Още веднъж - не приписвайте на опонентите си своите мнения и мотивация с обратен знак. Същото важи за оня, дето само за грантовете говори Че защо някой би омаловажавал героизма, би развенчавал "митове", би отричал духовното робство... ако не за да изкара Освобождението някаква тривиална развръзка, която не заслужава внимание? Дори този ти коментар намеква за същото>>> Памфуций 12 Апр 2018 21:42 Макар в него да има повече логика. |
TheBahurKing 12 Апр 2018 19:15 Памфуций и Плътеник И от мен ! Страхотни изложения! Тва д4-5 е голем патриотар. При това руски, не български. Или съветски, все тая. |
А това трябва да бъде записано като предговор на учебниците по история за горните класове. Плътеник 12 Апр 2018 16:31 Отказът от мислене не е духовна свобода. Продължавате да живеете в измислено робство, сами зорлем искате да бъдете роби и потомци на роби. Стокхолмски синдром от най-чиста проба. Свободата е и поемане на собствена отговорност, но когато си имаме някого, който ни е виновен за всичко - някога, сега и завинаги - нямаме нужда от това, свободни сме от отговорности, аутистчета на Историята. Което води и до непрестанната нужда от някакъв Голям Брат, който да ни води през бурите на заобикалящия ни свят и вечно да се грижи за злощастните поробени инфантили. Вечно невинни инфантили. Ето това отношение към себе си е антибългаризъм. 24 карата. |
Памфуций 12 Април 2018 19:28 ...Демократската република на Каравелов, Левски и Ботев не се сбъдва... Интересно, коя ли е била "демократската република", вдъхновила възрожденците ни? Едва ли е тогавашна Франция, която за стотина години четири пъти сменя монархията с република и обратно. Последно през 1871 г. Пък и едва ли е била много "демократска" по онова време... Твърде сложната дори за просветени хора като тях Конфедерация Хелвеция също не е особено вероятен кандидат... | |
Редактирано: 3 пъти. Последна промяна от: Захария |
Памфуций, не е нужно да уфкаш и да призоваваш името Божие. Това дето си го написал за ролята на Цариграздсата партриаршия за гърцизма през Възраждането съм го казал и аз в поста си, дето си го цитирал. А и децата в 5 клас знаят за тая нейна роля, така че няма смисъл да блесваш, съобщавайки ни я. Оставам с впечатлението, че имаш някакъв проблем с разбирането на тезата ми за българския език и механизма на опазване на българщината. Той щото Паисий се е появил като архангел и е започнал да пише на български език и да ни говори за род, език и историческо право. Също - защо си мислиш, че тук сме чак толкова невежи, че да не сме чели житието на св. Георги Нови Софийски. И поп Пейо сме чели, и Матей Граматик (св. Никола Нови), че даже и житието на св. Лазар от село Дебел, писано два века по-късно. Оня светия, дето е изрисуван до св. Георги Нови на стената на църквата в Рилския манастир. Освен - тия християнски съдилища в империята отде ги измисли. На общините така ли са им викали? А кадийските мюсюлмански въз основа на какво съдят? На шериата. Е, къде се пъхат християните там и как ще бъдат осъдени? Според ден. Отивам да изкарвам пари за данъците. |
Освен - тия християнски съдилища в империята отде ги измисли. На общините така ли са им викали? А кадийските мюсюлмански въз основа на какво съдят? На шериата. Е, къде се пъхат християните там и как ще бъдат осъдени? Аз ги измислих. И съм дал статия да се чете. Относно болднатото - не е само шериат. https://en.wikipedia.org/wiki/Ottoman_law#Kanun И ето още една статия за четене: Rossitsa Gradeva, Orthodox Christians in the Kadi Courts: The Practice of the Sofia Sheriat Court, Seventeenth Century, Islamic Law and Society, Vol. 4, No. 1 (1997), pp. 37-69 Там пише: The attitude of Balkan Christians to Ottoman rule has been subject to various, often contradictory, assessments. In this essay I examine one aspect of this subject, namely, the Christian attitude toward the sheriat court as a judicial institution, as reflected in kadi sicils from Sofia and other Balkan cities and in documents issued by Orthodox Christian ecclesiastical authorities from the sixteenth to the eighteenth centuries. Examination of these sources reveals that Christians frequently chose the sheriat judge over that of the church courts. In most cases this behaviour can be explained by the desire of the Christian litigants to seek out the court that would provide the most favourable solution to the dispute. The participation of Christians in sheriat court proceedings strengthens the impression that they did not avoid the sheriat court in practice, despite the hostility manifested by Christian religious authorities toward such behaviour. Indeed, the sources point to relatively smooth relations between the two communities in the Ottoman Balkan provinces in the period immediately preceding the national awakening of Balkan people |
Има описание как шуменският еснаф налага глоба и наказание на свой член-мюсулманин и публич.ото изпълнение на присъдата от властите. След кримската. Като свидетелят отбелязва, че тъй като майсторите абаджии станали повече българи се стигнало до това. Целият град се събрал на чаршията да гледа туй чудо, а самите еснафи били горди че събрали кураж. Ставало за пръв път да посмеят да наложат закона над османлия. Та тъй-малко като автоцензурата днес, както и проблема с натрупването на критична маса от желаещи да се налагат писаните норми. |
Чоки , тоя "турчин " много бел бе. Кой е рисувал тия картини и кога. Значи да обощим. Казаци с калпаци, , араби , османлии с тюрбани са беснеели над бащино ни огнище. Значи от Кажказ до Арабия и от Черно море до Адриатика , живее трудолюбижо население което си подреьда къщичата и се труди. Идват тия разбойници и искат да работи за тях. Естествено мъжете ги е нямало в момента за да защитят жените си. Значи с аналогия на днешното време .В Бурса се заражда една " ислямска виртуална държава" османлиите , баш като днешната "Збрани от кол и въже" , която иска населението да работи за тях.С ятаган създават османската империя в която нито за миг не стихва съпротивата поне 50 години. После възникжа хайдутството , което в днешно време не зная защо е забравено. Значи това население е с една кръв. Преди османците това население е имало държава , която е развивала култура и е запазила културата си въпреки всияко. Така изяснихме миналото , а сега да видим какво да правим с бъдещето. Как да възродим самосъзнанието на тези хора ? Ами вижте имената им. 1. Като наяало да им кажем че сме една кръв и разцеплението и войната не водят до добро? Да градим култура на основата на мир , което е същността на тоя народ и тая кръв??? | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: rorik |
24/7 нон стоп турска пропаганда - стращно ефективна статия, проф. дървингов Как мислиш, плащат ли им на форумните османлии? |
Ето още малко турска пропаганда. Кой е написал това? Когато издади фермана, В неговите си славни дни, За черковните ни правдини, Радостни, братя, бъдете, Султана благодарете Вярно ся Богу молете, Боже поживи речете, Султан Абдул Азиза Че той за нази смили са, И много ни добро направи Че ни от Гърци избави, От фенерските владици, От беломорските гладници. Те като вълци давяха Нази, до сетня душица, да ся учим не ни оставяха, Нас верна царска раица, Сега ся вече свободихми, Като жив народ са явихми, Нека ся радва сега наш народ, Че и той на царския живот, И в неговите славни дни, Видя народни правдини. Нека викнат с един глас, Сички други като нас, Нека екнат вси полета, Да живей нашия цар, Със славни и дълги лета, Нашия мъдър господар, Че той с нас милост стори, Много добро направи, Гръцка гордост събори, И нази от тях избави, Боже Султана поживи, Харижи му дълги дни, Царството му сохрани, Дълголетно и безконечно, На добър ред настани, Да пребъди до край вечно | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Плътеник |
24/7 нон стоп турска пропаганда - стращно ефективна статия, проф. дървингов А на ураджиите "патриоти", които никакво ново знание освен "Даваш ли даваш, Балканджи Йово" и никакъв чужд аргумент не могат да вкарат в главите главите си, плаща ли им се?Как мислиш, плащат ли им на форумните османлии? |
Ето още малко турска пропаганда. Кой е написал това? Плътеник , Нашите като са подписвали васалство са давали дъщерите си за жени на османските "султани" . Що никъде не пише кои са майките на тия "султани" а и бащите им ко са. Защо българите са участвали на страната на един или на друг "султан" и какъв по кръв е бил тоя "султан османлия" ?? Дали българите не са ги разпознавали като свои? Защо така "турците" ревниво крият това? | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: rorik |
Още малко от същия Киряк-Стефчовец: Любезни мои читатели, Знаеми и незнаеми приятели, Тази книшка кога четете, Дето ви е сега в ръцете, На меня не се смейти, Но добре разумейти, Прочитети мойта история, Вижте от коя съм катигория, Аз бях просто силачи, Клето и бедно сирачи, Моя ся баща помина, На 1842 година, На 6 години останах, Тогази аз захванах, Летя пасох селски телце, Зимя хранях чужди овце, Кога ушетам в помита, Тогис отивах да чита, Нямах друго средство, Нито от баща наследство, До хиляда и 847 лято, Пасох телците на селото, От тогис зех учение да диря, Отидох на манастиря, Там две години ся поучих, Много малко ся научих, Научих да чита на книга, Рекох туй за меня стига, Кой ще ходи йощи да издиря, Нали изучих до край псалтира, Тугиз излязох из манастиря, Тръгнах печала да диря, Видях за друго нищо не струвам, Зех да учителствувам, На горе на долу по селата, Твърде с малка заплата, На малко ставах доволен, Защо за много не бях достоен, (Чим малим недоволен) (Той болшаго недостоен) От тогис до сега ся трудих, хеле ся малко посабудих, Откак зех вестници да прочитам, И по-учени от мене да питам, Зех към учението повод, Разбрах ще е нещо народ, Зех народа си да обичам, За доброто му да тичам, Зех да мисля свободно, за всяко дело народно, Колкото и да съм простак, Но все разбирам нещо пак, Разбирам, че нашия народ, Иска към наука повод. Иска съ наука да ся развива, Стига до сега дето са свива, И дето стоя в тази простота, Та е станал за смях на света, Дойде му времи да се сафиреса, Да погледни, и той хората где са, Где са стигнали с наука, От нея имат всяка сполука, Царя ни дади пълна свобода, Нека ся молим синца на Бога, Той да харижи на царя здрави, На Султана Абдул Азиса, Чи той ни много добро направи, И за нази самси смили са, Та издаде фермана, В неговите славни дни, За нас много добре стана, Видяхми народни правдини, Сега нека Султана благодарим, И към наука да вървим, Ако успявами на напред, Ще стигнем на добър ред, В неговите славни дни, С тес народни правдини, Сега в този добър час, Нека викнем с един глас, Боже Султана поживи, Харижи му дълги дни, И в широката му държава, Мир, любов и слава. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Плътеник |
rorik 13 Апр 2018 09:33 Мнения: 15,616 От: Bulgaria Скрий: Име,IP Чоки , тоя "турчин " много бел бе. Кой е рисувал тия картини и кога. Ти нарани гадовете , оплеви двора и излезе на припек с лаптопа ! Тоа турчин мое да е бел куту глис , може макья му да е българка , ама куту са гу бастисали турците да става еничерин , вече е друга вЕра и друга намЕра ! Он че заколи макья си и утрепе баща си , сестра си в робство ше продаде тоа ламер , оти му е збрЪкан веке чипа , шо каа Мадридския крадец ! И унуй не са казаци , ами черкези да ги е ! Ти кво се напиняш у таа тема , куту у врачанско са биле кът турците ? У мойто село Галиче веднъж са минАле и галичани ги изклАле и они не са повторИле ! Те така ! Айде варай се ! |
Плътеник 13 Апр 2018 09:46 Ето, дежурният по тема бди Здравей, дежурен! Кажи още нещо за Шария и земи почини малко. Кога застъпва бонго? Искаме и за мита за Батак. |