Музикаутор Дейността им плаче за прокурорско разследване. Като почнем от несъбрания за последните 25 г. 0.5% данък върху носителите (дискове, CD, DVD, BD и т.н.) и свършим с мизерните суми отчислявани на музиканти, композитори и артисти, всичкото това на фона на похарчените 75% от събраните такси за "издръжка" на дебелите "музикауторски" търбуси... |
всичкото това на фона на похарчените 75% от събраните такси за "издръжка" на дебелите "музикауторски" търбуси... Те гледат да си вържат гащите, щото нали са с нестопанска цел, която не може да генерира печалба. Но като сложиш един куп хора на тлъстички заплати и си надуваш разходите, спокойно прибираш 75% от постъпленията от правата на музикалните творци, като остатъка проценти трябва да отидат не само за български изпълнителни, но и за чужди. Така че, както казах - става дума за едни пари. |
Хане, Приходите на авторите (не на продуцентите, не на изпълнителите) от "малките права" в момента са толкова мизерни всъщност, че не си струва шумотевицата. Истината е, че през последното десетилетие цени, минимални заплати и т.н. пълзяха нагоре, къде бавно, къде стремително, а хонорарите и ставките за авторство на практика не са мръднали от 90-те г. Ще се разберат, не вярвам да го докарат до съдебни дела. Честно казано, на мен ми е безразлично и ако се вметнах по темата, то е защото съм от малкото форумци, които все пак имат вземане-даване и с едната, и с другата институция. Зная как стоят нещата в някои западни държави, спомням си как беше по соца - творците винаги са прецакани. Близките на Моцарт не са имал средства да го погребат в отделен гроб - със или без авторски права. Да не говорим за нашите тук бедняци - български поети и музиканти. Йовков си е изкарвал хляба като драгоманин и банков чиновник. Събираха автори от бившите соц страни през 90-те на разни семинари да ни учат как да си съставим закона за авторските права - ту в Осло, ту в Братислава, ту в Констанца. Спомням си как зяпнаха от смайване, че в нашия тогавашен проектозакон изрично се подчертаваше, че идеите не са защитени от авторски права. | |
Редактирано: 3 пъти. Последна промяна от: ablepsia |
Как гледаш на държавна поръчка за музика, но не на принципа "те ви пари, правете каквото искате", а на принципа "имаме нужда от такава и такава музика, плащаме толкова и толкова, всеки е свободен да участва в конкурса, обаче ако крайния продукт не отговаря на изискванията - връща парите"? Така беше по соца. Имаше си съответните худсъвети. |
Спомням си как зяпнаха от смайване, че в нашия тогавашен проектозакон изрично се подчертаваше, че идеите не са защитени от авторски права. Мисля, че в цяла Европа е така. Заради Щатите.Където напр. Епъл има патент за умен пръстен, въз основа на една рисунка (виждал съм я), правена на коляно и няколко странички текст. И после всяка европейска фирма, която дръзне да продава подобен продукт там, трябва да й плаща, колкото Епъл реши. Не е хубаво това залитане на западната цивилизация по подобни "авторски" права, не е, и до нищо добро няма да доведе... |
Приходите на авторите (не на продуцентите, не на изпълнителите) от "малките права" в момента са толкова мизерни всъщност, че не си струва шумотевицата. Аз това искам - да се разкарат посредниците и парите да се получават изцяло от авторите.Защото сега негласно авторите са заложници на подобни "агенти", които уж ги представляват, но всъщност утре могат да ги отрежат от разпределение с едно намигване към YouTube например. А това дава лост за формиране на определени "културни течения" и невидима цензура според възгледите на съвсем външи за България сили - нещо, което е в разрез с културния ни суверенитет. |
Не е хубаво това залитане на западната цивилизация по подобни "авторски" права, не е, и до нищо добро няма да доведе. Прав си. И аз съм против системата в този й вид. Достъпът до произведенията на изкуството (не до плявата) трябва да е безплатен. Необходимо е някакво друго решение, за да могат все пак създаващите ги да свързват двата края. |
Стайнбек 04 Януари 2017 09:27. Ами това е БНР – Българско НАЦИОНАЛНО радио! Къде е държавата? Странно е, че СтрУйника продължава да си трае... |
много странно в страницата на музикаутор достъпни секакви документи, но правилата за разпределение НА ЧЛЕНОВЕТЕ - не! макар временно няма достъп... НО - това върши работа за придобиване представа! http://www.musicautor.org/images/docs/Tariff_Concerts.pdf като - във всички документи, касаещи авторските права, се обръща внимание за СПРАВЕДЛИВО заплащане на АВТОРИТЕ! като гледаме посочения документ виждаме, че заплащането на музикаутор е справедливо. даже по-вече, въпреки че тарифа от 2012 г - за БЛАГОТВОРИТЕЛНИ мероприятия вземат цената на залата като добавена в основата за изчисление! имате ли представа какви са цените за зали? но като четем устава на сдружението... КОЙ е автора? а това вече избива рибата: "създадено на основание член 134 и следващите от Закона за лицата и семейството" а междувременно: 134. (Отм. - ДВ, бр. 81 от 2000 г., в сила от 01.01.2001 г.) и следващите са отменени... а сме 2016 г.... | |
Редактирано: 3 пъти. Последна промяна от: ruff |
Щом Музикаутор е получила права и върху химна на България, то това издава еврейската й същност. Потвърждение за предположението е и подозрителната диспропорция между взети пари от авторски права и пари платени на авторите. А притиснатото от обстоятелствата БНР не трябва да страдалчески да въздиша и да преговаря с Музик Батур. Сега е настанало времето за преструктурирането му от свирещо в говорещо радио. Например, програма Христо Ботев може с лекота да се превърне в говорещо радио - 90 % реч, 10 % музика. Има безчет записи на радиотеатри, хумористични предавания, Златен фонд (при вопиеща необходимост може да се заличи от тях спорен музикален фон), записи предоставени от Европейското радио, фолклор и т.н. Апропо, странно защо от нова година изчезна радиотеатъра след полунощ. Дали и правата за неговото излъчване не са държат от Музикалните Батури? За поддържане на музикалната памет на слушателите радиото може да използва следната схема. Говорителят съобщава, например: - Сега ще чуете "Заблеяло ми е агънце" в изпълнение на Борис Машалов. След това в ефир зазвучава характерното припукване на грамофона плоча, а след 6 мин. и 3 сек. се чува отново гласът на говорителя: Защо я байно продади на тези върли касапи? Тодор си жално нажали, с медян си кавал засвири, като си с кавал свиряши сълзи мо кавал убливат. Не е изключено дяволският закон за авторските права да ограничи и произнасянето в ефир на части от текста на песните. Например изричането на "Аляна, галяна, пуртукаляна" - 55 ст., "Благадушка медена, шикиряна" - 80 ст., "Овдовяла лисичката, дилидо, дилидо, лидо, дилидо,със дванайсе лисиченца,дилидо, дилидо, лидо, дилидо" - 1.10 лв. Колкото повече закони за авторски права, толкова по-малко автори! | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Звън® |
"Приемането на нови членове се извършва чрез сключването на договор за членство, по силата на който новите членове отстъпват на сдружението управлението на техните права. Към договора за членство се прилага и писмена декларация от новия член, установяваща обстоятелствата по чл. 6, ал.3, придружена при възможност и с писмо от съответния ползвател, което удостоверява използването, а в случаите на възпроизвеждане и разпространяване – с екземпляр от съответния звуко- или видеоносител." това е условие за ПРИЕМАНЕ на член! чрез СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР! уникална държава! уникални закони! |
Това е нещо като пенсионните фондове - от вноските на осигуряващите се и евентуалната доходност, доколкото я има, си раздават огромни заплати, купуват се лимузини, кскъпи дестинации за командировки, луксозни офиси и после... сметките на хората на минус, а те чакат добавка към пенсиите си. Като се разлаяха кучатата по въпроса и се въведе някаква регулация, дано и в този случай стане така. В тази държава цари такъв разгул в нормотворчеството, което превърнато в стока за лична употреба на всеки, докопал се до властта. |
"Например изричането на "Аляна, галяна, пуртукаляна" - 55 ст., "Благадушка медена, шикиряна" - 80 ст., "Овдовяла лисичката, дилидо, дилидо, лидо, дилидо,със дванайсе лисиченца,дилидо, дилидо, лидо, дилидо" - 1.10 лв." то ако е така добре! всеки може си направи хесапа до де му стигат и да пуска до изчерпване на налиностите! но ОНЕЗИ работят в ПРОЦЕНТИ! от което си харесат! |
Колко малко е нужно, за да могат глупостите и глупавите да изчезнат от ефира. Музикалните, мисловните още са си там, а изглежда са вечни и във форума |
Спомням си как зяпнаха от смайване, че в нашия тогавашен проектозакон изрично се подчертаваше, че идеите не са защитени от авторски права. Никъде не се дава патент за идеи. Дава се за конкретна реализация. |
Обаче сега пуснаха Поли Генова. Явно хората сами дават право на БНР да им излъчва творбите. Ах, колко хубаво би било да има малко бунт на кораба. Обичам революции срещу монополисти! |
Никъде не се дава патент за идеи В САЩ можеш да патентоваш нова форма на лодка например, без да имаш изобщо лодката.Няколко чертежа и готово. Ето патента на Епъл за пръстена, за който писах: http://pdfaiw.uspto.gov/.aiw?PageNum=0&docid=20150277559&IDKey=&HomeUrl=http%3A%2F%2Fappft.uspto.gov%2Fnetacgi%2Fnph-Parser%3FSect1%3DPTO2%2526Sect2%3DHITOFF%2526u%3D%25252Fnetahtml%25252FPTO%25252Fsearch-adv.html%2526r%3D46%2526p%3D1%2526f%3DG%2526l%3D50%2526d%3DPG01%2526S1%3D Това не е ли патентоване на идея според теб? | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: Han |
В САЩ можеш да патентоваш нова форма на лодка например, без да имаш изобщо лодката. При теорията на авторското право стои въпросът, е ли шестоъгълната форма на молива право на интелектуална собственост или всеки може спокойно да си бичи шестоъгълни моливи, наред с кръглите такива? Та нали съвсем доскоро "Ейпъл" и "Самсунг" се съдеха кой е измислил черният правоъгълник... щото Малевич вече бе измислил черния квадрат. Ако не ме лъже паметта, проблемът с необходимостта от неочевидност на изобретателската стъпка възникнал тогава, когато в САЩ поискали да патентоват звънче за врата, направено от керамика, а не от метал. Така че материята за авторското право и сродните му права е много трудна и има изключително малко специалисти в областта. |