Редакционна бележка.
Напоследък стана рентабилно да се правят курткапани на професори мераклии - хващаш някой не прекомерно умен, пращаш му засукана студентка да си говорят за секс, снимаш го със скрита камера, после сглобяваш разговор, от който да ти настръхнат косите и сготвяш професора в собствената му секреция - много е важно преподавателят да бъде публично унижен за това, че е бил толкова смотан да се закачи за куката. Но все пак в "Храма на знанието", както чувствителните публицисти наричат вузовете, се извършват и други дейности.
Изровихме произведение по темата от утвърден автор - дърт мераклия.
Бюлетинът е безмилостно вивисектиран и обрязан наполовина поради неизброимо множество причини, които не са ваша работа.
***
УВОД В ПСИХОЛОГИЯТА: Теорията на човешкото поведение. Защо едни хора са "очарователни", а други ви се иска да ощипете? Съществува ли раздвоение между ума и тялото и ако е така, кое от двете е за предпочитане? Обсъждат се агресията и метежът. (Студенти, интересуващи се особено много от тези страни на психологията, се съветват да посещават един от следните курсове през зимния семестър: увод във враждата; междинна вражда; напреднала омраза; теоретични основи на ненавистта.) Специално внимание е отделено на съзнателността в противовес на безсъзнателността. Дават се много полезни съвети как да запазим съзнание.
ПСИХОПАТОЛОГИЯ: Целта е да се разберат маниите и фобиите, включително страхът от внезапно залавяне и натъпкване с месо от раци, нежеланието да се върне волейболен сервис и невъзможността да произнесете думата "сводница" в присъствие на дами. Анализира се натрапчивият импулс да се търси компанията на брадати мъже.
ФИЛОСОФИЯ 1: Чете се всичко от Платон до Камю и се засягат следните въпроси:
Етика: Категоричният императив и шест начина да го заставите да ви служи.
Естетика: Изкуството огледало на живота ли е, или какво?
Метафизика: Какво става с душата след смъртта? Как се справя сама?
Гносеология: Познаваемо ли е познанието? Ако не е, откъде знаем това?
ФИЛОСОФИЯ: XXIXX-б: Увод към Бога. Очна ставка със Създателя на Вселената посредством неофициални лекции и екскурзии сред природата.
НОВА МАТЕМАТИКА: Обикновената математика напоследък е обявена за остаряла благодарение на откритието, че години наред сме писали цифрата пет отзад напред. Това доведе до преоценка на броенето като метод да се стигне от едно до десет. Студентите се обучават в модерните схващания на Булевата алгебра и неразрешимите по-рано уравнения се решават със заплаха от репресии.
ОСНОВИ НА АСТРОНОМИЯТА: Основно изучаване на Вселената, грижите по нея и почистването й. Съставеното от газове слънце може да експлодира всеки миг и да унищожи цялата наша Слънчева система; на студентите се дават съвети как трябва да постъпи средният гражданин в подобен случай. Те се обучават също така в разпознаване на различните съзвездия, като Голямата мечка, Лебед, Стрелец и дванайсетте звезди, които осветяват витрината на магазина за мъжки панталони.
МОДЕРНА БИОЛОГИЯ: Как функционира тялото и къде най-често се намира. Прави се анализ на кръвта и се изучава защо тя е възможно най-подходящата течност за циркулиране из нашите вени. Студентите правят дисекция на жаба и сравняват храносмилателната й система с храносмилателната система на човека, като жабата се представя много добре във всички случаи с изключение на гозби с къри.
БЪРЗО ЧЕТЕНЕ: Този курс всекидневно увеличава скоростта на четене до края на семестъра, когато от студентите ще се иска да прочетат "Братя Карамазови" за петнайсет минути. Методът се състои в бърз поглед върху страниците и в отстраняване на всичко от полезрението освен местоименията. Малко по-късно се отстраняват и местоименията. Постепенно студентът се насърчава да подремне...
ДРАМАТУРГИЯ: Най-важното в драмата е конфликтът. Обрисуването на героите също е много важно. Както и онова, което говорят. Студентите научават, че дългите и скучни монолози не са ефектни, докато кратките и "смешните" изглежда се приемат добре. Изучават се основите на психологията на публиката: Защо пиеса относно някое старо симпатично действащо лице, наречено "дядка", често пъти не е така интересна в театъра, както да фиксираш настойчиво темето на седящия пред теб, с цел да го накараш да се обърне? Изучават се също така интересни черти от историята на театъра. Преди откриването на курсива например сценичните бележки често са били вземани за реплики и великите актьори са произнасяли "Джон става и прекосява сцената", което, естествено, е водело до объркване, а в отделни случаи и до ужасни критични забележки. Това явление се анализира подробно и студентите изучават избягване на грешките. Препоръчително четиво - "Шекспир - не са ли това четири жени?" от А. Ф. Шулт.
|
|