GAN /Ю/ ГО ТРИЙ, БЛАГОДАРЯ за "осветляването" ми по темата! АМА аз вече "отлитам" към "Черната дупка" на СЪНЯ ! До утре !!! |
Анонимен 44 , Майкъл Мур получи наградата на Кан не защото е умен а защото умее да манипулира ! Та ако си със КЕРИ и МУР който е със него значи няма как да не ти кажа че си социалист ! Още повече че и доказателствата ми идват ей така без да съм ги викал ! Нашата Михайлова от СДС дясна партия ще ходи при левите във Щатите на гости при партията на КЕРИ ! Има ли логика това което си пуснал , и ако има то значи популизъм ! Няма лошо , но това е положението ! А ако знаеш как го освиркаха на излизането със наградата , мъка ми е ! Съжалявам че бях там и не бях на работа за да ти покажа (на снимки )какво ставаше ! ПП- А щом Франция не харесва нещо си го казва без задръжки , въпреки наградата ! (Както и аз де )! |
По принцип, аз съм от тия дето като чуят култура и се хващат за кобура. Не смятам, че духовността може да се пре(по)дава, да се дефинира и категоризира. Можеш да нагъваш Макдоналдс и пак да си лягаш и ставаш с Бердяев ... след като параграфа ни постна химна на Америка, аз ще си постна една песен дето сега ми се е набила в главата от новия албум на KMFDM- WWIII WWIII lyrics I declare war on the world War in outer space I declare war in a nutshell War all over the place I declare war on every government War against all odds I declare war on your inner sanctum On your blood thirsty gods I declare war on the axis of morons All out war on complacent consent I declare war on the war against drugs Rape and Slaughter of the innocent War on big brother Warmongers and profiteers War on your dogma dubya Armageddon's engineers War in a heartbeat I declare war on so-called civilization World trade globalization Organized desinformation War on ambassadors of pretense War on MTV and CNN Macdonald's walt disney and bethlehem On christina britney and eminem I declare war on the world of anti-choice On violent unilaterality On the amassment of murderous high-tech toys And all crimes against humanity War on the moral majority On corparate.com imperialism On mindlessly bumbling stupidity And police-state terrorism Worldwar three - be all that you can be |
И аз мога само да призная смелостта на Хокингс да си признае грешката в теориите си след 30 години. За мен той е истинско доказателство за неограничеността на човешкия разум. |
Тенденции мирового развития Сейчас в Европе и Америке назревает новый фазовый переход, очень интересный момент. ======== Вполне вероятен распад евро-американского блока, и чуть ли не раскол западной цивилизации. Причем трещина проходит даже не столько по линии Атлантики: Америка - Франко-германская континентальная Европа, сколько внутри самих США. Жесткое противостояние на последних президентских выборах это показало. За Гором стояли гигантские транснациональные корпорации, финансовые и медийные структуры - то, что по разному называют элита богатого Севера¦, глобальная элита¦, сверхэлита¦. Такое понимание Сверхэлиты идет в русле концепции Lновых кочевников¦ известного идеолога глобализма Жака Аттали (бывшего советником президента Миттерана, а позднее - президентом Европейского банка реконструкции и развития). Интересующихся отсылаю к его книге LЛиния горизонта¦ (она написана в начале девяностых - более поздние работы Аттали не размещены в Рунете). Он говорит о господствующем классе будущего, до предела компьютеризованного и перемещающегося по свету в зависимости от того, куда направляются финансовые потоки. Такие люди ни к чему не привязаны. Не зря единомышленником Аттали являлся Элвин Тоффлер, на страницах своей книги Метаморфозы власти, превозносивший концепцию брака на время (остается проблема с воспроизводством нового класса - надежды здесь возлагаются на суррогатных матерей, генную инженерию и т.д.; пока, правда, дело идет туго J). Но данный взгляд отличает внутреннее противоречие. Новые кочевники не производят впечатление подлинной элиты. Они лишены устойчивости - пыль, несомая ветром. Да и их перемещения, как сказано выше, регулируются финансовыми потоками. Это, скорее, не кочевники, а овцы (хотя и породистые, стоящие денег). Гейдар Джамаль пропагандирует иной взгляд на Сверхэлиту. Он утверждает, что она состоит из потомков феодальных семей Европы, которые, с наступлением Нового времени, адаптировались к рыночным отношениям, сохранив свою прежнюю сплоченность. Формированию этого слоя во многом способствовало и образование всемирных колониальных империй. Принадлежность к Сверхэлите характеризуют элементы вечности: независимость от политической и финансовой коньюктуры. Не зря Джамаль называет ее коллективным фараоном (царем-жрецом, а не каким-нибудь Летучим островом!). Важны даже не деньги сами по себе (все более виртуализирующиеся) а право принятие решений, возможность определять течение событий. Контраст между представителями Сверхэлиты и, скажем, российскими олигархами еще более разителен, чем контраст между ресторанами для избранных и забегаловками наподобие Макдональдса. С этой точки зрения, даже современные очень удачливые финансисты (типа Сороса) не входят в избранный круг и играют роль технического обеспечения вырабатываемых Сверхэлитой планов. Хотя, со временем, у них появляется шанс. Пример - семья Ротшильдов, восхождение которой связано с событиями Великой французской революцией. Некий курфюрст, спасаясь от террора, доверил первому Ротшильду свое недвижимое имущество в управление. Когда произошла Реставрация монархии, тот вернул все по списку (попробовал бы не вернуть!). Но заработанное сверху осталось Ротшильду в качестве компенсации. Теперь это далеко не самая богатая, но имеющая очень хорошую репутацию и громадное влияние семья. Таким образом, пресловутые новые кочевники, по данной концепции - всего лишь промежуточное звено между Сверхэлитой и мировым Гарлемом. Эдакая внешняя партия Оруэлла, члены которой мечутся между надеждой вскарабкаться наверх (довольно иллюзорной) и страхом скатиться вниз (вполне реальным). Классический американский истеблишмент Джамаль не причисляет к Сверхэлите, называя разновидностью контрэлиты. Данная точка зрения разделяется ныне многими. Американскую правую элиту называют атлантистской, в противоположность мондиалистскому глобализму (Александр Дугин, Основы геополитики). Сама себя она иногда именует Новым Иерусалимом (Патрик Бьюкенан). Действительно, формообразующая эмиграция в Америку происходила именно в период образования Сверхэлиты (17 - 19 века), из чего видно, что США создавали не уживавшиеся с последней люди. Особое могущество американская контрэлита приобрела в двадцатом веке, последовательно усиливаясь после мировых войн, когда Европа лежала в развалинах. Но, начиная с шестидесятых, Сверхэлита успешно возвращает одну ключевую позицию за другой (используя, по выражению Сергея Кургиняна, наработанное за века умение играть вдлинную). Это Сверхэлите дается тем более легче, что у нее имеется могущественный союзник в самих США - Демократическая партия (еще с той самой поры, когда демократы отчасти выражали интересы рабовладельческих южных штатов). Отсюда и такая двойственность американской культуры - с одной стороны, пуританские телепроповедники, смертная казнь в половине штатов, претензии к Клинтону по поводу отношений со стажерками. С другой - ставшая уже привычной распущенность американских фильмов, политкорректность и т.д. Вполне вероятен распад евро-американского блока, и чуть ли не раскол западной цивилизации. Причем трещина проходит даже не столько по линии Атлантики: Америка - Франко-германская континентальная Европа, сколько внутри самих США. Жесткое противостояние на последних президентских выборах это показало. За Гором стояли гигантские транснациональные корпорации, финансовые и медийные структуры - то, что по разному называют элита богатого Севера, глобальная элита, сверхэлита. Буша поддерживают крупные, но чисто американские корпорации плюс военно-промышленный комплекс - "Контрэлита". Это люди жестких правых взглядов, не одобряющие моральную вседозволенность (и начавшаяся борьба Шварцнеггера за нравственность в Калифорнии - тому пример). Фактически, борьба идет за определение роли Америки - быть ей Новым Иерусалимом - Сияющим городом на холме (Патрик Бьюкенан), использовать свою мощь, дабы изолировать себя от мира, погружающегося в хаос. Или стать Четвертым Римом и взять на себя управление этим хаосом. Либо миром будет править американское правительство, с протекцией для американцев. Либо - Мировое (о котором мечтали Горбачев и демократы), включающее в свои ряды представителей местных элит: нефтяных шейхов, советскую номенклатуру, японских миллиардеров и т.п. Во втором случае, миллионы простых американцев (и европейцев) ожидает опускание и приближение к уровню массы остального мира. Отчасти так и происходит - за последние полтора десятка лет доходы корпораций выросли многократно, реальное материальное положение большинства граждан США не изменилось. Во многих странах Европы, к примеру, повышается пенсионный возраст, сокращаются пенсии. Советского Союза больше нет - незачем и соревноваться с ним в подъеме благополучия масс (имеются, конечно, и другие причины - демографический кризис, эмансипация финансового капитала от реальной экономики и т.д.). Сверхэлита чрезвычайно сильна, ее поддерживают местные элиты. Но она не имеет собственного военно-политического кулака (каковым сейчас размахивает Буш). Отчасти, попыткой создания этого кулака и является процесс формирования Новой Европы (но только отчасти). Интересно, что наличие сверхэлиты признают и, как ни странно, разделяют негативное к ней отношение, даже такие антиподы, как политолог Сергей Кургинян (с его проектом союза США, России, Израиля и Ирана против Европы, суннитского ислама и Китая), и Гейдар Джамаль (один из идеологов политического ислама в России). Даже сейчас еще возможно блокирование сторонников Нового Иерусалима в США с исламскими фундаменталистами. Данные силы уже имеют опыт сотрудничества (поддержка моджахедов во время советской акции в Афганистане; затем поддержка талибов; взаимодействие с босняками и албанцами-косоварами; давние контакты с Саудовской Аравией и т.д.). Этот альянс не только прагматичен - как ни странно, у него имеются некоторые идеологические обоснования. В Америке присутствует пуританский фундаментализм, типологически схожий с фундаментализмом ваххабитов и также обращающийся к своим авраамическим корням. С другой стороны, над союзом с мусульманами усиленно работают и представители Новой Лапутании. Интерес Европы к исламскому миру объясняется многими причинами. Здесь и дешевые рабочие руки, и большая обеспеченность наиболее важными для современной экономики природными ресурсами (60% всего разведанного углеводородного сырья и гораздо более дешевого, чем в России) и некоторые психологические особенности мусульман (например, вежливость и уважение к интеллекту). Есть и бессознательное влечение фемининного постмодернистского мира к маскулинности ислама. Романтическая история между леди Ди и сыном мультимиллионера Доди Аль Файедом - тому персонифицированный пример (вероятно, вмешались спецслужбы, которые не могли допустить, чтобы секреты западной элиты через заблудшую овцу английского королевского дома утекали на Восток). Наконец, в Европе уже порядка двадцати миллионов выходцев из стран мусульманского мира и их число будет неуклонно возрастать (с необходимостью заменяя выходящих на пенсию французов, немцев, голландцев). Идея смешения народов, видимо, близка сердцу Сверхэлиты (еще одна идея, кстати - сохранение экологии). Имеется и концептуальное обоснование подобного союза. Постмодернистское общество характеризуется отказом от модернистской идеи блага для всех (отраженной в классическом либерализме и марксизме). Речь теперь идет о благе для избранных. Прямо такую мысль озвучить решаются немногие (чаще в специальных источниках), поэтому на вооружение взят постмодернистский тезис отказа от оценочных критериев. То есть будьте сами собой, живите в соответствии со своими традиционными культурными нормами. На практике для одних это означает обладание всеми благами цивилизации, для других - прозябание в грязных лачугах без какой-либо надежды на лучшее. Это напрямую подводит к альянсу некоторых элементов Архаики с хозяевами постиндустриального мира (о чем так красочно написал А. Панарин в своей книге Искушение глобализмом). Предполагается, что туземные вожди инкорпорируются в глобалистскую элиту, сохранив ответственное управление своими нищими соплеменниками (подобная концепция, кстати, отчетливо прослеживается в характере российских реформ). Но в случае с исламским миром данный альянс выгладит неискренним с обоих сторон. Лапутяне-глобалисты надеются привязать к себе элиты Ислама, одновременно разложив и сделав безопасными его массы. Но неизвестно, получится ли в данном случае то, что так удачно было реализовано на постсоветском пространстве. Отсюда все эти недовольные разговоры о не желающих интегрироваться в свободное западное общество мусульманах. Действительно, последние не хотят, чтобы их дети пополняли стройные ряды сексуальных меньшинств. Такие вот отсталые люди. Многие мусульманские лидеры надеются, со своей стороны, что Запад, пораженный новым гностицизмом, выест себя сам и богатейшее наследие достанется им естественным образом. Как это однажды уже произошло в отношениях Римской империи и варваров. Здесь необходимо в двух словах коснуться проблемы гностицизма (от гнозис - знание). Так назывался сложный комплекс тайных учений, возникших одновременно с христианством и развивавшихся одновременно с ним. Поскольку гностицизм был как бы темным двойником христианства, языческие римляне долгое время не вполне различали эти течения. Но главными отличиями гностиков были: негативное отношение к материальному миру, как творению ненастоящего бога и таинственность, окутывавшая всю их деятельность. Как следствие отрицательного отношения к миру гностики проповедовали отказ от брака и деторождения. Многие из них были аскетами. Но часто гностики практиковали беспорядочные сексуальные связи и групповой секс, поскольку это не способствует продолжению жизни. Данная практика чрезвычайно напоминает современную ситуацию в развитых странах. Из чего видно, что за так называемым Lжизнелюбием¦, пропагандируемым СМИ скрывается влечение к смерти. Лев Гумилев охарактеризовал гностицизм как антисистему в своей яркой статье Этносы и антиэтносы (или в книге Этногенез и биосфера Земли). А духовное родство демиургов современного постиндустриального мира с древними гностиками прекрасно показал Александр Неклесса в работе Трансмутация истории. (Неклесса А.И. 2002. Трансмутация истории. ? Новый мир, 9.): Отличительной чертой гностицизма является особый статус материального мира, как области несовершенного, случайного; как пространства ?плохо сделанного земного и человеческого космоса, для которых естественны произвол, инволюция и самоотчуждение. Бог обособляется здесь от чуждого ему творения, трансформируясь, по сути, в аристотелев перводвижитель; миру же присущ тот же механицизм, что и у язычников, нет лишь страха и пиетета перед ним. Характерны абсолютизация роли зла, презумпция отдаленности и неучастия ?светлых сил в земных делах при близости и активном соучастии в них сил темных, а также вытекающий из данной ситуации деятельный пессимизм. Кроме того, гностицизму свойствен глубокий, порой онтологичный дуализм, который предопределил специфическую антропологию (к чему мы еще вернемся). Речь идет не о сложных кодах соединения разнородного, как, скажем, в дохалкидонской полемике о сочетании двух природ в Богочеловеке, но о двух породах людей, о двух жестко разделенных слоях в человечестве: высшем и низшем избранных и отверженных, являя радикальный, обостренный элитаризм. Другой родовой признак эзотеризм , эволюция степеней посвящения и практика создания особых структур управления, скрытой власти, действующей параллельно власти официальной, но невидимой для нее; структур, подчас применяемых и используемых во вполне прагматичных целях. Еще одно немаловажное свойство это, конечно же, специфическое абстрактное, системное мышление, любовь к строительству бесконечных миров, числовых, нумерологических систем и т. п. (см. также: "А.И. Неклесса. Неопознанная культура. Гностические корни постсовременности. М., 2001.". На Западе имеется и еще одна контрэлита. Это так называемые Новые правые являющие собой радикально-консервативную оппозицию либеральному глобализму, оппозицию со стороны Традиции. Их идеологи, наиболее известным из которых является Ален де Бенуа обращаются к индоевропейскому культурно-мифологическому наследию. Но, как и Сверхэлита они питают изрядные надежды на ислам. Еще духовный отец Новых правых Рене Генон, певец Золотого века принял эту религию. И здесь также существует определенная двойственность отношений. Новые правые снабжают своими идеями политиков наподобие Ле Пена или Хайдера. А те, в основном, опираются на бедные слои, недовольные конкуренцией со стороны иностранных (прежде всего мусульманских) рабочих. Поэтому программа таких лидеров, во многом, строится на призывах типа Франция для французов, Голландия для голландцев и т.д. А это, в свою очередь, создает потенциальную базу для сотрудничества со Сверхэлитой и проектом золотого миллиарда. Косвенный пример такого гибрида - экзотическая фигура покойного голландского политика Пима Фортейна. Исламский мир и сам весьма неоднороден. Есть два вида светских режимов - квазизападного типа, наподобие турецкого или египетского, и квазисоциалистического (правда, вторых почти не осталось - одним из последних был иракский). Есть и два типа фундаментализма, соответствующие двум главным течениям в исламе - суннизму и иранскому шиизму (последний также идет на спад в период после имама Хомейни). Большинство светских правителей желали бы инкорпорироваться в Сверхэлиту, но они непопулярны в собственных обществах. Несколько особую позицию занимают правящие круги Саудовской Аравии (с одной стороны - центр пуританского ваххабизма, с другой - стабильная бедуинская монархия, имеющая гигантские доходы от продажы нефти). Сейчас умные радикальные лидеры ислама стараются расширить число потенциальных союзников. Один из идеологов российского политического ислама Гейдар Джамаль говорит о необходимости сближения со всеми левыми антиглобалистскими силами. Таким образом, ислам, из массовой, но достаточно специфичной и не принимаемой слишком многими религии превратился бы в стержень борьбы с силами заката человеческого развития. Но пока в антиглобалистском движении задают тон феминистки, неомарксисты, пацифисты, экологисты и стихийные поклонники Великой богини. Еще один игрок на глобальной сцене - Китай. Политолог Сергей Кургинян убежден, что союз этой страны со Сверхэлитой также будет неискренним. Ибо глобализм предполагает разрыхление государства в пользу транснациональных институтов властвования. И, в этом случае, выиграют негосударственные системы: корпорации, кланы, некоторые религиозные организации и т.д. Положение Поднебесной в этом отношении двойственно. С одной стороны, китайцы - самый многочисленный и сплоченный народ Земли, который сможет уверенно чувствовать себя в глобальном сообществе. Но, с другой - они всегда так гордились своей империей, что вряд ли от нее добровольно откажутся. Поэтому здесь Кургинян предполагает некую игру, имитацию разгосударствления, что неизбежно будет замечено и вызовет нарекания. Другим потенциальным союзником Китая часто называют мусульман. Сэмюель Хантингтон в своей работе Столкновение цивилизаций даже описал гипотетическую Третью мировую войну, где Китай действует в союзе с Японией и Исламом. Проблема в том, что в самой Поднебесной обширные северо-восточные районы населяют мусульмане и здесь есть соответствующее сепаратистское движение. В целом, Китай проводит осторожную внешнюю политику, к чему имеются серьезные основания. Надо отметить геополитический аспект проблемы. Геополитика постулирует разделение мирового пространства на сакральные Море и Сушу. Атлантисты - либеральные пираты-торговцы против евразийцев - континентальных автократов, обитателей хартленда - сердцевидной страны. А борьба происходит в зоне римленда - береговой страны. Александр Дугин без колебаний относит Китай к римленду. Но с этим трудно согласиться. Во-первых, Китай слишком великая цивилизация, чтобы считать его неким буфером. Во-вторых, бесспорен континентальный характер этой цивилизации. И в третьих, Китай традиционно делится на Северную и Южную части, резко отличающиеся друг от друга. Южный Китай как раз и можно охарактеризовать как римленд, с его торговыми приморскими районами, пиратством, интенсивными обменными процессами. Но Северный Китай - страна солдат и чиновников всегда доминировал в политической сфере. Как известно, идет уже третье десятилетие китайских реформ. За это время страна достигла очень значительных успехов. Но, в первую очередь, реформы осуществляются на Юго-Западе, традиционно склонном к инновациям. И он может попытаться выскользнуть из под контроля Севера (такие планы разрабатываются в определенных враждебных Китаю кругах, иногда просачиваясь в печать). Кроме того, меняется социальная структура общества, семейные традиции (типичный представитель старшего поколения рос в многодетной семье, молодой - как правило, является единственным ребенком; огромно численное преобладание юношей над девушками и т.д.). Нечто подобное уже происходило в некоторые периоды истории Поднебесной, например, в период Старшей династии Хань. Тогда, дабы как-то канализировать огромную разбуженную энергию страны, императорская власть начала серию масштабных войн на севере, западе и юге. Какую политику изберет нынешнее руководство страны, покажет будущее. Но надо отметить, что, несмотря на суровую риторику, китайскую политику, на протяжении большей части истории не отличала агрессивность. Итак, мир - это очень сложная система систем. В одно и то же время в ней протекают, переплетаясь, различные тенденции, тренды. Они часто противоречат друг другу и не всегда ясно, что в мире возобладает и как это отразится на нашей жизни |
Каквото могли написали и Дайнов и ЧичоФичо. Добро или лошо - има го. Обичат Америка, хвалят я и т.н. Има за Францията, има за Стамбул, за Канадата и т.н. Ама що нема ни един пътепис, ни един спомен за матушката, за Рассеята, за Есесесеря? Я се вижте колко сте. Името ви е легион! Напишете нещо - да четем, да се радваме, да задаваме въпроси... |
Kaily, много ми е интересно откъде си придобила такава подробна представа за Америка, че заключаваш за материалното благоденствие за сметка на духовната нищета на другите. За мен духовната нищета на българите си е наша грешка: поамериканчваме се, но вземаме само най-лошото от Америка, тоест впечатляваме се само от най-лошото. Това, че американците може би искат ние да тънем в духовна нищета и ни манипулират си е друг въпрос. И на Майкъл Мур му беше платено да манипулира американската общественост да гласува против Буш и много хора се вързаха. Виждам, че ти имаш и лични впечатление от Майкъл Мур. |
чичо Фичо, пак да те питам - какво е деноминация при вас, още ли е вероизповедание ? При нас не е - все още е финансов термин. Ще прощаваш, Nothing personal, just business |
Грациане, от това, което Америка представя на света-оттам съм го придобила. Ако разпространяваше духовност, щях да кажа, че разпространява духовност. Ама сега да ми се твърди, че е толкоз духовна, че водещите и книги могат даже и на плажа да се четат...това за мен е толкова духовност, колкото ти ако кажеш примерно, че можеш да си построиш къща сам самичък, такъв майстор си. И да ми дадеш пример как си си боядисал прозореца и половината стъкло останало неомазано. Разбирам от защитаващите тук "американската духовност", че всъщност защитават свободата да печелиш пари като висша проява на духовност. Прочети в После това: "Всички споделяме обща съдба, но американците ни я избират" |
В отговор на антиглобалисткия миш-маш на руски пуснат от ника Кейли, а също на напълно коректния въпрос на Хугин защо няма поне една хвалебствена статия за матушката Рассея, както има за Америка: * 1. Алвин Тофлър, драга ми Кейли, който е споменат в горния текст, е много хуманистичен и жизнеутвърждаващ автор. Той, например, беше един от адептите на теорията за конвергенцията (сближаването на комунизма и капитализма) и развиваше футуристичните си идеи за постиндустриалното общество. В неговите книжки можеше да прочетеш за щастливото семейство, което изкарва прехраната си от домашния компютър и не е принудено да ходи по фабрики и канцеларии. Беше даден даже образец на бъдеща любовна лирика свързана с новите технологии. В България Тофлър беше преведен в началото на 90-те години (на неща писани още в 70-те), дотогава беше забранен. В 80-те години отявления комунист (но иначе нравствен човек) и мой преподавател акад. Н. Ирибаджаков го громеше безспир. Кейли, можеше да си направиш труда да го прочетеш поне на родния си език - "Третата вълна"и "Шок от бъдещето" ги има на български. Та моя законен въпрос е - за какъв е напъхано името му в горните несвързани антиглобалистични лепетения? И защо постваш на руски, а не на английски? * 2. Хугин, едно от нещата, които могат да поразят съзнанието на един норнамален човек тук, в Америка, е тоталния цинизъм на част от източноевропейците, особено онези произлезли от бившия Съветски съюз. Веднага правя уговорката, че има и много мили, работни, обичащи семействата си хора сред тях. По традиция, обаче, тези последните са от по-образованата част на бившия съюз. Но градския съветски лумпениат надминава всякакви очаквания. Тук за първи път чух и видях за т. нар. купен брак. Много руски тетки уреждат американското си гражданство като се женят фиктивно за американци. Обяснявам - омъжените за американци жени получават веднага зелена карта, а гражданство след само 3 години. Сумите за уреждане на подобно нещо варират от $5000 до $15000 в зависимост от възрастта и расата на жениха. Това, което най-много ме впечатли е, че съответните руски лели говоря за тази бизнес сделка с не по- различен тон от онзи с който купуват "немецкая салями" или "масковская". За мен ще остане завинаги в тайна произхода на парите за подобни сделки (имам определени предположения). * Цинизмът на градския руски лумпениат обаче не свършва с това. Ред други, далеч по-малки и незначителни сделки, се правят всекидневно - развеждане на руски семейства (които иначе си живеят заедно) за да се получават социални помощи, купуване на скъпи дрехи за да се изфукаш една събота в някои от мнгобройните руски ресторанти на Брайтън бийч (а какви мутри са им собственици) с тях и после тяхното връщане в магазина и получаване на пълната цена. * Това е - соцреализмът в крайна сметка възпита цинизъм и безверие у масите, произведе стоков фетишизъм и лакомия - логично последствие от многогодишния строй на постоянен дефицит. Законът беше поставен извън закона, религията (а с това и донякъде народната духовност) беше стъпкана, унизена и управлението й поето от отявлени ченгета. Днес берем плодовете на "православното скотство" (по Ботев) - изгонване и убийства на свещеници при пълно незачитане на волята на паството. Чакайте бе, не беше ли църкавата отделена от държавата? Не е ли тя гражданско самоорганизиране? Не е ли православният народ, който трябва сам да реши частните си църковни проблеми? Какво прави тогава полицията в тези дела? Защо е на страната на ченгетата от Тошево време? Значи ли това, че сегашното правителство застава зад ленивите и корумпирани чернокапци у които за духовност и възвисеност не може дори да става дума? * И още нещо – за какъв аскетизъм може да говорим във все още гладна и ненаситена Източна Европа? – истинският аскет произхожда само от общества, където е имало изобилие, като св. Франческо от Асизи, син на богат търговец. Прочети горе Фичо по-внимателно. Той и хГенчо са писали доста по форумите за гностицизма и съвременната му най-известна форма – талибанството. Отричането на сетивния свят, на цивилизацията, навличането на жените с бурки и затварянето им в къщи е плод за “кисело грозде”, на плебейски бунт, каквото е било и богомилството, и сектата на “скопците” в Русия. Официалното християнство винаги е отричало тези екстремистки манихейски секти, в осоновата на които е дуализмът – духовното е от Бога, материалното – от Сатаната. За християнина всичко е от Бога, християнските деца славят цялото творение, учат се да се възхищават, както казваш, на тревичките и птичките, на майчинството (Богородица “приснодева”, но не наметната с бурка, непорочно зачатие, пиета), на семейството (светото семейство). Християните славят и учението, мъдростта, дори, както знаеш, песните, иконите и виното. Християнството тълкува рационално св. Писание – традицията на библейската екзегеза и херменевтика. Всичко това е част от християнската духовност. Човек, който не е познал изобилието, не може да бъде аскет – той първо гледа да се наяде. Затова и проблемът със затлъстяването в Америка – затлъстяват черните, хиспаниците, бедните бели – хората, които за пръв път имат достъп до обилно хранене. Богатите на Пето авеню и Бевърли хилс изглеждат като недохранени. |
Дървинков, тъй като знам, че Фичо няма време да се занимава с глупости ще ти отговоря кратко аз. Този смешен въпрос го задаваш вече за втори път и ти беше отговорено от един друг форумец- архиман. Реших просто да го препостна : За сведение на последния питащ - лат. denominatio oзначава вероизповедание. Учете чужди езици, за да не сте прости като владици (пардон за неволната рима, но май трябва да пропиша стихове). Поздравявам Фичо за уравновесеното и аргументирано мнение. Надеждата ни е, че русенският митрополит Неофит, който е почти единственият, настроен прозападно, ще стане следващ патриарх. Разбира се, ако проруското и прогръцкото крило в Синода не му видят сметката. |
"Човек, който не е познал изобилието, не може да бъде аскет – той първо гледа да се наяде. Затова и проблемът със затлъстяването в Америка – затлъстяват черните, хиспаниците, бедните бели – хората, които за пръв път имат достъп до обилно хранене. Богатите на Пето авеню и Бевърли хилс изглеждат като недохранени. " ......................................... ......................................... .................................. ЕВРИКА! НАЙ-ПОСЛЕ ИМА обяснение на данните от последните проучвания в България, които сочат, че процентът на БЪЛГАРИТЕ с НАДнормено тегло постоянно расте през последните 10-тина години! ЯСНО е, вече, че българите "за пръв път- след КомунизЪма!- имат достъп до обилно хранене." А преди 1989 г. са били БОГАТИ /като онези от Пето Авеню и Бевърли Хилс/ и поради това са "изглеждали като недохранени"-сиреч, "соцперверзизъм" !!! Става ЯСНО и защо Махатма Ганди и бил "аскет на аскетите"- човечецът просто е "познавал изобилието" в колониална Индия ! Същото се отнася и за всичките индийски гурута, йогита и т.н.-преди и сега!- както и за разните му там тибетски лами... И за Христос става ясно - бил е аскет, защото преди това и ПОСЛЕ е познавал Богатството и Изобилието"!!! ЯСНО става и, че след някоя и друга година Демокрация в България, след като СИТЕ БЪЛГАРИ познаят Изобилието- СИТЕ БЪЛГАРИ ще станат аскети и САМО ще приличат и ЩЕ изглеждат на НЕДОХРАНЕНИ- ама НЯМА да са такива, а ще са Онакива- като онези от 5-то явеню и Бевърли хилс! НАПРАВО, ЩЕ СА СИ СИТЕ БЪЛГАРИ ЕДНИ ДОСУЩ "МАХАТМАГАНДИЙЧЕТА"И "БЕВЪРЛИХИЛСЧЕТА", А САМО В ПАСПОРТИТЕ ЩЕ ИМ ПИШЕ, ЧЕ СА БЪЛГАРИ! АЙДЕ, НЕ ОСТАНА...! НАСАМ НАРОДЕ!!! |
И не рефлектирай собствените си блянове върху мене. За пари не съм споменал никъде, дори и между редовете. Ти си май гладна кокошка, която просо сънува. |
Гущере, къде видя злоба и завист? опитвам се да бъда адекватна и да наблюдавам онова, което е, а не онова, което ти се опитваш да ме накараш да видя. Това обвинение в злоба и завист изглежда е толкова модно, колкото и онова в комунист и комунизъм. Или всеки, който не мисли като теб, е злобен? За какво да завиждам? Имам ли нет? Имам ли компютър? Имам ли легло и подслон? Сега всеки си прави вече сметката дали е готов да продава съществото и същността си за повече от това, или смята, че животът е свещен и даден от бога, та не е редно да го използва като разменна монета за кола или къща. Зависи от ценностната система, както вече стана на въпрос... Кое е по-важно за теб-твоята собствена същност и нейното развитие или колата и материалното благоденствие. За какво да завиждам? За това, че си избрал материалното? Човек може да има всичко, което си поиска, стига дае готов да плати цената за него. Е, на мен цената за това, което ти смяташ за ценно, за мен цената за него е твърде висока. Не съм готова да разменям късчета от себе си за материално благополучие. Въпрос на свободен избор, нали така? Но да твърдиш, че свободният избор включва задължително избора на материално благополучие на всяка цена е малко бая пресилено...нещо като-имаш свободен избор, ма си длъжен да избереш свободата да печелиш пари. |
Откъде съдиш, Kaily, че съм избрал материалното? За това говоря. Така както съдиш мене, базирайки се на някакви стереотипи, по същия начин съдиш и Америка. |
Нели, що за обяснение е това за деноминацията? Как ще означава религия на латински? Самата дума религия каква е, ако не латинска? Деноминация етимологически означава 'кръщавам' или 'давам име на нещо'. Фактът, че се е оформило Презвитарианско крило в църквата, което се нарича така, не означава, че думата означава религия. |
Нели: …едно от нещата, които могат да поразят съзнанието на един норнамален човек тук, в Америка, е тоталния цинизъм на част от източноевропейците Вярно е, че за европейците американците изглеждат задръстени и изперкали. Но при Чичо и Леля това това е в маниакални форми. Съдейки по тях, всеки би намразил Америка, но какво им е виновна тя?? |