:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 441,431,053
Активни 273
Страници 4,185
За един ден 1,302,066

Йоана Буковска-Давидова се разкъсва между „трябва” и „искам”

Първата версия на Moderato Cantabile предлага друга гледна точка за любовта
Снимки: Архив на театъра
Бг версията се възползва от играта на много планове, обикнат от Дюрас похват.
Премиера: Сити Марк Арт Център и театър "Любомир Кабакчиев" - Казанлък

Режисьор: Стилиян Петров



Първата не само у нас, а и изобщо сценична версия на Moderato Cantabile от Маргьорит Дюрас е вече факт. Режисьорът Стилиян Петров, според признанието на когото френската писателка е негова любов повече от 15 години и който неотдавна постави по нейни текстове "Корабът "Нощ" в театър "Азарян", посреща публиката на новия си спектакъл. Той е копродукция на Сити Марк Арт Център и театър "Любомир Кабакчиев" - Казанлък. По тази творба, определяна като "първата истински дюрасианска", през 60-те години е заснет филмът на Питър Брук с участието на Жан-Пол Белмондо и Жана Моро. Тъй като в лентата се акцентира на интимните чувства на главните герои, тя не допада на Дюрас, която настоява, че е вложила в любовната история по-богат подтекст.

В своята интерпретация Стилиян Петров си поставя за цел да извлече докрай недоизреченото, неясното, невидимото. "Самата авторка дава препоръки театърът по нейни произведения да не е просто театър, а и още нещо. Това, което ние правим, наистина не може да бъде наречено в буквалния смисъл на думата театрален спектакъл. По-скоро е "сценичен хибрид", разяснява режисьорът.

Усещането на зрителите е, че на повърхността не се случва почти нищо особено. Под този външен пласт обаче долавяме, че кипи вулкан от страсти, подклаждани от леещото се червено вино. Проследяваме как централните персонажи, в чиито образи влизат Йоана Буковска-Давидова и Ивайло Драганов, постепенно биват засмукани от водовъртежа на чувствата си, пишейки собствената си история с неизвестен край. Барът в провинциалното крайбрежно градче, където е ситуирано действието, неслучайно е потънал в мрак. Осезаемо е внушението, че тъмнината (също и тази на морето) плаши, но и привлича; нерядко от утробата й се раждат велики неща.

Движейки се по тънкото острие на бръснача между сбъднатото и неосъщественото, постановката предлага различна гледна точка за любовта. Прониквайки по-надълбоко в женската природа, превръща в предмет на изследване не онова, което човек трябва да прави, а това, което иска.

За специфичната атмосфера на представлението допринасят звучащата на живо авторска музика на Мишо Шишков и петте вокални изпълнения на Лина Шишкова. Песните са създадени по текстове на Ян Андрея, дългогодишния любовник на Маргьорит Дюрас (самата тя е свирила на пиано и е била ревностна почитателка на Бах). В останалите роли се изявяват Беатрис Благоева, Петър Петров и Светлана Бургазова.

Играе се отново в Сити Марк Арт Център на 23 февруари.



 ---
967
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД