Шах
1...Т:ц5!!? (шахът с Т:ф7 не е опасен), 2.Д:ц5 Дд1+, 3.Те1, Дд3+, 4.Те2 (принудено) Дд1+, 5.Те1 Дд3+, 6.Те2 Дх3+, 7.Це1 Кф3+, белите се предават - топът им пода!
Бридж
Видно е, че 2-те ръце ви доставят 11 взятки. Как да играете обаче за 12-тата?
Едната възможност е, след изтегляне на коза от опонентите, да се импасира срещу каро Q. Но в коя страна - импасът е двупосочен (двустранен). Може би разчитате на това, че в по-късен момент от играта ще се опитате да отгатнете позицията й?
При козов остатък 2:2 (40%) или 3:1 (50%) разполагате със 100% начин на реализация: след 2 или 3 рунда коз, елиминация на трефата с едно цакане в ръка на третата от мора, последвано от купа А, купа К (или обратното - все едно!) и трета купа. Ясно е, че който и от опонентите да спечели на 3-ия рунд в цвета, то защитата е безпомощна: играта в купа или трефа е в двойното ви цакане с чистене, а пък с каро решава моментално проблема ви с импаса - игра в двойната ви вилица - без гадаене!
Ще запитате: а каква е играта, ако козът се окаже 4:0 (10%)? В този случай все още не е нужно да се теглят 4-те коза и да се гадае в каро. Имате още един (макар и неголям) шанс с т. нар. частична елиминация: след един коз, установите ли, че козът е 4:0, веднага се цака 3-тата трефа и се изиграват още само 2 коза, като при това се оставя в ръката, която е преди ръката с останалия коз, изтегля се фигурата в купа и се играе купа х до другата, след което се играе и трета купа (като по-горе). Спечели ли опонентът нямащ коза, резултатът е като в поредния случай. Не стане ли така - взема опонентът с коза и се отблокира с него. Сега ще отидете на импаса - срещу опонента с евентуално повечко кари.
|
|