Гусин Фотоне, Не го кори така яко "афторо", той и да не разбира много, може да се научи. Пък и да не се научи (Леонардо да Винчи нема да се върне, други времена са), важното е, че го боли за състоянието в българското село и поставя проблема за дискусия. Вчера (не те видях тук, явно си запразнил) тук се водИ люта битка по повод участието на една симпатична (не само като вид, но и като журналист) млада авторка, и некои колеги набързо я сръфАха. Та, малко повечко търпимост и толеранс не са вредни, според мен. Бъди здрав и с най-добри чувства и уважение към теб ! "Учи за да си слуга на апаш или мутра". Това ми напомни, защо дойдох тук на Марс, точно на днешния ден преди 19 години ! Как бързо си лети времето/животът ("мааму стара", бе казал някой тук). |
Продължаваме да си внушаваме , че няма нищо по-лесно от това , да върнем една историческа форма на трудова кооперация в "предшестващата" , след като общото движение и със "зигзазите" му , тече в противоположната ни посока . Селото - Градът , Словения , Булгаристан и яко чукане на отворена врата . А домината на Труда в общия ни живот иде от неговата Обществена природа . Някой така се излибералчиха , че чуят ли за Общество , луди стават . Бая ще патим с отношението ни към Труда , като към "селска работа" , а заводските ни площадки - в баничарници и празни складове обърнахме ... |
Г-н Ламбовски, епа оно според вашата статия излази че у София гражданьте са са само два файтона - болшинството от останалите са нашенци от трънско Vute-Graovski-Трънски, едно с едно не уйдисва!??? |
Учи, мама, за да не работиш" Майка ми и баща ми, лека им пръст, ми казваха - учи да не блъскаш като нас. Превратен смисъл влага авторът и доста участници в този израз. Той не означава точно да се учи, за да не се работи, а да се учи за да не се работи тежък, изнурителен и ниско производителен труд, а да се работи работа, която работят учените хора. Ама на някои им е по-лесно да представят нещата, че ученето е било пропагандирано като начин да не се работи въобще. ПП. Да повторя още един път - не е едно и също "учи, мама, за да не работиш" и "учи, мама, за да не работиш като мен". Последните две думички се изпускат, а не бива, те имат своя смисъл. Редактирано от - Mitev на 25/5/2010 г/ 14:15:06 |
Доста примитивна статия с задължителното хулене на предишните, за да се хареса на настоящите. Кога ли ще се отървем от този начин на писане. Обезлюдяването на селата и концентрирането на населението в един-два голями града е световен процес за държави с размери като България. То в по-голямите държави е нещо подобно и също няма нищо общо с социализъм и капитализъм както в в по-малките държави. Става дума за това, къде и какъв труд се използва. Селското стопанство беше арена на огромен обем ръчен труд, който рязко се замени с машини, но в България не в тази степен, каквато е сега в развитите държави. Две неща са основните, но не са нормално разгледани в статията - индустриализацията като световен процес и вече типичното за България - демографската катастрофа след 1989-та година съчетана с огромната циганска раждаемост. Отделно в България даже не е "противопоставянето" на града със селото, а разделението на София и на останалите, леко презрително наричани "прованса". В случая с България по-голямо значение има демографската катастрофа и по-малко значение има факта, че с връщането на земите на село, всъщност селяните останаха без поминък и щат не щат хукнаха към градовете. |
Митев, И си прав (макар и седнал), и не съвсем, защо ? Много родители тогава искаха децата им да "вземат вишето", за "да не блъскат като тях", и тук си прав. НО: постепенно "тапията" почна да се възприема като "ключ" към настаняване на топли "клатику-ни" длъжности и стана символ именно на "скатаването" - да се получава заплата без труд, да мине работното време, па било то и в четене на вестници и пиене на кафе. Затова и "нямаше безработица пр социализЪма". Щото работата, дето може да я свърши един човек с нормална интензивност и уплътняване на работните 8 ч., изкуствено се разхвърляше между още двама, и после тримата взимаха една и съща заплата... Това уби(ваше) мотивацията у добре работещите и желаещи да напреднат хора, които "клатику-ите" веднага обявяваха за "гадни кариеритси". То затова (една от причините) се и срина тоя строй (или да ?). Това бе практиката, за красивата теория сега не говорим. |
Селото и циганите Селото и мутрите Това е типично за България през последните 20 години. Работи някой си на разпокъсаната, но негова си земя и какво следва? Първо идват циганите и му крадат реколтата, а после идват мутрите и му налагат ниски изкупни цени на останалата неокрадена реколта. За какво да работи? За да храни циганите и мутрите ли? Изхода при демокрацията е ясен - ако е по-млад, беж към града, ако вече не е толкова млад, може да си сади само малко зеленчуци в двора само за собствено ползване, ако и тях не ги окрадат и толкоз. Виж преди демокрацията не беше така - първо не беше толкова лесно да се преместиш в града, особено в София и второ, циганите не смееха да крадат толкова много. Редактирано от - XYZxyz на 25/5/2010 г/ 16:02:33 |
с две думи - на софииския клон има толкова много маимуни , че е пред счупване , и цялото дърво се е наклонило до земята. |
Old mad, въпросът ти е зададен неправилно- не Банкя какво е бе , а кого. Преди "Банкя" "е бе ше" само Цветелинка, а днес "е бе" цяла България. |
Митев, пропуснал съм да добавя интелигенцията, но става дума за селяните. Аз така съм го учил.Дружески, да, но не класи.Единствената класа беше работническата, затова един трудоден беше стотинки, а работниците се разписваха на няколко пъти по-големи заплати от началниците си.Земеделските пенсии бяха 20 лв. и мисля, че основанието за това е именно, това че и с малкото дворно место, така наречената "бащиния"селянинът е независим, самоизхранва се и това много добре, се знаеше от партийните идеолози, които по този начин доограбваха народа.Тази "бащиния", която не можеха да отнемат я бяха преименували от "частна" в "лична".Думата "собственост"си беше опасна и тя е раздел между системите. Далеч съм от мисълта да поучавам, който и да е.Казвам мнението си. Редактирано от - Diver N на 25/5/2010 г/ 14:46:29 |
Това, за което пише авторът е парадоксалният на пръв поглед шамар по оптимистичната теория за българския народ на Иван Хаджийски, който като всеки модерен левичар вярва неустоимо с социалното инженерство, в правилността на изнасилването на историята за да се прескачат исторически етапи в името на светлото бъдеще. Възбезбожна теория, масово приета на въоръжение в самообявилата се за национелен елит прослойка от масонизирани модернисти още от времето на "национал"-революционерите. За съжаление този шамар хвърля българската нация в нок даун, от който хич не е ясно как ще се съвземе и дали като се съвземе няма да е още по-оглупяла от преди. |
селяк, разстояние на 10 км от града е предградие за средната класа, бе човек, какво село. Що не се обади някой от генгерлиците, които вероятно има предвид авторът, та да разкаже от първа ръка как е. Старците магазин и фелдшер нямат, ти се "праскаш" с нет и сателит. |
"Виж преди демокрацията не беше така - първо не беше толкова лесно да се преместиш в града, особено в София и второ, циганите не смееха да крадат толкова много". И мутри/мутреси нямаше ! Само официалните (портретите им висяха по стените, особено видими - при манифестации и официалните празници !) |
Tim мили , Всъщност , говорим за едното и също в различното му време , сиреч и всякак , не във времето му . В някак , общата ни диагноза се свежда , до "дефицит на история" ... |
"Имаше доходи от концесии на находища в земя, която беше принадлежала на дядому.Тя представляваше пасища, но при продажбата бяха запазили право на собственост върху подземните богатства." Митев, Хемингуей и дядо му. |
Българското село ще претърпи възраждане, когато кариерите в селското стопанство станат привлекателни. В момента заради разпределението на земята, множеството посредници и арендатори и липсата на кооперативна инвестиция този отрасъл е неспособен да създаде добре заплатени кариери - само спекуланти и търговци на земя и старо желязо. Отговорът е връщането на нещо много наподобяващо ТКЗС, но по демократичен път. Реалността е, че това ще носи ползи на всички - тоест вместо принудата под страх от бой и разстрел, водещото ще бъде личния интерес. * Проблемът с малцинствата ще бъде решен със създаване на работни места, успоредно с намаляване на социални помощи, криминализиране на непосещаването на училище до 8ми клас и налагане на закона ако някой посегне да краде. Може да се използва жандармерия и армия да следи за спазването на закона. В Щатите примерно често се използва Националната Гвардия срещу марудери - особено от малцинствата (спомням си последствията от Катрина в Луизиана). * Въобще реалността е, че път за спасение има. Но трябват смели реформи от които първоначално ще боли, но в последствие ще има огромни ползи. А тъй одумвания "селски манталитет" е функция на сегашното състояние на държавата - той ще изчезне с икономическото развитие и образованието. * Колкото до образованието - сещам се за разпадащата се система от училища, библиотеки и читалища из Българската провинция. Функцията на тези учреждения трябва да се засили и да се търсят всякакви инициативи за популяризиране на четенето и развитието на хората. Полза от дупенето по джамии няма - това свободно време трябва да бъде в четене и учене. Също интернет със свободен достъп (и подобаващи филтри ) е необходим за всяко читалище в България. |
Разделението селяни-граждани може да е интересно за социолозите, но за мен не е толкова съществено. Според мен важните разделения са например: - Хора, които искат ред и законност - престъпници, тарикати и далавераджии - Хора, които си изкарват прехраната, като създават нещо, което е полезно за тях и за другите - хора, които искат да живеят на чужд гръб - Хора, които имат професия, с която да се изхранват - хора без реална професия, независимо от образованието им. _______________________ Покажи неуважение към георги първанов (гоце), пиши името му с малка буква! Блогът на Манрико Редактирано от - Manrico на 25/5/2010 г/ 15:19:25 |
OLDMAD, освен деца и внуци има и пра-внуци, и племенници, и деца на племенниците, и т.н та дори и чужди деца. Остава ти така да живееш, че: 1. да ги дочакаш и 2. да ги научиш с благодарност да вземат от теб. А тези две неща както знаем не се случват лесно, от самосебе си. Генек, ако беше лесно градският българин да си стегне къщичка на село и да устрои приемлив съвременен живот на себе си и семейството там, всички щяхме да го направим. Все пак, има единици, които успяват. С много мерак, немалко лишения и готовност да приемат бъдещите неудобства, извънредно много усилия и вероятно, липса на суета. Уви, не всички сме като тях. И аз се изненадвам, че все още има съвременни, стандартно разглезени хай-тек деца, които с радост зарязват всякакви джаджи и повтръснали им развлечения, за да тичат на воля по селските поляни, заедно с малкото останали животни. |
Самуил , това дето си го писъл за Горби, Шумахерци , Бекер, Мекер, Граф...ами това се все хора милионери. Могат да си позволят да водят качествен живот и да живеят в по качествена среда каквато е селото. Ако си обикновен средностатистически блъскаш се у "урановата мина" наречена град за парчето какво село. И блаженни са тия дето от време на време могат да излизат от тия еко клоаки градовете. |
Хунвейбински въпрос: “Защо се крие истината, че тези, дето се обозначават като демократи, хем са необразовани, хем са мутри, хем са апаши.”. Осветляващ отговор: Защото утайката на българското общество така се е развихрила, вече 20 години наред, че е заляла всичко отгоре до долу и скоро няма да се слегне на дъното, където й е мястото. Подвъпрос: И кой я развихри така тази утайка? Подотговор: Неудовлетворената жажда на част от българското общество за реванш и отмъщение. Надзаключение: Е, след като допуснахме да се случи това, сега ще плащаме всички за него. |