Щом Музикаутор е получила права и върху химна на България, то това издава еврейската й същност. Потвърждение за предположението е и подозрителната диспропорция между взети пари от авторски права и пари, платени на авторите. А притиснатото от обстоятелствата БНР не трябва страдалчески да въздиша и да преговаря с Музик Батур*. Сега е настанало времето за преструктурирането му от свирещо в говорещо радио. Например програма "Христо Ботев" може с лекота да се превърне в говорещо радио - 90% реч, 10 % музика. Има безчет записи на радиотеатри, хумористични предавания, Златен фонд (при вопиеща необходимост може да се заличи от тях спорен музикален фон), записи, предоставени от Европейското радио, фолклор и т.н. Апропо, странно защо от Нова година изчезна радиотеатърът след полунощ. Дали и правата за неговото излъчване не се държат от Музикалните Батури?
За поддържане на музикалната памет на слушателите радиото може да използва следната схема. Говорителят съобщава например:
- Сега ще чуете "Заблеяло ми е агънце" в изпълнение на Борис Машалов.
След това в ефир зазвучава характерното припукване на грамофона плоча, а след 6 мин. и 3 сек. се чува отново гласът на говорителя:
Защо я байно продади
на тези върли касапи?
Тодор си жално нажали, с
медян си кавал засвири,
като си с кавал свиряши
сълзи мо кавал убливат.
Не е изключено дяволският закон за авторските права да ограничи и произнасянето в ефир на части от текста на песните. Например изричането на "Аляна, галяна, пуртукаляна" - 55 ст., "Благадушка медена, шикиряна" - 80 ст., "Овдовяла лисичката, дилидо, дилидо, лидо, дилидо,със дванайсе лисиченца, дилидо, дилидо, лидо, дилидо" - 1.10 лв.
Колкото повече закони за авторски права, толкова по-малко автори!
_________
Батур - форма на тюрко-монголски почетен титул и името Багатур.
В основата си истерията из интернета заради "авторските права", а сега и на местна почва с Радиото, се дължи на неистовото желание на "едни хора" да контролират вся и всьо! И при това, щом има проблем - то винаги става дума за пари, много пари!! Контролата над умовете и най-вече информационната наситеност, трябва да е от 6-те US концерна - щото са рупорите на Святата истина - но тяхната. Другият дял от погачата за сетивата и с многото пари е музиката. Тя е привлякла също не една кохорта паразити и посредници - "защитници на авторските интереси"...
Не, че т.нар. "Защитници" не дават нещо и на авторите от целия паричния поток, но процента на отношението "Вход мъни" спрямо "Изхода: Авторов джоб" е пренебрежимо малък. Не е чудно тогава, че редица музикални изпълнители и автори предпочитат да предлага свойте творби директно за продажба и то за незначителни суми. В крайна сметка сумарно са много повече, отколкото биха получавали от синекурните организации. Разбира се, една институция като едно радио, телевизия и пр. медии, не може да купува на дребно. Ето на, заради тази икономическа принуда в организацията им, се въдят и паразитиращите посредници.
Борбата с тези? Трудна, но не невъзможна задача. Основното е да се издържи на РЕКЕТА (новобългарски). И ето на, тук Звън е дал една прекрасна рецепта!! Защо да не бъде тя последвана? Ако БНР устои достатъчно дълго време, цялата камарила цоцаща до сега и зинала алчно за още повече, ще приклекне!! От друга страна, ще се нанесе един хубав удар върху налаганата чалга-"култура" и ще се спре донякъде непрекъснатото дуднене идващо от безбройните англо-саксонски песньовки и от наподобяванията от посредствени местни "културтрегери" и бардове. Тогава, вместо да се плащат огромни суми на някаква инкасо-организация, ще е далеч по-добре да се намери начин за разплащане със самите автори. С българските е най-лесно, те са на место тук. И сигурно ще имат много по-голям ентусиазъм да получават повече пари директно, вместо "музикалните посредници" да им подхвърлят трохи. А спестеното и страничните ползи няма да са никак малко...