Един от основните обвиняеми в процеса за радикален ислям в Пазарджик Ахмед Муса Ахмед има наказателен отряд и е най-богатият в ромската махала в града. Думите са на защитен свидетел 005 по делото, който даде тази сутрин показания пред Окръжния съд, съобщи Дарик.
В показанията си свидетелят е заявил, че през 2005 година в ромския квартал в Пазарджик, където живее и той, е започнало разделението между жителите. Според него това се е случило, когато е построена джамията „Абу Бекир" и Ахмед Ахмед е станал „нещо като религиозен водач". Тогава той е започнал да проповядва омраза към друговерци - християни и евреи, които по думите му, трябва да бъдат убити и заклани.
Свидетелят разказва за сватба през 2007 година, където Ахмед е казал: „Поклон пред тези, които режат глави и слагат бомби за вярата". Според показанията му обвиняемият Ахмед има наказателен отряд от около 10 души, които нападат хора. През миналата година те са нападнали група момчета - християни, едно от които е било и в болница.
Свидетелят разказва и за промяна в мюсюлманските ритуали, след като Ахмед е започнал дейността си. Пред съда той е обяснил, че Ахмед е станал най-заможният в махалата, имал три коли, но не на негово име, както и магазин, записан на майка му. Той и жена му не работят, но строят нов апартамент. По думите на свидетеля Ахмед е казвал, че е грях да се гласува, и оттогава в пазарджишката махала ромите започнали да не ходят на избори.
Основният обвиняем Ахмед Ахмед определи като клевети и неверни показанията на защитения свидетел и го окачестви като „противник на исляма". По думите му той нямал наказателен отряд и в квартала се живеело спокойно. Ахмед заяви, че мюсюлманите не се покланят пред тези, които режат глави, не подкрепят самоубийството и атентатите. „Ние се покланяме само през Аллах", каза още Ахмед Муса Ахмед.
Младежи салафити са обучавани на бойни изкуства в религиозното училище в Рудозем и обикновените мюсюлмани се страхуват от тях. Това твърди в показанията си таен свидетел номер 002 в рамките на делото. Свидетелят е заявил в залата, че подсъдимите Саид Мехмед Мутлу, Хайри Шерифов и Байрам Ушев проповядват салафитски ислям и са говорили за джихад. По думите му обвиняемите „искат да се направи мюсюлманска държава и в страната да се наложат религиозните, а не светските закони". В проповедите си тримата обвиняеми внушавали на хората, че трябва да гласуват само за мюсюлмани, а не за „гяури". Пред съда тайният свидетел е заявил, че организация „Ал-Уакф ал-ислями" е спонсорирала обвиняемите, като парите за тях са пристигали от Саудитска Арабия. Те били давани са на главния мюфтия, който ги е разпределял.
Поредното заседание по делото за радикален ислям започна в 9 часа. Минути преди това пред сградата на съда се събраха около 200 привърженици на „Атака" и ВМРО, които се обявиха за спокойната работа на българския съд. Със скандирания „За България - свобода или смърт!" и патриотични песни привържениците на двете партии изразиха твърдата си позиция, че ще бъдат в Пазарджик до приключване на съдебния процес срещу 13-те имами.
Нашето присъствие тук е да покажем на обществото, че в България има нетърпимост към идеите на радикализма, заяви пред сградата на съда в Пазарджик лидерът на ВМРО Красимир Каракачанов. По думите му делото срещу 13-те имами се използва за политически цели от страна на ДПС. „Това не е съдебен процес срещу мюсюлманите, а срещу хората, проповядващи радикален ислям. България е светска държава и никой няма право да променя този конституционно установен ред", каза още Каракачанов.
Няма българско село, няма квартал, който да граничи с циганите и да не се намира в състояние на гражданска война, заяви на протестния митинг заместник-председателят на ВМРО Ангел Джамбазки. По думите му радикалният ислямизъм не е религия, а е политика за отбелязване на граници. Той обяви, че основата на българската държава е заплашена, защото радикалният ислямизъм ще даде политическите аргументи и мотиви да се води гражданска война.
„Радикалният ислямизъм е политика на отбелязване на граници и това трябва да ни говори много. Самата основа на българската държава е заплашена, защото радикалният ислямизъм ще даде на циганите в махалите и политическите аргументи и мотиви да водят своята гражданска война срещу нас, защото по границите на циганските махали се води гражданска война, засега битова, засега с колове и мотики, но все по-ожесточена и все по-гореща. Няма българско село, няма български квартал, който граничи с циганите, който да не се намира в това състояние на гражданска война. И няма български политик, който да не знае това и няма български журналист, който да не знае това", каза Джамбазки.
Заседанието продължава с разпит на последните двама тайни свидетели.
12 мъже и една жена са уличени в отношения със забранената у нас „Ал-Уакф-Ал-Ислями", финансирана от Саудитска Арабия. Според държавното обвинение те проповядват и разпространяват салафизъм - радикално течение в исляма, отричащо държавната власт, демокрацията под каквито и да било проявления, включително и равенството на жените. Салафитите отричат и правото на съществуване на каквато и да било друга религия.
Салафитски прочит на българската история
Авторитетният информационно-аналитичен сайт “Муфакират ал ислам”, поддържан от интелектуални кръгове в Саудитска Арабия, които могат да бъдат причислени към т.нар. “научно салафитство”, направиха пореден твърде “оригинален” преглед на историята на България. В своята рубрика “Мюсюлманите по света” неизвестен автор предоставя “интересни” щрихи от социално-политическото развитие на българската мюсюлманска общност. Те са своеобразен специфичен “принос” към тълкуването на съдбоносни за нашия народ и държава събития. Нещо повече, в разказа могат да се доловят пространствени религиозно-политически компоненти, които най-общо формират салафитската визия за България. Респективно, те могат да обобщят бъдещия поглед на тази войнствена мюсюлманска общност към всякакви бъдещи действия на българската държава във вътрешнополитически или външнополитически план.
Целият материал Натисни тук