЛОМОНОСОВ – основател на физикохимията 20. Андре-Мари АМПЕР – създател на електродинамиката 21. Джеймс ДЖАУЛ – основател на обратимата термодинамика 22. Чарлз ДАРВИН – създател на еволюционната теория 23. Ернст ХЕКЕЛ – най-влиятелният еволюционист в континентална Европа 24. Луи ПАСТЬОР – основател на микробиологията и имунологията 25. Томас ЕДИСОН – един от най-продуктивните изобретатели на всички времена 26. Джоузеф ТОМСЪН – Нобелов лауреат за физика, откривател на електрона, основател на ядрената физика 27. Джоузеф TЕЙЛЪР – Нобелов лауреат за физика, откривател на двойния пулсар 28. Вернер фон БРАУН – основател на астронавтиката 29. Хенри ШЕФЪР – откривател на структурата на метилена, 5 пъти номиниран за Нобелова награда за химия 30. Стивън ХОКИНГ – автор на теорията за квантовата гравитация ЧАСТ ПЕТА. ФИЛОСОФИТЕ НА МОДЕРНАТА ЕПОХА (17 - 20 ВЕК) 1. Имануел КАНТ – основател на немската класическа философия, създател на трансценденталния идеализъм 2. Георг ХЕГЕЛ – създател на абсолютния идеализъм 3. Жан-Жак РУСО – създател на модерния деизъм 4. ВОЛТЕР – философ-деист, ключова фигура от епохата на Просвещението 5. Джон ЛОК – основател на британския емпиризъм 6. Томас ХОБС – натурфилософ, основател на политическата философия 7. Джордж БЪРКЛИ – основател на европейската идеалистична философия 8. Дейвид ХЮМ – философ-емпирик, основател на модерния скептицизъм 9. Бенедикт де СПИНОЗА – един от основателите на европейския рационализъм 10. Сьорен КИРКЕГОР – основател на екзистенциализма 11. Рудолф ОЙКЕН – философ-идеалист, създател на етическия активизъм, Нобелов лауреат за литература 12. Лудвиг ВИТГЕНЩАЙН – един от основателите на аналитичната философия |
Стана дума за Айнщайн.Поствам го цялото: Немският физик Алберт Айнщайн (1879-1955) получава Нобеловата награда за 1921 г. “за своя принос към теоретичната физика и в частност за откриването на законите за фотоелектричния ефект”. Айнщайн е един от основателите на модерната физика и създател на Теорията на относителността. Той е професор по физика в университетите в Цюрих, Прага, Берн, Берлин и Принстън (Ню Джърси). Айнщайн бе избран за “Личност на второто хилядолетие” (Ройтерс, декември 2000). ♦ ♦ ♦ 1♦ “Аз искам да знам как Бог е сътворил този свят. Аз не се интересувам от този или онзи феномен, от спектъра на този или онзи елемент. Аз искам да узная мислите на Бога; всички останали неща са детайли.” (АЙНЩАЙН, цитиран в “Einstein: The Life and Times” by Ronald Clark, London, Hodder and Stoughton Ltd., 1973, с.33). 2♦ Айнщайн описва неспособността на човешкия ум да разбере същността на Бога чрез следното сравнение: “Ние хората сме в позицията на едно малко дете, което влиза в огромна библиотека, пълна с книги, написани на множество различни езици. Детето осъзнава, че някой трябва да е написал тези книги. Но то не знае как. То не разбира езиците, на които те са написани. Детето смътно се досеща, че има някакъв тайнствен ред, според който са подредени книгите, но то не знае какъв е този ред. Според мен точно такова е отношението дори на най-интелигентното човешко същество спрямо Бога. Ние виждаме, че Вселената е чудесно подредена и че се подчинява на някакви закони, но само смътно разбираме тези закони. Нашите ограничени умове не могат да схванат тайнствената Сила, която движи космическите съзвездия.” (АЙНЩАЙН, цитиран в “Einstein: A Life” by Denis Brian, New York, John Wiley and Sons, 1996, с.186). 3♦ “Ако от Юдаизма на пророците и от Християнството, както то беше проповядвано от Иисус Христос, се премахнат всички по-късни наслоения, светът ще придобие едно учение, което е способно да излекува всички социални злини на човечеството. Всеки човек с добра воля е длъжен постоянно в своя малък свят да се стреми да превърне това чисто хуманно учение в една жива сила дотолкова, доколкото може.” (ALBERT EINSTEIN, “Ideas and Opinions”, New York, Bonanza Books, 1954, 184-185). 4♦ “И все пак, различията между евреите и християните не бяха ли преувеличени от фанатици и от двете страни? Всички ние живеем под благоволението на Бога и притежаваме почти еднакви духовни способности. Евреин или неевреин, роб или свободен – всички ние принадлежим на Бога.” (АЙНЩАЙН, цитиран в “Albert Einstein: Maker of Universes” by H.G. Garbedian, New York, Funk and Wagnalls Co., 1939, 267). 5♦ “Колкото по-дълбоко човек прониква в тайните на природата, толкова по-голяма става неговата почит към Бога.” (АЙНЩАЙН, цитиран в Brian 1996, 119). 6♦ “Науката без религията е осакатена, религията без науката е сляпа.” (EINSTEIN 1967, 30). 7♦ Учените и философите често сравняват всичко, сътворено от Бога, с часовник, а самия Бог – с часовникар, който създава и поддържа сложния часовников механизъм. И все пак, човешкото мислене е твърде ограничено, за да може да си представи неограничения Творец на Вселената. В тази връзка Айнщайн казва: “Разглеждам една картина, но моето въображение не може да пресъздаде външността на нейния творец. Гледам един часовник, но не мога да си представя как изглежда часовникарят, който го е създал. Човешкият разум не е способен да възприема четири измерения, как тогава е възможно да разберем Бога, за Когото хиляда години и хиляди измерения са като едно?” (АЙНЩАЙН 1997, 171). 8♦ “Всеки, който се занимава сериозно с наука, постепенно се убеждава, че един Дух се проявява в законите на Вселената; Дух, Който е безкрайно по-могъщ от духа на човека и пред лицето на Когото ние, с нашите скромни възможности, трябва да се смирим. По този начин научните изследвания водят към едно специфично религиозно чувство, което е твърде различно от наивната религиозност.” (АЙНЩАЙН, цитиран в “Albert Einstein: The Human Side” by Dukas and Hoffmann, Princeton University Press, 1979, 33). 9♦ “Сигурно е, че една увереност в разумността и познаваемостта на света, увереност, която е сродна с религиозното чувство, стои в основата на всяка научна дейност от по-висок ранг. Тази твърда вяра, която е обвързана с едно дълбоко чувство – вярата в един Върховен Разум, който разкрива себе си в сетивния свят, всъщност изразява моята представа за Бога.” (EINSTEIN 1973, 255). 10♦ “Най-прекрасната и най-дълбинната емоция, която можем да преживеем, е усещането за мистичното. То посява семената на всяка истинска наука. Този, който не познава това усещане, който е загубил способността си да се възхищава и да благоговее, прилича на жив мъртвец. Дълбоката емоционална увереност в съществуването на една Върховна Разумна Сила, която разкрива себе си в неразгадаемата Вселена, формира моята представа за Бога.” (АЙНЩАЙН, цитиран в Margenau and Varghese 1997, 140). 11♦ “Очевидна е хармонията в космоса, която аз, с моя ограничен човешки ум, успявам да схвана, но въпреки това, все още има хора, които казват, че Бог не съществува. А това, което наистина ме вбесява, е фактът, че тези хора твърдят, че аз поддържам техните възгледи.” (АЙНЩАЙН, цитиран в Clark 1973, 400). 12♦ В една своя статия Айнщайн изразява идеите си за Бога и религията, но впоследствие той е критикуван както от фанатични атеисти, така и от религиозни фанатици. В отговор на тези критики Айнщайн казва: “Ето ги и фанатичните атеисти, чиято нетолерантност е от същия вид като нетолерантността на религиозните фанатици и произлиза от същия източник. Атеистите са като роби, които все още усещат тежестта на веригите си, вериги, които те са отхвърлили след мъчителна борба. Атеистите са същества, които поради злобата си срещу традиционната религия – т.нар. “опиум за народите” – не могат да изтърпят музиката на небесните сфери. Но Чудото на природата не става по-малко поради факта, че едни или други хора са неспособни да го схванат чрез стандартите на човешките цели и човешките нрави.” (АЙНЩАЙН, цитиран в “Einstein and Religion: Physics and Theology” by Max Jammer, Princeton University Press, 2002, 97). 13♦ Книгата на атеиста Емил Лудвиг, описваща живота на Иисус, е оценена от Айнщайн като повърхностна и неправдоподобна. В едно интервю за американското списание “The Saturday Evening Post” (26 октомври 1929) Айнщайн изразява своето отношение към Иисус Христос: “- До каква степен сте повлиян от Християнството? - Като дете аз изучавах Библията и Талмуда. Аз съм евреин, но съм очарован от лъчезарната личност на Иисус от Назарет. - Чели ли сте книгата на Емил Лудвиг за Иисус? - Книгата на Емил Лудвиг е повърхностна. Иисус е твърде колосален в сравнение с писанията на разни празнодумци, колкото и хитри да са те. Никой не може да унищожи Християнството с остроумни фрази. - Вие смятате ли, че Иисус е историческа личност? - Безспорно! Невъзможно е човек да чете Евангелията, без да почувства реалното присъствие на Иисус. Неговата личност пулсира във всяка дума. Не е възможно един мит да бъде изпълнен с толкова живот.” |