днес реших да те хвана в грешка Забелязал съм, че ДИ винаги прави уловки за да провери кой внимава в час. Редактирано от - dude3075 на 26/4/2011 г/ 23:50:49 |
То пък е една наука тая Еconomics. Ти астрологията е измислена, така че на нейния фон Economics да изглежда като сериозна наука. |
Още един "матрял" дето е написан но нищо не казва. Такъв ни е "матряла"......и от образовани и от необразовани "разбирачи". |
Бате Джимо, ще се караме! Казва се на ОНЯ свят, а не "другия". Другия подразбира, че го има наистина, а не е само невежество и суеверие. И добре че си признаваш езиковото невежество. Така е по-лесно да ти бъде простено престъплението, че преведе "За робството човешко" като "Души в окови". Навремето като излезе книгата, бях направо бесен; и сега като се замисля, пак ме обзема, та по-добре да не мисля. |
/:/ "...Българските кинаджии се оплакват, че нямат пари, а киното било пари. Но какво направиха те, когато имаха възможности, за каквито колегите им в САЩ могат само да мечтаят. Холивудските продуценти плащат на всеки статист не знам колко си долара на снимачен час. А нашите, например, снимат филм за някой български хан или цар. Ето ти за масовките хиляди войници от Българската армия. Безплатно. Ето ти и конница, която да се носи през разорания царевичак..." ............................... ............................... ............................... .......................... Странно неразбиране у Димитри?! Или, пък, не е неразбиране?! Може би майтап, а?! Или добронамерена "провокация"?! Бих го попитал аз Димитри, за всеки случай: ако у дома си направите "театро"- за вътрешносемейна консумация!- и децата "играят" като деца-статисти, ще им се плаща ли( и кой да им плаща?!)? Или, ако имате семейна ферма, да си плащате надници?! При изцяло, на 100%, субсидирано от държавата(социалистическата-пре ди 1989 г.) филмово производство, има ли смисъл държавата да плаща на държавните наборни(а не наемни!) войници-статисти или на Министерството на отбраната?! НЯМА! Впрочем, при Социализъма, държавните чиновници(и не само те) участваха в есенни бригади за безплатно прибиране на селскостопанската продукция по полетата и градините на държавните АПК- като "бригадните" дни на чиновниците се считаха за присъствени по местоработата им (и не им се намаляше заплатата за дните на отсъствие от работното им място!)! Щото, ако им се плащаше на чиновниците за "бригадирския" труд, а да имсе намалят заплатите за дните на отсъствие от работното им място, т`ва щеше да е все едно държавата да вади пари от единия си джоб и да ги слага в другия?! Само да напомня, че, преди Демокрацията, наборната служба беше безплатен "дълг"(повинност!) на мъжете в България към Народа и държавата Му! Така че, абсолютно нормално и логично е било, преди Демокрацията, държавната фирма за кинопроизводство да не плаща на държавните наборни войници за участието им, като статисти, в производство на държавна собственост филми! |
В началото бе словото...... След Него, в наше време се появи Джимо "След 1944 г. невежи хора започнаха да ни управляват. Не по наша вина; ние не ги бяхме избрали. Сега е "демокрация" и ние сами си избираме невежи бандити начело. Туй то." |
Да, уважаеми Джимо. Един друг шпионин, Фредерик Форсайт, казва същото. Англия трябва да почне да произвежда, иначе ще фалира напълно. |
След 1944 г. невежи хора започнаха да ни управляват. Не по наша вина; ние не ги бяхме избрали. Сега е "демокрация" и ние сами си избираме невежи бандити начело. Туй то. Е, не съвсем сами . Нали така направиха избирателните закони, че избираме от това, което ни предлагат партиите? Затова имаме "партийно" а не Народно събрание. Едно е да ти сложат гнили круши на сергията и да ти кажат: Избирай! Съвсем друго е да застанеш под крушата и сам да си избереш. /Пък може да падне някоя круша на главата ти и хоп - нов всемирен закон / |
Като войници ни плащаха - 1, 50лв на месец! И ведомост има и стаж за пенсия го признават? Великият коментатор |
...Българските кинаджии се оплакват, че нямат пари, а киното било пари. .. . Цитат от Уикипедия: "...Италианският неореализъм е развит от група филмови критици в кръга на италианското списание „Cinema“. Сред тях са Микеланджело Антониони, Лукино Висконти, Джани Пучини, Чезаре Заватини, Джузепе Де Сантис и Пиетро Инграо. Поради наложени ограничения за писане на статии директно за политика (главен редактор е Виторио Мусолини - син на Бенито Мусолини), критиците атакуват т.нар. „филми на БЕЛИТЕ ТЕЛЕФОНИ“ (telefono bianco films), които доминират в киноиндустрията през 1930-те и 1940-те години. Това са филми копиращи американските холивудски лековати продукции от това време, показващи небрежен и безгрижен начин на живот на фона на луксозна интериорна сценография. От там идва и названието - белият телефонен апарат, за времето си, е символ на заможната буржоазна класа." . Крадци на велосипеди - Виторио де Сика Умберто Д. - Виторио де Сика |
Туткалчев, посещавал си питейни заведения и там си видял надписа за вересията, понеже по библиотеките не седят такива надписи. |
По принцип харесвам Димитри. По принцип. Първото ми възмущение от непремерения му тон дойде в ранната ми младост, когато в един предговор на роман на Ремарк /не помня точно кой беше - или "Време да се живее, време да се мре" или "На западния фронт нищо ново"/ си беше позволил да нарече Ремарк "най-добрия второкласен писател"?!!! През годините току изтресе ни в клин, ни в ръкав, нещо пиперливо и неуместно, често с нищо непровокирано, де епитетче, де обвиненийце. Сега пък, ей тъй, съвсем между другото, вметна грозно обвинение към латинистите. То ще рече човек, че преводачите от английски /между които той е най-личен/ все от английски са превеждали. Не ми се вярва, даже хич. Като се има предвид съотношението на броя на преводите от латински и преводите от английски, тези от английски са правили тази езикова врътка доста по-често от латинистите. Защото е по-лесно. По-бързо става някак. Но, това са само мои догадки. Факт е, че без никаква причина Димитри Иванов си позволява да хвърля голословни и анонимни обвинения срещу свои колеги. Ако иска да излезе с чест от ситуацията е добре да се включи във форума и да оповести имената на кои латинисти е имал предвид. Ако не го направи, изводът е само един и той никак не е ласкав за автора. |
Васик, надписи за вересия има не в кръчмите, а в бакалиите. А иначе посещавам и кръчми, и библиотеки. Ти в кои ходиш? |
То пък е една наука тая Еconomics. The dismal science, както понякога се шегуват в седмичника The Economist. Не знам как да преведа The dismal science. Дали унилата или мрачната, или тъжната наука. Може би печалната наука, понеже резултатът от нея е печален. Световна криза. dismal science - превода в случая е ясен - "неразбираемата за мен наука" |