Дедо Викторе, много си страшен. Ето на, чета те и много, ама много страшно ми звучиш. И макар да съм от школата на "гнусния позитивизъм и прагматизъм", което ме кара да не приемам думите ти, че живееш във Франция на вяра (живеещите в чужда страна си личат на втората дума, пък и са ОК с детайлите на живота в съотВетната страна), ще ти дам един съвет - не им противоречи, че си от България, а не Румъния и виж дали положението ти няма да се измени. По мои лични наблюдения французите си падам повече по румънците, а името на България смесват само с името на Унгария, никога на Румъния. * Успокой се и да си здрав през Новата година. |
Драги г-н [блуе]Чичо Фичо[/блуе]! през 70-те години циганските музики в Тракия се научиха да свирят на кларинет (подобен на традиционната зурна) Цорецтио фратерна: циганските музики w БГ wqзприемат кларинета много по-рано. Така например пqрwите записи на Wqлкана Стояноwа по радио Софя, които са фактически и най-старите записи на народна музика w БГ, са w сqпроwод на кларнетиста Рамадан Лолоw. Тоwа са 20.-те години на миналия wек. А кларинетqт на Балканите идwа от еwропа през циганите: за прqw пqт през 1. полоwина на 19. wек w Цариград, кqдето w тогаwашните традиционни цигански оркестри сqстаwени от тарамбука, канун, уд и ребаб се налага и кларинета, като по този начин се слага началото на ноw стил w османската музика, наречен още тогаwа "инце цалгИ", което на турски ще рече "нежна музика", но изпqлняwана най-напред и само от цигани w този сqстаw. От тук "чалгата" много бqрзо се разпространяwа и сред другите балкански народности, като най-бqрзо и силно се налага w Македония. Там и до ден днешен под "чалга" се разбира (и сwири) не тоwа, което днес е w БГ, а онзи специфичен стил на цариградските цигани. При тоwа този стил w Македония се изпqлнайwа не от цигани, а от македонци. Най-прочутият оркестqр на 60.-80.-те години беше "Цхалга Скопие" - тарамбука, канун, кеман, уд и рqкwодителя на оркестqра кларинетиста Тале Огняноwски. Прочути са и "чалгиите" от Охрид и Wелес. Нещо подобно на тях имаше w Софя, кqдето Анжело Маликоw беше напраwил група и сwиреше w р-т "Будапеща", но далече под ниwото на македонците. За мен е загадка, защо този стил се наложи w Македония, а w БГ напqлно отсqстwаше. Г-н Хапазоw не е циганин, а турчин. Той жиwее w едно старозагорско село. За мое сqжаление, той wече не е тоwа, което беше. Йури Йунакоw, който през 80.-те сwиреше с Хапазоw, замина w началото на 90.-те за УСА, сега жиwее w НЪ и е рqкоwодител на оркестqр, с който обикаля щатите и сwири на бqлгарски, грqцки, и цигански сwатби. Тоwа, че кларнетиста му е (англосахонска!) американка се усеща само от познаwачи с много опитен слух. Дори аз се излqгах, когато я чух за пqрwи пqт. Редактирано от - bot на 10/1/2005 г/ 11:04:16 |
Тоя пак си "засваля шапка". Не мога да не се разсмея, още вчера Фичо ми каза при появата на няколко позабравени никове, че скоро ще започне "свалянето на шапки". |
Така е, Адриане, кларинета е стар инструмент и от военна музика и духовия оркестър на Дико Илиев, а духовите музики от СЗ България са повлияни от сръбските, които пък са се учили от турските военни оркестри. През 70-те и 80-те години новото са саксофона, особено електрическите инструменти, китарата, баса, синтезатора, уредбите, взети от популярната музика, както и бързите ритми, по-агресивното свирене, импровизациите, виртуозността (те стават професионални оркестри, печелят добре, и то извън държавно регулирания шоу пазар) обогатяването на музиката със заемки от съседни култури, радиото, плочите, индийските филми - Грацко по-добре го е описал. |
Нашата щерка много се затруднява да пее български народни песни, нещо не ги усеща, пък по цял ден пее африканските като африканче Една от най-отвратителните черти на българските чалга "родници" е настояването на българската уникалност... Тезата за българската уникалност е очевидно проблем на българина, който за първи път в живота си стъпва в западна страна. Тя е по-скоро прикриване на комплекс за малоценост, израз на неувереност, а също синдром на източноевропейския затворник, който освен до родното не се е доскосвал до нищо чуждо Нямам никакъв проблем да обясня на който и да чужденец какво представлява в действителност българина Славков, Волен Сидеров, хората, които пишат вулгарни антисемитски постинги на форума и т.н. Типопредставителна реакция на индивида без българско самосъзнание, на пребоядисания коминтерновски интернационалист, на "глобализирания" Киряк Стефчов. След този опит за кратко резюме на дискусията, с която автентичната българска история и музика бяха определени научно като "чалга-история", респ. "чалга-музика", предлагам да дадем аналогично определение и на българската наука, демек като "чалга-наука". Трябва да се знае, че и в тази резервирана за посветените област "реакционните и мракобеснически" сили в България надигат глава и също почват да претендират за българска уникалност. За илюстрация бръзам да ви доложа, какви заглавия се появиха от 2 дена в пресата: "България бронира НАТО" "Уникална броня за хеликоптери създадена в България" "Заместник-генералният секретар на НАТО за военните инвестиции Маршал Билингсли изнесе лекция пред отбрания кръг "Манфред Вьорнер", съставен от посланици и политически съветници. Той съобщи за уникалното българско изобретение, което ще се въведе на въоръжение във всички 21 страни-членки на алианса, за да повиши рязко защитата на авиацията срещу ударите на преносимите въздушни системи (РПГ) на терористите. Уникалната броня е създадена от екип български учени и инженери под ръководството на д-р Стефан Воденичаров, член кореспондент на БАН и зам.-директор на Института по металознание към БАН. Уникалната броня е създадена от свръхлек композитен минерало-керамичен материал. Той е 4-5 пъти по-здрав от всички досега създадени брони от Сътворението на света до ден днешен. Основният минерал в композитния материал се добива само в бедната на полезни изкопаеми България, тъй като в другите богати на полезни изкопаеми страни го няма никакъв. Производството на бронята за всички страни на Алианса ще се извършва в България. Д-р Воденичаров заяви, че се е наложило да направят това уникално изобретение, тъй като в Ирак всички гранатомети РПГ на терористите са българско производство и американските брони се оказали демоде, демек за тях "бронебойни патрони ИМА открити". Счита се, че това изобретение ще даде също така мощен тласък за развитие на българската РПГейовска индустрия, която нема да се даде така лесно на това ново предизвикателство. Маршал Билингсли открои единствено България от новите членки като водеща нация в изключително важни научни разработки за повишаване колективната сигурност на Алианса. Новото изобретение ще има огромна практическа стойност не само за военните сили на НАТО, но и за гражданската авиация. Съобщено беше и за други уникални български изобретения като противокорабни мини най-ново поколение без аналог в света, както и "невидими" корабни мини с покритие по технологията СТЕЛТ. .... Върховният главнокомандващ войските на НАТО и САЩ в Европа ген. Джеймс Джоунс пристига спешно през седмицата в България, за да поиска военните бази в Ново село и Безмер за нуждите на Пентагона. ..... Сергей Дмитриевич Станишев заяви на пленум, че ще изтегли незабавно българските войски от Ирак, ако, не дай си Боже, БСП спечели изборите." От горното е видно, че "най-отвратителните черти на българските чалга "родници" няма да пощадят и българската наука. "Прикривайки своя комплекс за малоценост, неувереност, а също и синдром на източноевропейски затворници, които освен до родното не са се доскосвали до нищо чуждо", са готови да се изплюят на всички достижения на човечеството, за да докажат, че са "уникални". Нима ще допуснем това?! |
Уwажаема г-жо [ред]Нели[/ред]! Тоя пак си "засваля шапка". Схапка нося много рядко. През този сезон не сqм слагал. А употребата на някои wидоwе демонстратиwни местоимения не е особено хитро. Дори когато няма какwо да кажете по wqроса. Редактирано от - bot на 10/1/2005 г/ 11:05:18 |
Драги г-н [блуе]Чичо Фичо[/блуе]! Бqдете по-пестелиw с крастаwиците! Тук има един форумец, който е учил народна музика за кларинет при един цигански майстор-кларнетист от плоwдиwско! Редактирано от - bot на 10/1/2005 г/ 11:06:12 |
Господине Адриан, позволете на г-жа Нели да казва каквото може. Не е хитро, но е от сърце. Компанията много се весели. |
Уwажаеми г-н [блуе]Симплифиед Солутионс[/блуе]! Схте ме прощаwате, ама селски чиляк сqм си аз. Когато някоя мома w нащо село се хwане на хорото, трябwа да е готоwа да бqде пощипwана по бузката. Тугаз и ний ергените не се сqрдим като ни бутат каскета от глаwата. Ама Wий кат сте от хайлайфа, тез рабути не ги разбирати. Редактирано от - bot на 10/1/2005 г/ 11:04:50 |
Адриане, Нели се обръщаше към г. Колю Мекицата, дето "свалял шапка" на дедо ти Виктор, задето ме нарече "агитпропчик" и "досаден". Г-жа "Опростени", както разбираш, също взема думата само, за да потвърди това. На форума от музикантите преди всичко имаме Грациан - професионален композитор, чиято музика съм слушал, харесвам я много и чакаме да ни прати третия си албум, който записваше тия дни. Радвам се, че си учил кларинет - и аз имам един братовчед кларинетист, хубав инструмент. А моята връзка с музиката е по-косвена - децата пяха общо 12 сезона в детския хор на Метрополитън опера, били са на сцената и с Павароти, а дядо ми бил цигулар, писал детски оперетки за учениците си и е от един градец с Дико Илиев |
Уwажаема г-жо [ред]Нели[/ред]! Wзимам си думите назад! Изwинете! Редактирано от - bot на 10/1/2005 г/ 11:05:54 |
Да, тя преполага, че дядо Виктор и Колю М., и не само, са едно и също лице, и че то не живее във Франция, и пр. "Родниците" използват един водещ "теоретичен" (тъй както умеят да теоретизират) ник и няколко подгряващи никчета от миманса. Форума е стара къща |
Адриане, Ти си ми симпатичен, очевидно не беше за теб. * А да, подгряващите никове никога не пишат нещо друго освен да "свалят шапка" на антиФичовистите и антиНелистите. Това е опит да бъдат...забелязани основните им никове. Но в случая с дядо Викотор е още по-забавен - и този ник не му е основен. Редактирано от - Нели. на 10/1/2005 г/ 02:35:33 |
Компанията в състав от едного се "весели" и в два часа заранта в понеделник винаги колчем може да плювне от засада с/у врага манхатанит |
До любителката фолклориска подвизаваща се под името Салман Рушди: Не искам да звучи като поучаване, ама по всяка вероятност ще излезне, поради натурата на обсъжданата тематика. В действителност става дума само за субективност. Аз не знам до каква степен сте запозната с реалната музика, но ще ми е интересно да ми кажете каква ще бъде разликата между произведение в 5/4 изпълнено в темпо 120 bpm ( beats per minute) и същото произведение нотирано в 5/8 в темпо 60 bpm. Въпрос с допълнителна трудност: А ако същото произведение е нотирано в 5/16 а темпото е дадено като 30 bpm? Аз съм готов да ви целуна гъза, ако обясните тук на форума разликите които слушателят ще долови при различните изпълнения. Честна дума. (Това че не сте били виждала някой да нотира в 5/4 народна песен не го приемам като извинение...тъй като съм сигурен, че не сте виждали и Северния полюс, но едва ли ще тръгнете да доказвате несъществуването му само заради това че не сте го била виждала...науи?) А за допълнителна слушателна литература горещо ви препоръчвам композицията на Франк Запа, носеща наименованието "five- five- five" "Shut up, 'n' play yer' guitar", където може да се наблюдава рядко срещаната поредица от 5/8 + 5/8 + 5/4( от където излиза и името на творбата ) и в която е показателно кога е уместно да се нотира в 5/8 и кога в 5/4. Съжалявам, че ви развалих удоволствието да сте права, но просто избрахте грешен обект за критика* ( освен ако в случая сте се обърнала не към мен, а към някой си хипотетичен имаджинарен форумец с много близко до моето име) _________________________________________ __________________________- * в много от моите произведения са втъкани неравноделни метрики, включая горедискутираните ( което могат да потвърдят барем неколцина форумци), което ме прави както теоритичен, така и практичен капацитет. * * * Колкото до това че нямало такова нещо като логическа пулсация, единственното което мога да ви отговоря е - ИМА и именно тя е причината за появата на онова дето му викат в музикалните теории тактова черта. А колкото до пулсирането, върнете се на моя постинг и прочетете отново какво съм казал....прочетохте ли го? И какво? Става ли дума за пулсиране на вибратори или тела (както се опитвате да внушите на читателите), а става въпрос за пулсации в творбата (тук е редно да ви припомня, че много от думите освен прякото си значение имат и преносно...ако ви кажа, примерно: , Ще Ви шибам* Вие следвайки нишката на тази ваша логика, по всяка вероятност бихте ме обвинили че ви третирам като впрегнателен добитък. _________________________________________ ___________________________ *само като пример, тъй като не Ви познавам и (следователно) нямам абсолютно никаква представа дали бих изразил едно такова желание в действителност. |
Нели, за най-голямо съжаление едва ли ще е скоро (най-вече поради фактът, че трябва да изпълнявам много "роли" ( всичките онези имена които ги виждаш написани по "истинските" ги изпълнявам аз...така че умножи един човек по 50-60 длъжностти...и това удължава разбира се процеса на работа... Поздрави |
Е, бързата работа - срам за майстора. Като стане, ще презапиша една и за Салман - мисля, ще я хареса въпреки всичко |