"Къщата на восъка" е гузно развлечение за зрители със здрав стомах, без претенции за висока художествена стойност. В сценария си братята близнаци Чад и Кари Хейс са набухали всички клишета, които някога са битували в жанра хорър. Автомобилни фарове в тъмна нощ, обезобразени убийци с тежко детство, кървави разправи в киносалона, заплаха, дебнеща иззад стените на провинциално американско градче, блондинки, падащи под ножа на жадни за кръв маниаци...
Тия май сериозно се подиграват с нашата интелигентност, но какво пък: умиращата блондинка е самата хотелска наследница Парис Хилтън, а "Къщата на восъка" е страшен и много кървав от първата до последната си минута. Или по-скоро от 30-ата до последната, но все ще го преживеете някак началото. Самата Хилтън пък е позната като актриса от друг, по-"риалити" жанр - първо се прави на селянка в шоуто "The Simple Life", после домашното й порно се появи в Интернет.
Колкото до проекта на Чад и Кари Хейс, той стартира като римейк по едноименния хорър от 1953 г. - с Винсънт Прайс в ролята на демоничен скулптор, който крие под восъчните маски истински трупове. Историята обаче завива под съвсем неправдобен осъвременен ъгъл. В новия сценарий маниакът не е един, а са двама близнаци (иронично, а?), а восъчният им музей е достигнал мащабите на цял град. Режисьор е някой си Джоум Колет-Сера - препитавал се естествено с направа на реклами. Актьорският състав е типичният за този род филми - млади, красиви, глупавички и недотам известни. Най-популярната е Елиша Кътбърт от "Съседка за секс", която естествено оживява и най-дълго. Ситуациите са откровено бутафорни, а способностите за оцеляване на героите очевидно са близки до тези на героите от комиксите. Единият лош е почти точно копие на младия Ози Озбърн. С една дума, чисто забавление.
Единственото, което липсва на този филм, за да бъде наистина ироничен и автопародиен - как пропуснаха пък точно Парис Хилтън да овъртят във восък като експонат от "Мадам Тюсо"?
|
|