:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 440,687,329
Активни 756
Страници 29,894
За един ден 1,302,066

Апокалиптични пламъци във Военния театър

Нашумялата пиеса "Огнено лице" на младия немски драматург Мариус фон Майенбург отваря отколешни рани на съвременното общество
Снимка: архив "Сега"
Вероятно озадачена и шокирана остана публиката на Военния театър броени дни преди празниците. Защото никак не е светла и празнична премиерата на "Огнено лице" от Мариус фон Майенбург - първата от десетина години насам впечатляваща постановка на режисьора Николай Ламбрев.

Мариус фон Майенбург - младата надежда на немския театър, е известен с твърде успешните си драматургични и режисьорски опити, показвани предимно на сцената на популярната експериментална студия "Бараката" към "Дойчес театър". Вкусът към криминалния сюжет, стройното му експониране и лаконичният изказ на драматурга изпъква още в първите му пиеси: "Хаарман" (по действителен случай за сериен убиец), "Госпожица Данцер", "Герои с ножове" и "Залезът на чудовищата".

Първата премиера на "Огнено лице" е през 1998 г. в Мюнхен под режисурата на Йон Босе. Оттогава насетне става една от най-поставяните пиеси в Европа и САЩ, преведена е на повече от 20 езика. Интерпретациите на латвийският режисьор Оскарас Коршуновас и германския му колега Томас Остермайер са забележителни.

Българската премиера на "Огнено лице", макар и със закъснение, не отсъпва по оригиналност. Силно изчистеният авторов изказ е продължен както със стилното, метафорично сценографско решение на Чайка Петрушева - минимум декор и надмощие на черния цвят, така и със самата конструкция на спектакъла. Не само че е уместен изборът на актьорите Камен Донев, Мирослав Косев, Анастасия Ингилизова, Ненчо Илчев и Нона Йотова, но и всеки от тях е имал възможността да разкрие най-доброто от актьорския си потенциал.

Леко и филигранно е представен инак тежкият сюжет, напомнящ коя да е криминална хроника. С две думи: брат и сестра тийнейджъри (Ненчо Илчев и Анастасия Ингилизова), влюбени един в друг, самоизолирани от обществото, решават да си отмъстят, подпалвайки и убивайки всичко наоколо, включително обърканите си родители (Нона Йотова и Мирослав Косев). Питаме се кой е виновен: обществото, семейството, институциите или някой друг?

Целият спектакъл има ефекта на негатив, взривяващ нарастващото напрежение не само в утробата на сцената, но и в самия мозък на залата.





BTA FOTO/VILI/12.jpg

Ненчо Илчев (Курт) и Анастасия Ингилизова (Олга) демонстрират колко са пораснали.



BTA FOTO/VILI/11.tif

Фанатизираният на тема огън Курт (Ненчо Илчев) гори бъдещето и миналото си.

Снимки: "СЕГА".
434
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД