Пейчо, как "смяташ", Светия синод, що не го обяви за светец? Чакай, пиша за Левски, не за незнайко... Ха Ха. |
Милчо, а защо Христос изгонил търговците от храма, корените са много назад, ти ги знаеш, кво биле казале гърците....хаХА ето отговора, заради лакомията Редактирано от - Пейчо Пеев на 18/2/2006 г/ 17:26:42 |
Пейчо, ама аз ще взема да се захласна по твойте "кратки бележки по световната история" Темео данайос/от светците, като Левски/, ет дона ферентес... Ха Ха... |
Милчо, Левски е като Христос, учител по модерното общество, кратко било, абе за да разбираш ти трябва слот |
ГРЕШКАТА НА проф. Ив. Унджиев Васил Иванов Кунчев - Левски, е роден на 6 (18 н. ст.) юли 1837 година. Съобразно редица съзнателно или не изопачени факти и обстоятелства от неговата биография се осмеляваме да твърдим обаче, че не посочената 1837 г., а 1846 е истинската година, през която е роден Апостолът на българската свобода. 1872 г. Призори на 27. ХІІ. е заловен от турската полиция в Къкринското ханче близо до Ловеч. 4.І.1873 г. по време на първия му разпит пред съда в София В. Левски разкрива самоличността си и ни оставя, чрез протоколираните му думи, единственото пряко доказателство за възрастта си. 6.ІІ.(ст.ст.) 1873 г. Апостолът на българската свобода е обесен в София на възраст точно 26 г. и 7 мес. Редактирано от - SultanBg на 18/2/2006 г/ 19:21:26 |
Ценя изключително много Стефан Чурешки, но тази му статия е по-скоро конформизъм спрямо установеното политически коректно статукво на култ към Левски. В други свои писания като "Християнство и История" позицията на Стефан Чурешки спрямо Левски е доста по-различна. Апелът да се опрем на Левски за да оправим бакиите на атеистичната ни република ми напомня перманентия апел по тоталитарно време да се вънем към Ленинските тезиси, ленинските норми на партиен живот за да се оправели бакиите на развитото социалистическо общество - лека му пръст и дано се не връща повече. Никакво връщане към Левски не може да оправи това, което е натворено с обилното позоваване и оправдаване с Левски. Левски е пределно и до невъзможност употребен от всякакви категории републикансктващи диктаторчета, чужди агенти и корумпирана политическа "класа". Като се почне от партии като земеделците, социалистите, комунистите, СДС-тата, и Атака-та, и се свърши с Доган, комуто Левски също е кумир (поне по негови думи). Всички се кланят на кумира Левски и всички взаимно се мразят до откат на обменни начала. В името на Левски са правени такива национални погроми, безобразия, предателства, терористична антидържавна дейност и омерзителен слугинаж на чужди сили, че поддържането на култа към него има единствено за цел да спаси от заслужено осъждане на няколко поколения републиканстващи национални предатели и затъпели от демагогия идеолози на "прогреса". Републиканската идеологическа машина отдавнв поддържа култа към Левски в качеството му на отрепка за избърсване на гузни съвести. Други неща ни трябват за да излезем от батака натворен от републиканската революционерщина и анархистичен атеизъм. Други личности, съвременници или предшественици на Левски могат да ни бъдат по-добър пример И Стефан Чурешки много добре ги знае. По-добре за тях да беше писал, щото колкото повече са в забвение за сметка на преекспонирания култ към личността на Левски, толкоз повече ще затъване в блатото. |
Според мен дискусията за Апостола би трябвало да е надпартийна. Партийно-политическите интерпретации по темата не фелат - като тезата, че идеите на Левски не съвпадат с тези на БКП, но съвпадат с ВМРО. Националните герои не подлежат на напасвне към политически платформи, по-скоро ние простосмъртните би трябвало да се напасваме към своите апостоли |
По един перфектен начин Апостолът на свободата е фиксирал с абсолютна точност истинската си възраст за идните поколения между 26 и 27 години. Пред извънредния съд в София през януари 1873 година Левски е изрекъл истината за възрастта си, на пръв поглед неопределена - между 26 и 27 години. Тази истина е и действително отразеното в протоколите на съда. Той е бил на 26 години и 7 месеца, или пък същото е да бъдеш на 27 години без 5 месеца. |
Да, Левски бил противник на руския царизъм и казвал "който ще ни освободи, той ще ни зароби". За Левски революцията била наша си българска работа. За Бенковски обаче знаем, че казал "моята цел е постигната вече... а Русия - тя нека заповяда". * Бил, всяко американско дете ще ти каже, че от българските герои няма по-близък до Джеферсън и Хамилтън от Левски. А че комарджията и мошеника Симеон бил български герой - може, ама герой на някой нов Алеко. |
Чичо Фичо, вярваш ли си като пишеш, че всяко американско дете шe mи каже, че Левски може да се сравнява с Джеферсън и Хамилтън?Размя ме истински .По-точно всяко американско дете/сигурно има и изключения/ не знае дори къде точно се намира България.Както и да е.Лаф да става. А за Симеон нека оставиме бъдещето да покаже.Доколкото разбирам от писанията ти, през 2000 година си осъзнал за необходимоста от "изваждането на досиетата" и "закон за лустрацията".Е, може да изминат още 10- на години докато осъзнаеш, че Симеон е много важен и полезен за България, а в исторически аспект е много по-значим от такива като Левски. Симеон е мошеник и комарджия точно толкова колкото ти считаш себе си за такъв. |
Странна работа. Като че ли Султан БГ се опитва да върне дискусията към същината и, а не към теснопартийните дрязги. Аз останах с впечатление, че той/ Султанът, де/ е български турчин, а вие? Както и да е. Опитах се дебело да ви намекна, че няма смисъл да превръщате Левски в партиен байряк, просто трябва да го почетем. Защото той ни обединява - огромното мнозинство от форумците - не ни разединява. Няма да влизам в тази дискусия. Просто ще ви припомня един христоматийно известен факт. Стихотворението се казва "Обесването на Васил Левски". Авторът е Христо Ботев. Титан на словото и духа. Главното действащо лице в историята - едно селско овчарче от Медвен, Котленско. Да, това същото овчарче, дето пише в "Записки по българските...", че е учило френски от надписите на магазините и кафетериите в Русчук. Ето оригиналът на Ботев: "И твой един син, Българийо, виси на него. Със страшна сила псета и вълци вият в полето..." Овчарчето обаче, нали е гениално/конгениално овчарче, преместило съзнателно запетаята. И станало: " И твой един син, Българийо, виси на него със страшна сила. Псета и вълци вият в полето..." ------------------------------------ Толкова за силата на думите и смисъла на идеите. Сега - поклон пред Апостола! И пред Ботев и неговия редактор - овчарчето от Медвен. Редактирано от - риж на 19/2/2006 г/ 18:21:24 |
От както се помня винаги съм се потрисала от традицията в България да се чества смъртта (убийството/обесванети/просто умирането) на дадена личност, а не нейното раждане. По този повод - в момента подготвяме концерта на дечицата от българския хор и училище в Ню Йорк за 1/3/8 март. Имахме малък естетически спор с другата учителка. Аз настоявах по-големите да рецитират Хаджи Димитър, но не "Обесването на Васил Левски" от Ботев. Предлагах й да го заменим с част от поемата на Вазов за Левски. Логиката ми беше следната - това са деца, повечето под 10 годишна възраст. Не смятам, че е уместтно наред с "Мама казва, че и баба някога била мъничка", "Мила моя мамо, сладка и добричка", "Колко мило, колко сладко е при мама и при татко", "С гъдулка тръгнало щурче на пролетна забава" или "И самодиви в бяла премена" да декламират "граванът грачи грозно, зловещо", "стърчи аз видях черно бесило", "жените плачат, пищят децата". За мен Левски е повече "манастирът тесен за мойта душа е", "че благата дума, че правото дело, че светата правда, изказана смело...са много по-мили на Господа вишни, от всичките химни и тропари лишни". Да не говорим, че за децата е далеч по-разбираемо "о, бесило славно! по срам и по блясък ти си на кръста равно". Но аз съм мек човек, след няколко минутен спор с тази мила жена, в който бяха намесени емоциите "не си представям 3 март без Левски на Ботев", кандисах. И все пак - не е ли време да помислим кой точно образ на Левски да представяме на децата си - Вазовия или Ботевия. И кой празник да празнуваме - обесването му или раждането и живота му. Съгласете си, че историята е тази, която ние всички разказваме на децата си. Това, което те чуят и почувстват до 15-16 години е онова, което ще остане в тях за цял живот. Ако трябва да сме точни, аз не си представям 3 март само без "Жив е той жив е" и "настане вечер, месец изгрее". Великолепно, етстетизирано, нищо излишно. |
"От както се помня винаги съм се потрисала от традицията в България да се чества смъртта (убийството/обесванети/просто умирането) на дадена личност, а не нейното раждане. " Нели, абсолютно съгласен съм с теб в това ти изказване.Но мисля, че знаеш, че в България съществува "култ към смърта"/некролози, открит каскет, съприкосновение с умрелия за последно сбогом, поставянето на починалия у дома му/. |
Нели, мила, с цялото ми уважение към един толкова толерантен, нежен и чувствителен човек като теб, защо не отидеш да търкаляш аспиринчета? Левски не е Вазовото тълкувание, не е и Ботевото, не е и твоето, не е и моето, мила! Не спестявай на невръстните душици как грачи гарванът. Или как един велик син на България е качен на въжето и: "...виси на него със страшна сила!" Кажи им /го просто и ясно - за техния свят/, те ще те разберат! |
И още нещо изцяло в подкрепа на Нели! "Честват" такива годишнини, правят "мероприятия"само оперирани от разум тъпи чиновнически муцуни! Ние просто правим поклонение/преклонение/помен/панихида... Права си за това, Нели. Редактирано от - риж на 18/2/2006 г/ 19:34:52 |
Нели, човек празнува рожденния си ден, смъртта влиза чрез идеята за възкресението на Исус, смъртта е начало, за мен по.важно е раждането, но различни начини за оставане в паметта, и горе, силата на стиха е в един, и пак трактовка е запетаята |
Не е грешка Нели. Всички сме се родили, но единици са дали живота си като жертва пред олтара на отечеството. Много са били приковавани на кръста, но един е възкръснал. С мисълта си Левски и Ботев са заковали във времето човешки качества актуални още векове. Сякаш вчера са писани статиите на Ботев и за сега болни и актуални “проблеми”. Человеческото развитие което сочат надхвърля националните рамки и ги превръща в световни гении. |
Пейчо, кво е това слоп?, а що пък Христос? Той иска свобода и равенство за "народа си", прави комитетски организации, за въоръжена борба и събира пари за оръжие , никъде не предлага другата си буза, като го ударят, кълне се в кама и револвер, иска чиста и свята република, и никъде царство, божие...нежели да е бил дякон. Е, кам го тука Христос или така... да сме интересни си пишем за Джеферсън дори..., а що не декабрист например или Ян Хус? Чуждопоклонници смотани... Ха Ха |
Риж, прав си, че не трябва да се развяват "политическии партиини спорове" по повод на, която е да е личност свързана с българската история.Но , нима, комунистите 60 години вече не използуват името на Левски точно за партиини цели."чиста и свята република". А нима си чул или прочел някъде за "нечиста" република, па макар и в метафоричния смисъл , в които е използувана тази дума. Комунистите ни учеха да казваме " Аз обичам Родината си".Родината не се обича, а се обича маика , баща, брат, сестра, любим.Родината се уважава.Не зная в такъв смисъл от друга държава да се казва "Аз обичам Родината си". Та, в контеста за използуването на името на Левски от комунистите- това им беше необходимо, защото наи-големият враг на комунизма е монархията и по този начин промиваха мозъците на бъдещите поколения като им втълпяваха чрез думите на Левски колко лошо и опасне да се живее в мохархическо устроиство. Б България, днес, няма монархо-комунистическа коалиция.Това отново е внушение на комунистите, за да размият и омърсят образа на наи-големият им враг-връщането на монархията.Симеон сам не меже да представлява мохархическата идея и партия.Я само погледни, кои бяха наи-големите монархисти - Тренчев, Жоро Марков и много като тех, които бяха използувани за омаскаряването на монархическата идея. Виж колко хора от НДСВ са истински монархисти -цифрата върви към нула.Уважавам Симеон , защото сам се бори срещу комунистическата напаст била тя представена като СДС, БСП, ДПС или НДСВ. |
Затварям си очите, съсредоточавам се по методиката на Кашпировски (за де се зачете руското участие) и си представям честването на 3-ти март в училището на Нели без Ботев и Левски и на фона на българското и американското знамена, кръстосани. Директорката на училището чете доклад на тема:"Как народните герои Джеферсън, Хамилтън и Левски са се борили за утвърждаването на либелралните теории в световната политика". Съдоклад "Как и защо САЩ освободиха от робство братския български народ" (годината на освобождението и поробителя не се съобщават от съображения за сигурност). Дете-отличник по "български език и литература", облечено в ковбойски дрехи рецитира "Родна реч, омайна сладка..." в превод на английски. Детският хор пее:" Мила моя втора родино, ти си земен рай..." Родителите припяват, просълзени от умиление. Някои трият насълзените си от умиление очи и навлажнените си обонятелни органи с носни кърпички, а други с ръкавите на официалните си костюми, останали им от абитурентските и абсолвентски балове в България. Мили родни картинки! Редактирано от - Zmeja на 18/2/2006 г/ 21:32:29 |