Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Да произвеждаш ток на покрива си
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:191 « Предишна Страница 7 от 10 5 6 7 8 9 Следваща »
Сирена
17 Фев 2009 18:36
Мнения: 3,190
От: Bulgaria

Ох, Извинете! В обстойносто си описание на термоядрената технология съм пропуснала предварителния етап, на разпад на водата на водород и кислород, които след това, при свързването си (синтеза) отделят огромно количество енергия.
Т.е. хунвейбин е прав и точен. Признавам си грешката. Моля още веднъж, извинете ме за този съществен пропуск!



хунвейбин
17 Фев 2009 18:42
Мнения: 9,895
От: Bulgaria
Браун
А стига глупости.Ток не се произвежда.Енергия се произвежда.
Ей спреате се бе умници , света ще ни се смее от толкова изчанченият ви ум.
Сирена
17 Фев 2009 18:43
Мнения: 3,190
От: Bulgaria

А относно възпитанието хунвейбин - каквото повикало, това се обадило. Втори закон на термодинамиката.

Лунатик
17 Фев 2009 18:48
Мнения: 2,959
От: Bulgaria
Хуне,

прав си по принцип ама си позакъснял с корекциите.


Туй с тока, произведен от мощности си е клише от времето на ВЕФ-а и Кидика.
Сега е малко късно да се цупиш, че като като отвориш кутия бисквити "Катеричка", отвътре не изскача катеричка и не ти подава бисквитка.
Абадабчо
17 Фев 2009 18:49
Мнения: 2,025
От: Bulgaria
Сирена

Термоядрена централа, която е произвела повече ток от колкото е глътнала в момента няма.

ITER е експериментален прототип, който е изцяло за изследователска цел. ITER ще положи основите на DEMO, демонстрациоенен проект на термоядтена централа. Проектирането му ще започне някъде след 2025-та година след като ITER поработи 1-2 десетилетия. След като DEMO докаже, че е възможно да се построи термоядрена централа (някъде около 2035-2040) ще започне истинското строителство на термоядрена централа. Първата такава можем да очакваме някъде след 2050-та година. Първия 1 % от енергията на човечеството идваща от термоядрени централи можем да очакваме някъде след 2080та година, а първите 10% от енергията на човечеството идваща от термоядрени централи някъде след 2100 година.

Термоядрените централи са технология на далечното бъдеще. Те не решават никаквъ днешен проблем. Източник: Официалния сайт на ИТЕР : Натиснете тук
И по-конкретно:
Натиснете тук
Факти, Хеатчо, факти.
хунвейбин
17 Фев 2009 18:56
Мнения: 9,895
От: Bulgaria
Сирена
Излагаш се.
На класическата механика , а не само термодинамиката.
И не втори закон , а трети принцип.
Другото дето си го написала е за преподаване в лудницата.

Редактирано от - хунвейбин на 17/2/2009 г/ 18:59:13

Zmeja
17 Фев 2009 18:57
Мнения: 35,948
От: Bulgaria
Сирена,
Малка корекция: Вторият закон на термодинамиката е за ентропията, а за действието и противодействието на Нютон. Този закон е известен и като Закон на Бакърджиев-Нютон: На всяко действие мавзолеят оказва равно по сила противодейстние". А този за прехода (Архимед-Костов):"Всяко потопено във власт тяло присвоява докато не се извади."
Но не се притеснявай - човек не може да знае всичко.
Iezuit
17 Фев 2009 18:59
Мнения: 17,521
От: Pitcairn
Я чекай да разръчкаме малце слънчогледите, че настана скука.
Те тука една скорошна статийка касателно фотоволтаиците.
Натиснете тук
На Английски. Накратко, сумирано - направили пробив при производството на фотоволтаици, ще покачат КПД-то първоначално на 14.7 процента, после на 17. Цена на тока - себестойност 3 цента/ват инсталирана мощност, или къде 20 цента за киловатчас в слънчевите райони на Щатите. Амен амен прилична цена. Само че капацитета на компанията, направила пробива (водещ до 20 цента на киловатчас) е за 47 Мегавата за година.
Пита се в задачката - колко години ще работи фирмата само за да замести един от новостроящите е блокове в "Белене", колко ще струва и каква площ ще заемат фотоволтаиците.
А, има е едни светли обещания - че ще има скок в технологиите (тънки филми, слънчеви концентратори), водещи до съизмеримост на цената на фотоволтаиците с тези на конвенционалните източници. Ама друг път.(Probably won't be available for years)

Редактирано от - Iezuit на 17/2/2009 г/ 19:01:14

Сирена
17 Фев 2009 19:01
Мнения: 3,190
От: Bulgaria

Благодаря, Абадабчо. Ето това е отговор!

Но какво да кажа... такива са плановете. А защо всъщност да не се хвърлят там повече услилия и средства за да се съкратят тези срокове? Може пък и да стане по-бързо. Особено ако има повече интерес...
От друга страна пък, интереса може да дойде точно заради скъпите екоцентрали... Знае ли човек какво печели когато губи и какво губи, когато печели... Лека Ви вечер.

хунвейбин
17 Фев 2009 19:07
Мнения: 9,895
От: Bulgaria
Лунатик
Народа и по народно му се казва -производство на ток.
Но това е простовато и без да се намесва енергия , мощност и без да се говори професионално
За нищо не вдяващите е производство на ток.Практически такова нещо няма.
Сирена
17 Фев 2009 19:08
Мнения: 3,190
От: Bulgaria

Напълно съм нясно Змея, с това което знам. Както и с това, че останалото (което не знам) е повече... Знам и въпросните закони, но приказката ми с хинвейбина изискваше такова съчетание...

А за законите на Бакърджиев-Нютон и Архимед-Костов

хунвейбин
17 Фев 2009 19:15
Мнения: 9,895
От: Bulgaria
, , Знам и въпросните закони, но приказката ми с хинвейбина изискваше такова съчетание...”
Сирена , ако вашата хубост е флуид , та затова говори на езика на термодинамиката , какъв синтез правиш с флуиди , за мен остава загадка.
Хубаво изглеждаш като дама , на снимката, с нещо по нефлуидно взаимодействай.
Лунатик
17 Фев 2009 19:24
Мнения: 2,959
От: Bulgaria
Йезуите,

Смъкнат ли цената достатъчно Кадафито сам ще доприпка с камилата да оферира свободни територии за гигавати фотоволтаици.


Засега не моем се мерим с мастадонтите, ам те и Майкрософт от един гараж са почнали, пък виж сега къв кит са.

Ако наистина са постигнали 25% увеличение на КПД-то, то това е един добър пример за темповете на развитие.



А лично на мене коментарите под статията ми направиха по-голямо впечатление.
водопроводчик
17 Фев 2009 19:37
Мнения: 18,847
От: Bulgaria
С прискърбие съм принуден да се съглася с Браун. Игноранти и илитерати направиха така, че изразът "мощността произвежда" да ни бъде насаден като правилен. Колкото за енергията от възстановяеми източници - аз, разбира се, съм ЗА, но днешните фотоволтаици не са такива и да ни ги натрапват разни ала-балчовци и лунатици, не съм съгласен. Нека си купуват панели Саньо, но сами да си ползват тока. България, макар и на последно място в Европа, все пак е електрифицирана и в момента се нуждае от АЕЦ, а не от фотосинтезатори.

Редактирано от - водопроводчик на 17/2/2009 г/ 19:44:56

rossenf
17 Фев 2009 19:38
Мнения: 1,956
От: USA
Абадабчо, ако искаш слънчевата енергия да има бъдеще, пробвай да намериш решение на проблема със solar intermittency (и да не е инсталиране на батерии, че де е скъпо това производството на енергия, хептен зайде със допълнителните разходи за батерии). И ако намериш решение, кажи, че аз от известно време се интересувам
водопроводчик
17 Фев 2009 19:57
Мнения: 18,847
От: Bulgaria
Линкът на Йезуит ме хвърли в потрес
That will translate into electricity prices of about 20 cents per kilowatt-hour in sunny areas, down from about 25 cents per kilowatt-hour
Тези цени след субсидията ли идват? Или пък ФЕД е деноминирал долара?
Абадабчо
17 Фев 2009 19:58
Мнения: 2,025
От: Bulgaria
rossenf
Никъде не съм казвал, че слънчевата енергия ще е евтина в близко бъдеще. Скролни нагоре, не съм казвал, че ще е евтино, нито че ще е безболезнено. Казах, че цената на тока от ВЕИ ще стане по-ефтина от цената на тока от ТЕЦ-а. Цената на тока от ТЕЦ ще се покачва със слагането на цена на СО2 и със Coal Peak, а цената на тока от ВЕИ ще намалява. Шчи боли, няма начин.

Още повече, когато дойде Peak Oil (около 2015) и започнат да произвеждат електромобили и да ги внедряват ще се появо ОГРОМЕН недостиг на електричество, а това ще приближи още повече Coal Peak-а.

Сирена

Дори и да се налеят повече средства и праи термоядрения процес е по-неясен и от овладяването на космоса. Има си чисто технологични пречки, които отнемат време. Този план график от сайта на ИТЕР е изсмукан от пръстите и е по-скоро желателен от колкото реален. Всеки огромен научен проект, особено такъв който е изцяло нов и изцяло нови и непредвидими неща се разработват е силно уязвим откъм забавяния. Също са намесени и много държави, така че пак ще има забавяния. Термоядрените централи няма да са фактор поне още един век.
Абадабчо
17 Фев 2009 20:01
Мнения: 2,025
От: Bulgaria
rossenf

Не отхвърял с лека ръка батериите, или т.нар. Grid Energy Storage. Виж този линк Натиснете тук
За такива батерии има огромен пазар в момента, идята е, че могат да предложат 10 мегавата за над 4 часа. Пазара е при енергопреносните мрежи, които имат спешна нужда от ъпгрейд за да могат да понесат по-големи върхови натоварвания. Те отлагат с 5 години инвестиция в далкопроводи на стойност 100 милиона долара за сметка на батерия с цена 5 милиона долара.
Zmeja
17 Фев 2009 20:06
Мнения: 35,948
От: Bulgaria
Един руснак, на който бизнеса му е жилищно ел.отопление на основата на инфрачервено лъчение от тавана (чрез полагане на специално фолио; предимство - загряват се директно предметите и телата на хората, а от тях - въздуха т.е. обратно на традиционното отопление), ми каза че имали тънки фотопанели, които се сгъват многократно ( до размерите на дебела книга) и подобно на тези на космическите кораби се разгъват, при което от тях при полеви условия може да се черпи енергия до 1, 5 киловата. Нямам основания да не му вярвам защото е сериозен мъж и при това специалист.
водопроводчик
17 Фев 2009 20:06
Мнения: 18,847
От: Bulgaria
Пак редактирай еВтино. Щом е скъпо - кой ще плаща? Ти предлагш да плащаме ние, аз предлагам да плащаш ти. Мисля, че тези, които са съгласни с теб ще ти помагат. Нищо повече не искам от вас - правете си експериментите сами и не искайте пари от хората. А ако ми заговориш за наука - покривът в село Стоб не е наука, а далавера.

Редактирано от - водопроводчик на 17/2/2009 г/ 20:08:49

Добави мнение   Мнения:191 « Предишна Страница 7 от 10 5 6 7 8 9 Следваща »