..Исус е "Месията", а също и "цар Израилев" и син на Бога на Израил. И той е разпознат като такъв от ханаанката - тя се обръща с думите "Господи, Сине Давидов".. Исус е претендент за юдейския трон, да, поради роднинството си с Давид. Ненапразно на кръста римляните са заковали табела с надпис I.N.R.I. Но "месия" съвсем не означава цар-първосвещеник и да се приеме такава титла в Палестина през 1-ви век си е обикновено богохулство. Най-напред Исус би се възмутил от такова нещо. |
Исус е претендент за юдейския трон Глупости...! „Моето царство не е от този свят: „ (Иоана 18:33, 36) Редактирано от - Benedicta на 17/3/2011 г/ 17:27:11 |
(Впрочем "блажен" има смисъл и на умствено непълноценен Глупости! Корен на думата е "благ" - блага, благо, мн. благи, прил. 1. Кротък, мил, добър. Благ човек. Блага усмивка. 2. Приятен, мек, топъл. Благи думи. 3. Диал. Сладък. - синоними: добър, добродушен, благодушен, кротък, скромен, тих, простодушен, наивен, незлобив, мил, милостив, нежен, снизходителен, човечен, мек, любезен приветлив, прелестен, очарователен, ласкав |
Тома, за мен нещата стоят така: Реалността е, че няма доказателства за нито едната от двете теории. Ако искаме да сме честни, логични, рационални и разумни същества (каквито (май) си мислим, че сме), би трябвало да гледаме и на двете теории като на възможни. И ако можем (според мен - можем), да се опитаме да изчислим доколкото е вероятна едната и/или другата теория (от едното любопитство поне). Вече казах - т.нар. креационисти са сметнали, че теорията на случайните мутации е изключително слабо вероятна (BWW даде един линк, ето го пак: Погребала ли е науката Бога? ). Лично аз смятам, че е много по-вероятно да има Бог ( обясних как съм стигнала до това). От там нататък, дали Иисус е истински или не, е повече или по-малко второстепенен въпрос. Може би действително е имало такава личност, а може би не. Може би е извършил това, което се твърди (намирам го за технически възможно, макар и не със сегашните технологии), а може би не. Какво от това? Ако приемам "неговите" ценности не е важно дали го е имало или не. Вярата ми не зависи от това, защото вярвам (примерно) на хора като професор Джон Ленокс (автор на споменатата книга). Има обаче и едно усложнение (споменах го и преди) - политическо. Има някакъв конфуз да се признае *, че теорията на Дарвин не е доказана. Това ще засегне много стълбове, вкл. на образованието, а и на самата наука. ------------------------------- --- * Всъщност, не е ясно какво значи да се признае това - в частен разговор всеки признава, че е така, но дотам. След това всичко някак си остава по старому. Защо? А, де - защо?! Редактирано от - Сирена на 17/3/2011 г/ 17:55:06 |
"месия"...да се приеме такава титла в Палестина през 1-ви век си е обикновено богохулство. Освен от самия Месия. |
Евангелието на Йоан е датирано към края на 1-ви, началото на 2-и век, тоест, 60-70 години след описаните събития. Впрочем, никой не разглежда Евангелията (каноническите, че и другите) като сериозни исторически документи. |
Исус е претендент за юдейския трон, да, поради роднинството си с Давид. Ненапразно на кръста римляните са заковали табела с надпис I.N.R.I. Но "месия" съвсем не означава цар-първосвещеник и да се приеме такава титла в Палестина през 1-ви век си е обикновено богохулство. Най-напред Исус би се възмутил от такова нещо. Айде пак глупости. Това дори не е заяждане. "Месия" не е "титла". Месия е точно онова, което означава "Христос" - "помазан" просто езиците са различни. Всъщност, появата на Месията е предсказана в самите еврейски писания: Даниил 9: "26. И подир шейсет и двете седмици Христос ще бъде предаден на смърт, и съд не ще има; а градът и светилището ще бъдат разрушени от народа на вожда, който ще дойде, и свършекът му ще бъде като от наводнение, и до края на войната ще има опустошение. 27. И една седмица ще утвърди завета за мнозина, а в половината на седмицата ще престане жертва и принос, и на крилото на светилището ще настъпи мерзост на запустението, и крайна предопределена гибел ще постигне опустошителя". Псалом Давидов.(2) Ю1Защо се вълнуват народите, и племената замислят суетни неща? 2. Въстават царете земни. И князете се съвещават заедно против Господа и против Неговия Помазаник." и т.н. и т.н. Исус не е богохулствал. Просто съвремениците му не са ПОВЯРВАЛИ, че един син на обикновен дърводелец е Месията, сиреч Христос, сиреч Помазания. Ханаанката, обаче се обръща към него, не само със "Сине Давидов", но и с "Господи". |
Caravaggioоооо Търсиш ли историческите документи доказващи претенциите на Исус за трона ? Какво стана- инатят се и не искат да излизат ...? Редактирано от - Benedicta на 17/3/2011 г/ 17:51:00 |
А ти въз основа на какви исторически документи твърдиш, че Исус бил претендент за трона? Позовава се на обвиненията и отново тълкува откъс извън контекста: Йоан 19: "19. А Пилат написа и надпис, и го постави на кръста. Написано беше: Иисус Назорей, Цар Иудейски. 20. Тоя надпис четоха мнозина от иудеите, понеже беше близо до града мястото, дето Иисус бе разпнат, и написаното бе по еврейски, гръцки и латински. 21. А първосвещениците иудейски казваха на Пилата: недей писа: Цар Иудейски, но че Той каза: Цар Иудейски съм. Разбира се, Караваджо удобно изпуска предходната глава: Йоан 18: "35. Пилат отговори: та аз иудеин ли съм? Твоят народ и първосвещениците Те предадоха на мене; какво си сторил? 36. Иисус отговори: Моето царство не е от тоя свят: ако беше царството Ми от тоя свят, Моите слуги щяха да се борят, за да не бъда предаден на иудеите; но сега царството Ми не е оттук. 37. А Пилат Му рече: и тъй, цар ли си Ти? Иисус отговори: ти казваш, че съм цар. Аз затова се родих, и затова дойдох на света, за да свидетелствувам за истината; всякой, който е от истината, слуша гласа Ми." |
Бонго, ама той казва, че Евангелията не са достоверни исторически документи. Затова го чакам да извади достоверни... |
"Дорде не видя с очите си и не сложа пръст в раните му не ще повярвам." Именно - слаба му е била вярата. Петър пък се отрича от Христос. Няма да коментирам фриволните ти ти интерпретации върху "блажен" - може да погледнеш чуждоезичните преводи на "Блажествата". Все пак гризе ме любопитство - от къде иде твоята увереност в сетивата? Редактирано от - бонго-бонго на 17/3/2011 г/ 18:12:07 |
Сирена, Това вече е сериозен разговор, за това ще говоря сериозно. С примера за ханаанката се опитах да покажа защо не винаги "христианския" морал трябва да се приема безкритично. А сега за креационизма (тъй ли се вика?). Верно е че спонтанното зараждане на живота е малковероятно. Какво значи това? Да хвърлиш два зара на шестица е малковероятно - случва се средно веднаж на 36 хвърляния. Да хвърлиш подред 2 пъти по 2 шестици е много малковероятно (веднаж на 36х36 хвърляния). Извод - и най-малковероятните (но не невероятните) събития се случват след достъчен брой опити. Да минем към зараждането на живота. Смята се че животът тръгва от случайна комбинация от нуклеотиди - ген. Безспорно свръхмалковероятна. А какъв е броят на хвърлянията? Във вселената има милиарди планети подходящи за живот. На тях милиарди нуклеотиди непрекъснато се комбинират. И това протича милиарди години. Все някога някъде (а може би на много места) "чудото" се случва! А каква е вероятността да съществува Творецът. По-реална ли е? |
Няма да коментирам фриволните ти ти интерпретации върху "блажен" Хич не са фриволни, а тълковни- от тълковния речник- проверени и утвърдени. |
"Дорде не видя с очите си и не сложа пръст в раните му не ще повярвам." А това е страхотна , разтърсваща метафора.[/quote] |
С примера за ханаанката се опитах да покажа защо не винаги "христианския" морал трябва да се приема безкритично. Опитът беше твърде неудачен, а примерът изключително зле избран. В този форум неведнъж съм цитирал места от Евангелията, че Християнството съдържа в себе си И активна, негативна и дори войнствена позиция срещу безбожници и иноверци. Това изхожда от вътрешната логика на Християнството. подходът към "злото" трябва да е активен. Непротивенето на злото е също зло. Бенедикта и Бармалей може да не са съгласни, но за мен политкоректната вяра не е по моя вкус. Агнец Божи не означава непременно овчедушие. |