Ослепителната англичанка Рейчъл Вайс е виртуозна манипулаторка във филм с идентично заглавие. "Манипулация" (който всъщност се зове "The Shape of Things", ама нейсе) е за любовта, изкуството и междучовешките отношения въобще.
Режисьор и сценарист е титулованият драматург Нийл Лабют, с когото положението е досущ като това с Дейвид Мамет - диалогът и ситуациите му звънкат от интелигентност и остроумие, но филмите му изглеждат като заснети театрални постановки и нямат капка визуална привлекателност.
Тук естетическият проблем е решен донякъде с поканването на Вайс за главната женска роля, а Гретхен Мол - за втората по важност такава.
Спаринг са им съответно Пол Ръд и Фред Уелър. Филмът започва интелектуално и дори скучновато - хора седят и нищят отношенията си в една стая, едно време на това му викаха "алтернативно кино". Развръзката обаче е съсипващо изненадваща, а поуките - учудващо дълбоки за филм, който започва като романтична комедия.
|
|