:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 440,741,839
Активни 671
Страници 26,742
За един ден 1,302,066

Актьорът умря, да живее франчайзът

Въпреки смъртта на Пол Уокър по нищо не изглежда седмата част на "Бързи и яростни" да е последна
снимка: форум филм
Дизел и Уокър: "Да поиграем, а?" За сценаристите на "Бързи и яростни" няма значение, че колата бижу е паркирана сто етажа над земята.
От сравнително скромна продукция през 2001 г., избила бюджета си за един-единствен уикенд в САЩ и продължила триумфално пътя си към киносалоните по цял свят - и към шест продължения, "Бързи и яростни" се превърна в едно от най-доходните начинания в историята на Universal. Екшънът за улични рейсъри, който не блестеше с особена художественост или актьорски имена (Вин Дизел едва се беше появил в "Спасяването на редник Райън" и "Пълен мрак", Пол Уокър изгря оттук), стана тъй култов, че дори положи началото на нелегалните улични гонки в България.

Следващите филми бяха различно успешни - две е по-тъп, а три - с най-слабите доходи, но това не отказа продуцентите да докарват на снимачната площадка наточени автомобили и пред окото на камерите да ги превръщат в тотал щета. Guilty pleasure? За зрителя - със сигурност. Шеметни коли, нелишени от "пернишки тунинг"; красиви полуголи жени; мултиетнически актьорски състав; рапъри в саундтрака и филма: ако има аналог на чалгата в киното, това ще е "Бързи и яростни". Внезапно петият филм Fast Five (и трети от общо четири под режисурата на Джъстин Лин) възроди поредицата, надмина многократно приходите от предшествениците си и отвори широко вратата пред франчайза. Онова, що изглеждаше мъртвородено, продължи живота си като една от най-успешните поредици в Холивуд днес.

С общо инкасо над $2.4 млрд. дотук, филмите ставаха все по-шумни, напомпани, ефектни и събираха в тур за овации все повече актьори: първо всички участници в оригинала, после взеха да си "внасят" звезди на екшънжанра - Скалата, Джейсън Стейтъм, Кърт Ръсел... Последните трима се строиха в редица с обичайните заподозрени за седма серия, известна в САЩ с краткото и ясно Furious 7. Режисьорът - нов (Джеймс Уан, "Убийствен пъзел"), сценарият - написан, снимките - под пара. И тогава бръкна с пръст съдбата: Пол Уокър загина като в кадър от филма. Бе едва на 40, цял свят потъгува за синеокия блондин. На друго място и по друго време може би продукцията щеше да се провали. Но това е Холивуд: "Бързи и яростни 7" бе завършен и Уокър "играе" практически в целия филм. Кадрите, които са успели да заснемат с негово участие, се редуват с неизползван материал от предишните шест серии; със сцени, заснети с помощта на неговите двама братя; с компютърно обработени снимки на дубльори. Тази еквилибристика наду и без това високия бюджет (200 млн.) с още една четвърт. Но Furious 7 ще ги върне с лихвите.

А сега за филма: той се е отдалечил много от своите стрийтрейсърски корени. Макар и днес ключовите сцени в него да се разиграват на скорост, героите на Дизел, Уокър, Мишел Родригес, Лудакрис и останалите отдавна не са на улицата. В прекия смисъл. Някъде към пета част те се превърнаха от обикновени луди глави зад волана в елитен екип каскадьори и бойци. Как? Няма значение. Нима във филмите на "Марвъл" питате?

Новите им роли означават, че вместо по шосетата на царевичния пояс, в "Бързи и яростни 7" колите ще летят с парашут от самолет и ще се приземяват без драскотина сред кавказките върхове. Ще изхвръкват от светски салон навръх едната от Etihad Towers в небето над Абу Дабу, за да прелетят транзит през стъклопакета на втория небостъргач - и да изтърсят героите невредими в третия, все още на двеста метра над земята. Том Круз има какво да научи за невъзможните мисии.

Когато говорим за шеста-седма част на високобюджетен франчайз, не може да става дума за оригиналност, автентична емоция, високи художествени постижения. "Бързи и яростни" не настоява за тези неща. Той е шумен, глупав и забавен. Въпреки опитите за (ненужно) усложняване на сценария с международни конспирации и намеците за ценности като семейство, лоялност и братство, този филм беше и остава един двучасов видеоклип, чиято цел са развлечението и доброто настроение.

Отчасти заради трудностите, причинени от липсата на Уокър, над продукцията са се трудили цели четирима монтажисти. Резултатът е изключително темпо, достигащо до кресчендо още в първите пет минути и рядко намаляващо до степен зрителят да си поеме дъх. Но не бързината на каскадите е единствената причина "Бързи и яростни 7" да е това, което е. В желанието си за високооктаново зрелище Уан и компания са взривили повече шашки, отколкото Майкъл Бей в произволен свой филм. А това значи много.

За актьорската игра няма кой знае какво да се каже: в присъствието на Стейтъм (който изглежда и играе, както всеки друг път) и получленоразделния Дизел (тази негова особеност бе успешно използвана и иронизирана в ролята му на дърво в "Пазителите на галактиката") възмъжалият Уокър изглежда почти добър актьор. Присъствието на Кърт Ръсел и Скалата в кадър е кратко, но жизнерадостно. Сценарият е по-нелеп от този на "Непобедимите 3", а героите - по-неразрушими от персонажи в комикс.

Дето се вика: за мъртвите или добро, или нищо.
1016
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД