Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Почистване по английски
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:371 « Предишна Страница 8 от 19 6 7 8 9 10 Следваща »
Nickolas
14 Авг 2011 11:49
Мнения: 8,500
От: Bulgaria
Същото мога да кажа за Париж (бях преди 2-3 седмици) и за всеки друг модерен мегаполис.


Вкл. Букурещ, метрото - миналия месец. Целият ден за 5, 50 RON (2, 20 лева).
Само в София не става, защото има една линия.(снимка: натиснете тук)
Dinain
14 Авг 2011 11:57
Мнения: 18,280
От: Bulgaria
Николас, нарочно написах "модерен". В София такситата са толкова евтини, че не е проблем да се придвижваш с тях.
@Живак, неравенството не е проблем, а даденост на природата. Хората не са еднакви и никога няма да бъдат, поне докато не се направи някакъв чудовищен генен експеримент в бъдеще. Комунистите се опитаха да замажат неравенството чрез уравнилката и всички знаем до какво доведе това. Безплатното училише, казармата, университета - това са прагове, които дават шанс на всички по равно. Дали ще се възползват от този шанс, зависи от тях. Насила хубост не става.
dabedabe
14 Авг 2011 12:07
Мнения: 19,395
От: Antarctica
Няма(ше) нищо по-добро от лондонско такси. Макар на някои англичани трудно да им се разбира и човек трябва да е с изострен слух. Не ги мисля аз тях. Но вярно, светът става тесен и хората все по-нервни.
mercury
14 Авг 2011 12:24
Мнения: 6,675
От: Bulgaria
Dinain,
съгласна съм че успехът е лично дело на всеки един индивид и хората са различни, но, сигурно ще прозвучи утопично и наивно, но нали онези, които притежават качествата за успех и им е делегирана финансова и политическа власт, бидейки част от социома, носят отговорност за него. Ето тази връзка я няма, поради което произтича социалното неравенство. И нея я няма главно в класическата либерална система, а в днешно време още повече, щото имащите с темповете на развитие на икономиките и създаването на материални блага се интересуват главно от лапането, от това и те да имат последния модел телефон или квото и да е технологично чудо. Тази тълпа в Англия какво вижда отсреща - бели англичани, които им викат маймуни, обаче не могат без тези маймуни, защото някой трябва да им чисти кенефите, правителства, които им дават пари, но реална загриженост за решаване на проблемите им няма - щом им дават пари, за да мируват, значи тези пари наистина им се полагат, погледнато през тяхната призма на мислене, виждат политици и бизнесмени с последни модели техника, а пък и корумпирани и крадат много повече без да трошат магазини. Така виждат нещата низините не само в Англия. Просто бързите темпове на развитие, консуматорското общество, абдикацията на държавата и имащите от социалните им ангажименти (освен пускането на помощи за мир и тишина) и прочие превръщат пословици от типа труда краси човека в пълна тъпотия.
генек
14 Авг 2011 12:30
Мнения: 36,327
От: Bulgaria
По много въпроси съм спорил с Динаин, но тук съм съгласен с него напълно - особено постинга в 11, 15 часа -
------------------------------- ---------------------
Блогът на Генек

ivankin
14 Авг 2011 12:39
Мнения: 1,143
От: 0
И с какво Динята стои по-високо от гамените от крайния квартал. С предрасъдъци. И защо гамените от крайните квартали да не му резнат квитанциите или главата. Аз не виждам морални основания това да не се случи. Особено при отсъстващ правен порядък и нарушено чувство за социална справедливост.
Benedicta
14 Авг 2011 12:54
Мнения: 17,577
От: Bulgaria
съгласна съм че успехът е лично дело на всеки един индивид и хората са различни, но, сигурно ще прозвучи утопично и наивно, но нали онези, които притежават качествата за успех и им е делегирана финансова и политическа власт, бидейки част от социома, носят отговорност за него. Ето тази връзка я няма, поради което произтича социалното неравенство.

Въртиш се в омагьосан кръг.
Хем признаваш, че успехът е личен и може да бъде постигнат само от хора с качества, хем после искаш някой да реши проблема "социално неравенство" и отиваш директно при социалните помощи и изкуственото поддържане на някаква "социална справедливост".
Социалното неравенство е резултат от неравенството на хората като способности от всякакъв вид. Да изравниш хората социално , означава да вземеш от можещите и успешните и да дадеш на неможещите и неуспешните. И така стигаме до извращението "социален паразитизъм", при който едни работят, а други консумират резултатите на чужд труд.
Maximus II
14 Авг 2011 12:55
Мнения: 9,741
От: Bulgaria
Господин Димитър Денков прави генерални изводи без да е запознат с британската история очевидно. Да беше отворил поне Google - за целия период от Хенри осми насам, през гоненията на пуританите, колонизирането на Ирландия, та чак до независимоста и след първата световна нямаше да мисли така. Точно в Ирландия за британската политика не може да се каже че "никога не е поддържала дребнавия континентален национализъм, избиващ в организирана, открито заявена омраза към инородци и иноверци" А какво да кажем за разстрелването на пленените сипаи с оръдия?! Ами цели векове и имало гонения на евреи, живи горени и изселвани, градове в които билозабранено да се заселват евреи?
Maximus II
14 Авг 2011 12:58
Мнения: 9,741
От: Bulgaria
Уж не е от младото поколение г-н Димитър Денков, пък мисли мнооого политически коректно!
Yantar
14 Авг 2011 13:19
Мнения: 5,304
От: Bulgaria
Статията е повърхностна - и личи типичното българско преклонение спрямо "уредената" Англия без разбиране на нещата. Повечето коментари тоже.
*
Богатите в Англия съвсем не са онези бели аристократи, за които си мислите. Напротив - предимно са руски, индийски и арабски олигарси. На по-ниско ниво има огромен брой богати гърци и испанци. Та ха познайте колко от тях са станали такива с честен труд? Наскоро пък беше сватбата на някакъв принц - я познайте колко от присъстващите (Симеон Крадливий включае) са се издигнали с труд и изобретателност? Но да минем нататък - в Ситито е пълно с богати хора. Да отминем работягите дето правят 7-дневни работни седмици и понатрупват нещо (много българи има в тези среди също) - нека се спрем на ръководителите и директорите на тези фирми. Като се почне от Ротшилд и се свърши с Боб Диамонд всеки е там по някаква линия и някакви обстоятелства, които са недостижими за типчето дето почва от нулата ходи на училище, бачка и чинно следва законите.
*
Самите англичани изпитват чинно преклонение пред законите - втълпено през стотици години на наказания и реално кастово общество. В Лондон е див капитализъм, но извън него е чист комунизъм - БВП се определя от 60% държавни харчове (извън Лондон).
Diver N
14 Авг 2011 13:26
Мнения: 4,004
От: Bulgaria
Генек, , тъкмо мислех да питам къде си.Напоследък не съм те виждал тук или съм в грешка.
Темата повдига много въпроси и ще се изкажа по нея утре, когато е почивен ден и Успение на Пресвета Богородица.
Yantar
14 Авг 2011 13:30
Мнения: 5,304
От: Bulgaria
Социалното неравенство е резултат от неравенството на хората като способности от всякакъв вид. Да изравниш хората социално , означава да вземеш от можещите и успешните и да дадеш на неможещите и неуспешните. И така стигаме до извращението "социален паразитизъм", при който едни работят, а други консумират резултатите на чужд труд.
Философът Джон Роулс пита как бихме конструирали социалния свят, ако не знаехме какво място бихме заели в него. Хубаво е всеки да се запита - примерно бихме ли направили свят, в който 90% от богатствата са в 5% от хората? Да кажем, че парите отиват при можещите и умните, но човешките способности са също и генетически - някои са по-умни, други са по-силни, а други се раждат инвалиди. Та ако човек не знае какви карти ще му се паднат (образно казано) ще се погрижи да направи света максимално уравновесен (и също болните, слабите и инвалидите да имат достоен живот - що не се знае...). Рационалния човек никога не би конструирал свят, в който шансовете му за успех са 5% процента - а мизерията, която го чака, ако няма генетически заложени способности да е безгранична.
Вратаря
14 Авг 2011 13:39
Мнения: 3,083
От: Bulgaria
Вика нашия автор проблеми нема, е нема па и отдека да има-дори и да има не е на системата -у гръчко дълг неме, нема и у испанско, за италииците да не говорим те си имат плейбою и у щатите нема праблем. Там па един некой си Бъфет също твърди неме страшно, ние можем да си печатаме долари, абе мани, мани да влезе бени последвана от Данаеца. Как да няма праблем -яде се повече от колкото се произвежда-това ката мода го въведоха хамериканците. Не, че и Велика Британия не плюскаше за сметка на цивилизованите си колонии, ама на големото плюскане привърши
Meat
14 Авг 2011 13:47
Мнения: 10,675
От: Bulgaria

А относно тъмносините вандали в Лондон Сити и простотията на Андрешко от Норвегия - мисля, че са индоктринирани от социалната медия ЦРУ/CIA, или някоя подведомствена агенция маскирана като търговска фирма и/или соросиада, с водещи офицери, касиери и всичко необходимо. Заедно с нужните дроги и алкохоли се раздават надници - най-добрият мотиватор. Както беше през февруарската "революция" в Булгаристанско.
Meat
14 Авг 2011 13:57
Мнения: 10,675
От: Bulgaria
Някак съвсем случайно всички изцепки от началото на август досега, съвпадат с развъртането на печатниците на ФЕД, поредните 2 трилиона които ще бъдат изплюскани от нейтив сащците и пришитите такива, за сметка на всички останали. Социалните отрепки открай време служат на тлъстите борсови акули да прикрият злодеянията си, поне да ги мистифицират колкото може. Като се започне от санкюлотите и мизираблите от пристанищния Прованс, мине се през пауперите и пролетаризираните, бивши мужици и изпаднали работници в Россия, седерасти и мутрафони в БГ, винаги утайката играе по гайдата на "елита" срещу нищожно заплащане и натурално стимулиране.
Cruella de Vil
14 Авг 2011 14:31
Мнения: 18,747
От: Bulgaria
Като говорим за житейска реализация, ще ви дам един пример. Синът на моите съседи, малко над 30-те, работи като портиер в един голям хотел. Когато се запознахме с тях, съседката ми каза, че те отдавна са разбрали, че той няма да може да отиде в колеж или университет. Понеже младежът е много добър, възпитан, услужлив и обича да помага на хората, те решили, че това би било подходяща работа за него.
Е, този млад мъж хич не се чувства изолиран или неуважаван. Напротив, чувства се полезен, че усилията му се оценяват от гостите на хотела, особено от по-възрастните. Ще кажете, този е доволен да бъде слуга. Да, доволен е и има самочувствието, че си изкарва хляба с труд и не лежи на ничий гръб. Защото има психика на гражданин, а не обществен паразит.
Зе Мария
14 Авг 2011 14:55
Мнения: 2,227
От: Bulgaria
Не ги мислете лондонските таксиджии. Те са на няколко групи, както казах и изкарват на ден между 300-500 лири. Едни групи ги изкарват с по-малко труд, други-с повече, но изкарват.
Не ги мислете англичаните. Те имат общество, в което човек за човека не е гад."Човек за човека е брат, разбра ли, бе гад" Все още по улиците може да те поздрави напълно непознат. Масово ти се усмихват и ти помагат за най-малкото нещо. Ако на улицата падне някой или се спъне-към него се втурват да му помогнат всички, или ако има нужда, викат линейка, която иде на минутата.
Разказвал съм ви, как затънах на оживен булевард в голяма локва и колата се напълни за секунда. Валеше неописуем дъжд, и биеше град с големина на малко яйце.Колата пре мен спря-модерен джип и двйка на около 30 се втурнаха ккъм мен да помагат-викам, не, чакам приятел. Те-ама ние сега ще те измъкнем. Гмуркаха се да ме закачат на два пъти и ме изтеглиха, бяха почти до кръста във вода. Не приеха после нищо, разбира се.
Катастрофирах и от съседния пъб се втурнаха всички да ме вадят от колата. Предлагаха ми кой каквото има за пиене) Чудеха се как да помогнат.
Не ги мислете хората, които работят каквото и да е. Тук се пита само-имаш ли работа. Всяка работа, казват тук, заслужава уважение. В България се пита само-ама кво точно работиш, с тайната надежда да ти се надсмеят"ей го, тоя, мие чинии- навънка, пълен помияр". Аз тука строя атомни централи, доктор съм, -за 400 лева. Седя си тук, в мизерията, ама съм горд учен, тарикат , затуй съм учил, няма да ставам помияр.
Няма да ги стигнем следващите 300 години, англичаните. Въпреки Боко, дето днес пак се е изхвърлил-ми ние да работим, па те нека си палят градовете.
Ако ще да ги разрушат, не може да ги стигнем по съзнание. И пак ще ги построят за нула време- и пак ще живеят по-добре-защото са общество. А не стадо.
Cruella de Vil
14 Авг 2011 15:02
Мнения: 18,747
От: Bulgaria
Рационалния човек никога не би конструирал свят, в който шансовете му за успех са 5% процента - а мизерията, която го чака, ако няма генетически заложени способности да е безгранична.

Ако се върнем назад в човешката история никога досега държавата (имам предвид Западна Европа) не е преразпределяла такава голяма част от обществения продукт от по-успешните към по-неуспешните индивиди. Осигурява се достъп до образование на всеки, който има възможности и желание да се възползва.
Но... можеш да докараш коня до реката, но не можеш да го накараш да пие вода.
dude3075
14 Авг 2011 15:10
Мнения: 3,462
От: San Marino
Ако дадеш на човек риба го храниш за един ден, ако го научиш да лови рибата си му даваш храна за цял живот
VOCI
14 Авг 2011 15:16
Мнения: 28,177
От: Antigua and Barbuda
Meat
[Златен]
14.8.2011 г. 13:57:39
.........Социалните отрепки открай време служат на тлъстите борсови акули да прикрият злодеянията си, поне да ги мистифицират колкото може.
И през Октомври седемнайста било същото.
Добави мнение   Мнения:371 « Предишна Страница 8 от 19 6 7 8 9 10 Следваща »