Официалното провъзгласяване на "Маник Стрийт Прийчърс" за велика група е преди около пет години, когато те издадоха албума "Everything Must Go", докато вестниците пишеха за безследно изчезналия им колега Ричи Едуардс. Последвалият албум "This Is My Truth Tell Me Yours" бе обявен от "Ню Мюзикъл Експрес" за албум на 1999 г. и им донесе няколко награди "Брит". "If You Tolerate This Then Your Children Will Be Next" и "The Everlasting" пък буквално задръстиха радиоефира.
"Маниакалните улични проповедници" по принцип са група, олицетворяваща "колежанския бунт" и известна със социално и политическите ангажираните си текстове. След разпадането на "Върв" те май останаха единствената такава в брит-попа. Проблемът е, че новият им албум "Know Your Enemy" не е добър колкото "Ubran Hymns" (финалният шедьовър на "Върв"). Не е дори "This Is My Truth...", макар в по-голямата си част да звучи като него. Просто тези мелодии вече сме ги слушали. Опасното усещане за шлагерност, което преследва като сянка всичко, носещо етикета брит-поп, е настигнало и "Маник". Текстовете им все още са фантастични, но музиката е прекалено мелодична и лирична, потънала до ушите в рутина. Безвъзвратно отминали са времената, когато "Маник" правеха дуети с Трейси Лордс и Кайли Миноуг. Днес те пишат песни като "Baby Elian" (за прословутото кубинче в САЩ) и представят новия си албум пред Кастро, защото в Куба още бил жив "комунистическият идеал" (по думите на басиста-вокалист Ники Уайър). Въпреки че в албума "Know Your Enemy" има няколко страхотни песни като "Found That Soul", "Intravenous Agnostic" и "Epicentre", това си е обикновен албум за слушане като фон на други занимания. "Маник" просто проповядват една и съща песен твърде дълго и тя започна да става леко досадна.
|
|