Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Накъде след Орешарски?
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:110 « Предишна Страница 4 от 6 2 3 4 5 6 Следваща
внимателният
08 Авг 2013 10:26
Мнения: 3,095
От: Bulgaria
Демокрацията е единственото нещо, което спечелихме в последните 23 години

А ето това дори не е пожелателно мислене, а пълен отказ от всякакво мислене.

Каква "демокрация" си спвчелил, ако мога да попитам?
Ние загубихме демокрация, ако сравняваме дори с тоталитарната диктатура.
"Печалбата" ни е, че вместо една партия ни яхат 3-4, до една по-диктаторски, по-корумпирани и несравнимо по-гнили и противонародни от БКП.

Каква "демокрация" сънуваш, като имаш пряка забрана /чл.12.2./ на политическа дейност за всички, извън партийните централи? Та дори и партиите да вземеш като цяло, пак правят по-малко от 5% от населението. На останалите, на мнозинството от 95% от хората, участието в политиката е изрично забранено.
Загубихме, наистина загубихме всички елементи на гражданското общество, каквито имахме, колкото и подчинени да бяха.

Къде са обществените организации от живково време?
През 1989 г. избирах комсомолски комитет, профкомитет и съвет на пълномощниците на трудовия колектив. Тоест участвах в изработването на политиките във важни области като кариерно развитие, социална дейност, охрана на труда, заплащане и управление на собствеността.
Конституцията от 12 юли 1991 г. изрично ни забрани участията в тези и във всички други политики.
Колко трябва да обиди разума си човек, за да твърди, че е "спечелил" демокрация?

Диктатурата днес ни разрешава да пускаме веднъж на четири години некви листчета без всякакво значение. Нали нямаше листче "тройна коалиция" нито през 2005 г., нито през 2013 г.? Какво "избираме" тогава и какво общо има подобна перверзия с демокрацията?
Не трябва кой знае колко да се замислиш, за да видиш, че днешната диктатура е стократно по-тоталитарна дори от живковската.
А за сравнение с истински демократичните страни изобщо не може да става и дума.

SvSophia
08 Авг 2013 10:28
Мнения: 36,140
От: Bulgaria
Имаш перо

Това е само едната страна на упражнението, другата е, като го имаш, как и за какво го употребяваш. А също и за скритата мотивация на употребяването.
бай Fiasko
08 Авг 2013 10:31
Мнения: 612
От: Bulgaria
Това е само едната страна на упражнението
???
внимателният
08 Авг 2013 10:37
Мнения: 3,095
От: Bulgaria
Мога ли учтиво да Ви помоля да не обиждате? Не се познаваме, не желая да Ви познавам, не сме били с Вас на една маса

Учтиво ще Ви отговоря, че не Ви обиждам.
Ако се припознавате в това, което казвам, следва да се позамислите. Ако греша, да ме опровергаете с аргументи. Ако не Ви интересува, да отминете.

Нали не съм дошъл на вашата маса да Ви чета на глас скромните си записки по срамното и позорно за всеки човек българско робство?
Гюроф
08 Авг 2013 10:41
Мнения: 2,722
От: Albania
Протестиращите искат партньорски отношения с властта, искат партньорски, а не властнически отношения между гражданина и държавата.

Мда!
Махай се е едно искане, преливащо от партньорски послания.И хич не е властническо, нищо, че властта се упражнявала в името и от името на мнозинството.
Абе ей!
SvSophia
08 Авг 2013 10:48
Мнения: 36,140
От: Bulgaria
Махай се е едно искане, преливащо от партньорски послания

Мдам, "Мразим ви" също прелива от партньорскост
Бай Илия
08 Авг 2013 10:49
Мнения: 2,234
От: Bulgaria
Внимателният, ще Ви послушам и ще се позамисля.
Tazmanetsdiv
08 Авг 2013 11:05
Мнения: 881
От: Bulgaria
Туткалчев
Tazmanetsdiv
08 Авг 2013 11:14
Мнения: 881
От: Bulgaria
Внимателния, направих си труда да ти прочета постингите, че гледам пак си се развихрил. Всуе, ресто, не струва, както и да се усукваш от теб смърди на ГРОБ. Много!!!
Nafarr
08 Авг 2013 11:28
Мнения: 2,780
От: 0
В "Мразим ви безплатно!" акцентите са три: и върху мразим, и върху безплатно, и върху ви, разбира се!

И без това, колкото и да го сучете, от писаниците или сученето ви - което дори не е разследване, - излиза, че единственият платен организатор - с акцент и върху единствения, и върху платен, и върху организатор, - е Ясен Генов.

Ами ако е така, вероятно си е заслужил парите!

Що не се организирате и Вие (отвратителен нов правопис!) за 80.000 и не спретнете някои и друг приличен митинг в подкрепа на Столетницата?

Защото самото понятие контрапротест не е издържано - според Конституцията ни, всеки има право да протестира! Откъде накъде ще протестирате срещу протеста на останалите?

Замислете се над това, лЯви демократи - и демократки - и ще Ви стане кофти (или тъпо, както някои превеждат "не по себе" на Даниил Хармс).

Венсеремос!


На въпроса на автора накъде - напред и нагоре!
Бай Илия
08 Авг 2013 11:32
Мнения: 2,234
От: Bulgaria
Защото самото понятие контрапротест не е издържано - според Конституцията ни, всеки има право да протестира! Откъде накъде ще протестирате срещу протеста на останалите?


Ами защото според Конституцията има право да се протестира. Не е ограничено, не е изрично заявено, че срещу "протеста на останалите" не може да се протестира.
дън
08 Авг 2013 11:35
Мнения: 951
От: Bangladesh
Гюроф
Мда!
Махай се е едно искане, преливащо от партньорски послания.И хич не е властническо, нищо, че властта се упражнявала в името и от името на мнозинството.
Абе ей!


Абе ей!
Доста ме е гнус и чисто физически ми е противно да коментирам откровено платени и полуграмотни "коментари", но....Някак си е ужасяващо цинични да се твърди, че дясноцентристката партия БСП и нейния кланово-етнически клонинг ДПС, които тялом и духом, обслужват криминализираната наследствено-номенклатурно-партократска олигархия и нейните тъповати и нагли изтърсачета, упражняват властта "в името и от името на мнозинството". По-скоро това са тези, които системно ограбват и унижават "мнозинството". А посланието на "мнозинството" е пределно ясно и конкретно, и най-вече е напълно легитимно....
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: дън
Yantar
08 Авг 2013 11:38
Мнения: 5,304
От: Bulgaria
Каква "демокрация" сънуваш, като имаш пряка забрана /чл.12.2./ на политическа дейност за всички, извън партийните централи? Та дори и партиите да вземеш като цяло, пак правят по-малко от 5% от населението. На останалите, на мнозинството от 95% от хората, участието в политиката е изрично забранено.
Е те такъв прочит на конституцията не бях чувал. Просто човек като се рови в интернет и хаотично чете каквото му падне, може да му щукнат какви ли не идеи. И защо да оставяме сравнението с другите демократични страни - моля, нека го направим. Да не се окаже, че конституцията ни е мимикрия на западноевропейските?
*
Но това, че по тоталитарно време сме били по демократични просто няма как да се коментира - нека всеки си реши за себе си. Иначе ще пусна един жокер - твоят и на повечето българи проблем с демокрацията, без да го осъзнавате, не е функция на самото политическо устройство на страната (защото това е демократичното такова), а с неефективността на съдебната власт. Това е сърцевината на проблемите ни. Но хората скандират пред Орешарски, защото... имало мафия. Ами Орешарски работи изцяло в рамките на закона и на правомощията си. Вандалите от жълтите павета искат по нерегламентиран начин Орешарски да си подаде оставка, вместо да искат съдебната система да функционира и наистина да обезсили т. нар. мафия. Второто е по-трудно и налага мислене. Не мучене и трошене на плочки.
Yantar
08 Авг 2013 11:40
Мнения: 5,304
От: Bulgaria
Мдам.
Референдумът като вот на доверие към правителството се нарича... избори!
Не. И съм обяснил защо. А ако не си разбрал - изборите бяха преди ок. 3 месеца. БСП се коалираха с ДПС и излъчиха правителство, за което гласуваха мнозинство от регистрираните народни представители.
Nafarr
08 Авг 2013 11:43
Мнения: 2,780
От: 0
Ето Ви и нещо за автентичната лява коалиция БСП...

из днешния информационен пул или поток

За огромен скандал с ромите, които подкрепят БСП в "Коалция за България" пише днес в. "Стандарт" под заглавие "БСП праща на съд коалиционни другари".

Хората на Тома Томов са поискали постове и оставки на "Позитано" 20. С ултиматум към Станишев ромите настоявали за оставки на зам.-председателя на БСП Евгений Узунов и на секретаря на Изпълнителното бюро Катя Николова. В противен случай щели да изкарат 30 хиляди души на протест и ще напуснат червената коалиция.

В БСП се говори, че лидерите на партиите сателити направили километрични списъци с предложения за назначения и мераци за постове по места след съставянето на правителството на Орешарски. Имало амбиции за дипломатически постове в посолства и консулства в Близкия изток и дори за съветници на Станишев в бюрото на ПЕС в Брюксел.
дън
08 Авг 2013 11:49
Мнения: 951
От: Bangladesh
БСП се коалираха с ДПС и излъчиха правителство, за което гласуваха мнозинство от регистрираните народни представители.


Прекрасна чисто дясноконсервативна и анти-конституционна формулировка....Т.е. това не е правителство на мнозинството от българските граждани и не ги представлява, а представлява интересите на една дясноконсервативна силно мафиотизирана номенклатурно-олигархична партия и нейния кланово-етнически клонинг....

Същите абсурди си написал и за "неефективната съдебна система". Съдебната система е част от политическата система и устройство на държавата. Когато това устройство конституционно и политически е неефективно и обслужва една криминализирана олигархия, задължително е и съдебната система да бъде същата....
Гюроф
08 Авг 2013 11:52
Мнения: 2,722
От: Albania
Давай дън, давай! От време на време и спри морен да обършиш потно чЕло.Малка площ бързо се обработва.
Газ! До дупка! Току виж...ама надали.
внимателният
08 Авг 2013 11:55
Мнения: 3,095
От: Bulgaria
Наистина партийното строителство е скучна, бавна и дълга работа и не се очакват резултати от днес за утре.Но пък мнооого, ама МНОГО им се иска беее

А защо си въобразяваш, че някому се иска партийно строителство, "беее"?
Точно обратното е и това е най-хубавото. Ще обясня защо.

Партийното "строителство" е алфата и омегата на действащата конституция.
Казва го направо: "Ако искате участие в политиката, стройте партии".
Иначе политиката за вас е ферботен, форбидден, запрещена, Дур! Гит борда!

Именно в това е феодалната й същност. Замисълът е прост - за да подчиним населението, го вкарваме в задължителни, феодални структури. Купуваме, заплашваме, сговаряме се, изнудваме, съблазняваме върхушките им и получаваме пълен контрол върху робите. Метода икономична и съвременна, тоест феодална.
Най-паче евтинка, като за стадо от третия свят. Даже дългосрочните проекти - "Проектът доган", "Проектът костов", "Проектът сакскобургготски", "Проектът първанов", "Проектът станишев", "Проектът борисов", "Проектът орешарски" - се откупуват стократно.

Найс, а?
Само дето напоследък взе да не сработва.
Оказа се, че 95% от хората първо изобщо се отказаха от политиката, а когато решиха да се върнат, се отказаха от "партийното строителство".
внимателният
08 Авг 2013 12:16
Мнения: 3,095
От: Bulgaria
Е те такъв прочит на конституцията не бях чувал.

Не си чувал, щото не си я отварял.
Я ми кажи колко прочита може да има цитираният от мен

Чл. 12. (2) Сдруженията на гражданите, включително синдикалните, не могат да си поставят политически цели и да извършват политическа дейност, присъщи само на политическите партии.

Просто е смешно да спорим. Можем да спорим например по текстовете на руската конституция, където правата на човека и гражданина са разписани в цял раздел с 48 члена.
Но каква дискусия може да има по алинейка-присъда?
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: внимателният
Бай Илия
08 Авг 2013 12:26
Мнения: 2,234
От: Bulgaria
Каква "демокрация" сънуваш, като имаш пряка забрана /чл.12.2./ на политическа дейност за всички, извън партийните централи?


Разпоредбата на чл. 12, ал. 2 има за цел да разграничи целите и действията на сдруженията на гражданите и политическите партии. Накратко, ако си направиш сдружение, не можеш да развиваш политическа дейност; за тази цел си има Закон за политическите партии. Иначе нещата ще се омешат; под формата на сдружение можеш да си направиш политическа партия и да издигнеш политически искания.
Това, че на олигарсите им се иска да ни държат в ограничено пространство, без "гък" и "мък", добре, съгласен съм, но не от текста не чл. 12, ал. 2 от Конституцията на Република България става ясно за тези им намерения.
Че у нас няма демокрация, като тази в Западна Европа, няма, с това съм съгласен.
Мисля, че имаше и Закон за сдруженията на гражданите, ще проверя.
Добави мнение   Мнения:110 « Предишна Страница 4 от 6 2 3 4 5 6 Следваща